Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 7041
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Kikka litt på marsjen som var i fjord da jeg selv hadde tenkt å delta på dette i fremtiden.
Ble ganske skuffa da jeg oppdaget hvor labert og forutsigbart hele opplegget var.
Kan tenke meg at Oslos befolkning enten lo seg ihjel eller ble vettskremt av hvordan enkelte oppførte seg under arrangementet.

Hadde marsjen gått ut på å møte opp i dress, med et seriøst budskap og gripende plakater hadde jeg definitivt vurdert deltagelse.
Flere gode taler som virkelig klarer og gripe folket med å bevise hva som er bra med marihuana hadde også vært et stort pluss!

Føler folka som deltar er mer opptatt av å ødelegge alt de som seriøse ildsjeler jobber for og få til.
Greit nok at det sikkert er fett å tenne en spliff og ti midt i Oslos gater, men dette er særdeles ikke smart med tanke på fremtiden for legalisering. Tvert imot graver de sin egen grav med å fremheve seg selv som gamle stereotyper ala fjerne hippies.

Hvilke personlige meninger har dere om marsjen?
Mener dere at dette er noe som vender politikernes syn i riktig retning med tanke på legalisering?

Er det noen av dere som skal delta? I så fall, hvorfor?
Sist endret av Kimbobo; 5. mai 2011 kl. 19:19.
Samme greia vert eneste år kommer denne diskusjonen opp.......
Jeg er forsåvidt 100% enig med deg, en haug stonere som ikke går rett frem, i baggy klær, skjerf for å dekke til ansiktet, bannere hvor marijuana er stavet feil, tente joiner og dealing samt utdeling av spacecakes på åpen gate er ikke ett godt politisk virkemiddel. Det fungerer heller ikke som en provokasjon da det er det som ventes av hele opplegget, og hele greia blir så stereotypisk og teit at det nesten grenser til Spinal Tap humor.

Bare for ytterligere å understreke poenget mitt legger jeg ved denne http://www.youtube.com/watch?v=ezfgAgK9FGY
Sist endret av holy_toy; 5. mai 2011 kl. 19:36.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Hadde marsjen gått ut på å møte opp i dress, med et seriøst budskap og gripende plakater hadde jeg definitivt vurdert deltagelse.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det alltid snakk om at man må gå i dress for at det skal virke seriøst? Hvorfor ikke bare gå i vanlige klær for å vise hvem som faktisk røyker, de som går i dress til vanlig går i dress, de som går med sokker i sandaler gjør det, osv. Ville det ikke vært bedre å vise at vanlige røykere er ofte bare helt vanlige folk?
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvorfor er det alltid snakk om at man må gå i dress for at det skal virke seriøst? Hvorfor ikke bare gå i vanlige klær for å vise hvem som faktisk røyker, de som går i dress til vanlig går i dress, de som går med sokker i sandaler gjør det, osv. Ville det ikke vært bedre å vise at vanlige røykere er ofte bare helt vanlige folk?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg skrev dress hadde ingenting å gjøre med at folk ikke skal få vise hvem de er, men jeg tror at det kansje kunne vært greit å strekke seg litt lenger denne ene dagen hvor vi faktisk har muligheten til å vise Norges folk en skikkelig MARSJ. Det er ikke negativt rettet de som deltar, men et virkemiddel kunne kansje vært å kledd seg litt ekstra anstendig akkurat for denne anledningen. Håper du forstår?

Det hele virker litt mer seriøst for de som ser på, det tror jeg kunne vært positivt.
Sist endret av Kimbobo; 5. mai 2011 kl. 19:48.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvorfor er det alltid snakk om at man må gå i dress for at det skal virke seriøst? Hvorfor ikke bare gå i vanlige klær for å vise hvem som faktisk røyker, de som går i dress til vanlig går i dress, de som går med sokker i sandaler gjør det, osv. Ville det ikke vært bedre å vise at vanlige røykere er ofte bare helt vanlige folk?
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis snakk om dress, i mine øyene holder det å møte opp i normale klær, ikke noe maske til å dekke for ansiktet, og vise at de fleste som røyker er normale mennesker. Det forslaget om dress kom opp for lenge siden fordi noen hevdet at i en hvilken som helst annen politisk situasjon ville politikerne møtt i dress det hadde jo forsåvidt vert et veldig interessant å se hvordan resten av Oslo ville reagert da, men det også vil grense til det litt komiske.

Dere som har planer om oppmøte, vær så snill kle dere som normale mennesker, alle har en plain svart t-skjorte og en bukse å bruke, og gjennomfør en normal og anstendig aksjon, og ikke gå rundt å fyr opp under stereotypene med å anse dette som en mulighet for å røyke på åpen gate.
Snakk om tradisjonstråd :P

2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010

Er som regel det samme som blir diskutert hvert år i denne tråden.
Sist endret av murloc; 5. mai 2011 kl. 19:52.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Snakk om tradisjonstråd :P

2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010

Er som regel det samme som blir diskutert hvert år i denne tråden.
Vis hele sitatet...

Ja, det er som regel det samme som går igjen.

Men tingen er at det er greit å høre med aktivistene hvorfor de er med på arrangementet, samtidig som en diskusjon rundt temaet aldri kan skade noen.
Det er trossalt en aktuell ting som kan påvirke "bildet av cannabisrøykere" positivt/negativt samt legaliseringsdebatten.
Sist endret av Kimbobo; 5. mai 2011 kl. 20:30.
Jeg er for legalisering. Alikevel er jeg ikke blind for at den jevne bruker av marijuana verken kler seg i dress, er "normal" eller har det beste ordforådet i samfunnet. Jeg tror ikke det er noe poeng i å kle opp sannheten.
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg er for legalisering. Alikevel er jeg ikke blind for at den jevne bruker av marijuana verken kler seg i dress, er "normal" eller har det beste ordforådet i samfunnet. Jeg tror ikke det er noe poeng i å kle opp sannheten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du her et litt forvridd syn på "den jevne mariuhanabrukeren". Hvis du tenker på at man som oftest ser de med dreads har du rett i. Men de som har gode jobber vil som regel unngå denne stereotypen pga. stigmatisering fra samfunnet.

En annen ting er jo hva man mener med "den jevne marihuanabrukeren". Snakker du om de som er steine dagen lang hver dag elle de som røyker et par ganger i måneden/året?
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg er for legalisering. Alikevel er jeg ikke blind for at den jevne bruker av marijuana verken kler seg i dress, er "normal" eller har det beste ordforådet i samfunnet. Jeg tror ikke det er noe poeng i å kle opp sannheten.
Vis hele sitatet...
Syns du kunne ha byttet ut ordet jevne med synlige. Masse mennesker i høye stillinger som tar seg en blås innimellom. Vet om både advokater og politi som gjør dette.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg er for legalisering. Alikevel er jeg ikke blind for at den jevne bruker av marijuana verken kler seg i dress, er "normal" eller har det beste ordforådet i samfunnet. Jeg tror ikke det er noe poeng i å kle opp sannheten.
Vis hele sitatet...
Jeg sikter ikke til at folk ikke skal være seg selv, man skal være den man er.
Det som har tirra meg litt er at folk viser en slags "likegyldighet" når deltar på dette arrangementet.
Det virker som mange egentlig ikke bryr seg så veldig om hvordan dem opptrer og skaper dermed et negativt bilde av det hele
som neppe vil hjelpe legaliseringsdebatten på noen måte.
Da er jo plutselig hele marsjen meningsløs, spør du meg.

