Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 13208
En kompis av meg var utvekslingselev i utlandet og klarte å gjøre en østeuropeer gravid. Hvilke juridiske konsekvenser har dette? Og er det lett å bare droppe hele greia uten noen konsekvenser?

Er ikke interessert i hva som er moralsk riktig, kun hvor mye det er mulig å bare glemme hele greia og forhåpentligvis uten økonomiske konsekvenser...
Abort er jo den beste løsningen på noe slikt.

Men om det ikke er mulig, så er det nok lite som blir fulgt opp, når hun bor i et østblokk-land.
Så han kan fint slippe unna det meste =)
bare ignorer det.
vist dere får problemer, så er det ikke så farlig, dere hadde jo også fått problemer vist dere ga opp og betalt masse
Sitat av Katalysator Vis innlegg
En kompis av meg var utvekslingselev i utlandet og klarte å gjøre en østeuropeer gravid. Hvilke juridiske konsekvenser har dette? Og er det lett å bare droppe hele greia uten noen konsekvenser?

Er ikke interessert i hva som er moralsk riktig, kun hvor mye det er mulig å bare glemme hele greia og forhåpentligvis uten økonomiske konsekvenser...
Vis hele sitatet...
Først om fremst er det bevist gjennom farskapstest?

Er han mann nok til å fly rundt å leke med det han har mellom beina bør han også vær mann nok til å ta ansvaret.
Dra han etter øret ned der for å gjøre opp for seg? Hva slags menn er vi?
Sitat av Skrue Vis innlegg
? Hva slags menn er vi?
Vis hele sitatet...
Vi er menn som poster om kameratene våres på forum

OnTopic: Det er jo sikkert, som nevnt, greit å forholde seg til en farskapstest. Utover det så bør man jo høste det man sår og ta vare på "avlingen"
Sist endret av pidget; 6. juli 2011 kl. 17:41. Grunn: flertallsleif
Må si meg enig med Skrue, skjerpings! Det å bli pappa er digg uansett om det er planlagt eller ei.
Nei, hun kan ikke komme å kreve noe barnebidrag osv. om det er det du tenker på. Når det er utenfor Norge har det ingenting å si. Bare å glemme hele greia det.

Han sa han ikke ville ha moralprekener, hva tror dere at dere oppnår ved å fortelle hva som er moralsk riktig når trådstarter helt tydelig ga beskjed om at han IKKE var interessert i moralprekener?
Sist endret av Kunitsyn; 6. juli 2011 kl. 17:44.
Han burde ta ansvar eller så vil han angre på det senere. Jeg vil ikke tro det vil bli så særlig gøy for han om 18 år når "ungen" kommer til Norge for å oppsøke han og skjeller han og spør han ut om hvorfor han ikke tok ansvar
Dårlig formulert, I know, I sucks.
For det første, er det noe bevis på at ungen er hans? Kan jo være dama der drev på med flere folk. Så lenge hun ikke kan bevise noe er det vel bare å gi faen. Hadde jeg gjort i alle fall.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Nei, hun kan ikke komme å kreve noe barnebidrag osv. om det er det du tenker på. Når det er utenfor Norge har det ingenting å si. Bare å glemme hele greia det.

Han sa han ikke ville ha moralprekener, hva tror dere at dere oppnår ved å fortelle hva som er moralsk riktig når trådstarter helt tydelig ga beskjed om at han IKKE var interessert i moralprekener?
Vis hele sitatet...
Moralpreken? Å gjøre det rette nå man får ett barn til verden er en opp til moral for deg?
Så det blir snakk om moral hvis man tenker på å gjøre det rette her i verden?

Du vet ikke hva ordet moral betyr!
Hvorfor er det alltid ''kameratene'' til folk her inne på forumet som er kjeltringer og narkomane?


For å gå til topic.
Velg enten abort eller ta fult ansvar, ikke noe mellomting så ungen får en hallveis oppvekst.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
hva tror dere at dere oppnår ved å fortelle hva som er moralsk riktig når trådstarter helt tydelig ga beskjed om at han IKKE var interessert i moralprekener?
Vis hele sitatet...
Å få han til å ikke være en DICK!
Vel, dere kan ikke redde verden. Noen kan dere bare ikke overbevise, og når formålet med tråden var at han IKKE ville ha noe med ungen å gjøre, så hjelper det ikke at dere kommer å sier at han skal ta fullt ansvar for ungen. Ikke sant?

