Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3080
Eksen min har stjelt to av bongene mine og nekter å gi dem tilbake, de var ganske dyre så jeg vurderer å politianmelde det. Å ha bonger er jo lovlig, men er det sjanse for at snuten begynner å spørre spørsmål om hva jeg bruker dem til evt ransake leiligheten min, etterforske meg el.l?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hvis du har røyket ett eller annet med THC i det på disse bongene, vil de ha spor av THC i seg og dermed ulovlig å være i besittelse av. Jeg ville ikke anmeldt.
Tull! Han kan ikke stå ansvarlig for hva eksen hans har forurenset bongen med. Om det skulle vise seg at hun har brukt den til å røyke hasj på mens den har vært i hennes besittelse, så er det hennes problem.
Trådstarter
3 2
Godt poeng gulunderstrek. Han har hatt dem i flere måneder, og jeg har faktisk aldri røyket noe i dem ettersom de var flunka nye. Sjekker de dna på den så vil de ikke finne mitt. Eksen presterte å legge ut bilde på nettby av en venn av oss som røyker en sigarett med bongen. Faktisk. Og om politiet bestemmer seg for å etterforske det så vil de få høre fra samtlige vitner at han mener bongene er hans, luringen.
Har uansett vitner som kan fortelle at han har hatt bongene siden mars, tviler på at jeg kan stå ansvarlig for hvanåenn han har brukt dem til da men er veldig greit å være på den trygge siden.

Men jeg burde kanskje vente noen uker med å politianmelde i tilfelle de krever urinprøve av meg eller noe...?
De kan godt ransake leiligheten min, for her finnes ingenting. Men om det er noe som linker meg til bruk av rusmidler så er jeg vel i trøbbel?
Sist endret av legne; 8. juni 2009 kl. 16:42.
Politiet steller nok ikke istand noen storslått etterforskning i ekte Hollywoodånd på grunn av en stjålet bong. Om du skulle anmelde det, noe jeg personlig synes du ikke burde gjøre, så trenger du ikke si annet enn at han har stjålet to bonger av deg. Spør de hvorfor du hadde to bonger, så sier du at de var til pynt eller frukttobakk, mens du smiler så søtt du kan. Finner de hasj i bongen hjemme hos eksen din, så er ikke det noe du skal bekymre deg for. Det er, som sagt, hans problem at de finner en bong med hasj i hjemme hos han.
Sist endret av gulunderstrek; 8. juni 2009 kl. 16:53.
Har du kvitteringer for bongen, som viser at du har kjøpt og betalt de ? Ellers sier vell hun at det er hennes bong..
Seriøst, det eneste du oppnår ved å annmelde det er en morsom vitts på politiet sitt julebord.
"Så var det hun som annmeldte typen sin for å stjele hasjbongen hennes."

Kanskje ståa ikke er slik, men det er sånn det vil bli oppfattet. Jeg nekter å tro at politiet vil gjøre noe som helst. Og på et prinsipielt grunnlagg håper jeg nesten at de hennlegger saken (no offence), politiet bør ha viktigere ting å foreta seg.
Trådstarter
3 2
Blir en forsikringssak slik at jeg i det minste får tilbake det de er verdt (pluss skoene mine som han også har stjelt ligger det på 1500 kroner), og han kan GODT si at de er hans, men har cirka 10 vitner som kan vitne imot ham. Det som er med tyveri er at de pleier å si at tingene er deres. :P
Bongene har jeg som sagt aldri brukt, ei har jeg planlagt å bruke dem til noe lugubert. Den ene låner jeg bort til bongeløse folk (har ellers brukt den til LOVLIGE ting), og den andre kjøpte jeg kun fordi den var usedvanlig søt (seriøst, den har en BLOMST på seg og han sier den er hans??).

De kostet 600 kr til sammen, og tyveri til en verdi av 600 er tyveri til en verdi av 600 uansett hva som har blitt stjålet. Det blir som sagt en forsikringssak, men det må anmeldes til politi uansett.

Har fortalt ham at jeg kommer til å politianmelde det, og har allerede snakket med venner ang å vitne mot ham om politiet skulle spørre etter det, mulig han får ræva i gir nå.
Det er i alle fall en god hevn på typen. Han blir jo i tillegg tatt for besittelse av cannabis. Politiet er glad i å ta de slemme hasjrøykerne.
Sist endret av Stratops; 14. juni 2009 kl. 16:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er i alle fall en god hevn på typen. Han blir jo i tillegg tatt for besittelse av cannabis. Politiet er glad i å ta de slemme hasjrøykerne.
Vis hele sitatet...
Eller det går rett i henlagt kassa, sammen med resten av "eks-kjæreste har stjålet stash" anmeldelsene..
det er mange fortvila eks-kjærester som anmelder den andre parten, og hvor saken tilogmed er soleklar, og saken ikke blir etterforska engang..

Eksen til en venninne, ripa inn en del skikkelig fæle kommentarer og kallenavn i lakken på hele bilen hennes med en stor stein..
skader for 15000,- pluss at hun måtte kjøre bilen med H*RE på panseret til og fra jobb i en uke før hun fikk den på verksted..
Til og med jeg så at det var håndskrifta hans og masse fine håndavtrykk var det også på bilen, men den saken blei henlagt gitt..

Men hu anmeldte kun pga at forsikringa skulle gjelde, og du bør jo gjøre det samme for å kanskje få det igjen på innboforsikringa
Og heller anse det som en bonus om han får stress med snuten for røykinga si, selvom det er teit og godte seg over andres stress med snuten

Karma gjør at han en eller annen gang mister den bongen i gulvet å tråkker i stinkende bong-glasskår vettu
blir nok henlagt ja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Spør de hvorfor du hadde to bonger, så sier du at de var til pynt eller frukttobakk, mens du smiler så søtt du kan.
Vis hele sitatet...
Vil bare understreke at du på ingen måte er nødt til å overbebevise politibetjenten om noen ting, bare du aldri sier noe som kan bli brukt i mot deg. Jeg i en sånn situasjon ville svart "For å røyke tobakk, selvfølgelig! Antyder du virkelig at jeg bruker narkotika??" med en sarkastisk tone.. det ville kanskje ikke hjulpet saken min, men hadde nok ikke klart å dy meg :P