Dressen var et mer som et eksempel fordi jeg tror at viss folk viser litt alvor kan det gi en liten positiv vri ovenfor andre som er tilskuere.
At man kler seg i helt normale klær har jeg selvfølgelig ingenting imot, da dette vil være med på og vise at det er snakk om helt vanlige folk som nevnt tidligere.
Sist endret av Kimbobo; 5. mai 2011 kl. 20:56.
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg tror du her et litt forvridd syn på "den jevne mariuhanabrukeren". Hvis du tenker på at man som oftest ser de med dreads har du rett i. Men de som har gode jobber vil som regel unngå denne stereotypen pga. stigmatisering fra samfunnet.

En annen ting er jo hva man mener med "den jevne marihuanabrukeren". Snakker du om de som er steine dagen lang hver dag elle de som røyker et par ganger i måneden/året?
Vis hele sitatet...
Er mulig jeg tok litt hardt i. Har ikke noen statistikk å vise til, bare egne observasjoner som bruker og gjevnlig lesing her og i aviser/andre forumer.

Jeg syns forøvrig at det er helt greit at enhver ikke går i dress eller er normal, jeg syns det er en god egenskap.

Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Syns du kunne ha byttet ut ordet jevne med synlige. Masse mennesker i høye stillinger som tar seg en blås innimellom. Vet om både advokater og politi som gjør dette.
Vis hele sitatet...
Jeg føler likevel ikke at marijuanarøykere er overrepressentert i samfunnets "toppstillinger".

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Jeg sikter ikke til at folk ikke skal være seg selv, man skal være den man er.
Det som har tirra meg litt er at folk viser en slags "likegyldighet" når deltar på dette arrangementet.
Det virker som mange egentlig ikke bryr seg så veldig om hvordan dem opptrer og skaper dermed et negativt bilde av det hele
som neppe vil hjelpe legaliseringsdebatten på noen måte.
Da er jo plutselig hele marsjen meningsløs, spør du meg.

Dressen var et mer som et eksempel fordi jeg tror at viss folk viser litt alvor kan det gi en liten positiv vri ovenfor andre som er tilskuere.
At man kler seg i helt normale klær har jeg selvfølgelig ingenting imot, da dette vil være med på og vise at det er snakk om helt vanlige folk som nevnt tidligere.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. I politikk så er det kanskje bedre å kle opp sannheten litt, når fordommer sitter tungt. Samtidig så får man folket til å godta marijuana på feil premisser.
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Er mulig jeg tok litt hardt i. Har ikke noen statistikk å vise til, bare egne observasjoner som bruker og gjevnlig lesing her og i aviser/andre forumer.

Jeg syns forøvrig at det er helt greit at enhver ikke går i dress eller er normal, jeg syns det er en god egenskap.
Vis hele sitatet...
Lesning her? Jeg vil påstå at flere av brukerne som frekventerer rusmiddelforumet skriver utrolig bra og har et meget reflektert syn på rus generelt. De verste postene jeg leser kommer fra "pillemissbruker nr432" som lurer på om det er farlig å blande 20 paralgin forte og rottegift.

En senere undersøkelse avdekket jo også at 1/3 av unge mennesker idag har prøvd cannabis. Noe sier meg at de ikke gikk rundt Oslo S. og spurte folk.

Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg føler likevel ikke at marijuanarøykere er overrepressentert i samfunnets "toppstillinger".
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke. Det er ulovlig, og de som faktisk bruker det vil aldri stå frem uansett. Var en politimann som sto frem i VG mener jeg det var. Han fortalte at det var svært skadelig for karrieren din bare å ytre liberalistiske meninger om cannabis.
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg er for legalisering. Alikevel er jeg ikke blind for at den jevne bruker av marijuana verken kler seg i dress, er "normal" eller har det beste ordforådet i samfunnet. Jeg tror ikke det er noe poeng i å kle opp sannheten.
Vis hele sitatet...
De fleste jeg vet om som røyker cannabis hører på, og driver med hip hop... hip hop kulturen går hånd i hånd med ganja.... der derimot er det ikke noe poeng i å kle opp sannheten. Men de har et utrolig godt ordforråd. Slenger setninger i alle vindens kast. De har vel det beste ordforrådet i samfunnet.
Sist endret av Doc. Lester; 5. mai 2011 kl. 21:11.
mulig hiphop folk har godt ordforråd, men de snakker ikke det akademiske og det politiske språket så godt.

Det ligger en tråd her ute om rusbruk og utdanning. Etter å ha lest den, så kan man i alle fall si med rimlig sikkerhet at veldig få personer som henger på freakforum har de akademiske kunnskapene til å i det hele tatt vurdere forskningsrapporter, samt snakke ett godt akademisk språk. Mener jeg skrev en post der en gang hvor det var av 60 besvarelser 1 som holdt på med en mastergrad som det høyeste(resten var fagbrev, truckførere osv). Og ingen hadde fullført master. Dette kan selsagt ha forandret seg siden jeg skrev min post, men det sier noe om utdanningsnivået og rusbruk på dette forumet i alle fall.
Sist endret av seven_up; 5. mai 2011 kl. 21:18.
Sitat av seven_up Vis innlegg
mulig hiphop folk har godt ordforråd, men de snakker ikke det akademiske og det politiske språket så godt.

Det ligger en tråd her ute om rusbruk og utdanning. Etter å ha lest den, så kan man i alle fall si med rimlig sikkerhet at veldig få personer som henger på freakforum har de akademiske kunnskapene til å i det hele tatt vurdere forskningsrapporter, samt snakke ett godt akademisk språk. Mener jeg skrev en post der en gang hvor det var av 60 besvarelser 1 som holdt på med en mastergrad som det høyeste(resten var fagbrev, truckførere osv). Og ingen hadde fullført master. Dette kan selsagt ha forandret seg siden jeg skrev min post, men det sier noe om utdanningsnivået og rusbruk på dette forumet i alle fall.
Vis hele sitatet...
Kan jo være siden de fleste som har tatt en master som regel nærmer seg 30. Og man kan nok anta at gjennomsnitts brukeren på freak ikke er 30 år.
Sitat av murloc Vis innlegg
Lesning her? Jeg vil påstå at flere av brukerne som frekventerer rusmiddelforumet skriver utrolig bra og har et meget reflektert syn på rus generelt. De verste postene jeg leser kommer fra "pillemissbruker nr432" som lurer på om det er farlig å blande 20 paralgin forte og rottegift.

En senere undersøkelse avdekket jo også at 1/3 av unge mennesker idag har prøvd cannabis. Noe sier meg at de ikke gikk rundt Oslo S. og spurte folk.



Selvfølgelig ikke. Det er ulovlig, og de som faktisk bruker det vil aldri stå frem uansett. Var en politimann som sto frem i VG mener jeg det var. Han fortalte at det var svært skadelig for karrieren din bare å ytre liberalistiske meninger om cannabis.
Vis hele sitatet...
Er helt enig i at det er er utrolig mye bra på dette forumet. Men samtidig er det mye tråder om avhengighet og søvnproblemer. Det jeg prøver å si er at marijuana ikke nødvendigvis bare er positivt. Grunnen til at jeg lander på legalisering(som forøvrig gjelder alle rusmidler) er at jeg ser rusbruk/misbruk som et anliggende for helsesektoren fremfor politisektoren.
Murloc, absolutt! Selv om de virklig driftige tar en master på 5 år, altså 24 når de er ferdige.. Men som jeg sa, det sier noe om utdanningsnivå og rusbruk på dette forumet(og bare det), absolutt ikke noe om samfunnet som helhet.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg føler likevel ikke at marijuanarøykere er overrepressentert i samfunnets "toppstillinger".
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger ikke å være slik at folk med toppstillinger i samfunnet tar seg en blås heller. Med tanke på at jobben og karrieren deres krever at dem yter 110% hele jævla døgnet, samtidig som dem må opprettholde et bra bilde av seg selv i blant annet media og andre steder.

