Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2211
Flytta inn i en hybel for et par år siden, der sto den en gammel NextGenTel ruter fra tidligere eier. Hadde egentlig bestilt ny ruter og nytt abonnement, men i samarbeid med fyren på kundeservice fikk vi den gamle ruteren oppe og går.

Har brukt den til jeg sa opp abonnementet og flytta nå for et halv år siden. Lot ruteren stå i leiligheten som den alltid har gjort.. Men nå vil altså NextGenTel ha tilbake den ruteren, og den har jo ikke jeg noen kontroll på lenger =/

Er det bare å bite i det sure gresset og betale 1000,- for den trashy plasthævven deres, eller kommer dere på noe lurt?
Be de sjekke hvem routeren var sendt til, har DU mottat en router i ditt navn fra nextgentel? Hvis ikke kan de jo ikke be om at du sender den tilbake, forklar det til kundeservice. Nextgentel er sleipe, skulle få 2 mnd gratis av de men fikk faktura for begge månedene, de beklaget seg når jeg tok kontakt... De ville også ha betalt for 3 måneder hvor de ikke hadde levert internet til meg...
Ditta hadde eg aldri betalt. Ring og mekk shitstorm.
Du har godkjent avtalevilkår, så du har juridisk sett ingenting å komme med. De flyttet den routeren som sto der over på deg, istedenfor at du fikk tilsendt ny. Hadde du ikke fått den routeren flyttet til deg, så hadde han som bodde der før vært fucked. Vilkårene er dog de samme uavhengig av om du har overtatt utstyr fra en som har leid tidligere eller om du har fått tilsendt nytt, slik at det er ditt ansvar å returnere utstyr som du leier fra NextGenTel etter oppsigelse. Ganske sikker på at jeg fikk dette påpekt på både sms og mail når jeg sa opp mitt abonnement.
be dem sende pakkelapp, har i 2 år hatt en gammel ruter stående og den blir stående til de sender pakkelappen. Har nevnt det i hver samtale jeg har hatt med dem og har fremdeles ikke fått noen pakkelapp.
Returlapp trenger de strengt tatt kun sende når det gjelder teknisk avhjelp (vilkårene gir deg kompensasjon for direkte kostnader som porto samt tellerskritt for å ringe til kundeservice, men ikke indirekte tap som tapt inntekt etc), ikke ved oppsigelse, da må du i henhold til vilkårene selv returnere utstyret. Klager du nok i sosiale medier derimot så får du nok som oppsagt kunde også returlapp, spesielt etter Telio kjøpte NGT fra TeliaSonera.