Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1290
Vet at det er flere tråder om akkurat dette, men de fleste er litt utdaterte i forhold til dagens måter å gjøre det på.

Jeg har en Wii 4.3E, og vurderer å softmodde den. Og i den anledning har jeg noen spørsmål til dere som er litt mer erfarne på området.

Etter en softmod, kan jeg laste ned og spille både PAL og NTSC spill? Vil gjerne beholde regionen på Wii`en til NTSC, da jeg har noen spill fra før som er i den regionen.

Skal prøve meg på Softmod ANY Wii guiden, og lurer på om noen har noen erfaringer og tips før jeg starter?

Håper noen har peiling

EDIT: Jeg ente selvfølgelig at jeg har PAL region fra før. Og gjerne vil beholde den

Jeg ser det ikke er noe respons i tråden, men for de som kanskje lurer selv, så vil jeg opplyse om at Guiden jeg linka til, framstår MYE vanskeligere enn den egentlig er.

Nå sitter jeg med ferdig moddet Wii, og det var ikke stress i det hele tatt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.
Sitter å vurderer å modde min wii også for å koble til ekstern hardisk med spill.
Hva slags modding endte du opp med?
Sitat av DjOslo Vis innlegg
Hei.
Sitter å vurderer å modde min wii også for å koble til ekstern hardisk med spill.
Hva slags modding endte du opp med?
Vis hele sitatet...
Hvor stor risk vil du ta? Uansett så mister du garantien. Med en softmod er det lettere å "bricke" Wiien, men med en hardmod må du åpne Wiien. Hvis du kun vil bruke harddisk for backup-spillene dine vil jeg anbefale å bruke WODE Jukebox istedenfor softmod. Har softmodet flere Wiier selv, og ville brukt WODE hvis jeg hadde muligheten.
Sitat av jonnis Vis innlegg
Hvor stor risk vil du ta? Uansett så mister du garantien. Med en softmod er det lettere å "bricke" Wiien, men med en hardmod må du åpne Wiien. Hvis du kun vil bruke harddisk for backup-spillene dine vil jeg anbefale å bruke WODE Jukebox istedenfor softmod. Har softmodet flere Wiier selv, og ville brukt WODE hvis jeg hadde muligheten.
Vis hele sitatet...
Har modda Wii`en for ei stund sia nå, og det gikk som smurt.. Støtte ikke på et eneste problem og den har fungert knirkefritt helt siden..

Tull av meg å opprette tråden egentlig, men jeg syntes ting så veldig avansert ut når jeg skumleste guider.. Men når jeg satte i gang var alt veldig logisk og enkelt
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Har modda Wii`en for ei stund sia nå, og det gikk som smurt.. Støtte ikke på et eneste problem og den har fungert knirkefritt helt siden..

Tull av meg å opprette tråden egentlig, men jeg syntes ting så veldig avansert ut når jeg skumleste guider.. Men når jeg satte i gang var alt veldig logisk og enkelt
Vis hele sitatet...
Så at du hadde fikset alt. Jeg prøvde å svare på spørsmålet til DjOslo