En annen grunn kan også være at det er svært få i landet som har akkurat disse "stillingene" i forhold til innbyggertall. De av dem som tar seg en blås prater gjerne ikke åpenlyst om det. Samtidig så er det mange som kansje rett og slett ikke vil røyke marihuana av en veldig enkel grunn, det frister dem ikke. Det blir på samme måte som med øl, vin og sprit, mange er avholds fordi de rett og slett ikke vil drikke alkohol.

De fleste nordmenn har ikke disse jobbene og lever derfor et mye roligere liv der de har plass til å ta seg en joint i ny og ne, uten at det skal påvirke dem i hverdagen.
Derfor har du gjerne fått et bilde av at det er denne typen folk som stort sett røyker gress.
Jeg skjønner meg ikke på de folka som deltar i marsjen med alt for store klær, uvelstelt og høye som fjell.
Hva er beudskapet deres? At man blir seenes ut som en boms om man røyker cannabis?
Hvorfor ikke droppe hasjen akkurat denne dagen, være velstelt og velkledd, nettop for å bevise folket at mennesker som røyker kan være minst like oppegående som avholdsfolk.
I mine øyne gir denne marsjen kun næring til jævlene som gjør alt de kan for å forhindre legalisering.
ps: All creds til de som stiller opp å faktisk setter debatten i et godt lys!
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Er helt enig i at det er er utrolig mye bra på dette forumet. Men samtidig er det mye tråder om avhengighet og søvnproblemer. Det jeg prøver å si er at marijuana ikke nødvendigvis bare er positivt. Grunnen til at jeg lander på legalisering(som forøvrig gjelder alle rusmidler) er at jeg ser rusbruk/misbruk som et anliggende for helsesektoren fremfor politisektoren.
Vis hele sitatet...
Er jo utelukkende bra at man har et godt moderert rusmiddelforum hvor man kan stille slike spørsmål! At et slikt underforum tiltrekker seg en del temaer som blir sett på som tvilsomme er jo ikke rart. Men jeg mener ikke de innleggene kan taes med når man skal få overblikk over utdanning/kunnskapsnivå her inne. Det er ikke tråder som er spesielt informative av natur.
Det er ganske viktig å få med 'the dark side' når det gjelder rusmidler også. Setter ofte ting i et litt videre perspektiv.
Var med på marsjen i bergen for to år siden, når hele mengden oppløses utenfor rema og kids går inn og kjøper øl og går å drikker øl i toget blir det bare dumt.
Hjalp ikke at en mann som hadde alvorlig heroinknekk i beina og var totalt borte stod å holdt skiltet med påskriften"legaliser marihuana" da ble det for mye.

Legaliserings-saken handler om å avkrefte folks fordommer, ikke bekrefte dem. Hele toget er en elendig ide, kun folk som allerede er for legalisering får noe ut av det. Som nevnt i en tidligere tråd om dette emnet er det en mye bedring å sette opp en bod på et passende sted en bra løsning.
Ingen svære MJ blader og legalize it skilt, bare helt nøytral og seriøs informasjon om hvorfor man mener det bør legaliseres.
Ha fornuftige og saklige samtaler med forbipasserende og prøve å lære de noe om et emne de vet veldig lite om. Gjerne ha litt plakater stående med info folk kan lese, dele ut noen flyers og bare være hyggelig og forståelsesfulle for andres meninger. Marsjen får røykere av MJ til å framstå som en gruppe useriøse mennesker. Det de sier om legalisering har absolutt null troverdighet hos vanlige folk. Med de informasjonsbodene jeg snakker om kan folk få en forstelse om at det ikke bare handler om at man har lyst å bli stein lovlig, men at det er veldig mange politiske argumenter bak hvorfor man mener at det er på tide at det blir legalisert.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Kjedelig at du er så trangsynt da. Men men..
Vis hele sitatet...
Trangsynt? Fordi han faktisk ber folk om å oppføre seg i stedet for å røyke seg så høy at de ikke engang vet hva de demonstrerer for? Hele toget er jo en stor samling idioter som kun vil skape litt liv og røre. Makan til drittsekker som bremser legaliserings debatten skal du lete lenge etter.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Var med på marsjen i bergen for to år siden, når hele mengden oppløses utenfor rema og kids går inn og kjøper øl og går å drikker øl i toget blir det bare dumt.
Hjalp ikke at en mann som hadde alvorlig heroinknekk i beina og var totalt borte stod å holdt skiltet med påskriften"legaliser marihuana" da ble det for mye.

Legaliserings-saken handler om å avkrefte folks fordommer, ikke bekrefte dem. Hele toget er en elendig ide, kun folk som allerede er for legalisering får noe ut av det. Som nevnt i en tidligere tråd om dette emnet er det en mye bedring å sette opp en bod på et passende sted en bra løsning.
Ingen svære MJ blader og legalize it skilt, bare helt nøytral og seriøs informasjon om hvorfor man mener det bør legaliseres.
Ha fornuftige og saklige samtaler med forbipasserende og prøve å lære de noe om et emne de vet veldig lite om. Gjerne ha litt plakater stående med info folk kan lese, dele ut noen flyers og bare være hyggelig og forståelsesfulle for andres meninger. Marsjen får røykere av MJ til å framstå som en gruppe useriøse mennesker. Det de sier om legalisering har absolutt null troverdighet hos vanlige folk. Med de informasjonsbodene jeg snakker om kan folk få en forstelse om at det ikke bare handler om at man har lyst å bli stein lovlig, men at det er veldig mange politiske argumenter bak hvorfor man mener at det er på tide at det blir legalisert.
Vis hele sitatet...
Denne ideen er jo suveren!
Så lenge folka som står i bodene har god kunnskap rundt evnet, ser begge sider av saken og har et stort smil kunne dette blitt en skikkelig suksess på varme sommerdager når det allerede er masse folk i gatene!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
De fleste jeg vet om som røyker cannabis hører på, og driver med hip hop... hip hop kulturen går hånd i hånd med ganja.... der derimot er det ikke noe poeng i å kle opp sannheten. Men de har et utrolig godt ordforråd. Slenger setninger i alle vindens kast. De har vel det beste ordforrådet i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Da jeg er en veletablert person i hip hop miljøet her i norge, så har jeg ganske god innsikt i akkurat dette og vil gjerne si noen ord.
Forde om det er et par små interne omgangskretser hvor de fleste røyker, så utgjør de bare en liten del av hip hop miljøet. Alt i alt er det ikke engang en fjerdedel som er ganjarøykere. I gammledager da hip hop starta så hadde de ikke mye å ta seg til, og da var det mange som røkte weed, men vi er ikke i den samme situasjonen som kidsa i Bronx på 70 tallet! Mange slike "keeping it real" folk i hip hop miljøet røyker, og oppfører seg som om de kommer fra bronx, og snakker engelsk til norske folk på norske jams, men selv høyt respekterte som Bboy Abstrakt og legenden Mr. Wiggles kaller dem "idiots". Ikke på grunn av weeden da, men måten de oppfører seg på. Men disse menneskene utgjør bare en liten brøkdel av hip hop miljøet i Norge. Det er jo selvfølgelig noen folk som ikke er en av disse, som også røyker, det trenger jeg ikke legge skjul på.

