Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 28373
Er du død nå?
Sitat av vidarlo
Dog er 30000 som en måneds omsetting latterleg lav. Dersom vi for ordens skuld går ut frå at 2/3 er korttransaksjoner, så har dei omsetning på 100k i måneden.

Då skal en ha god profittmargin for å ha tre tilsette, betale husleige m.m...
Vis hele sitatet...
Jeg ser den, og sier meg absolutt enig, men om det skulle være et emne fullt av løgner, hvorfor akkurat dette? Dersom det er slik majoriteten tror, altså at han lyver med den hensikten å få tilbake kjæresten, har han ikke akkurat anledning til å lyve om tekniske detaljer rundt det hele? Nå vet jeg heller ikke statistikken for hvor mye som betales med kort kontra kontant(2/3 eller litt mer er nok en rimelig antagelse), men det kan jo også være at de hver dag leverer inn en viss sum til nattsafe e.l. Jeg begynner å føle at jeg klamrer meg til reserveløsninger, men jeg vil likevel ikke utelukke det at historien er sann uten å la trådstarter komme til ordet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av svisj
Jeg ser den, og sier meg absolutt enig, men om det skulle være et emne fullt av løgner, hvorfor akkurat dette? Dersom det er slik majoriteten tror, altså at han lyver med den hensikten å få tilbake kjæresten, har han ikke akkurat anledning til å lyve om tekniske detaljer rundt det hele? Nå vet jeg heller ikke statistikken for hvor mye som betales med kort kontra kontant(2/3 eller litt mer er nok en rimelig antagelse), men det kan jo også være at de hver dag leverer inn en viss sum til nattsafe e.l. Jeg begynner å føle at jeg klamrer meg til reserveløsninger, men jeg vil likevel ikke utelukke det at historien er sann uten å la trådstarter komme til ordet.
Vis hele sitatet...
Dersom dei leverer i nattsafe er det ingen grunn til å ha 30k ståande, ettersom 5-6000 burde vere rikelig til vekslepengar

Det, kombinert med korleis BSU-konto fungerer, kombinert med at det er ein relativt ny bruker her på forumet, får meg til å konkludere med at eg personleg er overbevist om at han bullshitter.

Legg også merke til at han har ikkje ytra seg i tråden...
morsomt å lese hvordan alles meninger plutselig ble forandra etter stormens første inlegg

ååååh, daaakkaar.. --> GRILLGRILLGRILL aarrghh logiskbrist! ROFL!!!!!111one!!!1
vidarlo, det skal nevnes at den samme personen, som sverger han har lagt all kriminell karriere på hylla, i en annen tråd her på forumet skryter at han kan "åpne et hvilket som helst kodeskap - bare send meg tegningene så fikser jeg det for deg!" ... for 14 dager siden.

Jaja, uansett hvor dum han måtte være, så kan han i hvert fall alltids skylde på at det var forelskelsen til dama som fikk ham til å skrive denne posten. Det, eller feigheten til å stå for feilene han gjør - også ovenfor de folkene han sårer.
Sist endret av Stormen; 4. september 2007 kl. 21:42.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Har jeg forstått deg rett, er det kompissen din du elsker?
That guy fakes

Har liten tro på at historien din er sann, men jeg ser ikke bortifra at du kan relatere deg til noen av momentene i historien..
Jeg får vel bare si som resten av gjengen her, jeg tror ikke på historien din. Av mange grunner (tror stormen har nevnt de fleste). Enten så har noe lignende skjedd deg (som at du bare har ranet en butikk og skylder på narkotullet for sympati) , eller så har du en jævlig god fantasi, for det var en litt av en histoie, det her.
Hva faen er det denne fyren prøver å oppnå? Og hva er det dere driver med når dere spekulerer i om trådstarter diktet opp historien for å lure dama si inn på freakforum for å lese en post han har skrevet? Jeg tror halvparten av dere er på grensen til paranoia (no offence, jeg er der selv) og jeg tror trådstarter er en idiot, men jeg sikler virkelig etter å få vite hans hemmelige agenda. Og VÆR SÅ SNILL! Ikke si meg at du bare er lystløgner!
Nå skal ikke jeg engasjere meg for mye, men dette ble jo en litt spennede tråd.