Han er ikke interessert i å høre hva han bør gjøre. En hver oppegående person VET at det moralsk riktige er å ta ansvar for ungen man puler på seg, men nå presiserte han at han ikke ville det, og da bør dere respektere det også. Dessuten er det like fullt kjerringa si feil som ludrer seg vekk med nordmenn og ikke sørger for at duden har kondom eller at hun selv går på pillen..

Sitat av paddus Vis innlegg
altså det er jo alltid kameratene til folk på forumet som gjør noe galt
Vis hele sitatet...

Nå er du fjerde personen som fremhever det. Det holder. Hvem faen bryr seg om trådstarter snakker om seg selv eller om det virkelig er en kompis? DET ER IKKE DET SOM ER SAKEN HER. Faens trangsynte idioter.
Sist endret av Kunitsyn; 6. juli 2011 kl. 18:03.
Hvordan fant han ut av det egentlig? For ettersom det gjerne tar en god stund å finne ut av noe slikt, så må jo disse to personene ha hatt en eller annen form for langvarig kontakt. Et godt bekjentskap med andre ord.

Når begge vet så godt hvem den ene og andre er, så kan det godt tenkes at det vil få noen konsekvenser, som at en fattig øst-europeer vil komme til å prøve å kreve noe. Jeg tviler uansett på at det går, men jeg er ikke helt sikker på reglene. Men som en annen sa i en post over her; Du ville jo uansett fått problemer om du valgte å gjøre noe med det eller å bare drite i det, så jeg ville bare ha glemt hele saken og kuttet kontakten.

Vel og merke OM jeg hadde en slik tankegang som trådstarters venn har. Jeg ville selvfølgelig ha tatt vare på barnet sammen med den jenta, men nå vet jeg alltid hvem jeg har meg med også.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Vel, dere kan ikke redde verden. Noen kan dere bare ikke overbevise, og når formålet med tråden var at han IKKE ville ha noe med ungen å gjøre, så hjelper det ikke at dere kommer å sier at han skal ta fullt ansvar for ungen. Ikke sant?

Han er ikke interessert i å høre hva han bør gjøre. En hver oppegående person VET at det moralsk riktige er å ta ansvar for ungen man puler på seg, men nå presiserte han at han ikke ville det, og da bør dere respektere det også. Dessuten er det like fullt kjerringa si feil som ludrer seg vekk med nordmenn og ikke sørger for at duden har kondom eller at hun selv går på pillen..




Nå er du fjerde personen som fremhever det. Det holder. Hvem faen bryr seg om trådstarter snakker om seg selv eller om det virkelig er en kompis? DET ER IKKE DET SOM ER SAKEN HER. Faens trangsynte idioter.
Vis hele sitatet...
hvilken del av "dette er et forum" forstår du ikke?
det er uinteressant hva trådstarter ikke ønsker å høre, menneskene her inne er enkeltindivider, og din rett til moderasjon av svar forsvinner når du poster en tråd.

folk vil si det de syns og mener, det er hele poenget med forumet.
klarer du ikke takle det, ikke post noe.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av somnium Vis innlegg
hvilken del av "dette er et forum" forstår du ikke?
det er uinteressant hva trådstarter ikke ønsker å høre, menneskene her inne er enkeltindivider, og din rett til moderasjon av svar forsvinner når du poster en tråd.

folk vil si det de syns og mener, det er hele poenget med forumet.
klarer du ikke takle det, ikke post noe.
Vis hele sitatet...
Følger man den logikken er det ikke nødvendig å skrive tittel på tråden engang, eller å skrive noe i åpningsposten for den saks skyld.

Jeg synes forøvrig at eplekake smaker drit. La oss ta dette videre.

Katalysator stiller et helt greit spørsmål og har man ikke noe å bidra med burde man egentlig sette seg på tomlene og bite seg i tungen istedet for å søple ned tråden her.

Sånn Ontopic: Ser for meg at det skal dras ganske langt for at hun skal kunne stille noe erstatningskrav/barnebidrag/denslags til kompisen din. Dette basert på at rettslige ting over landegrenser tar meget lang tid.

