Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1793
Hva blir neste spillet i den svært populære "New" serien? Og da ser jeg ikke på "New Super Luigi Bros. U" som et eget spill, det er bare en kjip DLC.

Først kom "New Super Mario Bros." til DS, så kom "New Super Mario Bros. Wii" til, vel... Wii, så kom "New Super Mario Bros. 2" til 3DS, og nå i år kom "New Super Mario Bros. U" til Wii U.

Jeg har personlig aldri satt meg ned og spilt gjennom DS og 3DS spillene, jeg nyter best å spille spillet ilag med andre og på en stor skjerm. Både spillet til Wii og Wii U var kjekke og morsomme spill, men... Jeg savnet litt innovasjon i Wii U spillet!

Hvordan har det seg at det finnes så mange nye ting og power-ups i de håndholdte spillene, men ikke i spillene til Wii og Wii U? Jeg ser jo selvfølgelig hvordan Mega Mushroom ikke hadde fungert i Multiplayer, men jeg ser ingen grunn til hvorfor ingen av de andre nye power-ups'ene ikke kan få være med i Wii U spillet?

Så kommer jeg til hovedhensikten med denne tråden: Nå som "New Super Mario Bros. U" er over, hvordan ser du for deg en etterfølger? Etter å ha spilt gjennom de forrige spillene, hva synes du mangler for å opprettholde interessen? Og hva kunne historien vært neste gang?

Jeg synes det hadde vært dritfett om vi endelig fikk tonet ned denne egotrippen til Mario og istedet få fokus på noe annet enn å redde prinsessa, at noe annet står på spill, at en ny fiende slo sammen med Bowser for å ta over verden, og ALLE må hjelpe til for å redde verden!

Rett og slett ikke noe "New Super Mario Bros. U 2", men heller "New Super Mario Alliance" eller "New Super Mario & Friends". Back to the roots; alle de forskjellige spillkarrakterene har spesielle abilities tilsvarende slik de hadde i "Super Mario Bros. 2". At "New Super Luigi. Bros. U" ble en forsmak på hvordan det neste spillet blir. Hva tenker dere om den ideen?

Og helt til slutt, litt urelatert til oppfølgere, men allikevel:

"Super Mario Bros."... Hva er Mario & Luigi sitt etternavn?? "Mario Bros." altså "The Mario Brothers", vanligvis når man bruker et navn i sammenheng med "bros./brothers" er det et felles etternavn. Vil det si at Mario egentlig heter Mario Mario, og Luigi heter, vel... Luigi Mario? Lol kleint egentlig... :P
Sist endret av KaKistoZ; 30. august 2013 kl. 09:42.
dette er bare bull s****t, det har ikke vert noe Super Mario Bros spill på flere år, (tidlig 90 tall, og snes) alt annet er bare søppel og ikke verdig av tittelen
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
dette er bare bull s****t, det har ikke vert noe Super Mario Bros spill på flere år, (tidlig 90 tall, og snes) alt annet er bare søppel og ikke verdig av tittelen
Vis hele sitatet...
Mja... Muligens ikke, men jeg vil ihverfall si at det er veldig gode forsøk på å gjenskape den gode følelsen man hadde som barn? IMO det beste Mario spillet som er laget er faktisk "Super Mario Bros. 3"... <3
de prøver og prøver, men alt blir bare feil for min del, og ja jeg har veldig sterke følelser for de originale Super Mario Bros spillene..
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg

Har tenkt litt på den... Tenk hvis, helt egentlig, det er Mario som blir kalt for sitt etternavn kun, med andre ord, at det er hans fornavn som egentlig aldri er blitt avlsørt? :P f.eks. Antonio Mario & Luigi Mario, hahah...
Vis hele sitatet...
Godt poeng, dette fortjener ytterligere etterforskning Blei litt nyskjerrig.
Japanerne har jo en litt anneledes og til tider veldig formell måte å omgås hverandre. Tror det er ganske vanlig å presentere seg med etternavnet først, og han sier jo "it'sa me, Mario!".

Men igjen, de er jo brødre. Mario Bros. Da lurer jeg på hva Luigi har gjort for noe skammelig for å fortjene å ikke bli omtalt på den høfflige måten med etternavnet først. Evt kanskje han er lillebror plot thickens...
Sist endret av Bothrops; 30. august 2013 kl. 11:13.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Godt poeng, dette fortjener ytterligere etterforskning Blei litt nyskjerrig.
Japanerne har jo en litt anneledes og til tider veldig formell måte å omgås hverandre. Tror det er ganske vanlig å presentere seg med etternavnet først, og han sier jo "it'sa me, Mario!".