Lyger trådstarter eller ikke? I don't know, i don't care.

Men; sett at posten er bullshit, hvorfor skulle den egentlig være det? Hva er egentlig motivet med å lage en slik tråd? Har han dritt seg ut overfor damen og funnet på en historie burde det vel holde lenge å si det til henne selv, ikke ut over internett. Dette er kanskje det mest sannsynlige, men jeg får det ikke helt til å stemme. Posten minner vel strengt tatt heller ikke om mer vanlige "se på meg! her er jeg!" poster som man finner rundt omkring. Jeg ser derfor ikke hvorfor han skulle lyge...

Siden de logiske bristene tydeligvis er så klare, hva er de egentlig?
Narkogjeld på 50k? Trådstarter sa vel at han "trodde" kompisen bare røykte litt, men at en fyr kan komme opp i situasjonen til kompisen er vel langt fra umulig.
At trådstarter blir spurt om pengene? Heller ikke særlig rart, trenger man penger spørr man vel til man får de.
At trådstarter prøver å hjelpe med pengene? Jeg hadde ikke gjort det, tydeligvis heller ikke alle her. Men at noen, som trådstarter, vil gjøre det? Visst faen.
At penger blir oppbevart i en skoeske? Det finnes folk i landet som har pengene de har spart siden krigen liggende i madrassen, så det dette burde vel ikke være så rart, særlig ikke i en liten butikk.
Summen i skoesken? Har kan det nok spekuleres mye. Men merk "spekuleres". Å henge seg opp i en slik sum tror jeg er litt tynt.
BSU-uttak? BSU-kontoer er ikke akkurat sparekontoer, men jeg mener det skal være mulig å avslutte den. VELDIG uheldig? Ja. Dumt? Ja. Men av en fyr som bestemmer seg for å hjelpe en gammel (tidligere?) venn i narkogjeld bare for å være snill høres det ikke helt umulig ut.

Kanskje jeg brydde meg litt likevel... Men kanskje mer om diskusjonen enn om det er løgn eller ikke. Uansett er trådstarter dum. Enten pga det han har gjort i RL, eller mot oss.
Sitat av vidarlo
Legg også merke til at han har ikkje ytra seg i tråden...
Vis hele sitatet...
Sitat av Guy Fawkes

Så lett kan det faktisk være, for en uke siden hadde jeg alt. I dag er jeg død.

E.
Vis hele sitatet...
Kanskje en grunn til det? Eller så driter han seg loddrett ut
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hater_mordin
Kanskje en grunn til det? Eller så driter han seg loddrett ut
Vis hele sitatet...
Rart han var i aktivitet her på forumet i ett-tida i dag da...
Tviler på denne historien er sann. Hvertfall hvis han eier noen fine amerikanske biler som meitemark påpekte her i stad.
Sitat av Impetus
Slik er det å være loco.
Vis hele sitatet...
ja det vet vel du alt om
Sitat av jOkKeJacKaL
Stormen: Hmm. Jeg mener å tro at jeg er uselvisk hvis jeg ofrer damen min sitt forhold til meg for å hjelpe en annen person. Er det på bærtur å bruke begrepet slik?
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte i en tråd om egoisme, så bruker de aller fleste begrepet feil.
Egoisme er menneskelig, alle mennesker er egoister (De gjør ting som de drar nytte av).
Hvis du blir fadder for et barn i Afrika gjør du det pga. sympati, grunnen til at dette også er egoistisk er fordi du gjør det fordi du vil få bort litt av den dårlige følelsen du har.

Ble litt OT ..
Sitat av !mats
morsomt å lese hvordan alles meninger plutselig ble forandra etter stormens første inlegg

ååååh, daaakkaar.. --> GRILLGRILLGRILL aarrghh logiskbrist! ROFL!!!!!111one!!!1
Vis hele sitatet...
word.

Altså, jeg føler med gutten, jeg hadde sikkert selv også gjort noe så drastisk dersom en venn av meg hadde vært på nære nippet med å dø / bli invalid og sittende i rullestol for resten av livet.

Her er det snakk om at han faktisk bryr seg. Er noen brister i historien, men hvem vet?