Foresten, jeg teller ikke med folka som bare sitter hjemme og ikke vet hva en bboy er eller hva MC står for...
Jeg snakker om hip hop miljøet og de som er i gamet.
Du sier det går hånd i hånd?
Jeg har ikke sett ét eneste jam i norge siden 2005, hvor det ikke er strengt forbudt med rusmidler... Og jeg har vært på nesten alle.

Hvor har du dine kilder fra? Det høres ut som du snakker om folk som hører på hip hop,
og som driver med rapping uten å i det hele tatt kjenne historien bak hip hop, ei heller hip hop miljøet i Norge og andre steder.
De vet jeg det finnes MANGE av i Norge. Om jeg nevner James Brown i et hip hop sammenheng til dem, så tror de jeg ikke vet hva jeg prater om.
Bare et eksempel.

Og godt ordforråd er stort mangelvare! Haha jeg sverger!
Sist endret av Up; 6. mai 2011 kl. 02:12.
Jeg bor ikke i Oslo men har som målsetning at den gangen jeg skal delta på marihuanamarsen, så skal jeg stille med dress! SUIT UP!
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Jeg syns forøvrig at det er helt greit at enhver ikke går i dress eller er normal, jeg syns det er en god egenskap.

...

Jeg føler likevel ikke at marijuanarøykere er overrepressentert i samfunnets "toppstillinger".
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er veldig bra at det er diversitet i slikt, ikke at cannabis skal bli forestilt som et uskyldig businessmanndop eller noe slikt. Snakk om å fucke med uvitne folks perspektiver på dette her, de tror vel heller at det foregår en form for karneval i den der marsjen hvis det kommer en lett blanding av hippier, narkiser og folk i dress.

Jeg føler dog at det stort sett er stormannsgale drittsekker i samfunnets "toppstillinger", er jeg alene om det?

Hva er det med dette fokuset på utdannede mennesker og cannabis for å få det til å se bedre ut? For min del er ikke dette relevant i det hele tatt. Det blir ikke noe saklige argumenter av det, kun politisk reklame etter min mening... Forøvrig så har det som nevnt mye med alder å gjøre her på forumet, men det er ikke til å stikke under en stol at det er mye studenter her, som bruker rusmidler, og som kommer til å sitte med mastergrader om noen år, men kanskje ikke alle da, om de røyker for mye hasj i eksamensperioden.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvorfor er det alltid snakk om at man må gå i dress for at det skal virke seriøst? Hvorfor ikke bare gå i vanlige klær for å vise hvem som faktisk røyker, de som går i dress til vanlig går i dress, de som går med sokker i sandaler gjør det, osv. Ville det ikke vært bedre å vise at vanlige røykere er ofte bare helt vanlige folk?
Vis hele sitatet...
Siden når ble poenget med marsjen å vise hvem som røyker cannabis? Er ikke poenget å vise at det er mange som er for legalisering av cannabis?

Jeg mener det skader saken å delta i en marsj der det åpenlyst bruker cannabis, uansett hva man har på seg. Det styrker oppfattelsen av at alle som er positive til legalisering er brukere selv, og kun ønsker legalisering for sin egen skyld. Slik er det heldigvis ikke, og det er noe jeg synes er viktig å kommunisere til legaliseringsmotstanderene.

Hadde jeg hatt tid skulle jeg sannelig startet en egen marsj, som het "Marihuanamarsjen for ikke-brukere/svært moderate brukere", men det får bli en annen gang eller noen annens oppgave, da jeg har mer enn nok annet å henge fingerene i om dagen
Sist endret av felix_poker; 6. mai 2011 kl. 15:45.
Hva tror du vil skje? det er en marihuana marsj for faen. vi er stonere og vi er stolte av og være stonere. Jeg har selv gått 2 år og hele opplevelsen var veldig positiv. Masse vanlige folk i vanlige klær, bedre kles smak en hva de fleste andre unge har nå til dags syntes jeg ihvertfall. Selvfølgelig er det noen freakere og hip hop tullinger som ser rare ut men det hindrer ikke det originale budskapet og festen noe som helst spør du meg.

Mange gode taler, spesielt Arilds Knutsens tale i parken etterpå. En magisk dag der liberale tanker og interessante mennesker møtes for å gjøre noe de elsker! altså det å røyke cannabis. At du bare ser på cannabis som noe negativt driter vi langt i, det er derfor jeg går ned karl johan 1 gang i året med en stor joint og gliser! Det føles bra !
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
vi er stonere og vi er stolte av og være stonere. Jeg har selv gått 2 år og hele opplevelsen var veldig positiv.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig den er positiv for deg, men tror du du publikum har en like positiv opplevlese? Tror du at de tenker; "Hmm, kanskje vi burde legalisere allikevel?", når de ser en gjeng steine fyrer rave rundt i gågata?

For meg blir det litt som å si at alkoholmotstanderene burde ta seg en tur på byen i Oslo for å bli "omvendt"...
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Masse vanlige folk i vanlige klær, bedre kles smak en hva de fleste andre unge har nå til dags syntes jeg ihvertfall. Selvfølgelig er det noen freakere og hip hop tullinger som ser rare ut men det hindrer ikke det originale budskapet og festen noe som helst spør du meg.
Vis hele sitatet...
Hva er "det originale budskapet" egentlig og når ble det en "fest"? Er det ikke en politisk markering?
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Mange gode taler, spesielt Arilds Knutsens tale i parken etterpå.
Vis hele sitatet...
Talene, om man kan kalle det for det, er noe av det største tullet jeg har hørt. Arild Knutsen skuffer dypt, ettersom han er en mann jeg har stor respekt for i utgangspunktet.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
At du bare ser på cannabis som noe negativt driter vi langt i
Vis hele sitatet...
Når har jeg sagt at jeg synes cannabis er negativt? Jeg har bare sagt at jeg synes marihuanamarsjen, slik den eksisterer i dag, er et elendig politisk virekmiddel for legalisering og snarere virker mot sin hensikt.
For og si det enkelt. Hvis folk ser mariuhanamarsjen og sitter med et inntrykk om at slik blir hverdagen hvis det blir legalisert så har vi tapt. Og jeg tror det er nettopp det som skjer. Det er ikke lov å være beruset på offentlig sted i Norge, uansett rusmiddel.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er godt mulig den er positiv for deg, men tror du du publikum har en like positiv opplevlese? Tror du at de tenker;
Vis hele sitatet...
Publikum håper jeg sitter igjen med en positiv opplevelse, hør på deg selv da mann. Du moraliserer med en "gjeng steine fyrer rave rundt i gata". Er det det vi er? er det det marsjen liksom er? Nei det er en dag vi protesterer imot ulovligheten og stigmatiseringen av cannabis, derfor roper vi høyt og er dem vi er. hvis du ikke liker det, syntes jeg bare synd på deg.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
For meg blir det litt som å si at alkoholmotstanderene burde ta seg en tur på byen i Oslo for å bli "omvendt"...
Vis hele sitatet...
Ja da hadde kanskje de sett hvor trivelig og moro folk kan ha det ute på byen og fått tenkt seg to ganger om før de sier at alle som drikker alkohol burde være bak lås og slå. ! hvem vet, eller så kan de bare være som deg å se det negative.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva er "det originale budskapet" egentlig og når ble det en "fest"? Er det ikke en politisk markering?
Vis hele sitatet...
Øhh... dette vet jeg du vet felix. LEGALISER MARIHUANA ! det er vel det orginale budskapet men det er også 10000 vis av andre budskap vi har å komme med + det er en fest for oss.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Når har jeg sagt at jeg synes cannabis er negativt? Jeg har bare sagt at jeg synes marihuanamarsjen, slik den eksisterer i dag, er et elendig politisk virekmiddel for legalisering og snarere virker mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Nei det har du ikke, mente den mere til trådstarter som jeg syntes moraliserer og tar ganske feil igrunn. Det er kanskje ikke et godt politisk virkemiddel men det er hvertfall noe og så lenge jeg har rett til å protestere imot saker jeg brenner for så kommer jeg til å gjøre det. Det setter et lys på cannabis debatten ofte, det har skjedd mange ganger over åra og det ser jeg bare som på positivt.

