Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 26268
Sitat av senmord Vis innlegg
En venn av meg smuglet nettopp med seg absint fra hellas. 94% alchohol, flasken var grønn med et dødninghode på, tror det var en flaske med 0.5l.

Is this the real shit liksom?

Er det vannskelig for meg å skaffe absint i norge? er dette en vare som det blir smuglet og solgt mye av?
Vis hele sitatet...
Dødningshodet og prosent høyden får det til å høres ut som tull.
Står det hvor den er laget bakpå? Er det e-stoffer i den?

Ekte absint skal ikke se godte grønn ut, men være mer mosegrønn hvis det er en verte.
Høy prosent betyr ikke bedre, og den høyeste prosenten av god absint ligger på max 85, mens de beste er på 55-65%. Og de beste jeg har smakt er på 60%, så ikke noe poeng å smugle inn ulovelig.

Absint er kke vanskelig å få lovlig inn i Norge,bare bestill 60% maks på nett, men regn me høy toll, eller ta med maks 1 liter maks 60% inn fra utlandet uten å trenge tolling.

Men husk, absint er en urte alkohol - den vil ikke gjøre mer enn å funke som en alkoholholdig drikk, og skal blandes ut med en del absint og tre deler vann. Så den skal ikke bli sterkere enn en sterk vin maks da, og først da smaken og aromaen kommer gjennom.

Hvis absint bare skal kjøpes for å bli full på... bare kjøp skvipet på polet eller drikk vodka. Absint er en drikk for nytelse, som gode viner.

Og nei, absint er ikke noe som blir smuglet mye inn av Er ikke så mange i norge som har kommet over god absint og vil ha den inn for nytelsen.

Ellers er jeg ikke noe for ulovelig smuggling av absint.
Hadde med meg en flaske med absinthe hjemm til norge en gang etter jeg hadde vært i spania, men ble ikke tatt. Anyway, så lenge absinthen er under 60% så er det lov å innføre, viss du er 20år såklart.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg beklager hvis dette har blitt gitt et svar før, men jeg har ikke tid til å lese alle innleggene.
Jeg så at det var mange som lurte på dette med opium i Absinthe. Vel, som noen nevnte her før meg, kan man ikke lage ordentlig Absinthe uten Malurt. Men så er det slik at det finnes uhorvelig mange sorter Malurt, der bare tre-malurt bringer frem hallusinasjoner. Malurten som brukes i Absinthe heter Absinthe-malurt (Artemisia Absinthium), og er ikke et opium.

Grunnen til at alle tror alle typer malurt er hallusinasjonsdrivende, er mye på grunn av eksperimentering med malurtoljer på 1800-tallet. Noe som resulterte i dritt-Absinthe med feil type malurt som ble solgt billig til de uten god råd.

Håper dette hjalp!