Og forresten; dere som snakker om hva poenget til historien er ber jeg dere lese tittelen på tråden en gang til. Nemlig. Han søker trøst.
Sist endret av Centurius; 4. september 2007 kl. 23:26.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Centurius, du hadde vell glatt betalt (som fattig student?) 57.000 kroner uten og vite om du fikk cashback. http://stillheten.net/ er fint for denne karen. Tviler på at han kan få trøst av asosiale nerder. Nei jeg generaliserer ikke, bare setter et punkt.
Sist endret av comi; 4. september 2007 kl. 23:37.
Sitat av vidarlo
Det, kombinert med korleis BSU-konto fungerer, kombinert med at det er ein relativt ny bruker her på forumet, får meg til å konkludere med at eg personleg er overbevist om at han bullshitter.
Vis hele sitatet...
Kontoen din blir først låst siste dag i året.
Det vil si at man kan sette inn 15.000kr 6. januar og ta ut 15.000 23. desember.
Venter du derimot til over nyttår er det låst og "ingen" vei tilbake.

edit:
duxo, beklager, så ikke dette.
Sist endret av Starra; 5. september 2007 kl. 00:16.
Det stemmer, men han opplyste at han hadde 15 060,- på BSU-kontoen. Dvs renter, dvs ett år.
Sitat av Starra
Kontoen din blir først låst siste dag i året.
Det vil si at man kan sette inn 15.000kr 6. januar og ta ut 15.000 23. desember.
Venter du derimot til over nyttår er det låst og "ingen" vei tilbake.
Vis hele sitatet...
Det høres søkt ut, men etter litt googling har jeg kommet fram til at det tydeligvis avhenger av hvilken bank du bruker. Blant annet har tydeligvis forumet til Nybakt Mamma en tråd der brukerne har fått forskjellige svar, alt etter som hvilken bank de har brukt. I følge en litt gammel artikkel(2005) fra Aftenposten skal man ha muligheten til å ta de ut uansett så lenge man betaler tilbake det opptjente skattefratrekket - hvilket, dersom man faktisk har lagt av litt, blir veldig mye penger.

edit: I trådstartes tilfeller blir det altså ikke så mye, da hans maksimale skattefratrekk er 3000 kr.
Sist endret av svisj; 5. september 2007 kl. 00:20.
Slenger meg på teorien til de fleste her inne om at historien ikke helt stemmer. Tipper at karen stjal penger fra butikken til dama men dreit seg volsomt ut. Vil vinne dama tilbake med å lage en tråd som dama "tilfeldigvis" oppdager der han kjører en forhistorie for å "hjelpe en kompis i nød".

Ettersom nevnt over, der han skal ha skrytt av egenskaper til å åpne safer, annser jeg han som en slu rev.
mhm, de dreper gjerne noen for 30 000, av ren prinsipp sak, se for deg att noen skylder deg 30 000 men nekter å betale, å du kan ikke akuratt blande loven in for å få tak i de ? hva gjør du? truer, torturerer å till slutt klikker det for deg å du dreper av ren prinsipp å hat for fyren som skulle ha betalt...
føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde !

føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde !

de dreper gjerne noen for 30 000, av ren prinsipp sak, se for deg att noen skylder deg 30 000 men nekter å betale, å du kan ikke akuratt blande loven in for å få tak i de ? hva gjør du? truer, torturerer å till slutt klikker det for deg å du dreper av ren prinsipp å hat for fyren som skulle ha betalt...
føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde ! .
Sitat av crEpi
Er du død nå?
Vis hele sitatet...
Siste aktivitet: i går 13:06

Mistenker at han skjønner at planen hans ikke gikk som den skulle. Hvordan kunne han vite at folk her hadde logisk tankegang, muligheten til å sjekke ting (ser ut til at han er hevet ut før herfra...) og gode evner med google.
Sitat av meitemark
Siste aktivitet: i går 13:06

Mistenker at han skjønner at planen hans ikke gikk som den skulle. Hvordan kunne han vite at folk her hadde logisk tankegang, muligheten til å sjekke ting (ser ut til at han er hevet ut før herfra...) og gode evner med google.
Vis hele sitatet...
Ja han skjønner nok at han er gjennomskuet. Ellers hadde han kommet med noen heavy responser!
Sist endret av Kims lek; 5. september 2007 kl. 00:55.
Jeg skulle bare sjekke hvor mye KP det gikk an å få ved å komme med en "sann historie" om helt ville ting. Jeg var ganske flink, right? Og mange KP fikk jeg og. Hurra!
ER DU DØD ENDA DA??

