Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 26375
Sitat av xsiroz Vis innlegg
Sitat av doseren Vis innlegg
Å slå inn på en karrierevei som tyv gjør rett nok at du slipper 8-16, du bytter med 00-24.
Vis hele sitatet...
-De profesjonelle vet at de skal holde seg unna natta... det vekker mindre oppsikt om du gjør noe på dagen når det koker av folk å alle styrer med sitt.
Vis hele sitatet...
Dog er livet som tyv mer enn selve brekket. Planlegging, fiksing, kontakter og så videre skal også gjøres - og dermed vil du fort måtte forholde deg til folk som jobber på andre tider av døgnet.

Sitat av xsiroz Vis innlegg
Sitat av doseren Vis innlegg
Du må basere deg på kontanter siden du ikke vil ha noen inntekt som kan gå inn på konto.
Vis hele sitatet...
- Har du ikke hørt om hvitvasking ?
Vis hele sitatet...
Du har jo også de praktiske utfordringene med å bli kvitt saker og ting. Mye kan du selge på gata, men du får ikke knallpriser og det er begrenset hva folk er villige til å kjøpe.
Sist endret av doseren; 16. april 2013 kl. 15:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
vet noen hvor jeg kan kjøpe ett greit dirkesett?
Sitat av cold Z Vis innlegg
vet noen hvor jeg kan kjøpe ett greit dirkesett?
Vis hele sitatet...
http://dx.com/s/lock+pick
Sitat av bacardi Vis innlegg
Vis hele sitatet...
det var veldig mange forskjellige der. Viss du skal utpeke ett, som ikke koster mer en 500 kr, hva vil du anbefale?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Jeg tror noe du trenger for å bli "professional" (siden vi ikke har et godt nok norsk ord?) tyv, er oppfinnsomhet nok til at man slipper å spørre om tips på offentlig forum.

Hvis du vil finne ut hva som ikke funker, er det vel bare å se hva folk blir tatt for.
Vis hele sitatet...
Norske ord blir rart iblandt,det syntes jeg også.

Mange ganger jeg foretrekker å si ett engelsk ord,rett og slett fordi det Norske høres rart ut eller ikke dekke hele meningen liksom.

Et velkjent fenomen
Sitat av cold Z Vis innlegg
det var veldig mange forskjellige der. Viss du skal utpeke ett, som ikke koster mer en 500 kr, hva vil du anbefale?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på hvordan lås du skal åpne..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bacardi Vis innlegg
Det kommer jo helt ann på hvordan lås du skal åpne..
Vis hele sitatet...
jeg vil dirke opp vanlig hengelås og vanlig husdør. Altså hoveddør inn til hus. Både gammel klassisk stor tredør, og slike moderne "terasse dør" som jeg kaller de.


forresten finnes det noen vertøy eller noe som gjør jobben enklere? For eks en maskin eller noe som dirker automatisk
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av cold Z Vis innlegg
jeg vil dirke opp vanlig hengelås og vanlig husdør. Altså hoveddør inn til hus. Både gammel klassisk stor tredør, og slike moderne "terasse dør" som jeg kaller de.


forresten finnes det noen vertøy eller noe som gjør jobben enklere? For eks en maskin eller noe som dirker automatisk
Vis hele sitatet...
"Pick guns", kan ikke garantere noe mtp. Brukervennlighet.
bare å knabbe nokke det, så e du en tjuv klarer du knabbe nokke uten å bli tatt,eller skade andre, så e du en god tjuv
Sitat av cold Z Vis innlegg
jeg vil dirke opp vanlig hengelås og vanlig husdør. Altså hoveddør inn til hus. Både gammel klassisk stor tredør, og slike moderne "terasse dør" som jeg kaller de.


forresten finnes det noen vertøy eller noe som gjør jobben enklere? For eks en maskin eller noe som dirker automatisk
Vis hele sitatet...
Ikke for og ødelegge dine framtidige visjoner som mestertyv, men du kommer aldri til å klare husdører uten mange, mange timer med øvelse.TrioVing er en av de ekleste låsene en dirker kan komme over. Trangt, haugevis av spool og serrated pins. Selv en biltema låssylinder er hardcore for en erfaren dirker. Kan laste opp bilde av hvordan de pinsa en biltema låssyllinder har.

http://i41.tinypic.com/rhu2bo.jpg

Her ser du 6 spool pins. Den 7 pinnen sitter i låsen av andre årsaker. Den er også en vanlig pin, uten noe form for sikring. Prøvde å dirke opp en denne låsen, men den faller i et false set, og man må gå tilbake mange, mange ganger og sette den første pinnen igjen.
Selv "vanlige" hengelåser blir bare mer og mer sikker.

Det finnes dirkepistoler, både elektriske og manuelle som gjør jobben for deg, men selv det kreves en touch og mye øvelse. Det er også en fordel og skjønne hvordan låsen fungerer og hvorfor det går an og dirke opp en lås... ble litt lengre en planlagt det innlegget her men
Sitat av cold Z Vis innlegg
jeg vil dirke opp vanlig hengelås og vanlig husdør. Altså hoveddør inn til hus. Både gammel klassisk stor tredør, og slike moderne "terasse dør" som jeg kaller de.


forresten finnes det noen vertøy eller noe som gjør jobben enklere? For eks en maskin eller noe som dirker automatisk
Vis hele sitatet...
Hammer og brekkjern