Men igjen, de er jo brødre. Mario Bros. Da lurer jeg på hva Luigi har gjort for noe skammelig for å fortjene å ikke bli omtalt på den høfflige måten med etternavnet først. Evt kanskje han er lillebror plot thickens...
Vis hele sitatet...
Hahahah ikke kødd en gang, stakkers Luigi. :P helt ærlig synes jeg Luigi er kulest av dem... Det skal være sagt; at jeg alltid har trodd at Luigi skal være den yngre broren, ihvertfall det er inntrykket jeg har fått... Og hvem er Wario og Waluigi i slektstreet?? :P betegnes de under Mario navnet?

"It'sa me, Mario! Not Luigi, he'sa moron and not deserving of a proper title of his own!" :P hahah særiøst, misliker litt hvordan Mario havner så veldig i rampelyset...
Hælle måne, er det blitt 1993 her inne? Offisielt sett heter de IKKE mario til etternavn, men det hintes til det i tvserier og filmer, selv om nintendo har avkreftet at de heter det.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Offisielt sett heter de IKKE mario til etternavn, men det hintes til det i tvserier og filmer, selv om nintendo har avkreftet at de heter det.
Vis hele sitatet...
Forklarer fortsatt ikke tittelen "Super Mario Bros."? Ta f.eks. "The Everly Brothers" som begge hadde samme etternavn, derav navnet. Hvis ikke Mario & Luigi delte samme etternavn burde tittelen være "Super Mario & Luigi" eller hvis de plent skulle beholde Luigi litt i skyggen; "Super Mario & Brother"... :P ulogisk tittel all together...

Sitat av knutazz Vis innlegg
de prøver og prøver, men alt blir bare feil for min del, og ja jeg har veldig sterke følelser for de originale Super Mario Bros spillene..
Vis hele sitatet...
...slik som meg med de gode gamle Zelda spillene. :P liker best topdown view. Vurderer å kanskje prøve Phantom Hour Glass og Spirit Tracks pga. det, heheh... Og ja, jeg har spilt tredjepersons-spillene, men har aldri fullført dem. Mulig at jeg er litt bastant, men jeg klarer ikke heeelt å like dem...
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Forklarer fortsatt ikke tittelen "Super Mario Bros."?
Ta f.eks. "The Everly Brothers" som begge hadde samme etternavn, derav navnet. Hvis ikke Mario & Luigi delte samme etternavn burde tittelen være "Super Mario & Luigi" eller hvis de plent skulle beholde Luigi litt i skyggen; "Super Mario & Brother"... :P ulogisk tittel all together...
Vis hele sitatet...
Ja, men hva har det å si? Nintendo har avkreftet at Mari og Luigi heter Mario Mario og Luigi Mario. At de ikke har klart å bruke navngivingen av karakterer i spill, filmer, tegneserier og på tv konsekvent over så lang tid er ikke så rart.
http://en.wikipedia.org/wiki/Continu...tinuity_errors
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Heheheh denne tråden mistet litt hensikten når "tittelspekulasjonene" mine ble blåst utav proporsjon. Back to the gecko:

Nå som "New Super Mario Bros. U" er over, hvordan ser du for deg en etterfølger? Etter å ha spilt gjennom de forrige spillene, hva synes du mangler for å opprettholde interessen? Og hva kunne historien vært neste gang?
Vis hele sitatet...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bare for å svare på det med Mario brothers:

Marios fulle navn Mario Mario, og Luigi heter Luigi Mario.

Kilde: den gamle filmen eller Tv serien til Mario & Luigi.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bare for å svare på det med Mario brothers:

Marios fulle navn Mario Mario, og Luigi heter Luigi Mario.

Kilde: den gamle filmen eller Tv serien til Mario & Luigi.
Vis hele sitatet...
http://www.nintendolife.com/news/201...ave_last_names

Når skaperen selv avkrefter at de har et etternavn bør det bety noe. Men fremdeles forklarer det ikke hvorfor det ble kalt "Super Mario Bros."... :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
http://www.nintendolife.com/news/201...ave_last_names

Når skaperen selv avkrefter at de har et etternavn bør det bety noe. Men fremdeles forklarer det ikke hvorfor det ble kalt "Super Mario Bros."... :P
Vis hele sitatet...
Det blir continuity errors isåfall, og som du sier blir det ulogisk da brothers hinter til etternavn.

Men uansett, det er ett spill/serie/whatever.
Jeg har spilt gjennom hele New Super Mario Bros, og fått maks mulig highscore, og unlocka alt(gjelder ikke minispillene). Og personlig synes jeg at dette spillet er veldig bra med en del utfordringer.(for de som lurer: ja du kan spillerom Luigi.)