Måtte bare skrive i denne lættis-tråden her. Hvis de to tullingene ligger i ei myr for 50 000 kroner så har de kun seg selv å takke, særlig han som skrev denne tråden, han skulle gitt faen, eller så skulle de rottet seg sammen og lagt en felle for dealeren til han tullingen, kunne ranet ham og drept ham og sagt pytt pytt, eventuelt betalt gjelda til dealerens overordnede om han har noen, hvis de følte seg pliktige til det.

Men, det finnes ingen som dreper for 50 000. Vel, kanskje knarkere. Men ikke folk som selger. Han som sa noen hadde gjort det for 5000 litt tidligere i tråden her, må være jævla lettlurt eller jææææævla fjortis.

Måtte bare si det fordi det virker som det er første april alt.


Få dere et liv tullinger!
Kanskje han logget på akkurat klokken ett for å skrive etter hjelp? "Hjelp, nå kommer de og tar me....*plopp*"

Latterlig tråd.

Jæida, høres litt søkt ut å plutselig slippe alt og så prøve å dra sammen 50k for en barndomsvenn som plutselig dukker opp
om det er sant eller ikke kan vere det samme men da var hvertfall spennende og interesant å lese.
trådstarter skulle begynt å skrive krimbøker.
Faen da, drit i om han lyver. Kanskje han lyver. Også? Det han spør etter er råd, ikke negative kommentarer fra apekatter som tror han lyver!
Kjeksemann, din idiot - les tråden før du poster slarvet ditt. Det er helt tydelig at han lyver, og videre spørr han aldri om råd: Han bare forteller historien sin (til kjæresten sin, slik at hun skal tilgi ham). Hva annet skal man si i en slik tulletråd enn sannheten?
hvorfor spurte ikke han om hjelp? hvorfor gidder noen å hjelpe narko kamerater med slikt anyways,
hvis han ikke hadde brydd seg om narkis kammisen sin så hadde han sluppet alt det her styret, jeg tror alle dere som leser det her hadde valgt å beholde dama enn å hjelpe en gammel "venn".

lukter lukten av fake post.
Sitat av Kjeksemann
Faen da, drit i om han lyver. Kanskje han lyver. Også? Det han spør etter er råd, ikke negative kommentarer fra apekatter som tror han lyver!
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest det første innlegget? Han spør ikke om råd i det hele tatt, han forteller en historie.

Stormen kom meg vist i forveien her.
Sist endret av Diablo; 5. september 2007 kl. 14:45.
Ah, det kan jo hende at han bare fortalte en historie. Isåfall, lykke til med det, det kan jo gå rimelig bra, bare at du bør tenke litt mer logisk hvis du skjønner. Du har jo blitt ganske busted nå, men jeg ønsker deg stadig lykke til videre med fortellingene dine. Hvis det er sant det du skriver, så føler jeg med deg, men hvis ikke, så skal du stadig ha for at du har en så god fantasi. Jeg gir historien din 4/5. Hadde den vært litt bedre gjennomtenkt, så hadde du kunne støttet deg opp mot en 6-er altså.
Hele historien minner meg om historiene man kan lese i ukeblar for gammle kjerringer
Sist endret av BLixxzz; 5. september 2007 kl. 15:21.
Jeg har fått fryktelig mye negativ kritikk her.

Selfølgelig er det hull i historien min, jeg er ikke forfatter og jeg har fortalt historien etter beste evne. Ja, jeg har utelatt visse ting for å beskytte meg selv men historien er sann. At jeg skrev "i dag er jeg død" kan selfølgelig være en overdrivelse fordi jeg er tross alt er et menneske og mennesker blir emosjonelle i forskjellige situasjoner.

Noen påstår at det er mange logiske hull. Logikk er en individuell vurdering av en situasjon, jeg kan ikke fortelle noen hva som er logisk og hva som ikke er. Men jeg kan selgføleig gi utrykk for min egen vurdering av logikk. Så til dere som tror dere vet alt om alt ifra BSU-konto til butikkinntekter, research litt mer før dere driter dere selv ut med latterlige innlegg. På en BSU-konto har man et fritt uttaks beløp og et sperret beløp, det sperrete beløpet er renter som man har fått fra banken. Folk flest bruker kredittkort og kontanter blir brukt i svært liten grad. Men dere som ikke skjønner dette, pleier vel å skrape småpenger ut fra sparebøssen til lillesøster.