Litt usikker, men kan han ikke nekte å avlegge dna-test om det skulle gå så langt? Mtp at polen er et katolsk land er nok abort ute av bildet. Er du sikker på at damen vil ha noe med kompisen din å gjøre i det hele tatt?
Vil kompisen din virkelig glemme hele greia? Tenk så kjipt det er å vite at du har en sønn/datter et sted uten at du vet hvordan h*n ser ut, navnet eller noe som helst! Jeg anbefaler kompisen din å tenke seg gjennom to ganger før han bestemmer seg for å unnlate kontakt meg ungen sin, ikke bare for ungens del, men også for sin egen.
Hun som har gjort henne gravid har jeg ingenting mer å si om.

Angående selve saken, burde det ikke være et problem å finne om det er avtaler mellom Norge og utvekslingslandet. Google og politiet er din venn. Betal en advokat for et par timer. Forresten, du trenger ikke bruke "kompisen" din som cover-up. Det er tydlig at kompisen din er en referanse til deg selv, men det er nå min mening.
Sist endret av CT705; 6. juli 2011 kl. 19:27.
Hvorfor skal jeg covere opp på et anonymt forum? Uansett ville jeg gjort det samme som han om jeg hadde gjort ei jente gravid i utlandet.

Men slik jeg tolket det er det ingen juridiske eller økonomiske konsekvenser. Da er saken ganske så godt ut av verden.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Kan jeg spørre hvilket land det er? Mange steder i øst-europa er de enten katolikker eller muslimer, hvor begge ser på abort som en av de værste syndene, så det er godt mulig det ikke er en løsning.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hvorfor skal jeg covere opp på et anonymt forum? Uansett ville jeg gjort det samme som han om jeg hadde gjort ei jente gravid i utlandet.

Men slik jeg tolket det er det ingen juridiske eller økonomiske konsekvenser. Da er saken ganske så godt ut av verden.
Vis hele sitatet...
Helt feil.

http://www.nav.no/Internasjonalt/Opp...ker+i+utlandet
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rett meg om jeg tar feil, men det gjelder vel om kvinnen som blir gravid er norsk statsborger.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hvorfor skal jeg covere opp på et anonymt forum? Uansett ville jeg gjort det samme som han om jeg hadde gjort ei jente gravid i utlandet.

Men slik jeg tolket det er det ingen juridiske eller økonomiske konsekvenser. Da er saken ganske så godt ut av verden.
Vis hele sitatet...
Jeg håper kameraten din ikke er 100% rasshøl, sånn at han ihvertfall får drømmer om sønnen, hvordan han kanskje lever i fattigdom i Øst-Europa, og at det får ham til å føle seg helt jævlig i flere år. Det er nemlig det minste denne kameraten din fortjener.
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Rett meg om jeg tar feil, men det gjelder vel om kvinnen som blir gravid er norsk statsborger.
Vis hele sitatet...
Nei, så lenge det finnes en avtale mellom landet det gjelder og Norge i forhold til innkreving av barnebidrag så trenger hun bare å gå til myndighetene i sitt land som deretter vil bruke NAV for innkreving av pengene.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Er han mann nok til å fly rundt å leke med det han har mellom beina bør han også vær mann nok til å ta ansvaret.
Vis hele sitatet...
Det gjelder da absolutt for dama også. Er hun kvinne nok til å ha sex med en person fra utlandet som hun vet ikke blir å støtte ungen hvis det blir en + at hun ikke vil ta abort så er det like mye hennes "feil" som hans at det ble en unge.
Sitat av somnium Vis innlegg
hvilken del av "dette er et forum" forstår du ikke?
det er uinteressant hva trådstarter ikke ønsker å høre, menneskene her inne er enkeltindivider, og din rett til moderasjon av svar forsvinner når du poster en tråd.

folk vil si det de syns og mener, det er hele poenget med forumet.
klarer du ikke takle det, ikke post noe.
Vis hele sitatet...
Da forsvinner jo hele poenget med den "etiske" regelen/kravet - "ikke noe moralprekener" her på freak. Hva sitter man egentlig igjen med til slutt?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Da forsvinner jo hele poenget med den "etiske" regelen/kravet - "ikke noe moralprekener" her på freak. Hva sitter man egentlig igjen med til slutt?
Vis hele sitatet...
En god og sunn dose moral.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det gjelder da absolutt for dama også. Er hun kvinne nok til å ha sex med en person fra utlandet som hun vet ikke blir å støtte ungen hvis det blir en + at hun ikke vil ta abort så er det like mye hennes "feil" som hans at det ble en unge.
Vis hele sitatet...
Ja, men *HUN* tar jo faktisk ansvar for ungen (dersom hun ikke tar abort, selvsagt) så kommentaren din er i og for seg rimelig irrelevant.


