Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4894
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hola folkens! Har ikke produsert noe som helst på snart et år da jeg har manglet kreativiteten og lite tid til overs. Men idag fikk jeg noen timer til overs så jeg gikk over noen låter fra starten av i fjor, så snublet jeg over denne som jeg brukte noen timer på å fikse litt på og lastet den nå opp!

Jeg har produsert svært lite ambient tidligere men liker å eksperimentere. Teknikkene jeg har brukt på denne låta er noe jeg aldri noensinne har prøvd tidligere og det var svært gøy, og definitivt noe jeg kunne gjort igjen. Om noen vil vite mer om teknikken så si gjerne ifra!

Låten finnes på Soundcloud, og jeg setter stor pris på tilbakemeldinger. God helg!

https://soundcloud.com/oscar-north-official/io-1
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Ingen tilbakemeldinger?
Kan ingenting om musikkproduksjon, så kan ikke fortelle deg hva du kan gjøre bedre. Men du lager veldig bra låter! Det skal du ha!
Hvis du har tenkt til å fortsette å produsere, så burde du kanskje gå for å produsere flere ambient låter av denne stilen?
Hørtes ut som en sang i revers. Var ikke behagelig å høre på..
Ganske rolig og ensformig, veldig chill.
Synes også det ble litt ''sang i revers'' lignende, men ganske greit til at du aldri har testet deg på dette tidligere
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av NewBreed Vis innlegg
Kan ingenting om musikkproduksjon, så kan ikke fortelle deg hva du kan gjøre bedre. Men du lager veldig bra låter! Det skal du ha!
Hvis du har tenkt til å fortsette å produsere, så burde du kanskje gå for å produsere flere ambient låter av denne stilen?
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Jeg blir nok å leke meg mer med ambient i fremtiden, svært gøy sjanger å jobbe med.

Sitat av eublem Vis innlegg
Hørtes ut som en sang i revers. Var ikke behagelig å høre på..
Vis hele sitatet...
Kjipt å høre! Den ene synthen går i revers så det er nok den du ikke likte så godt. :/

Hvis det er noen som er interesserte så brukte jeg instrumenter fra 00:41 på denne låten. Rendret de forskjellige instrumentene til .wav og slowet de ned noe sinnssykt, mikset og trikset litt frem til jeg kom frem til dette. Men den reverse-synthen burde kanskje jobbes med eventuelt fjernes ja.
Elsker det! Hva brukte du til hovedsynthen? Vil lage ambient selv snart
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomGuy Vis innlegg
Elsker det! Hva brukte du til hovedsynthen? Vil lage ambient selv snart
Vis hele sitatet...
Jeg husker ikke spesifikt hvilken jeg brukte, men jeg bruker som regel kun 80-talls/retro aktige synther til låtene mine da jeg er blitt ganske opphengt i musikken fra den perioden. Synthene til Korg, Synth1, Polysix og Harmless for det meste, og jeg er rimelig sikker på at jeg brukte alle de til den låta her!

Og som sagt så slowet jeg lydfilene ufattelig mye ned hver for seg uten å forandre pitch for å skape en litt mer "organisk" feeling til låta! Definitivt gøy å eksperimentere på den måten! Det er bare å hive deg i det og prøve deg ut, men jeg tror ambient er en sjanger der eksperimentering står ganske sterkt i fokus, uten at jeg er noen ekspert på området.