Jeg hører også at jeg har mange både vakre og dyre amerikanske biler. Det stemmer ikke. Jeg har tidligere hatt både el camino og chevelle. Men dere la kanskje merke til salgsannonsen for chevellen som ble solgt i august også?

Min kjære har tilgitt meg men vil aldri se meg igjen, det vil ta meg lang tid å komme over hva jeg gjorde mot henne og det må jeg bare godta. Første steget er vel å innrømme at man har et problem og jeg vet at jeg trenger hjelp.

Politiet er nå innblandet og tiden vil vise hva som skjer. I am very much alive til helgen skal jeg på byen og drikke for å glemme. Beste løsningen!

Hvorfor jeg skrev dette innlegget kan dere bryne dere på.
Sist endret av Guy Fawkes; 5. september 2007 kl. 15:59.
Godt å se at du svarer i alle fall. Virker beklageligvis som om folk har bestemt seg for å finne feil i historien din og da skal det heller ikke mye til for å klare å grave fram noe. Som jeg sa tidligere, så er det umulig verken å ta ut penger fra en BSU-konto eller det at butikker lagrer penger på uvanlige måter. Kanskje er du heldig og slipper unna anmeldelse
Det er jo umulig å legge inn et eneste innlegg her på forumet uten å bli hakket opp av folk som leter etter ting de kan ta deg på..Virker som det er status å kunne flame folk for no reason..

Til trådstarter: Det var ikk bra det du gjorde, men du har min sympati uansett..Har selv vert oppe i vanskelige situasjoner, og det føles ofte som en befrielse å kunne fortelle det til andre.

Håper at alt ordner seg, og om dama di virkelig elsker deg kommer hun til å ta deg tilbake med tid og stunder. Tiden leger alle sår som de sier..

Lykke til.
Sitat av torek1
Det er jo umulig å legge inn et eneste innlegg her på forumet uten å bli hakket opp av folk som leter etter ting de kan ta deg på..Virker som det er status å kunne flame folk for no reason..
Vis hele sitatet...
njaaa...kun der logikk brister vil jeg tro?
Sitat av Guy Fawkes
I am very much alive til helgen skal jeg på byen og drikke for å glemme. Beste løsningen!
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn tror jeg ikke det er "beste løsningen" i ditt tilfelle. Hadde satsa på filmkveld med kompiser o.l hadde jeg vært deg.

Hva skjedde videre med kompisen din da? Ligger han 6 fot under eller er han ute å kjøper tjall for dine penger?
Sist endret av Goda; 5. september 2007 kl. 16:19.
Takk! Setter pris på slike innlegg. Tar ikke kritikken personlig men synes det blir feil at folk uten rett til å uttale seg gjør det. Tiden er heldigvis til hjelp.

btw Duxo, vi kjenner hverandre (:
Sist endret av Guy Fawkes; 5. september 2007 kl. 16:21.
Sitat av duxo
Hva skjedde videre med kompisen din da? Ligger han 6 fot under eller er han ute å kjøper tjall for dine penger?
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg skulle til å spørre om
Han har vært i avhør og får muligheten til å ordne opp etter seg.
Bare lyv, hør med sjefen om henne kan la være og si det var det.

Be sjefen si at den som har gjort det har betalt tilbake og at det ikke er deg!
Han har vært i avhør? Med politiet? Og samtidig har han fått muligheten til ordne opp etter seg hos "kremmeren"? Dealerne i Stavanger har jammen blitt snille etter at jeg flytta.
Sitat av hbrath
Bare lyv, hør med sjefen om henne kan la være og si det var det.

