Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2987
Hei.

Jeg og madammen skal til Manchester for å se på kamp i januar. Jeg lurer på om noen av dere har noen tips til hvilke hotell vi burde velge? Det bør være sentralt og ikke så alt for dyrt.

Håper dere vil dele erfaringer :-)

* Gi gjerne tips om hvilke attraksjoner vi burde få med oss, inkl. de beste sportspubbene!
Sist endret av StiSko; 1. desember 2011 kl. 08:26.
Eneste tipset jeg har er å bruke tripadvisor.com, men dessverre har jeg aldri vært i Manchester.
Fittetryne
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Eneste tipset jeg har er å bruke tripadvisor.com, men dessverre har jeg aldri vært i Manchester.
Vis hele sitatet...
Jeg har sjekket en god del på diverse sider, men håper også på å få noen personlige erfaringer. Takk for svar :-)
snakk med supporterklubben dem har mye mer peiling en di fleste her inne
United sin supporterklubb, United.no selger pakkeløsninger. Sjekk ut siden, og bli gjerne medlem om du ikke er det.

Link: http://www.united.no/united/turer_billetter
Sist endret av holy_toy; 3. desember 2011 kl. 12:29.
Regner med at du skal på OT og ikke Etihad! Men jeg var en tur over for et par uker siden, og vi bodde på et hotell som var 5-10 min gange unna OT. Hotellet var helt OK, ikke fancy, men alikevel helt greit!
Lurer på om dette er hjemmesiden:
http://www.expressmanchester.co.uk/

Uansett heter det Holiday Inn Express, og ligger ved The Quays.
Det er heller ikke langt unna sentrum, det koster omtrent 10 pund med taxi eventuelt 2.50 for trikk!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hei, var i Manchester i høstferie. Vi bodde på hotellet Gardens Hotel. som ikke var så dyrt, og som lå
veldig sentralt. http://www.gardenshotelmanchester.com/

Anbefaler å ta trikken. Meget billig og den går hele tiden, hvis du skal OT er det et eget stoppe sted bare et par hundre meter unna.

Av spise steder vil jeg anbefale at du tar deg en tur på Hard Rock Cafe.

Når jeg var i Manchester Motte jeg blant annet sir Alex Ferguson. Jeg og faren min stod igjen to timer og ventet på han. Selv om vaktene sier til deg at han har dratt, han skal på mote til klokken til på kvelden, eller lignende, er det bare for og få bort folk. Det var vel kun 10-15 personer igjen da han kjorte ut og han signerte og tok bilder med alle som var der.
Nå vet jeg ikke hvordan det er vis eventuelt United taper, om han da gidder og stoppe.
Forresten så kan det være kult å få med seg krigsmuseet i Manchester som sies å være kjempebra! Ikke langt unna Hotellet det heller. Også er det mange puber rundt stadion som det er kult å få med seg, best er kanskje Bishop Blaize.
Var akkurat en tur i manchester. Husker ikke akkurat hva hotellet het, men var noe ala manchester express inn ellerno. Er på mobilen nå, jeg kan finne det etterpå. Rundt 10 min gange til Old Trafford
Fittetryne
Trådstarter
Tusen takk for kanon tips Skal se litt nermere på de forskjellige hotellene.

Vi skal selvfølgelig på OT, og se United knuse Stoke! :-)

Kom gjerne med flere ting vi burde få med oss!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Anbefaler også at du tar deg en tur på Museet og en guidet tur på OT
Anbefaler deg å ha knokkeljern på deg og/eller supportklær fra begge lagene som møtes. Hooligans er faen ikke til å spøke med.
Sist endret av Soppinfeksjon; 3. desember 2011 kl. 13:46.
Fittetryne
Trådstarter
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Anbefaler deg å ha knokkeljern på deg og/eller supportklær fra begge lagene som møtes. Hooligans er faen ikke til å spøke med.
Vis hele sitatet...
Er det så gale, selv med turister?
Det eneste jeg kan si, etter jeg var der i september, er: når du tar trikken (eller "tramen") så må du ikke kjøpe billett til Old Trafford, det er nemlig et godt stykke unna. Du må komme deg til Exchange Quay, og gå derfra. Hvis du er der 2-3 timer før kampstart så ser du nok allerede bodene med falske supporter-produkter. Bare følg strømmen med folk i united-drakter! Det er også lurt å være på stadion i god tid før kampstart, med tanke på at supportersjappa er huge, så der går det nok ganske mye tid. Jeg gikk desverre glipp av Munchen-tunnellen fordi vi feilberegnet tiden. Når det kommer til mat, så er det veldig få steder å spise i nærheten av stadion. Hvis du har kjøpt en Executive-billett, så får du komme inn i Executive-loungen hvor det er koldtbord, men hvis du har en vanlig billett, så må du nok nøye deg med toast fra en pub i nærheten, eller gå på KFC-en like bortenfor.

