Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 26787
Trådstarter
Fant denne siden: http://nwatactical.com/bushmaster-m-26.html
Er disse ekte?
En Ak ligger på rundt 100 $ i Somalia, våpenlisens er ikke nødvendig en gang!
kjedelig streiting
Sitat av Refshal Vis innlegg
HVA få i usa som har et fullauto våpen !!! Det er bare tull! Trenger jo bare førerkort for å kjøpe. Mange som har full auto der, eller "alle har jo ikke full auto"
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig lett å kjøpe full auto rifler i USA nei. Lovene er forskjellige fra stat til stat, men jeg vil påstå at de staten som tillater at privatpersoner har automatvåpen er i mindretall. Og nei, det er ikke bare å vise ID for å kjøpe. Du må bl annet gå gjennom en bakgrunnsjekk hvor de bl. annet sjekker vandelen din. Har du noe der kan du glemme alt som heter våpen. Ofte er det også en ventetid så man ikke skal kjøpe våpen i affekt og.

Dog så er det noen stater som noen smutthull. Også kalt "våpenmesser". Virginia er en statene som har dette smuthullet, og da kan du gå på en messe og kjøpe alt fra en glock til en bazooka uten å måtte gå gjennom noen sjekker.

Sitat av Turbokalven Vis innlegg
En Ak ligger på rundt 100 $ i Somalia, våpenlisens er ikke nødvendig en gang!
Vis hele sitatet...
Hvorfor kjøpe et våpen der nede når du bare kan stikke å dra det ut av arma fra et lik som ligger nede i grøfta?
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
En Ak ligger på rundt 100 $ i Somalia, våpenlisens er ikke nødvendig en gang!
Vis hele sitatet...
Det skulle vært et forbud mot å uttale seg om slike ting før man har lov til å kjøre moped

Du kan like gjerne klappe igjen brødpressa når du bare kommer med tull alikevel

Sitat av Sawyer Vis innlegg
Fant denne siden: http://nwatactical.com/bushmaster-m-26.html
Er disse ekte?
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor skulle de ikke være ekte?
Men det er ikke bare å kjøpe de bare fordi du fant de på nettet, husk at du bor i Norge, mens disse er til salgs i USA. Der er det andre regler.

Og nei, dette er ikke full-auto, så de er fullt mulige å få kjøpt. Også i Norge, men det krever da at du har papirene i orden.
Aaaaaah! Kom akkurat hjem etter en tur på pistolbana, hvor jeg har skutt ganske så bra i dag! Gøy å lese innleggene i tråden fra 'fjortiser' som virkelig har peiling! (Lærer nok mye om skyting og fakta med en god spillemaskin ja!) Hihi!
Jepp
Det kommer jo titt og ofte henvisninger til CS eller hva disse spillene heter
Det er også etter våpenforskriften § 7 første ledd gitt et generelt forbud mot å erverve og
inneha halvautomatiske rifler. Politidirektoratet vil i medhold av våpenforskriften § 7 annet
ledd i forskrift gi dispensasjon for følgende halvautomatiske rifler med lovlig løpslengde og
fast (eller innfellbar kolbe, jf. våpenforskriften § 4 første ledd, annet punktum) som kan
erverves til øvelses- og konkurranseskyting av personer som fyller vilkårene, både med
hensyn til vandel og dokumentert behov:

