Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2001
Hallo!

Er det noen her som har erfaring med port forwarding av Linksys E900?
Har fulgt forskjellige guider og har logget inn på nettsiden til routeren, og har endret ting der, men det hjelper forsatt ingenting.

Jeg vil gjerne spille Assassin's creed unity co op, men når jeg trykker på "Play co-op" får jeg en beskjed om at min NAT er strict. noen som har en løsning? har ikke prøvd å restarte routeren.

http://i1060.photobucket.com/albums/t446/maendes99/Utennavn_zps2590f2cf.png
Trådstarter
24 0
Har gjort det som kan gjøres, tror jeg....

Nederst på router-nettsiden er det en knapp som gjør så jeg kan reboote routeren. Hvet at det kan høres litt dumt ut, men er det trygt? og tror du at det kommer til å hjelpe?
Er det fra steam du skal spille dette, eller fra PS4?

Har du gitt maskinen du spiller fra statisk ip til 192.168.1.10?

Ja det er trykt og trykke på reboot knappen, verste som skjer er at du mister nettet opptil 20 min og at fjerner innstillinger som ikke er lagret
Trådstarter
24 0
Skal spille fra steam, og ja, jeg har gitt PCen den statisk IPen
Jeg klarer ikke å se noe som skulle vert feil her, uten om at jeg ikke er 100% sikker på hvike porter AC Unity bruker, men du kan jo teste om portene er åpne da via dette programmet: http://portforward.com/help/portcheck.htm

Edit: Sjekket opp porter og protokoller nå

Prøv å spesifiser portokollene til de forsjellige og gi de navn
AC co-op
UDP: 3074

Uplay Launcher
TCP: 13000, 14000, 14008

https://support.ubi.com/en-US/FAQ/9/...0000000eigBCAQ
Sist endret av knutazz; 6. januar 2015 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
24 0
skjekket med PFportchecker og ingen av portene funket, skal prøve å reboote routern i morgen
Trådstarter
24 0
rebootet routeren, men portene er fortsatt ikke åpnet... testet med denne; http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Får at verktøy som portsjekking skal fungere må du ha en teneste som kjører på den porten. Om du ikkje kjører en server på en spesifik port vil den komme opp som lukket eller utilgjengelig.
Er det en grunn til at du kjører PF på routeren?
Trådstarter
24 0
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er det en grunn til at du kjører PF på routeren?
Vis hele sitatet...
skal åpne portene for å spille AC Unity co-op, og muligens hoste en warband server.



Sitat av Icec0ld Vis innlegg
For pc, for playstation, for xbox.
Vis hele sitatet...
det er den guiden jeg har fulgt, kan jo prøve å lage en ny statisk IP også prøve alt på nytt

Sitat av Kad Vis innlegg
Får at verktøy som portsjekking skal fungere må du ha en teneste som kjører på den porten. Om du ikkje kjører en server på en spesifik port vil den komme opp som lukket eller utilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke om portene vises som åpne mens unity står på, men tviler på at det funker, siden jeg får forsatt beskjed om at min NAT er strict
Sist endret av Maendes; 12. januar 2015 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I utgangspunktet er de aller fleste porter åpen på en router. Det skal derfor ikke være nødvendig å route trafikken fra deg via andre porter.

Statisk IP setter du ikke opp i PF.
Sist endret av Blackkoz; 12. januar 2015 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
24 0
EDIT: Når jeg prøver å sjekke om porten er åpen mens jeg spiller et spill som går gjennom det porten får jeg beskjed om at det porten er "låst" eller opptatt
Jeg håper du har deaktivert brannmuren for spillet?
Du har ikke et valg for NAT på routeren under Brannmur \ Fierwall
Snakker ikke om ruteren, snakker om dataen selv. På noen spill må du la de komme igjennom brannmuren, ettersom de ikke er satt på unntaks-listen ennå.
jo men på noen routere så vill ikke port forwarding fungere før du har åpnet portene i NAT på routeren også, uansett så må spillets porter åpnes i alle brannmurer han har, om det er software eller hardware
Helt sikkert riktig, slet en periode med å få åpnet WC3 porter, fikk det aldri til uansett hvor mye jeg prøvde. Men portene på MW2 var nede til meg, men det fikset seg etter at jeg satt den på unntakslisten i brannmuren på pc'en.