Det er alltid negative sider og positive sider med ting men jeg mener hvertfall at marihuana marsjen er en god ting og det hadde vært trist hvis ingen hadde marsjert for legalisering! folk har holdt på siden 60 tallet. Fred ut-
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Publikum håper jeg sitter igjen med en positiv opplevelse, hør på deg selv da mann. Du moraliserer med en "gjeng steine fyrer rave rundt i gata". Er det det vi er? er det det marsjen liksom er? Nei det er en dag vi protesterer imot ulovligheten og stigmatiseringen av cannabis, derfor roper vi høyt og er dem vi er. hvis du ikke liker det, syntes jeg bare synd på deg.
Vis hele sitatet...
Publikum sitter neppe igjen med en positiv opplevelse, kansje dem ler og syns det var underholdende og morsomt, men at dem har fått endret syn tviler jeg meget sterkt på. Om dere virkelig er en gjeng fjerne mennesker som raver rundt i gatene er vanskelig og si, men det virker sånn og de fleste får en oppfatning av dere er det. Det er bra at dere protesterer mot stigmatisering og ulovligheten, men å gjøre det på denne måten tror jeg ikke hjelper så veldig mye. Meningen med hele denne marsjen er vell å endre synet til de som fortsatt er imot legalisering, tror du virkelig at deres metode er den rette?

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Øhh... dette vet jeg du vet felix. LEGALISER MARIHUANA ! det er vel det orginale budskapet men det er også 10000 vis av andre budskap vi har å komme med + det er en fest for oss.
Vis hele sitatet...
At hovedbudskapet deres er legalisering er alle klar over, spørsmålet er vell bare om dere får frem de 10000 budskapene på en god måte slik at folk kanskje forstår og ikke minst lar seg rive med. At det er en fest for dere kan jeg godt forstå, dere møter masse kjekke folk med felles interesser og dere kan sitte på gresset mens dere åpner en øl og tenner en spliff i håp om frihet og bedre tider, sikkert kjempe fint! Men når dere går frem på denne måten må dere også forstå at budskapet deres blir malt over av denne oppførelsen. Folk flest legger vanligvis bare til det som er "negativt" i deres øyne, det hjelper ikke at dere som deltagere "fremhever" disse tingene.
Hadde dere hengt opp plakater, delt ut brosjyrer og spredd budskapet til alle dere møtte på en skikkelig og seriøs måte istedet for å fokusere på musikken som skal bli spilt etterpå mens dere ligger i parken og røyker!
Da hadde denne marsjen vært noe av det mest positive som kunne skjedd på legaliseringsfronten hvert eneste år!

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Nei det har du ikke, mente den mere til trådstarter som jeg syntes moraliserer og tar ganske feil igrunn. Det er kanskje ikke et godt politisk virkemiddel men det er hvertfall noe og så lenge jeg har rett til å protestere imot saker jeg brenner for så kommer jeg til å gjøre det. Det setter et lys på cannabis debatten ofte, det har skjedd mange ganger over åra og det ser jeg bare som på positivt.

Det er alltid negative sider og positive sider med ting men jeg mener hvertfall at marihuana marsjen er en god ting og det hadde vært trist hvis ingen hadde marsjert for legalisering! folk har holdt på siden 60 tallet. Fred ut-
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg kanskje "moraliserte" dere, men dette var synet jeg fikk på dette arrangementet i fjor da jeg valgte og sjekke det ut litt nærmere.
Du har helt rett at det ikke er et godt politisk virkemiddel, er helt enig med deg men det kunne vært et fenomenalt virkemiddel!
Du har selvfølgelig rett til å protestere mot saker du selv brenner for, men hvorfor må man absolutt bryte loven og provosere politikerne når man skal kjempe for saken sin?
Det setter definitivt et lys på debatten om cannabis, men dette lyset er slettes ikke positivt fra de fleste.
Når media setter sitt lys på denne marsjen, blir ikke et eneste argument for debatten nevnt.
De folka som blir intervjuet er mer opptatt av å tenne spliffen sin og blåse røyken i kameralinsa i stedet for å fortelle hvorfor dem brenner for saken, mener du at dette er positivt?

Er selvfølgelig bra at folk marsjerer, så lenge det blir gjennomført på en seriøs og mottakelig måte for allmenheten.
Folk har marsjert siden 60-tallet som du sier, dem burde til nå innsett at det kansje kan gjøres litt annerledes for at folk skal bite på.

peace forresten.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Publikum håper jeg sitter igjen med en positiv opplevelse, hør på deg selv da mann. Du moraliserer med en "gjeng steine fyrer rave rundt i gata". Er det det vi er?
Vis hele sitatet...
Eh, ja?
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja da hadde kanskje de sett hvor trivelig og moro folk kan ha det ute på byen og fått tenkt seg to ganger om før de sier at alle som drikker alkohol burde være bak lås og slå. ! hvem vet, eller så kan de bare være som deg å se det negative.
Vis hele sitatet...
Hele poenget er nettopp at for å se det positive med den norske helgefylla er du nødt til å være en del av den selv. Klart det er gøy å dra på byen og bli full! For de som står edru og betrakter sirkuset fra utsiden er det imidlertid et sørgelig syn. Det samme gjelder marihuanamarsjen. Klart det er gøy for alle som deltar, høye som hus! For barnefamilier, pensjonister, og andre tilfeldig forbipaserende ser det hele imidlertid ut som det er ungdomsorganisasjonen til Plata som er ute å lufter de blodskutte øynene sine. De sitter neppe igjen med noe positivt inntrykk.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Øhh... dette vet jeg du vet felix. LEGALISER MARIHUANA ! det er vel det orginale budskapet men det er også 10000 vis av andre budskap vi har å komme med + det er en fest for oss.
Vis hele sitatet...
Jeg ville bare sjekke om du husket det selv Fra spøk til allvor; nener du virkelig at marsjen, slik den eksisterer i dag, fremmer dette budskapet på en god og lettfattelig måte, som appellerer til publikum? Hmm, merkelig at cannabis fortsatt er forbudt da, gitt!
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det er alltid negative sider og positive sider med ting men jeg mener hvertfall at marihuana marsjen er en god ting og det hadde vært trist hvis ingen hadde marsjert for legalisering! folk har holdt på siden 60 tallet.
Vis hele sitatet...
Dette understreker poenget mitt. Denne typen aktivisme har blitt bedrevet i en årrekke, uten at det har ført frem. På tide å bytte taktikk much?
[quote=felix_poker;2089701]Eh, ja? /QUOTE]

Hele poenget er nettopp at for å se det positive med den norske helgefylla er du nødt til å være en del av den selv. Klart det er gøy å dra på byen og bli full! For de som står edru og betrakter sirkuset fra utsiden er det imidlertid et sørgelig syn. Det samme gjelder marihuanamarsjen. Klart det er gøy for alle som deltar, høye som hus! For barnefamilier, pensjonister, og andre tilfeldig forbipaserende ser det hele imidlertid ut som det er ungdomsorganisasjonen til Plata som er ute å lufter de blodskutte øynene sine. De sitter neppe igjen med noe positivt inntrykk.