Colt AR-15 H-bar/Sporter produsert etter 1986
 SIG SG 550 SP
 Steyr AUG sivil modell
 Valmet M76/78A2
 Galil AR
 HK-94
 Bushmaster mod. XM15 - V-Match Rifle 20
 Olympic Arms AR-15 H-bar
 Heckler & Koch modell SL 8
 DPMS Panther Bull 24 / DPMS Panther Bull 24 Spesial
 Oberland Arms (OA) 15
 Izhmash Saiga sport 520
 Izhmash Saiga sport 555
 Tiger mod 03
 DPMS Panther mod LR-308
 Armalite AR 10
 Armalite AR 10T
 Arsenal SAR-M1
Vis hele sitatet...
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...edlegg_798.pdf
Sitat av campCKY Vis innlegg
Politidirektoratet vil i medhold av våpenforskriften § 7 annet
ledd i forskrift gi dispensasjon for [COLOR="Red"]følgende halvautomatiske rifler [/COLOR]med lovlig løpslengde og
fast (eller innfellbar kolbe, jf. våpenforskriften § 4 første ledd, annet punktum) som kan
erverves til øvelses- og konkurranseskyting
Vis hele sitatet...
fortsatt ingen full auto.
Men det er mulighet for å få kjøpe det også, men det krever litt mer enn bare at man har lyst på et slikt våpen.
Hvis en virkelig vil ha full auto våpen i USA så fort som mulig, er det ikke så dyrt å kjøpe en semi-auto AK-47 for eksempel. Så kan du alltids kjøpe en "converter" som omgjør våpenet til full auto. Ingen spørsmål stilt, men en kan fort ende opp i "federal prison" for dette. En fyr som bodde 3-4 hus fra oss i Phoenix, hadde endel slike våpen, FBI kom på døren. Long story short; Han kommer aldri ut av fengsel igjen.

En kan alltids leie seg full-auto våpen, hvor du bare trenger førerkort. Koster ikke så altfor mye heller.

Som sagt så er det litt forskjellig fra stat til stat, med tanke på å skaffe seg full-auto våpen. Ofte så er det snakk om forskjellige "permits" som gjør det samme. Enten du må betale 200 eller 500 $ årlig.

Men nåde deg hvis noen stjeler våpenet ditt. Da er du skyldig for alt som skjer med dette våpenet (hvis den dumme mexicaneren bestemmer seg for å skyte en annen "spic" for eksempel. Da er du også "accountable")
Sitat av Duddy Vis innlegg
Hvis en virkelig vil ha full auto våpen i USA så fort som mulig, er det ikke så dyrt å kjøpe en semi-auto AK-47 for eksempel. Så kan du alltids kjøpe en "converter" som omgjør våpenet til full auto. Ingen spørsmål stilt, men en kan fort ende opp i "federal prison" for dette.
Vis hele sitatet...
Helt riktig! OG man kan få kjøpt slike sears og bolts (sluttstykke) som er lovlig registrert som full-auto, men da koster det $ så det svir.
ALT som det er etterspørsel på og liten tilgjengelighet vil være dyrt å kjøpe!
Narkotika-priser kalles det, og det kan vel ha noe å gjøre med kilos prisen på våpen/narkotika
Prisene på en ak i usa er latterlig dyrt ja. Bare tull. Lovligheten er også så som så. Idiotisk nok er det slækt i noen stater, mens andre er omtrent like strenge som oss. F eks skal pennsylvania og kentucky være slække, og new york og new jersey være strenge. California skal også være vrien.

I beste fall er du statsborger og folkeregistrert i f eks kentucky. Da får du en ak til blodpris... Norske kaj larsen har sjekket det ut http://www.youtube.com/watch?v=ExXMEfCZqwM&fmt=35.

Jeg begriper ikke at det skal være så føkkings dyrt med en ak og noen kasser ammo, men det er syyykt pricy. Man skyter praktisk talt kronestykker. Men det er noe med pre-ban, auto-våpen (ikke full-auto, ikke semi-auto, bare auto) ble bannet en del stater tror jeg, uten tilbakevirkende kraft, så alle kjøper våpen som er gamle, for da er de lovlige.

Små våpen derimot flyter det over av borti der. Det er jo ganske mange som har våpen i norge også, bare ingen kule=)

Har forøvrig lyst til å spørre om noen har noen gode grunner til at automatiske våpen skal være bannet mens de som ikke er det skal være lovlig? En som skyter mye på auto treffer jo nødig målet...
Sist endret av bigvito; 21. august 2010 kl. 06:51. Grunn: Hvorfor endret du på innlegget: ville legge til noe
en AK-47 har hva, 6 rounds per second på full auto? (skutt en selv.) er litt usikker på rounds/per sec, så ikke ta for fast fisk. Men, poenget er at et magasin på 30 skudd går av ganske fort, en 7x62 kan gjøre stor skade, og tredve stykker kan lett ta seg av alle i butikken eller klasserommet.

