Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 905
Hvis en sak er henlagt, har politiet fortsatt det loggført i sitt register. Hvis de stopper deg f.eks, er det loggført når politiet søker på ditt navn i deres system?
Anonym bruker
"Fortvilet Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp alt blir skrivet ned
Anonym bruker
"Fortvilet Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Knutperreesen33 Vis innlegg
Hvis en sak er henlagt, har politiet fortsatt det loggført i sitt register. Hvis de stopper deg f.eks, er det loggført når politiet søker på ditt navn i deres system?
Vis hele sitatet...
Ble tat før hasj en gang når æ va 14 hver gang jeg blir stoppet nå skal de ha en spytt test.

Så vil tenke meg at det samme skjer med deg om du blir stoppet av politiet
Jada, alt loggføres, til og med pålegg du har fått, detaljert beskrivelse av hva som skjedde før du fikk pålegg, hva du gjorde med det osv.
Mtp at en henlagt sak ikke er avsluttet helt så ja!

Kommer det bevis ved en senere anledning plukker de bare opp tråden de brukte sist
Ja, dette vil være loggført på den anmeldte personen. Dette er grunnen til at det alltid (!) oppfordres til å anmelde ved svinder osv. også, fordi selvom det ofte blir henlagt kan du være den 10. anmelderen som får glasset til å velte slik at sak opprettes. Og uansett vil du være delaktig i at vedkommende dømmes hvis andre anmelder etter deg. Skulle det være tilfelle blir somregel de andre anmelderne også kontaktet fordi sakene tas opp igjen og man får ny mulighet til å nå igjennom. En i min nære familie opplevde dette, men da gjaldt det trusler og truende oppførsel av en kunde på arbeidsplassen. Etter vedkommende anmeldte ble h*n kontaktet kort tid senere da det var 11 andre som hadde anmeldt lignende forhold og alle vitnet i retten. Vedkommende ble dømt og fikk en god straff.