Klart det er gøy og at det er mange barnefamilier og pensjonister som har andre interesser i livet har vel ingenting med saken og gjøre. Det er kjipe alkiser klisjer og dumme ting som skjer i fylla som med alt annet men for det aller meste er det god sosial moro som jeg som kommer alltid til å være her på godt og vondt. og at du sier at folk som ser dette på utsiden ser på de som folk fra plata med blodskutte øyne er bare å sette ting ekstremt på spissen og moralisere.

[quote=felix_poker;2089701]
Jeg ville bare sjekke om du husket det selv Fra spøk til allvor; nener du virkelig at marsjen, slik den eksisterer i dag, fremmer dette budskapet på en god og lettfattelig måte, som appellerer til publikum? Hmm, merkelig at cannabis fortsatt er forbudt da, gitt!/QUOTE]

Ja det gjør jeg, at publikum bare ser på oss som narkiser er en stereotype. Ikke legg skylda på at cannabis ikke er legalisert på de som går ut i gata og uttrykker meningen deres. Ja merkelig det, det må være de i marsjen sin feil og ikke en feilslått politikk bygd på myter og en stor legemiddel industri.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette understreker poenget mitt. Denne typen aktivisme har blitt bedrevet i en årrekke, uten at det har ført frem. På tide å bytte taktikk much?
Vis hele sitatet...
Ja alltid andre måter å gjøre ting på, kom gjerne med noen forslag til Norcan.
global marihuana marsj som Norge deltar i er bra og noe som definitivt ikke burde bli borte.

Du må skjønne at det er mange alternative mennesker som ikke ser på det som noe spesielt farlig å røyke seg en joint i allmennheten, det er jo derfor vi har denne dagen. Hvorfor skal ikke jeg kunne ta meg en spliff i parken? Denne dagen later vi som marihuana er legalisert og feirer det.

At dere geeks som sitter foran dataen hele dagen har en fantasi om hvordan dere skulle ønske at alle i marsjen gikk med dress og ropte smarte slagord syntes jeg bare blir for dumt. Kom med noe konstruktivt og ikke slå ned på de som faktigst gidder å gjøre noe.

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Kikka litt på marsjen som var i fjord da jeg selv hadde tenkt å delta på dette i fremtiden.
Ble ganske skuffa da jeg oppdaget hvor labert og forutsigbart hele opplegget var.
Kan tenke meg at Oslos befolkning enten lo seg ihjel eller ble vettskremt av hvordan enkelte oppførte seg under arrangementet.

Hadde marsjen gått ut på å møte opp i dress, med et seriøst budskap og gripende plakater hadde jeg definitivt vurdert deltagelse.
Flere gode taler som virkelig klarer og gripe folket med å bevise hva som er bra med marihuana hadde også vært et stort pluss!

Føler folka som deltar er mer opptatt av å ødelegge alt de som seriøse ildsjeler jobber for og få til.
Greit nok at det sikkert er fett å tenne en spliff og ti midt i Oslos gater, men dette er særdeles ikke smart med tanke på fremtiden for legalisering. Tvert imot graver de sin egen grav med å fremheve seg selv som gamle stereotyper ala fjerne hippies.

Hvilke personlige meninger har dere om marsjen?
Mener dere at dette er noe som vender politikernes syn i riktig retning med tanke på legalisering?

Er det noen av dere som skal delta? I så fall, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Jeg så ingen som stod og lo på sidelinjen heller ingen som så vett skremte ut. Ja det er forutsigbart! Det er en marihuana marsj, det skjer i 250 byer verden rundt og hensikten er å feire cannabis kultur. Det er akkurat de største "ildsjelene" som jobber for cannabis legalisering som faktigst går i denne marsjen og det hadde vært 1000 vis av fler normale mennesker i marsjen vært år hvis det ikke hadde vært for folk som deg.


Tror ikke du skjønner helt hva oppegge er.
Det beste er vel å vise de at man oppfører seg bedre når man har røyket hasj enn når man ikke har røyket hasj..
Sist endret av Inspecta_Deck; 7. mai 2011 kl. 03:50.
Slike marihuanamarsjer er stort sett like over hele verden. I Danmark er de mye mer utfrika enn i Norge, selv om det er mer liberalt der. I Canada er det større oppslutning og flere voksne. Folk som har behov for å skjule sitt forbruk, slik som voksne i fast jobb med familie, vil naturlig nok ikke gå i Norge. Men i enkelte andre land som har et mer avslappet forhold til det (Spania, Canada) kan saken være annerledes....

Fordømmelsen samfunnet påfører de som bruker cannabis blandet med den sosiale og kulturelle rollen mange tillegger rusmidlet er med på å gjøre marsjen til det den er. Det kunne like gjerne vært, og er også noen få folk som ikke kler seg frikete og som er eldre, i toget. Det hadde vært fint om flere i denne gruppen møtte opp, men de våger vel ikke, de frykter samfunnets reaksjoner om de blir sett på TV, eller de ønsker ikke å bli sett med de som er unge, frikete og "gærne" nok til å markere seg i et slikt arrangement.

Håper hasj blir mer normalisert i offentligheten slik at de kjendisene som var ute og tok til orde for legalisering nylig f.eks. møtte opp og oppfordret andre "vanlige" folk til å gjøre det.
Sist endret av ratmole; 7. mai 2011 kl. 04:12.
Alle "vanlige" folk gjør det allerede. Det er legene man må overbevise! I'l do it!
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Alle "vanlige" folk gjør det allerede. Det er legene man må overbevise! I'l do it!
Vis hele sitatet...
Det er forskere som forsøker å gjøre noe med "hasjrøykerstempelet" ved å undersøke hvem som faktisk gjør det. Naturlig nok vil de som ikke er frikete og unge skjule seg bedre, så slik forskning er nødvendig for å finne sannheten. Her er en artikkel om forskningen til Singer Aaslid: http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/246350
Forskerne er som regel enig i svaret. Det er legene som er uenig!

Etterhvert så blir det legalisert til medisinsk bruk uansett, om det blir lovlig for enhver mann er igjen til å se, jeg håper så! Røyke en joint eller to i helgen er bedre enn en dag med fylla!
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Forskerne er som regel enig i svaret. Det er legene som er uenig!

Etterhvert så blir det legalisert til medisinsk bruk uansett, om det blir lovlig for enhver mann er igjen til å se, jeg håper så! Røyke en joint eller to i helgen er bedre enn en dag med fylla!
Vis hele sitatet...
Mange av legene som er uenige har ingen erfaring med hasj selv, og har slukt skremselspropagandaen rått, eller har bare møtt det lille mindretallet som får store problemer, gjerne i forbindelse med jobben. Dermed tror de at det er et livsfarlig rusmiddel.

En del leger er mer åpne og positive, noen rett og slett fordi de er pragmatikere og ikke skjønner hvorfor folk skal hisse seg sånn opp over et psykoaktivt stoff som det finnes naturlige analoger til i kroppen og som det er dokumentert ikke er dødelig.