Enda verre blir det når en dum mexicaner eller neger, bestemmer seg for å tjene "respect" med en AK-47. Det er enormt med gjeng problemer i f eksempel New York, California (La, annyone?) Osv. New York har praktisk talt ulovligjort de fleste våpen. Dette er dog "unconstitutional." Er ikke enig med restrictions på våpen osv. Men er heller ikke uenig i at mange ikke burde ha tilgang på full-automatiske militær utgaver av rifler.

Men trust me, du kan fullt gjort kjøpe en billig semi-auto AK-47 på et utstillingsbord i en våpenmesse i USA, og like fullt også kjøpe en "kit" til å gjøre den full automatisk. Er ikke nødvendigvis så dyrt. 100-200 usd for rifla, 20-40 usd for "kitet" som gjør den full-automatisk. Men nåde deg om du blir tatt for å ha gjort dette. (Prepare your anus.)
Sitat av bigvito Vis innlegg
Det er jo ganske mange som har våpen i norge også, bare ingen kule=)
Vis hele sitatet...
? ? WHAT ?
Jeg skjønner at du ikke er noen aktiv skytter


Sitat av Duddy Vis innlegg
Enda verre blir det når en dum mexicaner eller neger, bestemmer seg for å tjene "respect" med en AK-47. Det er enormt med gjeng problemer i f eksempel New York, California (La, annyone?) Osv.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nå vært mer nervøs for at en amerikaner skulle klikke og bruke et slikt våpen jeg da. For faktum er jo at de som HAR slike våpen ulovlig i usa faktisk er de du nevner, gjenger! Det finnes jo selvsagt våpeninteresserte enkeltpersoner som har slike også, men jeg tipper at 98%-ish av de ulovlige full auto våpen i det landet der er i hendene på kriminelle gjenger.
De driter jo fullstendig i om de blir sittende inne, de har jo neppe noen lysende fremtid alikevel.

Og det du sier med full-auto sear som kan kjøpes rimelig er helt sant, men å montere det i børsa er fy-fy. Det er DA det blir skummelt i forhold til FBI og ATF.
har ikke lest allt. men om du melder deg inn i heimeværnet så får du jo eget automat våpen som du fritt kan bruke på bane
Reserveoffisersfobudet?

Er dog morosamt og lese. Men kva er behovet for fullauto? Husker det var ei rute på søknadsskjemat er våpent av millitær karakter.
Sist endret av FpsDog; 22. august 2010 kl. 10:36.
Sitat av paddus Vis innlegg
har ikke lest allt. men om du melder deg inn i heimeværnet så får du jo eget automat våpen som du fritt kan bruke på bane
Vis hele sitatet...
Man får ikke et våpen man kan bruke fritt nei. Og de aller fleste våpen utlevert av HV er ikke komplette, altså de mangler en vital del for å være funksjonable.
MEN dersom du er aktiv skytter, så kan du få tillatelse (etter søknad) til å benytte tjenestevåpen i konkurranser.

En del DFS skyttere bla. gjør dette. Ellers så er NROF et forbund som også har en slik avtale med Forsvaret. Men jeg tviler på at særlig mange av medlemmene her inne er kvalifiserte til å melde seg inn i NROF.
Seff full auto er moro det.
Men jeg ser ikke helt poenget med ren full auto.
Mye bedre med 3skudd som treffer enn 30 som ikke treffer noen ting.
Full auto blir dessuten veldig fort dyrt på grunn av ammo kostnader, å fordi det ikke er så mange sivile skytebaner som tillater skyting med full auto mod.

Siden jeg er en seriøs skytter å våpen eier så har jeg selvfølgelig skutt en del med full auto.
Men det blir litt kjedelig etter vært.
Jeg begynnte foressten å savne min Bushmaster med justerbar kolbe å med 18" løp i rustfritt stål kaliber 5.56x45.
Meget god halvauto rifle, men hadde en helvetes komp på den som blåste livet av den personen som lå ved siden av meg å skaut.

