Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1300
Har spilt Minecraft nesten helt siden dens opprinnelse når det dukket opp på IndieDB. Jeg er ikke den mest avanserte spilleren, men det er heller ikke min spillekamerat, men vi har det ALLTID kjekt med Minecraft. Men jeg må si jeg savner litt mål og mening etterhvert.

Vi har spilt gjennom MC; drept utallig mange Endermen og skaffet Enderpearls, reist til helvete, hamstret sjelden materie, skapt eye of enders, gravd oss ned i de gamle ruinene som omringer "The End" portalen, funnet portalen, aktivert portalen, og omsider, etter lenge, klart å drepe dragen, etter mye prøving og feiling. Alt for en teit credits som ikke ga mening...

Men... Nå når vi er ferdige sitter en tomhetsfølelse. Som om vi har hatt sex i en evighet, stadig beruset av følelsen, og når vi endelig fikk orgasme, så var følelsen over. Nå er det tilbake til meningsløse kontruksjoner og skulpturer, og andre idéer. Men jeg lengter etter mer eventyr.

Så, plutselig, på dette forumet, oppdaget jeg snakk om Cube World fra Picroma.

Jeg har sett en imponerende video, lest litt smått om det, men... Jeg vet ingenting om det. Jeg mangler en ordentlig introduksjon, en god forklaring på hva dette er i forskjell fra Minecraft, pro og contra, grunner til å prøve ut Cube World, og generelt hva som er bedre/dårligere før jeg eventuelt gidder å invistere i det.

Alle meninger er verdsatt så lenge det er særiøse svar. Jeg er sikker på at flere Minecraft-spillere lurer på hvordan det er. Håper denne tråden vil bli like konstruktiv og hjelpsom for andre som jeg håper den blir for meg og min kompis!
Det eneste det har til felles med Minecraft er vel grafikken. spilte det endel når det kom ut men ble fort lei da det eneste man kan gjøre er drepe mobs/bosses og geare opp. men er jo fortsatt alpha så det må man nesten regne med
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av mr_james Vis innlegg
Det eneste det har til felles med Minecraft er vel grafikken. spilte det endel når det kom ut men ble fort lei da det eneste man kan gjøre er drepe mobs/bosses og geare opp. men er jo fortsatt alpha så det må man nesten regne med
Vis hele sitatet...
Åja! Fikk inntrykk av at det muligens var noen quests eller subquests i bildet...? Har du prøvd det nylig? Men kan man f.eks. craft'e eller bygge skulpturer/ly som i Minecraft? Er utvalget av mobs større en Minecraft sitt, og krever det forskjellige metoder og muligens magi for å drepe forskjellige...? Og er mobs styrt av natt og dag som i Minecraft? Dvs. finnes det mobs som kun kommer når det blir mørkt?
Vet ingenting om Cube World, men har du prøvd noen av de utallige modsene til Minecraft?
Ble ganske lei av vanilla Minecraft, men fant igjen gløden med Feed the beast. En samling av over 100 mods som lar deg lage maskiner, magi osv. Er også en del nye mobs og masse annet spennende.
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Åja! Fikk inntrykk av at det muligens var noen quests eller subquests i bildet...? Har du prøvd det nylig? Men kan man f.eks. craft'e eller bygge skulpturer/ly som i Minecraft? Er utvalget av mobs større en Minecraft sitt, og krever det forskjellige metoder og muligens magi for å drepe forskjellige...? Og er mobs styrt av natt og dag som i Minecraft? Dvs. finnes det mobs som kun kommer når det blir mørkt?
Vis hele sitatet...
Du kan jo starte med å lese deg litt opp på de grunnleggende tingene du spør om. http://www.cubeworldwiki.net/index.php/Main_Page
Helt greit å spørre andre om meninger for og i mot, men her kan du slå opp ting som hva du kan crafte, antall mobs og om det er magi i spillet.

Kan jo legge til at siden det er alfa og bare to stykker som jobber på prosjektet så mener en del spillere at utviklingen går så sakte at det snart kan legges dødt. Kritikken går på at det tar for lang tid mellom hver gang det kommer nytt innhold.
Jeg har tenkt å vente å se hvordan det går før jeg kjøper det.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Kan jo legge til at siden det er alfa og bare to stykker som jobber på prosjektet så mener en del spillere at utviklingen går så sakte at det snart kan legges dødt. Kritikken går på at det tar for lang tid mellom hver gang det kommer nytt innhold.
Jeg har tenkt å vente å se hvordan det går før jeg kjøper det.
Vis hele sitatet...
Ser den. Litt skeptisk til å bruke penger på noe som ikke viser fremskritt. Plutselig ditcher de kundene sine og casher inn paychecks... Håper inderlig det tar seg opp! Konseptet virker jo fantastisk moro!
Man kan ikke bygge en dritt. Crafting er kjedelig, og man blir lei gaanske fort. Minecraft synes jeg er myeee bedre, fordi det er alltid noe man kan bygge. Trodde ikke jeg skulle gå lei, men gikk lei i en fei
Minecraft skulle vel egentlig aldri ha en ending? det skulle være et spill hvor man kunne "slappe av" og ikke som alle andre spill med "stress"