Men de aller fleste leger vet ikke så mye om hasj. Har hørt de utroligste ting fra noen av dem. Noen leger tror fortsatt at man blir sløv i flere måneder av det og mister alle språklige evner og at det leder til heroin etc. Noen tror man har de samme cannabinoidene som i hasj i kroppen hele tiden, etc. Jepp, leger har som oftest ikke lest like mye om hasj som oss, så de fleste her på Freak.no kan nok mer. Legene er rett og slett ikke interesserte.

Men dette var vel OT. Beklager. Tviler uansett på at noen leger vil gå i marsjen med det første, med mindre de har sett selv hvordan dette hjelper for noen pasienter.
Sist endret av ratmole; 7. mai 2011 kl. 04:26.
Det er helt riktig.

Det er snart ikke til å fornekte lenger at det fungerer som "medisin" for mange personer.

Men det er så mye penger i det at det kommer til å bli legalisert om vi vil det eller ikke.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja det gjør jeg, at publikum bare ser på oss som narkiser er en stereotype. Ikke legg skylda på at cannabis ikke er legalisert på de som går ut i gata og uttrykker meningen deres. Ja merkelig det, det må være de i marsjen sin feil og ikke en feilslått politikk bygd på myter og en stor legemiddel industri.
Vis hele sitatet...
Tror da slettes ikke at denne marsjen har skylda i feilslått politikk, tror bare at det kunne vært et godt hjelpemiddel når det kommer til å snu politikken rundt.
Det er trossalt en dag, som du sier der alle de største ildsjene møtes og feirer cannabiskultur. Dette er på alle måter bra, jeg har bare undret meg på måten det gjøres. Når man har en slik sjanse, hvorfor ikke gripe den til det fulle å prøve alt en kan for å overbevise de jævlene som sitter å styrer landet.


Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Du må skjønne at det er mange alternative mennesker som ikke ser på det som noe spesielt farlig å røyke seg en joint i allmennheten, det er jo derfor vi har denne dagen. Hvorfor skal ikke jeg kunne ta meg en spliff i parken? Denne dagen later vi som marihuana er legalisert og feirer det.
Vis hele sitatet...
Mener heller ikke at det er noe galt i å tenne en spliff i parken, men tror det er viktig og ikke overdrive bruken når man skal overbevise folk om at dette er løsningen på problemet, om man holder seg til et kontrollert bruk så er det absolutt ikke feil i det hele tatt. Selvføligelig er det mange som deltar i marsjen og røyker marihuana denne dagen som klarer å oppføre seg.
Men at enkelte overdriver bruken samtidig som det blir solgt hasj til MINDREÅRIGE midt i toget er noe jeg ikke klarer å se positivt på uansett hvor mye jeg vrir og vrenner på det.
Viss dagen handler om at man skal late som marihuana er legalisert, så har jeg faktisk missforstått poenget. Beklager selvfølgelig dette.


Sitat av Shantibaba Vis innlegg
At dere geeks som sitter foran dataen hele dagen har en fantasi om hvordan dere skulle ønske at alle i marsjen gikk med dress og ropte smarte slagord syntes jeg bare blir for dumt. Kom med noe konstruktivt og ikke slå ned på de som faktigst gidder å gjøre noe.
Vis hele sitatet...
Som sagt, dette var kun et forslag som selvfølgelig ikke trenger å være bedre en noe annet. Men føler selv at jeg har kommet med greit mye konstruktiv kritikk gjennom denne tråden og har heller ikke prøvd å rakke ned på de som faktisk gidder å gjøre noe, men har slått ned på de jeg mener er til skade for marsjen i form av at den skal hjelpe legaliseringsdebatten på riktig vei.
Har aldri ment at noen skal fjernes fra toget, men vet at de kunne vært en god ting om alle hadde oppført seg skikkelig.
Jeg har gjerne en fantasi om hvordan ting kunne blitt gjort, er faktisk derfor jeg valgte å poste denne tråden. På denne måten har jeg fått høre hva andre folk mener om saken, noe jeg er glad for. Setter stor pris på at du svarer slik som du gjør, du setter tankene mine på spill og ingenting er bedre en det!

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg så ingen som stod og lo på sidelinjen heller ingen som så vett skremte ut. Ja det er forutsigbart! Det er en marihuana marsj, det skjer i 250 byer verden rundt og hensikten er å feire cannabis kultur. Det er akkurat de største "ildsjelene" som jobber for cannabis legalisering som faktigst går i denne marsjen og det hadde vært 1000 vis av fler normale mennesker i marsjen vært år hvis det ikke hadde vært for folk som deg.
Vis hele sitatet...
Nei, folk lo kansje ikke så mye der og da fordi dem ser at dette er noe dere brenner for.
Men når folk prater om dette i ettertid er det nok litt lattermild stemning rundt temaet om hvordan marsjen gikk for seg.
Føler selv at jeg repeterer meg selv mye med å si dette, men at folk ikke klarer å gå beint i toget, røyker spliffer i haugevis og selger hasj på åpen gate er noe som umulig kan være sunt for saken.

At du referer til "folk som meg" kan du gjerne forklare litt mer?
Dette forstår jeg ikke helt da det eneste jeg ville var og se om folk hadde synspunkter på akkurat dette temaet.

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Tror ikke du skjønner helt hva oppegge er.
Vis hele sitatet...
Som sagt, har kansje misforstått poenget viss det hele handler om at man skal late som om cannabis er legalisert.
Men serriøst, viss du virkelig har lest gjennom innleggene mine kan du umulig si at jeg ikke har kommet med konstruktiv kritikk.
Da dette har vært det eneste målet mitt gjennom hele denne tråden.
Sist endret av Kimbobo; 7. mai 2011 kl. 10:59.
Det med og gå i dress er en god ting, men skal man gjøre det så må alle gjøre det.
Noe jeg tror ikke kommer til og skje med det første, men skal man få det til så må man trå til!

Jeg er uenig i mye i samfunnet vårt. Jeg har meninger og holdninger som går på tvers av både norsk lov, menneskerettigheter og normer og regler. Jeg er imidlertid ikke sosialt retarded, og skjønner at jeg kommer lenger med å spille på lag med samfunnet, enn jeg gjør ved å opposisjonere. Husk; din tanke er fri! Tenk, men og føl hva du vil, men hvis du skal slåss for å få gjennom en politisk endring: kle deg som en fuckings politiker
Sist endret av DingoXo; 7. mai 2011 kl. 11:03. Grunn: Skrive feil
Nå har ikke jeg lest gjennom denne tråden. Men skjønner sinnsykt godt poenget med at demonstrasjonen blir helt feil. MEN så er det muligens dem som allerede har flere lovbrudd på rullebladet og er åpen om hasj røyking som tør bli med? Og da kan du regne med dem kler seg som stereotypen hippier, da det som regel er dem helst som har blitt tatt og allerede er åpen om det. Hvis Jens Stoltenberg røyker hasj, tror jeg ikke han hadde turt stilt opp der, Jeg hadde ikke turt stilt opp der for det kan jo ødelegge for karriere og framtid. Selv om mennesker stiller opp og de ikke engang røyker hasj, men er for legalisering, så vil de sikkert få stemplet "narkoman" blant Ola Norman. Hadde ikke ting vært så svart hvitt og stigmatisert tror jeg flere ville deltatt, og da kunne kanskje vi uten merkelapp stilt opp.