Men man må jo være veldig forsiktig med hva man skriver på norske nett fordi eller så kommer mister SAS på med ny lover som gjør det mye vanskeligere for den vanlige å lovlydige mannen i gate å eie våpen til lovlig jakt å lovlig konkurranse skyting.
Mr SAS er forresten senior konsulent hos politiet avdeling våpen.
Å han sitter vær dag å finner på nye latterlige lover.
Den omtalte er vel kanskje skyttersportens værste fiende her i Norge....
Han motarbeider altså lovlydige borgere som har skyting som yrke / hobby / idrett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Skytteren Vis innlegg
? ? WHAT ?
Jeg skjønner at du ikke er noen aktiv skytter




Jeg hadde nå vært mer nervøs for at en amerikaner skulle klikke og bruke et slikt våpen jeg da. For faktum er jo at de som HAR slike våpen ulovlig i usa faktisk er de du nevner, gjenger! Det finnes jo selvsagt våpeninteresserte enkeltpersoner som har slike også, men jeg tipper at 98%-ish av de ulovlige auto våpen i det landet der er i hendene på kriminelle gjenger.
De driter jo fullstendig i om de blir sittende inne, de har jo neppe noen lysende fremtid alikevel.

Og det du sier med auto sear som kan kjøpes rimelig er helt sant, men å montere det i børsa er fy-fy. Det er DA det blir skummelt i forhold til FBI og ATF.
Vis hele sitatet...
Sjøgsagt er jeg ikke det, det er jo forbudt
Sist endret av bigvito; 30. august 2010 kl. 19:07. Grunn: ville endre noe
▼ ... over en uke senere ... ▼
@ Skytteren Samme f*en om det er i Texas, Florida, California, New York eller Alaska!
Samme regler over hele forb*nna usa!

HVA i helvete er det du sier! Det er bare bull jeg har bodd i usa. Nesten enklere å kjøpe en M4/AK enn en 1911 siden den er en pisol og kan skjules. Når du skal kjøpe våpen spør de om drivers licens. Husker ikke helt hvem du måtte søke på. Enklere for en som hadde statsborgerskap. Men jeg hadde ikke det og jeg fikk kjøpt en revolver Hvis du noen gang har vært i Forth Worth, Texas så er det som å gå inn i en western film. Folka er like med: cowboyhatt, revolverbelte ink. revolver, olabukser, vest, cowboystøvler. Bare omgivelsene som er forandret. Loven i Texas sier det er din rett som inbygger å bære våpen. Fin regel egentlig.

Men man må huske på at de har et helt annet syn på skytevåpen enn det vi har..
Sitat av Refshal Vis innlegg
@ Skytteren Samme f*en om det er i Texas, Florida, California, New York eller Alaska!
Samme regler over hele forb*nna usa!

HVA i helvete er det du sier! Det er bare bull jeg har bodd i usa. Nesten enklere å kjøpe en M4/AK enn en 1911 siden den er en pisol og kan skjules. Når du skal kjøpe våpen spør de om drivers licens. Husker ikke helt hvem du måtte søke på.
Vis hele sitatet...
Søknadsprosessen er forskjellig fra stat til stat. Enkelte stater krever at du fyller ut et skjema, og kommer tilbake etter x antall dager og henter våpenet, mens andre delstater kun krever dette på håndvåpen.
Rifler, også halvauto rifler er det rimelig fritt salg på, men det er ikke det vi diskuterer her. Det vi diskuterer er FULL-atuo våpen, noe du ikke hadde fått kjøpt, og heller ikke hatt råd til!
Punktum!
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
En Ak ligger på rundt 100 $ i Somalia, våpenlisens er ikke nødvendig en gang!
Vis hele sitatet...
Vær så snill og oppgi kilde!

Med mindre du berre diktet opp noko får å få kp
Sist endret av Fyllingz; 11. september 2010 kl. 12:46.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Vær så snill og oppgi kilde!

Med mindre du berre diktet opp noko får å få kp
Vis hele sitatet...
In some countries, prices for AKs are very low; in Somalia, Rwanda, Mozambique, Congo and Ethiopia, prices are between $30 and $125 per weapon, and prices have fallen in the last few decades due to mass counterfeiting. Moisés Naím observed that in a small town in Kenya in 1986, an AK-47 cost fifteen cows but that in 2005, the price was down to four cows indicating that supply was "immense".[36] The weapon has appeared in a number of conflicts including clashes in the Balkans, Iraq, Afghanistan, and Somalia.
Vis hele sitatet...
Les denne rapporten, og søk på "bought".

