Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 31660
kjedelig streiting
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Du tenker vel på denne veien her? :
http://kart.gulesider.no/m/pBsAx - Veien som krysser fra Norge i Vest og nesten rett Øst over til Sverige?
Den gamle "Sukkerveien" som ble brukt til smugling i tidligere tider.
Det er nok ikke noe "overvåkning" i den forstand at det er kameraer der, men onkel blå og tollen er nok innom der nå og da. Så man må nok ha følgebil med åpen linje imellom, som ligger en del kilometer foran deg.

Lykke til!

PS! Jeg har aldri blitt stoppet på denne veien, men har blitt stanset både på gamle og nye Svinesund, og på Eda/Töcksfors og Magnor/Ørje.
Så hvor de står akkurat når DU velger å smugle er vanskelig å vite.
Vis hele sitatet...
Var vel den ja. Uansett så står det klart skilta at veien er videoovervåka der. Tenker det er så dem kan plukke ut mistenkelige biler å evt stoppe dem lengre innover i landet. Har sett tollen stoppe folk som kommer fra den retninga helt inn til Lillestrøm. Men det spørs nok om de gidder å gå til de skritta ovenfor den vanlige harryturisten.
Har aldri sett noe som kan minne om videokameraer der, det står vel "Veien overvåkes" om jeg ikke husker feil.
Stiller meg sterkt tvilende til at det er noe overføring av video derifra. Men de har jo folk på veiene, og har jo øyne og ører over alt de uniformskledde sakene der
Saken er den at de har folk som bor som tipser om dem om de ser noen mistenklige biler som kjører ofte.

Noen som har hørt om elle prøvd å kjøre töcksfors-fägelvika-ørje?

Dette er en rute som er krutte god, aldri blit stoppa der, kommer ut i gamleveien fra Ørje til Halden.
Det er noen som vil ha i pose og sekk. Svenske priser, ingen toll og norske lønninger. Snyltere kalles det på godt norsk !
Sitat av Ella Vis innlegg
Det er noen som vil ha i pose og sekk. Svenske priser, ingen toll og norske lønninger. Snyltere kalles det på godt norsk !
Vis hele sitatet...
Hei *titegn*
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Du tenker vel på denne veien her? :
http://kart.gulesider.no/m/pBsAx - Veien som krysser fra Norge i Vest og nesten rett Øst over til Sverige?
Den gamle "Sukkerveien" som ble brukt til smugling i tidligere tider.
Det er nok ikke noe "overvåkning" i den forstand at det er kameraer der, men onkel blå og tollen er nok innom der nå og da. Så man må nok ha følgebil med åpen linje imellom, som ligger en del kilometer foran deg.

Lykke til!

PS! Jeg har aldri blitt stoppet på denne veien, men har blitt stanset både på gamle og nye Svinesund, og på Eda/Töcksfors og Magnor/Ørje.
Så hvor de står akkurat når DU velger å smugle er vanskelig å vite.
Vis hele sitatet...

Sukkerveien er på ingen måte 100% trygg, akkurat som alle de andre grenseveiene. Jeg har blitt stoppa på sukkerveien flere ganger, men har også kjørt der utallige ganger uten å bli stoppa. Det er bare en risk å ta. Nå har jeg vært så mange handleturer i sverige at om jeg nå får en bot så er den tjent inn uansett.
Hvordan er det med toll når man tar toget over grensa egentlig?
Sitat av Diepod Vis innlegg
Hvordan er det med toll når man tar toget over grensa egentlig?
Vis hele sitatet...
Bestemmelsene er akkurat de samme og rutinene er de samme som om du skulle ha kjørt bil.
Plutselig finner tollerne på at de skal stoppe toget for å ha en skikkelig aksjon.
Hadde anbefalt denne veien her

http://img155.imageshack.us/img155/3161/reisebeskrivelse.jpg
Sist endret av ShqHack3r; 21. juli 2010 kl. 20:53.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Plutselig finner tollerne på at de skal stoppe toget for å ha en skikkelig aksjon.
Vis hele sitatet...
Jo takk, det kan jeg skrive under på!
Toget vårt fra København via Sverige og inn til Oslo ble stående i vel drøye 1 time tror jeg, mens de lette etter en passasjer som ikke var på plassen sin og de ikke fikk kontrollert....
Hvem det var?



mulig det var meg de lette etter..
Hvor i alverden var du hen imenst ?:P
Var på besøk i en sovekupe.....
De er visstnok mer interessert i å sjekke enkelt-tur setebiletter fra Danmark til Norge, enn å sjekke de som er "på tur" med T/R biletter. Sier egentlig ikke så mye på det, makes sense...
Du kan jo ta en tur på selveste julaften, sikkert ikke så mange tollere ute og går da. ;D
Nei akkurat, er det nå jeg skal røpe at vi har 2 tollere i nærmeste familie, og enda noen i bekjentskaps kretsen?
Nei, hvilke dager og tider som de er ute på hjul/let vet man faktisk ikke, de har en utrolig evne til å finne folk/ting/og ikke minst penger...
Trådstarter
Dæven så mange kommentarer det ble, har ikke vært innom i det siste.... mange syke tips

Jeg er i sverige nå, jeg kjørte over grensa på en plass som heter drevsjø. Tollbodene var der men var ubemannet. Jeg kjørte over der både på lørdag og søndag både tidlig og sent og det var ikke folk der
For dere freakere i Nord-norge som smugler, er det så simpelt som dette:

Kjør opp mot Arjeplog på riksvei 77, så kjører du mot Jackvik.
Kjør videre helt til du treffer grensa, så ca 10-15 km etter grensa er Tollstasjonen.
Den ligger vis à vis Junkerdal Turistsenter.
Kjørt der 40-50 ganger tur/retur uten å bli stoppa en eneste gang.
Kan vell også nevnes at vi altid har kjøpt helt full bil

Hvis du mot formodning skulle bli stoppet, så kan du bare si du skal til/kommer fra Skaiti, som er en bygd mellom tollstasjonen og grensa

Har aldri blitt stoppet, så jeg kan heller ikke garantere at det funker å si at du skal til/fra Skaiti.
Sitat av GT500 Vis innlegg
Dæven så mange kommentarer det ble, har ikke vært innom i det siste.... mange syke tips

Jeg er i sverige nå, jeg kjørte over grensa på en plass som heter drevsjø. Tollbodene var der men var ubemannet. Jeg kjørte over der både på lørdag og søndag både tidlig og sent og det var ikke folk der
Vis hele sitatet...

Jag har kjørt den vägen i ca 29år och har blivit stoppad 2 gånger på den tiden och begge gångerna har det varit snøstorm
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Omaha Vis innlegg
Gamle svinesund brua er vel stort sett sikkert som banken. Ble stoppet en gang iløpet av 7 år da de faktisk HADDE folk der borte...
Vis hele sitatet...
Kjører der 2 ganger i mnd og de har endel kontroller.

Kjør over Ed i sverige. Fant ikke veien på gps'en engang men der er det lite kontroller. Hvis det er kontroll i det hele tatt så er det noe stort de leter etter og da blir du ikke stoppa på grensa men lenger inn i Norge.