Nå tar ikke jeg alle under en kam og sier du ikke tør stille opp fordi du er redd for å bli stemplet. Men for meg ville det være uaktuelt slik som samfunnet forbanner deg bare du sier du synes marihuana er greit. Jeg ville ikke gått der sammen med folk som røyka på gata og framstiller seg som idioter.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg hadde ikke turt stilt opp der for det kan jo ødelegge for karriere og framtid. Selv om mennesker stiller opp og de ikke engang røyker hasj, men er for legalisering, så vil de sikkert få stemplet "narkoman" blant Ola Norman. Hadde ikke ting vært så svart hvitt og stigmatisert tror jeg flere ville deltatt, og da kunne kanskje vi uten merkelapp stilt opp.

Nå tar ikke jeg alle under en kam og sier du ikke tør stille opp fordi du er redd for å bli stemplet. Men for meg ville det være uaktuelt slik som samfunnet forbanner deg bare du sier du synes marihuana er greit. Jeg ville ikke gått der sammen med folk som røyka på gata og framstiller seg som idioter.
Vis hele sitatet...
Ser den..Er jo flere her som har hintet fremmpå at de kunne tenke seg og delta, men avstår gjerne pga måten denne marsjen blir gjort på/måten som flesteparten av deltakerne oppfører seg :/

Har naboer/bekjente/randoms(som ikke røyker) jeg har snakket med, som ler av denne marsjen hver Mai..Og i hvert fall ikke skjønner hvordan "vi" tror dette hjelper på legaliserings debatten..

"Er vi kun en gjeng drit fjerne folk som raver rundt i gata" elns -Shantibaba
De siste par årene er jo marsjen blitt til nettopp det, desverre :/ ? Litt satt på spissen

Denne ene dagen i året da marsjen går, der dere helst bør bli tatt mest mulig seriøst for få fremm budskapet deres, DA ska dere røyke dere høyere/fjernere enn dere har vært på lenge..
Også ska vandre i gågata med en sver J/tuborg åpenlyst mens man roper "Gjør hasj lovlig, nuh!"

Greit at det ikke er no vits og "kle opp sannheten", men må vell være mulig og oppføre seg noenlunde/ha buksa over anklene & gjerne 5 str for stor..
Hvorfor ikke avstå fra en jonas på nettopp denne dagen ? Eller i hvert fall spar den til grillings/kos i parken, ETTER marsjen..

Klipp som dette, http://www.youtube.com/watch?v=ezfgAgK9FGY gir IKKE Nordmenn flest et bedre inntrykk av de som bruker marijuana =/

Meh, im ouut!
Sry for sikkert x skriveleifs, håper dog det er forståelig
Marsjen passert akkurat rett utenfor stua mi. Det tar seg skikkelig dårlig ut å drikke pils på demo ass.
Det så ut som om de skulle på grilling, så de er sikkert å finne i en av parkene her på løkka, for de som har interesse av slik.

De har litt å lære av ungdomspolitikerne når det kommer til slagord også, for de brukte kanskje tidenes mest utslitte.
Sitat:
Hva vil vi ha? FRI HASJ!
Når vil vi ha det? NÅ!
Sist endret av Mith; 7. mai 2011 kl. 17:06.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
at du sier at folk som ser dette på utsiden ser på de som folk fra plata med blodskutte øyne er bare å sette ting ekstremt på spissen og moralisere.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig. Jeg ser på dette fra utsiden, og jeg oppfatter det slik. Jeg vet at jeg ikke er alene.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja det gjør jeg, at publikum bare ser på oss som narkiser er en stereotype.
Vis hele sitatet...
En stereotyp som underbygges av marsjen, år etter år. Du skjønner vel selv at hvis marsjen appellerte til publikum ville opinionen gradvis forandres?
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ikke legg skylda på at cannabis ikke er legalisert på de som går ut i gata og uttrykker meningen deres.
Vis hele sitatet...
Nei, hele skylden kan ikke legges på marihuanamarsjen, det er klart. Jeg mener imidlertid at en del av skylden kan legges her. Hvor stor del av skylden er selvfølgelig åpent for diskusjon.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja merkelig det, det må være de i marsjen sin feil og ikke en feilslått politikk bygd på myter og en stor legemiddel industri.
Vis hele sitatet...
At legemiddelindustrien, som ett organ, skulle være interessert i å opprettholde cannabisforbundet er latterlig. De tjener ingen ting på det, og dette er et utvasket, gammel hippie-argument som for lengst er tilbakevist.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
global marihuana marsj som Norge deltar i er bra og noe som definitivt ikke burde bli borte.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Det er et inneffektivt og kontraproduktivt tilltak. Hvis man fortsetter med det har jeg tro på at marsjen faktisk aldri vil forsvinne, nettopp fordi cannabis aldri vil bli legalisert
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Du må skjønne at det er mange alternative mennesker som ikke ser på det som noe spesielt farlig å røyke seg en joint i allmennheten, det er jo derfor vi har denne dagen.
Vis hele sitatet...
Disse menneskene er i mindretall. Det er derfor vi har et forbud.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
At dere geeks som sitter foran dataen hele dagen har en fantasi om hvordan dere skulle ønske at alle i marsjen gikk med dress og ropte smarte slagord syntes jeg bare blir for dumt. Kom med noe konstruktivt og ikke slå ned på de som faktigst gidder å gjøre noe.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg vet ikke om det er meg du kaller "geek som sitter forran daten hele dagen", men jeg kan opplyse om at jeg langt ifra er noen sterertypisk "datanerd"

Ellers synes jeg at å møte opp i dress og bytte ut hippieslagordene i høyseste grad er et konstruktivt tiltak. Å gjøre det samme gang på gang og forvente et annet resultat er definisjonen på galskap/idioti, var det en smarting som sa en gang. I dette tilfelelt mener jeg det stemmer veldig godt. Marihuanamarsjen har aldri tilført noe positivt til cannabisdebatten i Norge og det er definitivt på tide å skifte taktikk. Å få noen reklamefolk til å skrive noen nye slagord og møte opp i dress vil definitivt bli lagt merke til og definitivt tilføre noe nytt til debatten.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det er akkurat de største "ildsjelene" som jobber for cannabis legalisering som faktigst går i denne marsjen og det hadde vært 1000 vis av fler normale mennesker i marsjen vært år hvis det ikke hadde vært for folk som deg.
Vis hele sitatet...
Det er de største forbrukerene av cannabis som går i marsjen! Hvis jeg har klart å få noen til å la være å møte opp ser jeg på det som en liten seier i cannabissaken
Sist endret av felix_poker; 10. mai 2011 kl. 12:36.
kjedelig streiting
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ellers synes jeg at å møte opp i dress og bytte ut hippieslagordene i høyseste grad er et konstruktivt tiltak. Å gjøre det samme gang på gang og forvente et annet resultat er definisjonen på galskap/idioti, var det en smarting som sa en gang. I dette tilfelelt mener jeg det stemmer veldig godt. Marihuanamarsjen har aldri tilført noe positivt til cannabisdebatten i Norge og det er definitivt på tide å skifte taktikk. Å få noen reklamefolk til å skrive noen nye slagord og møte opp i dress vil definitivt bli lagt merke til og definitivt tilføre noe nytt til debatten.

Det er de største forbrukerene av cannabis som går i marsjen! Hvis jeg har klart å få noen til å la være å møte opp ser jeg på det som en liten seier i cannabissaken
Vis hele sitatet...
Det var da flere seriøse folk som holdt apeller på youngstorvet etter hva jeg så på youtube.

Ellers så gir jo marsjen saken litt pr..

Og det at det er de som røyker mest som møter opp er jo bare noe en må tåle.
Og slik er det jo i enhver sak. Jeg så få folk fra Oslo som demonstrerte for nytt sykehus i Molde feks...