Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3154
Hei, har funnet ut at det finnes en vodka ved navn "Nikolai Vodka", og ettersom Nikolai er mitt navn, hadde det vært litt kult å få smakt hvordan "min" vodka smaker.

Noen som har noen tips til hvor jeg kanskje kan få tak i denne (annet enn å dra til USA)? Lett litt rundt på google, men jeg fant ingen steder hvor de sendte til Norge!

-Takk for alle svar
Har du hørt med polet om de kan bestille den for deg?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Last opp et bilde (om du har), så blir det kanskje lettere å hjelpe deg.
Sist endret av Bangfish; 22. april 2010 kl. 12:38.
Hverken vinmonopolet eller systembolaget har den inne som standard vare. Tror eneten du må på et eller annet stort sprit/alkohol utsalg i utlandet ( som f.eks City i Tyskland, giga butikk, de har alt ) eller som tidligre nevnt få polet til å bestille.
Sist endret av holy_toy; 22. april 2010 kl. 12:42.
Nicolai Vodka homepage. Men tror beste tipset er Haagiboy sitt. Det suverent enkleste også, så sjekk det først.
Trådstarter
12 0
Takk for tipsene, tar å spør på polet, hvis ikke får jeg ta å sjekke neste gang jeg drar på ferie/harrytur til utlandet!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Trenger ikke å spørre polet, privatimport av alkohol ble tillatt per 01.06.09.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Trenger ikke å spørre polet, privatimport av alkohol ble tillatt per 01.06.09.
Vis hele sitatet...
Hvilken sider skal men bruke for dette?
Gjelder dette kun vinmonopolet.no eller utenlandske?

Kommer dem og skal ha legg av deg på døra da? hehe!

Det er ikke lenger nødvendig å søke om tillatelse til å innføre alkohol. Det blir også mulig å bestille alkohol fra utlandet til privat bruk.
Vis hele sitatet...
Mhm! dette har jeg ikke fått med meg!
Sist endret av Rallo Tubbs; 22. april 2010 kl. 14:01.
Du vil ikke drikke denne. Dette er en billig smakløs dritt vodka etter min mening. Den blir drikket av alle de tøffe indianer gutta, eller "the rez guys your mom warned you about". Ligger sterke fordommer til denne drikken, iallefall i flere ungdomsmiljøer i USA.

Det er ikke en vodka du vil bli assosiert med.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av gilde Vis innlegg
Du vil ikke drikke denne. Dette er en billig smakløs dritt vodka etter min mening. Den blir drikket av alle de tøffe indianer gutta, eller "the rez guys your mom warned you about". Ligger sterke fordommer til denne drikken, iallefall i flere ungdomsmiljøer i USA.

Det er ikke en vodka du vil bli assosiert med.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype det inlegget litt bedre?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg

Kommer dem og skal ha legg av deg på døra da? hehe!
Vis hele sitatet...
Bestiller du fra vinmonopolet.no
Så kommer pakken til å ha en lapp på seg om hvor gammel du må være for å hente pakken på postkontoret.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Du vil vite hva den smaker? Jeg kan garantere deg at den smaker Vodka. Som all annen Vodka. Smaker jo bare alkohol.
Mye lettere å bestille via polet, om de kan få tak i den.

Tollsatsene for å ta inn sprit er høye. Rundt 500,- per liter.

Du kan lese litt om privatimport her

Her er det tatt utgangspunkt i Whisky, men burde bli mye av det samme.


Toll.no sin side om alkoholimport
Sist endret av optimus111; 23. april 2010 kl. 09:12. Grunn: la til en link
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Du vil vite hva den smaker? Jeg kan garantere deg at den smaker Vodka. Som all annen Vodka. Smaker jo bare alkohol.
Vis hele sitatet...
Alkohol er beklageligvis ikke alkohol, hvis du tror det har du nok neppe smakt noe annet enn billig spylervæske-basert sprit.

F.eks er Zubrowka en nydelig vodka med mer kompleks smak enn de andre typene.
Og hva smaker Zubrowka? Jo...

http://americanthings.files.wordpress.com/2010/01/life-savers-by-bewarethecheesedotcom.jpg

Vodka laget på gress, er det ikke?

Men alvorlig talt. Jeg kan være enig i at mesteparten av korn-vodka som kjøpes på polet smaker temmelig likt. Blindtest er unødvendig.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Jupp. Tror det er svært få som kjøper Vodka for smakens skyld for å si det sånn... :P
Jeg kjøper Vodka for en grunn, bli sørpe full.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jupp. Tror det er svært få som kjøper Vodka for smakens skyld for å si det sånn... :P
Jeg kjøper Vodka for en grunn, bli sørpe full.
Vis hele sitatet...
Da har du noe du kan lage selv, nemlig hjemmebrent. Billig og gjør deg sørpe full på no-time. Pluss at du kan få verdens beste trønderdrikk ut av det, karsk
Trådstarter
12 0
Takker for alle svar!

Smaken bryr jeg meg ikke om, så ikke gå mer offtopic om det.
Jeg vil bare ha den fordi jeg tenkte det kanskje var litt stilig siden vi er "navnbrødre".

Skal høre med vinmonopolet.
...Så igjen er det noen som kjøper vodkaen for vodkaens skyld. Vodka blir man sjelden fyllesjuk av, og selv er jeg ofte raskt i gang igjen dagen etter vodkafylla. Teoretisk sett smaker all vodka likt, men du har forskjellige måter å fremstille det på og forskjellig vannkvalitet. Etter min mening er russisk vodka å foretrekke, smaker helt annerledes enn det skvipet som kommer fra Sverige/Finnland (Absolut, Kosken, Finlandia osv). Merker som Stolichnaya/Moskovskaya, Russian Standard (Russkiy Standart) og Putinka er både billig og velsmakende. Har du noen venner i utlandet er det ikke noe problem å spørre om de kan kjøpe ei flaske og sende den i posten til deg. Har gjort det selv ved et par anledninger.

Koster rundt 12€ for 0.7l av nevnte flasker eller 15-16€ for 1-litersflasker på matbutikker i f.eks Tyskland
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Og hva smaker Zubrowka? Jo...

http://americanthings.files.wordpress.com/2010/01/life-savers-by-bewarethecheesedotcom.jpg

Vodka laget på gress, er det ikke?

Men alvorlig talt. Jeg kan være enig i at mesteparten av korn-vodka som kjøpes på polet smaker temmelig likt. Blindtest er unødvendig.
Vis hele sitatet...
Gress? tenker du den vodkaen som er lagd på bisongress?
Og jo, man kan ABSOLUTT smake forskjell på vodkaer, hvis man smakes bittelit av dem reint etter hverandre. Er f.eks stor forskjell på en absolut og smirnof. Jeg syns smirnofen smaker mindre "sprit og krydder" enn absolut.

KILDE: Bartenderkurs
Kan jeg spøøre hvorfor bildet av "Lifesavers" godteriet er her:P?
Fordi Zubrowka smaker Life Savers. Den litt merkelige "kunstige" smaken kommer ekstra godt frem hvis man drikker den med eplejuice, noe visstnok mange gjør i Polen (kilde: en Polsk venn). Men du smaker det om den drikkes bart også. "Liquid Alco Life Savers".

Bison-grass Vodka, stemmer det, Haagiboy. Husket ikke helt hva det var.