Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1014
Har en liten utfordring på tampen av uken.

Har en server 2008r2 med en del shares.

Mange brukere som jobber mot et share på serveren opplever at det plutselig ikke får til å slette filer derfra.

Samme hvis de jobber med et dokument og skal lagre det så går det ikke, for å løse dette må de «Lagre som» når de prøver å lagre får de beskjed om at filen er ibruk.

Men det virker som om issuet kommer og går, har noen vært borti noe lignende før?
Jeg vil tro at issuet kommer og går etterhvert som de bruker det samme åpne dokumentet og forsøker å lagre mens noen andre også har det åpent?
Nei har gjort en test på dette, så issuet ligger ikke der.
Er dette et domene rundt denne løsningen? Eneste jeg kan tenke meg som gjør feilen sporadisk er DFS... Hvordan ser NTFS/Share rettigheter ut ellers? Får du åpnet \\domain når feilen oppstår? kan du lagre andre plasser? (i samme folder, med annet navn?)
Ja det er domene basert.
Rettighetene på shares er satt til domainusers. Det er ikke noe problemer med å åpne \\domain

Når dette skjer så gjelder det alle brukere til denne mappen.

Har ikke testet å lagre filen i en annen mappe, skal gjøre det når det oppstår igjen.
ligger dette sharet på en lokal disk på serveren eller er det mappet opp fra et san og delt videre fra serveren?
Det er lokale disker som ligger på serveren. disse delte mappene er mappet hos brukerene.

Kan det ha noe med SMB å gjøre?
Sist endret av Neptun2211; 12. februar 2016 kl. 15:00.
Kan det være antivirus eller noe slikt som scanner filer? I så tilfelle vil det oppstå slike feil. (Om ikke på serveren, så kan det være klienter som scanner nettverksshare)
Hmm, ja kan kanskje være noe slikt ja..

Det er en bruker som har aktivert offline file, kan dette skape noe problemer?
Sist endret av Neptun2211; 15. februar 2016 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.