Du kommer til å elske det, hvis du aldri har vært på OT før, og det vil garantert være et minne for livet. Jeg satt ganske høyt oppe, men ikke helt øverst, og jeg fikk litt høydeskrekk, faktisk fordi det var så bratt ned! Kos deg, og jeg håper vi vinner når dere er der! Stemningen er magisk når United scorer!

Glory glory!
Sitat av StiSko Vis innlegg
Er det så gale, selv med turister?
Vis hele sitatet...
Det KAN bli så galt. Ett par kompiser dro for å se Manchester (husker ikke om det var hjemme eller ikke) og de ble mørbanket av hooligans fordi de hadde supporterklær til manu.
Sitat av StiSko Vis innlegg
Er det så gale, selv med turister?
Vis hele sitatet...
Nei ikke i det hele tatt. Ikke noe å være redd for
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Når bror skulle til utlandet å lurte på det samme som deg, dro han til nærmeste reisebyrå å fikk tips og brosjyrer om Hotell, restauranter, severdigheter ol. Så hvis du har et reisebyrå i nærheten er det absolutt verdt det, han hadde en knall tur
Da jeg var i Manchester i august for å se Paul Scholes sin testimonialkamp bodde vi på Mint Hotel Manchester (http://www.minthotel.com/our-hotels/manchester). Kostet meg drøye 5-600 bestilt gjennom hotels.com

ligger 2min fra Manchester Piccadilly, togstasjonen hvor bl.a. toget til/fra London går, 3-4 minutter unna trikkestoppet hvor du kan ta Altrincham-trikken til Old Trafford.

Forøvrig er det bare et annet tips (som gjelder for alle som skal på fotballtur til England): gjør litt innsats på forhånd i å finne de beste supporterpubene, for Unitedfans er Bishops Blaize det store valget, men det ligger en del andre puber med bra stemning rundt Old Trafford også. Minst halve opplevelsen er puben før kamp
Fittetryne
Trådstarter
Tusen hjertelig takk for alle svar! Grunnen til at jeg ikke kan gå innom mitt lokale reisebyrå er at jeg er offshore frem til jul, så tenkte det ville være litt billigere å bestille nå, kjappest mulig
Sitat av moridin Vis innlegg
Da jeg var i Manchester i august for å se Paul Scholes sin testimonialkamp bodde vi på Mint Hotel Manchester (http://www.minthotel.com/our-hotels/manchester). Kostet meg drøye 5-600 bestilt gjennom hotels.com

ligger 2min fra Manchester Piccadilly, togstasjonen hvor bl.a. toget til/fra London går, 3-4 minutter unna trikkestoppet hvor du kan ta Altrincham-trikken til Old Trafford.

Forøvrig er det bare et annet tips (som gjelder for alle som skal på fotballtur til England): gjør litt innsats på forhånd i å finne de beste supporterpubene, for Unitedfans er Bishops Blaize det store valget, men det ligger en del andre puber med bra stemning rundt Old Trafford også. Minst halve opplevelsen er puben før kamp
Vis hele sitatet...
Er ikke Eccles-banen til Exchange Quay nærmest Old Trafford? Det var det jeg ble fortalt..
Sitat av krJo Vis innlegg
Er ikke Eccles-banen til Exchange Quay nærmest Old Trafford? Det var det jeg ble fortalt..
Vis hele sitatet...
De ligger omtrent like langt fra stadion, på hver sin side, så det spiller ingen rolle hvilken du velger. Transporten som stopper aller nærmest stadion er forøvrig toget som stopper ~10m fra South Stand, dette toget går kun på kampdager og har gjerne ganske ugunstige tidspunkter som gjør at du får dårlig tid i supporterbutikken eller på en av pubene før kamp.

Jeg hadde gått for trikk (samme hvilken av de) til kamp, og toget på veien tilbake