Be sjefen si at den som har gjort det har betalt tilbake og at det ikke er deg!
Vis hele sitatet...
Dette blir vel litt dumt da han allerede har sagt at det var han.
Sitat av torek1
Det er jo umulig å legge inn et eneste innlegg her på forumet uten å bli hakket opp av folk som leter etter ting de kan ta deg på..Virker som det er status å kunne flame folk for no reason..
Vis hele sitatet...
Det kommer av at etter en vis tid på o store inet, så finner man ut at ikke alt som blir fortalt stemmer helt. Det finnes folk som er ute etter å kun bløffe, kun vri sannheten til sin sannhet.
De fleste er enkle å se, og akkurat denne posten har mange av de logiske hullene som en bløffmaker gjerne vil bruke.

Ved nærmere ettertanke skulle jeg nok gjort et første jeg tenkte når jeg så denne posten. Den har ikke noe her å gjøre. Den har ingenting med forumet å gjøre. Jeg skulle slettet den.
Nå gjorde jeg ikke det. Tabbe.

De færreste som poster slike tråder som dette kommer noensinne tilbake. Det kan selvfølgelig bety det samme som null og niks, men jeg har støtt på folk som har faket sin egen død på nett fordi de skulle i fengsel for noen år, bare for å bli forbauset over at politi og ambulanse sto på døren innen veldig kort tid. Vi trenger ikke å gå lenger enn til en eller annen fotballklubb som for ikke så lenge siden fant ut at et nettmedlem der slettes ikke var det man trodde hun var.

Nå er dette forumet ganske spesielt. Vi har bare noen få tråder for sosialisering og utover det har vi irc og det er noen treff en gang i blandt, så vi prøver ikke engang å være "noen har skal alle kjenne alle og vi skal være greie og snille". Så kommer noen med en følelsemessig kraftig tråd vil du få to primære baser blandt folket her. De som tror på historien tvert og de som tviler.

Det at trådens starter er kommet tilbake og poster og alt vil verken si at jeg tror på historien noe som helst mer eller mindre.

Alternativ 1) Historien er faktisk sann. Grunnen til alle de hullene i historien er at vedkommende faktisk tenkte litt når han skrev historien, slik at han ikke skule kunne bli sport opp i etterkant. Forklarer fortsatt ikke hvorfor i vide verden han postet den her.

Alternativ 2) Historien er sann, men den er modifisert slik at den skal virke mest mulig angrene. Kanskje angeren kommer fra det hat han ble "tatt".

Alternativ 3) Historien er vilt usann. En test for å finne ut om man kan plukke til seg mengder av sympati fra de som ikke vet bedre. Trådstarter er tilbake for å redde seg, ettersom det har gått opp for han at vi kan finne ut hvem han er. Hvis politiet er inne i saken, er det jo tross alt ikke mye vi kan gjøre, er det vel?

Alternativ 4) Historien har kanskje ikke skjedd enda. Den er på vei til å skje, eller var en mulighet. Jeg har støtt på folk som har brukt denne måten for å rope "hjelp" om før. Både i virkeligheten og på nettet.

Det vinnes mange andre alternativ, men jeg kan egentlig kun se på den som en historie, en fabel. Det er ikke vondt ment mot noen, men jeg har for lengst sluttet å tro på alle sørgmodige eller fantastiske historier jeg hører eller leser.

Dog, jeg mener fortsatt at jeg skulle ha slettet denne tråden når jeg så den første gang.
Det er ikke noe stress å få narkogjeld. Men tviler på at dere blir drept over 30 000 kr. Det er tross alt norge vi bor i. Vet om folk som har fått avkutta en finger for 100 000 liksom, men det er ikke albansk mafia dere skylder penger vel?
Har selv vært borti å være rusa, krite mer og ende opp med å våkne dagen etterpå med 15 tapte anrop. Det er snakk om gjeld på kanskje 30 000, som du lett fikser, trekker i noen tråder, drar noen brekk. en crosser der, en plasma tv der. En motorsykkel der, 5 bærbare pc'er der... Selger du alt på noen få timer, så er det gjort.
Uansett så blir du ikke drept for 30 000 her i norge. Med mindre det ligger mer en bare penger bak.
har vært borti så mye hælvette at det vet jeg. Det er såpass lite peng at viss du dreper den personen som skylder det så taper du 30 000. Og Du skal være temmelig lavt nede på rangstigen for å ikke klare å skaffe 30 000, det er 2-3 brekk det på en natt. I litt heavy pillerus. Max 4 iallefall.

Jævlig bra historie! For all del!

