Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2159
Hei!

Jeg har kjøpt meg trådløs ip kamera.

Problemet mitt er at jeg overhodet ikke klarer å få kontakt med kamera over nettet. Jeg har spurt DNS leverandør om ip til routeren, men det ville de rett og slett ikke oppgi.

Er det noen måte jeg kan pinge min egen router på for å få routerens ip.

Hvordan kan jeg deretter bruke en web browser for å komme inn på routeren og inn på ip kamera mitt over internett?

Poenget er jo at jeg gjerne har lyst til å ha et kamera som jeg kan følge med på når jeg sitter på andre nett f.eks. i syden el. lignende.
Du må nesten fortelle hvilken nettleverandør du bruker, hvordan du har koblet opp kameraet, hvilket kamera det er snakk om og hvilken router kameraet er koblet til.

Når du ikke gir en eneste relevant opplysning blir det bare vill gjetting.
Sist endret av liasis; 15. januar 2015 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av moridin Vis innlegg
Du må nesten fortelle hvilken nettleverandør du bruker, hvordan du har koblet opp kameraet, hvilket kamera det er snakk om og hvilken router kameraet er koblet til.

Når du ikke gir en eneste relevant opplysning blir det bare vill gjetting.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Nexgentel
Inteno Router
D-Link DCS-5222L 11n IP Camera PTZ

Jeg har klart å koble opp kamera trådløst via lokalnettet hjemme. Jeg ønsker å kunne koble mg på kamera over internett, dvs at jeg da kan sitte i syden og se på hva som skjer hjemme om jeg er borte..
Du har et todelt problem:

Først må du få satt opp port-forwarding på routeren slik at kameraets grensesnitt er tilgjengelig utenfra. Guide finner du enkelt ved å google "port forwarding inteno <modelnr>"

Så må du finne ut hvilken adresse saken faktisk er tilgjengelig på. Siden NGT ikke gir deg noen fast IP-adresse har du tre alternativer:
1. gå til www.ipadresse.no og se hva den er nå og satse på at det ikke endrer seg mens du er på ferie
2. bytt til en nettleverandør som gir deg fast ip
3. sett opp en eller annen dynamisk dns-tjeneste på routeren som trolig støtter dyndns.org, no-ip.org eller lignende og heller huske en adresse av typen storebrorserallsnusketeoppførsel.dyndns.org
Sist endret av liasis; 15. januar 2015 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av moridin Vis innlegg
Du har et todelt problem:

Først må du få satt opp port-forwarding på routeren slik at kameraets grensesnitt er tilgjengelig utenfra. Guide finner du enkelt ved å google "port forwarding inteno <modelnr>"

Så må du finne ut hvilken adresse saken faktisk er tilgjengelig på. Siden NGT ikke gir deg noen fast IP-adresse har du tre alternativer:
1. gå til www.ipadresse.no og se hva den er nå og satse på at det ikke endrer seg mens du er på ferie
2. bytt til en nettleverandør som gir deg fast ip
3. sett opp en eller annen dynamisk dns-tjeneste på routeren som trolig støtter dyndns.org, no-ip.org eller lignende og heller huske en adresse av typen storebrorserallsnusketeoppførsel.dyndns.org
Vis hele sitatet...
takk for svar. jeg fryktet at jeg måtte drive å åpne porter, port forwarding og slike ting. Jeg ser hva jeg får til i morgen