In Africa an AK-47 can be
bought for around $30 in areas where supplies are plentiful. Thousands of
Jordanian Kalashnikovs bought by the US for the new Iraqi security forces retailed at
approximately $60 each. Stockpiled Balkan AK-47 variants cost US and European
buyers between $50 and $100 per rifle.
Vis hele sitatet...
Det er kildehenvisninger nederst i rapporten.

Edit: glemte link til rapporten: http://www.controlarms.org/en/docume..._download/file
Det er jo ingen tvil om at Duddy ikke har noe greie på det han snakker om, Skyttern har rett i at prisene på FULL AUTO våpen er altfor høye til at det skal være noe vits i og kjøpe det. Og hva skal du med FULL AUTO, så sant ikke hverdagen din er urban warfare i Somalia så ser jeg ikke helt poenget med.

Og Duddy, jeg skulle gjerne likt og se at du gjør om ett våpen til full auto personlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Duddy Vis innlegg

Men nåde deg hvis noen stjeler våpenet ditt. Da er du skyldig for alt som skjer med dette våpenet (hvis den dumme mexicaneren bestemmer seg for å skyte en annen "spic" for eksempel. Da er du også "accountable")
Vis hele sitatet...
Du mener det at jeg kan ta med meg den personen jeg hater mest til USA, stjele et våpen, skyte personen, legge fra meg gunneren der jeg stjal den, dra hjem til norge, og i ettertid bare gå fri som fuglen eller bli straffet for våpenlåninga?
Sitat av trønderfår Vis innlegg
Du mener det at jeg kan ta med meg den personen jeg hater mest til USA, stjele et våpen, skyte personen, legge fra meg gunneren der jeg stjal den, dra hjem til norge, og i ettertid bare gå fri som fuglen eller bli straffet for våpenlåninga?
Vis hele sitatet...
"Da er du også accountable". OGSÅ.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Merciful One
mr5050's Avatar
men uansett om du trur det bare er og skaffe lisenser på diverse full auto våpen her i norge kan du bare fortsette og drømme siden norge er et jævla nisseland der ingen ting som er gøy skal være lov.
er vel bare ett par år siden 50 kaliber håndvåpen ble ulovlig og selge her også.! tror det kraftigste våpenet du får skaffa her nå er 454 seagull.

men uansett kikker du på nettet ser du at barret 50 kalibern koster imellom 10 og 15 tusen dollar og kula koster 25 dollar stk
Kan nok få en .50 cal i Usa til en 8-9 tusen $. Så prisen på en "Cabellas". Men hvis en er keen på å splitte en fyr i to, så finnes det vel mer økonomiske måter å få det til på.
Vil bare begynne med å si at jeg har mopedlappen, siden det tydligvis er et tegn på kompetanse innenfor våpen og våpenlover iflg enkelte i denne tråden.

Jeg ble kjent med en amerikaner når jeg var i militæret, fyr fra texas som er 31 år nå. Har hatt månedlig kontakt med han helt siden jeg var ferdig i militæret. Uansett, for 3-4 år siden så kjøpte han seg en ak-47 for 800dollar. Han måtte sende inn en søknad som han fikk svar på etter ei uke, og da kjøpte han seg rifla.
Altså, ak47(full auto), ca ei uke og 800 dollar.

Rifla var godt brukt og hadde en del år på "baken" - men 100% brukbar og funksjonibel. Han brukte noen dollar på å hore den opp med synt. stokker og pimpet den litt og den ble kosmetisk helt perfekt.