Det er ikke noe stress å få narkogjeld. Men tviler på at dere blir drept over 30 000 kr. Det er tross alt norge vi bor i. Vet om folk som har fått avkutta en finger for 100 000 liksom, men det er ikke albansk mafia dere skylder penger vel?
Har selv vært borti å være rusa, krite mer og ende opp med å våkne dagen etterpå med 15 tapte anrop. Det er snakk om gjeld på kanskje 30 000, som du lett fikser, trekker i noen tråder, drar noen brekk. en crosser der, en plasma tv der. En motorsykkel der, 5 bærbare pc'er der... Selger du alt på noen få timer, så er det gjort.
Uansett så blir du ikke drept for 30 000 her i norge. Med mindre det ligger mer en bare penger bak.
har vært borti så mye hælvette at det vet jeg. Det er såpass lite peng at viss du dreper den personen som skylder det så taper du 30 000. Og Du skal være temmelig lavt nede på rangstigen for å ikke klare å skaffe 30 000, det er 2-3 brekk det på en natt. I litt heavy pillerus. Max 4 iallefall.

Jævlig bra historie! Men det er ikke italiensk mafia som styrer her.

Sitat av Stormen
Kjeksemann, din idiot - les tråden før du poster slarvet ditt. Det er helt tydelig at han lyver, og videre spørr han aldri om råd: Han bare forteller historien sin (til kjæresten sin, slik at hun skal tilgi ham). Hva annet skal man si i en slik tulletråd enn sannheten?
Vis hele sitatet...
Enig med deg.. dette er nok bullshit.

Sitat av LjHb-blanco
mhm, de dreper gjerne noen for 30 000, av ren prinsipp sak, se for deg att noen skylder deg 30 000 men nekter å betale, å du kan ikke akuratt blande loven in for å få tak i de ? hva gjør du? truer, torturerer å till slutt klikker det for deg å du dreper av ren prinsipp å hat for fyren som skulle ha betalt...
føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde !

føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde !

de dreper gjerne noen for 30 000, av ren prinsipp sak, se for deg att noen skylder deg 30 000 men nekter å betale, å du kan ikke akuratt blande loven in for å få tak i de ? hva gjør du? truer, torturerer å till slutt klikker det for deg å du dreper av ren prinsipp å hat for fyren som skulle ha betalt...
føler med guy fawkes, jeg foreslår du viser henne hva du har skrevet ned her, og IKKE lar henne være i fred, be om tilgivelse hele tiden,gjør hva som helst, for etter min erfaring så tenker en kvinne " en gang *blank* alltid *blank* " fatter du ?
lykke til mann, ta gjerne å skriv ned en followup på hva som skjedde ! .
Vis hele sitatet...
Folk som klikker og dreper for 30 000 for en prinsipp sak er det veldig få av her i norge, og har du kommet så langt opp i systemet at du kjenner de som gjør det, så blir du ikke drept. Da er du ganske hellig.

Sitat av murloc
Ja, og desverre for mye mindre også.
Vis hele sitatet...
Kanskje i WoW, men ikke i virkeligheten.
Skulle gjerne hatt mer informasjon fra trådstarter siden mange setter ting litt på spissen og skønner at mange finner "historien" lite troverdig. For eks. så skriver han at han trodde det var 20-30k i sko esken men ikke hvor mye han endte opp med.
Må si meg enig med g3tl41d i at det ikke er noe stress å skaffe seg narkogjeld. Si at du kriter for å selge og mister det (gudene må vite hvordan, politi, tyveri etc. etc.) men igjen Guy Fawkes, informasjon!

[quote=Acidous]
Og når du sier det er "en gammel barndomsvenn", så regner jeg med at du ikke vanligvis har så mye kontakt med han. Så det sier jo litt når han kommer tuslende med en gang han trenger penger.

Han sier da klart at det er en gammel barndomsvenn som han har kjent hele livet. Skjønner at det kan misforstås ved første øye kast, men velger å tro at han bruker ordet for å sette ord på hvor mye kameraten betyr for ham.

Må si meg helt enig i at han ikke burde gått til det drastiske tiltaket med innbrudd selv, men latt ham som hadde havnet i dritten selv gjort det selv når det først skulle gjøres (og for all del ikke i kjæresten sin butikk. Det var en tabbe.)

