Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1414
yikes, får ikke root'et min egen server. det funka fint da jeg satt i lan til serveren, logget bare inn vanlig med mitt brukernavn og ssh (er ssh only) og skrev su - osv og det gikk fint. men nå når jeg er kommet hjem får jeg at det er feil passord, en kamerat av meg har også prøvd. er ikke dette litt rart?

zeth
rekylvinyl.no
høres nesten ut som du er blirr "rota" på det lanet du hadde med serveren din på.
hvis du ikke har oversikt over bug som bakdører i gammle programmer er det fort gjort å bli cracka

blir for teit å håpe på at ssh "surrer", men prøv å sue gjennom en virituell consol.
zeth's Avatar
Trådstarter
jeg fatta ikke en dritt av hva du mente, men feilen lå i at mitt brukernavn måtte inn i etc/group .. så jeg har fått fixa det nå

zeth
rekylvinyl.no
ja...beklager at jeg muligens skrev litt for kronglete og vanskelig http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

ikke lett!

metrom