Nei, jeg er forresten ikke så veldig aktiv skytter heller..
Husk at i junaiten så er "automatic rifles" det samme som vi her kaller semi-auto eller halv-auto.
Der borte så er det machinegun, fully automatic weapons, pre-ban auto osv som er "benevnelsen" på full-auto våpen.
Så det kan være at du og din ju-s kompis har et lite snev av misforståelse på gang.
Men i alle fall, dersom han har fått kjøpe en full-auto AK-47 for US$ 800, altså et pre-ban våpen (som da er i "fritt salg" til de som har papirene i orden) så har han gjort et direkte røverkjøp!
Du burde be om å få kjøpe børsa for 4.000 dollars, så kan du selge den videre for sikkert 8.000 dollars på dagen!

Tingen er rett og slett at det ikke "renner over" av full-auto våpen der borte heller, full-auto våpen er derfor svin-dyre! også i junaiten!
BTW: US$ 800 er ikke akkurat "billig" for en semi-AK heller da.

Det ligger en til salgs her: http://www.sturmgewehr.com/webBBS/nf...gi?read=131925
Der ser du hva prisene ligger på for en full-auto utgave!
Når skal folk slutte å tro og mene at de har så god greie på ting? Hvorfor skulle noen som helst selge en gjenstand for 800-1000 dollar, når de kunne fått f.eks $12.900.- eller HØYERE BUD, som i dette tilfellet?
Nei, slutt å tro, og heller skaff dere litt kunskap om emnet!

UngarEffect@ det var fint at du opplyste om at du har mopedlappen. Men det hjelper vel neppe på fakta. Og jeg ser poenget ditt med å påpeke det.....

Vil dere ha fler eksempler på at FULL-auto våpen er DYRE, også i junaiten?
Klart man kan skaffe full-auto våpen rimeligere her & der, men ikke over disk, og ikke med papirer. Jeg vet med sikkerhet at f.eks AG3 har blitt solgt her i landet for 5.000 uten papirer, men det er ikke dermed sagt at dette er en vare du kan handle når du får lyst til å skyte litt! Slike våpen er VANSKELIGE å komme over, og de er heller ikke så lette å få solgt! Man må ha en kjøper samtidig som man har en selger, og disse må på et eller annet vis komme i kontakt med hverandre. Og med de straffene som gjelder for handel og oppbevaring av slike våpen, så er det ikke akkurat noe man annonserer etter på nettet eller i lokalavisa!

Bank-bank, er det noen hjemme? På tide å våkne kanskje?
Sist endret av Skytteren; 16. oktober 2010 kl. 13:02.
Som sagt, så kan en kjøpe en semi auto AK, med "make over" kit, som gjør den til full auto, for under en 500 dollar. Ja den er godt brukt. Men Du kan fint drepe et par stykker på et kjøpesenter før den jammer (Nå jammer ak-47 veldig, veldig sjeldent.) Nei dette blir ikke et røver kjøp og ja det er ulovlig. Men folk som ikke har vært på slike våpenmesser osv, som insisterer på at du skal betale tusenvis av dollar for en AK, i en stat som texas, tar til de grader feil. (Yes, buying an automatic gun, without the papers, was, is. And will allways be Illegal. However it is fully possible.)
The Merciful One
mr5050's Avatar
eller så kan du kjøpe deg et sånt gun kit som inneholder alt du trenger til og bygge deg ditt eget automatgevær eller maskinpistol og disse settene trenger du heller ikke lisens til og kjøpe siden det bare er våpen deler og selges fritt i usa.

dette er forresten krigsvåpen som er sagd i 2 og blitt importert til usa fra balkan og og øst europa på grunn av delene

se her - http://www.militarygunsupply.com/sho...=index&cPath=2
Sitat av mr5050 Vis innlegg
eller så kan du kjøpe deg et sånt gun kit som inneholder alt du trenger til og bygge deg ditt eget automatgevær eller maskinpistol og disse settene trenger du heller ikke lisens til og kjøpe siden det bare er våpen deler og selges fritt i usa.

dette er forresten krigsvåpen som er sagd i 2 og blitt importert til usa fra balkan og og øst europa på grunn av delene

se her - http://www.militarygunsupply.com/sho...=index&cPath=2
Vis hele sitatet...
I Norge er både låskasse og løp/pipe registreringspliktige deler, så du gjør fortsatt noe ulovlig om du sender etter noe slikt uten at du har godkjent våpensøknad på våpnet.

