Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4200
Hei.

Noen andre som har fått ukvalifisert på søknaden sin før?


Jeg søkte på vg2 til høsten, etter at jeg nettopp fullførte vg1 som 24-åring. Jeg fikk informasjon av inntakskontoret at jeg fikk noe som heter fullføringsrett da jeg er for gammel til ungdomsrett og for ung til voksenrett. Det stod også på søknaden min på vigo.no at jeg søkte med fullføringsrett så jeg fikk litt sjokk da jeg så at jeg var nr 0 på ventelistene og under status står det ukvalifisert på alle 3 valgene mine.

Kan det være en glipe i systemet, eller er ikke fullførelsesretten verdt en dritt? Hvis det ikke er tilfellet så tror jeg heller ikke det står på karakterene eller fravær, har nesten 5 i snitt og litt over en uke fravær.

Skal ringe inntakskontoret på mandag og se hva som kan være årsaken, ville jo vært utrolig merkelig om jeg fikk gå vg1 når jeg var 23, men ikke vg2 som 24åring..
Usikker på hva det faktisk er, men ville trodd at med fullføringsrett er du iallefall sikret mulighet til å søke (kanskje du kommer bakerst i køen, men ikke ukvalifisert iallefall)

Så kan jo være de ikke har fått vitnemålet ditt fra vg1 og dermed tror du ikke er kvalifisert til å søke på plassen i vg2. Går utifra at du har søkt på linjer du faktisk er kvalifisert med i forhold til hva du gikk vg1 og at du ikke strøk i noen fag?
Trådstarter
5 0
Stemmer nok det at man havner bak de med ungdomsrett i køen, slik jeg forstod ihvertfall på hun fra inntakskontoret.

Jeg tror ikke det kan være tilfellet, ville vært utrolig useriøst av skolen min. Karakterene mine er jo tilgjengelige på vigo.no så regner med at de er klar over hva jeg har. Har ikke strøket i noen fag heller, og har kun søkt på linjer som er en fortsettelse av første året.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
For ordens skyld: Du har søkt på en VG2 du faktisk er kvalifisert til med den VG1 du har tatt?
Ser du på vigo at du har fullført VG1?
Trådstarter
5 0
Sitat av datagutten Vis innlegg
For ordens skyld: Du har søkt på en VG2 du faktisk er kvalifisert til med den VG1 du har tatt?
Ser du på vigo at du har fullført VG1?
Vis hele sitatet...
Alt er i sin skjønneste orden når det kommer til disse tingene.
Mye feil med vigo sine systemer i år. Du må ringe de som er ansvarlige, da venteplass nr 0 er en kjent feil.
Enig med Fiyah, høres helt feil ut. Regner med at det ordnes om du bare tar kontakt! lykke til
Trådstarter
5 0
Ser vist ut til at det var en feil, gitt. De la skylden på skolen og sa at jeg ville være med på andre inntaket. Er ikke det litt urettferdig? Hvorfor skal jeg straffes for at andre gjør feil.. Nå er det ikke sikkert jeg kan takke ja til det ene tilbudet heller da jeg får litt dårlig tid til å ordne ny leilighet i nærheten.. Men er mest spent på om jeg faktisk får noe plass i det heletatt.
Sitat av Ukvalifisert Vis innlegg
Ser vist ut til at det var en feil, gitt. De la skylden på skolen og sa at jeg ville være med på andre inntaket. Er ikke det litt urettferdig? Hvorfor skal jeg straffes for at andre gjør feil.. Nå er det ikke sikkert jeg kan takke ja til det ene tilbudet heller da jeg får litt dårlig tid til å ordne ny leilighet i nærheten.. Men er mest spent på om jeg faktisk får noe plass i det heletatt.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er saken og du mister studieplass grunnet feil fra skolen sin side så kan du få en ganske god erstatning hvis du tar det videre. Fetteren min fikk et 5-sifret beløp i erstatning da skolen gjorde feil slik at han ikke fikk gått videre i studiet.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Hvis dette er saken og du mister studieplass grunnet feil fra skolen sin side så kan du få en ganske god erstatning hvis du tar det videre. Fetteren min fikk et 5-sifret beløp i erstatning da skolen gjorde feil slik at han ikke fikk gått videre i studiet.
Vis hele sitatet...
Om det medfører at en mister et helt år ville jeg forventet at en erstatning lå på nivået tilsvarende en årslønn, og da bør du legge til et siffer til i det beløpet.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Om det medfører at en mister et helt år ville jeg forventet at en erstatning lå på nivået tilsvarende en årslønn, og da bør du legge til et siffer til i det beløpet.
Vis hele sitatet...
Skrev feil - mente 6-sifret *
Trådstarter
5 0
Det hadde vært fint å fått en 6-sifret erstatning om alt går til helvete, så takk for opplysningen! Det beste hadde jo helt klart vært å fått plass, men jeg kan gjerne bruke det neste året på å reise rundt og jeg