Personlig velger jeg å tro på historien, men har full respekt for de som ikke gjør det. Som Robert Anton Wilson så fint poengterer i boken Prometheus Rising: "What the thinker thinks, the prover proves".

Sann eller ikke. I det hele tatt bra skrevet!
Triste personer som ikke engang kan tenke seg at en venn kan bety så mye for en at man gjør HVA SOM HELST for å redde dem ut av en kinkig situasjon.
Dette er jo et anonymt forum.
Hvis man går utifra at dette er sant:

Har man litt kunnskap på forhånd så vet man at man ikke bare blir narkis fordi man "tok seg en rev i helgene", man har mest sannsynlig problemer, psykiske og/eller sosiale, og man trenger en rus for å klare presset, eller for å klare å være sammen med folk.
Det er der det går til hellvette. Bare i helgene blir til mer og mer.
Men ikke fokuser så mye på kompisen din da. Hvis du kan bidra med 20.000+ er jo det supert! Ingen har noe å si på det.

Når det er sagt, så synes jeg (hvis jeg ser helt objektivt på det) at du burde gå til hver part og beklage deg dypt, for så å fortelle den fulle hele sannhet. Det kan vel være fordelaktig å utelate ting som navnet på kompisen din eller noe sånt, men ikke for mye, for da blir det igjen uærlig.

IKKE la de kompisen din skylder penger vite hvem du er. Det kan føre til store problemer for deg og dine kjære fordi de gjerne er "drittsekker" som gjør hva som helst for å få pengene sine.

Dama ville jeg FØRST ta ut på en virkelig fin middag, gi henne noen fine ting osv.
Deretter kunne jeg fortalt det hele i rolige, helst romantiske omgivelser.
Dette burde dempe det litt, men hun ville mest sannsynlig banke dritten av meg.

Ta det som det kommer derfra?
Beste rådene jeg kan tenke på en lørdags kveld...
Lykke til, og bra for deg at du bryr deg om vennene dine så mye, men du burde tatt en dag og tenke over det hele før du gikk igang med planen. Da hadde vel fornuften din tatt overhånd og sagt fyfy...
Sist endret av TinMan; 9. september 2007 kl. 02:01.
Når jeg leste denne historien satte jeg igjen med spørsmålet; Er dette en novelle vi skal gi respons på? En av grunnene til dette var bruken av navnet til dama di. Hvis dette hadde vært en sann historie, hadde du enten skrevet "dama mi" eller "dama mi - la oss kalle henne marianne". Om historien er sant, usant, noe i mellom, skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke kjenner til trådstarters bakgrunn eller problemstillinger med narkogjeld.

Uansett; snill? Dumsnill, kanskje? En kompis bruker 60000 kroner og vil at DU skal ordne opp for han? At du skal skaffe penger du ikke har? Låne penger eller stjele? Han selv da? Hvis det absolutt skal gjøres innbrudd kunne han vel ha gjort det selv, han er da vel for €&&€# ikke død enda?! Og hva om du hadde skaffet pengene? Hvordan kunne du vite at pengene gikk til å betale gjelden? Og hvor lang ville det uansett gått før han ville fått ny gjeld? Man blir ikke automatisk narkofri bare fordi en grei kompis tømmer bsu-kontoen sin og rapper penger uten at han selv trenger å løfte en finger.

En normal lovlydig person slipper ikke alt han har i hendene for å sponse andres narkoforbruk med egne lovbrudd - ikke med mindre dette var noe han pleide å gjøre selv for eget forbruk. Nå hadde du jo det ganske greitt, siden du bare kunne forsyne deg av kassa til dama di (som feilaktig stolte på deg) sin jobb. Hvis det virkelig var fare for livet, så var det vel ikke verre enn å kontakte foreldrene. De har bedre forutsetninger for å skaffe penger (lovlig) og ville sikkert gjort det for å redde livet til han kompisen din - evt (mest sannsynlig) ordnet opp på andre måter.

Uselvisk å sette dama di sin jobb og rulleblad på spill? Uselvisk er ikke at man tenker på én person og driter i alle andre.

Ellers - middels grei novelle. Likte at den hadde en litt åpen slutt.
Sist endret av cavey; 9. september 2007 kl. 19:11.