Etter våpenloven § 2 gjelder loven også for våpendeler. Det følger av § 7 at «våpendeler» er
registreringspliktige. Med våpendel forstås piper og låskasser.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Som sagt, så kan en kjøpe en semi auto AK, med "make over" kit, som gjør den til full auto, for under en 500 dollar.
Vis hele sitatet...
kan, kan, kan, kan ja. Men VIL du? Spes ikke i junaiten! I junaiten er det ikke så vanskelig å få tak i delene som skal til for å bygge om fra semi- til full-auto, men det er de aller færreste som tar den sjansen, i og med at det innebærer noen år sammen med Bubba & Co. dersom man blir tatt med et slikt våpen.
Lovlig=DYRT, og ikke så alt for enkelt.

I Norge: Vanskelig, og dyrt! For de aller fleste her inne=uoppnåelig!
For meg=ikke av interesse, jeg skyter bedre og mer effektivt med semi. Det gjelder nok for alle på denne kloden, men det er en del folk som ikke har prøvd slike våpen og derfor ikke helt har så mye greie på dette heller.

Og fullauto uten papirer i Norge? = Kjøp deg en lovlig Glock, brukt til 2500.- og slip litt på en liten "stift" i mekanismen, så er den ikke semi lenger og avgir kunn full-auto ild. Moro? Nei, egentlig ikke. Ulovlig? Ja!
Selv om det faktisk er en funksjonsfeil på våpnet som er årsaken til dette, så ryker man på en anmeldelse og muligens dom for å inneha et ulovlig automat våpen.
Det vil si det samme som at man mister alle våpen man måtte ha, og neppe får kjøpe noe lovlig våpen i fremtiden heller.

Velg hva du vil, men å kjøpe et full-auto våpen koster IKKE 500 dollars hverken i Norge eller i junaiten dersom du vil leve et fritt liv videre.

Sitat av mr5050 Vis innlegg
eller så kan du kjøpe deg et sånt gun kit som inneholder alt du trenger til og bygge deg ditt eget automatgevær eller maskinpistol og disse settene trenger
se her - http://www.militarygunsupply.com/sho...=index&cPath=2
Vis hele sitatet...
Ikke en eneste låskasse så langt jeg klarer å finne ut. Har sett igjennom en hel del der, og ingen låskasser.
Alt dette kan du kjøpe over disk eller på postordre i Norge også, så lenge det er bare løp og låskasse som er registrerings pliktige på rifler.
Du kan kjøpe hvilken som helst av disse "kit"'ene lovlig til/i Norge, og fortsatt ikke ha noen automatrifle. Du mangler fortsatt det mest vesentlige, en "kropp" å montere sammen disse delene i, altså en låskasse.

Jeg kan kjøpe 10 slike "kit" og du bygger automatvåpen av de, og vi selger de for gode penger til mafiaen og deler pengene? Deal?
Det er nok ikke så lett å "lage seg" et automatvåpen nei.... akk, hadde det bare vært så enkelt!
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Noen som vet om noen semi-automat våpen som er lov å bruke uten å være i militæret?
Vis hele sitatet...
De våpenene jeg vet om du kan ha halvauto på er hagle (12/76) eller salongrifle (22LR) Da må du kun være medlem av jakt og fiskeforening og ha lisens.
Sitat av tarjei1994 Vis innlegg
De våpenene jeg vet om du kan ha halvauto på er hagle (12/76) eller salongrifle (22LR) Da må du kun være medlem av jakt og fiskeforening og ha lisens.
Vis hele sitatet...
Og alle andre halv-auto våpen som er godkjent i Norge. Liste finnes på politiet.no
Tilfredsstiller man visse krav, så får man uten problem innvilget kjøpstillatelse på halvauto våpen.

Sitat av tarjei1994 Vis innlegg
hagle (12/76)
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du det er bare 12/76 som du kan få som halvauto? Såvidtjegvet så kan man få alle haglekaliber i halvauto utførelse.
Men om jeg ville hatt 10/89 i halvauto... næ, ville vel ikke hatt det i det hele tatt tror jeg. Skyte spurv med kanon er ingen vits.