Men til topic: Jeg vet at NAV sammarbeider med endel land ang innkrevning av farsbidrag, så du skal ikke se bort ifra at du må ut med penger dersom det blir slått fast at du er faren. NAV kan forøvrig også kreve farskapstest av deg (eller, kompisen din)
Når oppkommet står på døra om 18 år så håper jeg iallefall kameraten din har tenkt ut en bedre forklaring enn brukt penger på smurfedrops. Om det er litt tæl i jenta så kontakter hun kanskje besteforeldrene lenge før det. Lykke til, virker gjennomtenkt og reflektert avgjørelse.
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Var hun fin?
Vis hele sitatet...
var a verdt det?

on topic: be kameraten din tenke seg om, tror det kan bli jævlig å vite att man har ett barn som man ikke vet noe om
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Da forsvinner jo hele poenget med den "etiske" regelen/kravet - "ikke noe moralprekener" her på freak. Hva sitter man egentlig igjen med til slutt?
Vis hele sitatet...
Den greia med ingen moralprekener forsvant med folk som skulle skyte heroin i hvitøyet og putte piller i blodstrømmen. Det hadde forsåvidt vært fint å ha den regelen fremdeles, men det gikk altså rett og slett ikke i lengden.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Nei, så lenge det finnes en avtale mellom landet det gjelder og Norge i forhold til innkreving av barnebidrag så trenger hun bare å gå til myndighetene i sitt land som deretter vil bruke NAV for innkreving av pengene.
Vis hele sitatet...
Det er vel kun for TS sin kamerat og si han ikke er faren? da må det eventuelt farskaps tester inn osv. Dette kan jo beordres av retten etter en stund men spørs hvor tid systemet gidder og sette av til dette
Benekt all kjennskap til kvinnen, gå underground. Gjør det så vanskelig som mulig for henne å oppsøke kameraten din og hans nærmeste.
Sitat av elpa Vis innlegg
Benekt all kjennskap til kvinnen, gå underground. Gjør det så vanskelig som mulig for henne å oppsøke kameraten din og hans nærmeste.
Vis hele sitatet...
Da påfører du deg mer stress enn å skulle oppdra ungen omtrent. Å gjemme deg resten av livet høres slitsomt ut. Ungen er du jo kvitt når den nærmer seg 20-årene (dere skjønner hva jeg mener)
Håper han blir kropsbygger og banker dritten ut av han/deg da han blir eldre.
Drit i hele faenskapet. dessverre er dette en konsekvens alt for mange greier å få ut av litt uskyldig sex.

Like mye kompisen sin skyld som det er dama sin, neste gang får vi håpe begge tenker seg om.
Er det et øst-blokkland innen EU (Polen, Romania, Bulgaria, Ungarn, Tsjekkia, Slovakia etc)? I så tilfelle mistenker jeg sterkt at hun har ganske gode rettigheter, da det er ganske mange regler innen EU for å sikre likebehandling. Hvorvidt hun er kompetent / intelligent nok til å bruke dem er dog en annen sak.

Er det snakk om Serbia, Ukraina, Moldova eller hvite-russland er han dønn sikkert trygg.



Ellers: dette skal være et forum for man stiller spørsmål og får svar. Moralisering er kun greit hvis man gir konstruktive svar samtidig --..... Kompisen din er forøvrig en drittsekk. Et moderat barnebidrag her er at hav av forskjell for livskvaliteten til jenta det er snakk om. Hadde jenta vært norsk synes jeg faktisk ikke det hadde vært noen big deal å lure seg unna, aleinemor i fattig østblokkland er derimot ikke det kuleste å være.
Sist endret av DumDiDum; 7. juli 2011 kl. 01:49.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ellers: dette skal være et forum for man stiller spørsmål og får svar. Moralisering er kun greit hvis man gir konstruktive svar samtidig --.....
Vis hele sitatet...
Jaså, jeg trodde dette var et diskusjonsforum jeg?
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Drit i hele faenskapet. dessverre er dette en konsekvens alt for mange greier å få ut av litt uskyldig sex.

Like mye kompisen sin skyld som det er dama sin, neste gang får vi håpe begge tenker seg om.
Vis hele sitatet...
Merker jeg ble irritert når jeg leste posten din, men så leste jeg signaturen din i samme slengen, og den forklarte det meste.
Hvordan kan du kalle et lite under ( ja jeg mener at alle barn er undre ) for faenskap?
Sist endret av Ozzfan; 7. juli 2011 kl. 03:07.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Vel, dere kan ikke redde verden. Noen kan dere bare ikke overbevise, og når formålet med tråden var at han IKKE ville ha noe med ungen å gjøre, så hjelper det ikke at dere kommer å sier at han skal ta fullt ansvar for ungen. Ikke sant?

Han er ikke interessert i å høre hva han bør gjøre. En hver oppegående person VET at det moralsk riktige er å ta ansvar for ungen man puler på seg, men nå presiserte han at han ikke ville det, og da bør dere respektere det også. Dessuten er det like fullt kjerringa si feil som ludrer seg vekk med nordmenn og ikke sørger for at duden har kondom eller at hun selv går på pillen..




Nå er du fjerde personen som fremhever det. Det holder. Hvem faen bryr seg om trådstarter snakker om seg selv eller om det virkelig er en kompis? DET ER IKKE DET SOM ER SAKEN HER. Faens trangsynte idioter.
Vis hele sitatet...
nok av dem.
Score, kanskje ungen maler huset ditt i samme slengen vist han/hun kommer til norge og oppsøker deg?
Sist endret av cookiesRGood; 7. juli 2011 kl. 03:55.
Buuuuuuuuu, hent tauet for noen skal dø i natt.

Gutten gjorde en tabbe, og lurer på om den vil forfølge han. Ikke noe mer enn det.

Hva jeg mener spiller ingen rolle, for uansett hvor mye jeg vil oppføre meg moralsk rett, så ville jeg selv i en slik situasjon håndtert det som TS.

Jeg tror ikke dette vil forfølge deg, ettersom det er landegrenser mellom dere. Ikke ta noen blodprøver for og sjekke, ettersom du er faren og ikke ønsker bevis mot deg.

Jeg er enig med dere som mener "mann deg opp", men det er ikke alltids like enkelt og skrive "mann deg opp" som og faktisk gjøre det.
Det skulle vært så enkelt som at kompisen din kan tilby å betale for aborten. Dersom hun absolutt vil ha ungen er det ene og alene hennes avgjørelse, og han burde vært fritatt alt ansvar. Punktum.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Score, kanskje ungen maler huset ditt i samme slengen vist han/hun kommer til norge og oppsøker deg?
Vis hele sitatet...
Vist du er extra heldig kanskje h*n tar med en kasse jordbær!
Sitat av Zitto Vis innlegg
Vist du er extra heldig kanskje h*n tar med en kasse jordbær!
Vis hele sitatet...
Og en gjeng av sine østeuropeiske venner. Sånn bare for å kunne si ordentlig takk for sist...
Sitat av Marken Vis innlegg
Det skulle vært så enkelt som at kompisen din kan tilby å betale for aborten. Dersom hun absolutt vil ha ungen er det ene og alene hennes avgjørelse, og han burde vært fritatt alt ansvar. Punktum.
Vis hele sitatet...
Funker ikke slikt i dag, for i dag er det likestilling mellom kjønn (hvertfall en vei). Hvis denne dama ikke tar abort, så er kameraten biologisk far, og hvis begge var i Norge så ville han måtte betale barnebidrag. Selvom han ikke ønsker ungen.

Lenge leve likestillingen
Det er ikke mange i denne diskusjonen som nevner ungen som et menneske med behov, drømmer,tanker, følelser, osv. Det er antagelig umodne, uansvarlige personer som utbroderer "gi faen mentalitet". Det ingen lek dette å skulle bli foreldre.
Men uavhengig av penger, arv er som kjent minst like mye tid, din tid, hvor mye tid du investerer i barnet, er avgjørende for hva barnet sitter igjen med, om du har noe å bidra med da... I o m at du vurderer å stikke av som et alternativ så kan det hende at du ikke er har en dritt å bidra med og kun er en parasitt.

Det enkelste å fordele er tid, all den tid det er snakk om 2 foreldre, bør barnet ha rett på 1/2 av tiden fra hver forelder, minst.
Sist endret av fxxked; 7. juli 2011 kl. 09:56.