Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 302388
Sitat av MartinB Vis innlegg
Rampage?

http://www.coverbrowser.com/image/playstation-games/557-1.jpg
Vis hele sitatet...
var den, ja! Kp
Skikkelig cred til den som klarer dette! Er på jakt etter et spill til PC, som jeg spilte på windows 95(?). Utpå coveret var det en dame eller noe, som holdt en bevisstløs mann i kragen, hun hadde våpen. Man var på et slott, hvor man gikk rundt og drepte sjømenn(?) (ikke wolfenstein). Man kunne også få et "spesialvåpen", som var en arm, som lagde skumle lyder og skjøt magi, på en måte. Ellers hadde man vanlige våpen. Any1?
Sitat av nobels Vis innlegg
Husker ett spill jeg spilte når jeg var veldig ung, handler om en gutt som drømmer og du spiller i den drømmeverden. Spillet er i 2D og på NES eller SNES. Eneste jeg husker er at gutten har på seg en pyjamas.
Vis hele sitatet...
Little Nemo. Er pa NES.
Spillet har flere deler. Den ene delen er et tromme-spill. Du er en ape, som kan spille på enten trommer eller høner osv, så skal du huske hva apen slo på så skal du gjøre det samme. En annen del er at du skal hjelpe noen kyllinger å lage noen kaker som er like som noen kaker du får se på utstilling først.

Stilig spill da...

Første spillet jeg hadde. Er til PC, sikkert windows 3.11. Rundt 15 år gammelt tenker jeg.

Et annet spill er et mattespill. Det er fra rundt sammer tiden. Du er på en romstasjon eller noe lignende, så skal du løse diverse matteoppgaver. Husker dessverre ikke mer en dette.
Sist endret av dvs; 12. juni 2011 kl. 11:59.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Korrekt! Thanks!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker et spill fra når jeg var liten, en side-scroller, der jeg tror en dinosaur var hovedpersonen. Var på diskett, og tror det var til Commodore 64, om ikke noe lignende. Selve gameplay-en husker jeg lite av, men vet at på nivå 10 var bakken lysegrå, der var lava og (kanskje) spøkelser. Anyone?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Hei sveis!

Jeg sitter her å lurer på et spill jeg hadde en demo av for maaange år siden..

Demoen fikk jeg sammen med en cd plate som het "Generation X" som var en slags samleplate med sanger og demoer for ungdom.

Spillet er et strategispill lignende C&C og Red Alert, bare at det var med aliens, og man kunne utvikle swarmen sin ved å utforske nye typer samt sette diverse armer/våpen på kroppene deres.

Er det noen som aner hvilket spill jeg har i tankene?
Leter etter et spill som jeg spilte når jeg var yngre. Husker jeg fikk cden av fetteren min og pappa la det inn på pcen sin. Satt gjerne og spilte det i noen timer en regnfull dag. Det gikk ut på og klarte til toppen av en bygning. Man kunne representere forskjellige land eller noe. Værtfall husker jeg at det var en med det kanadiske flagget eller så var han kanadisk. Det er vel en 10 år siden jeg spilte det. Nå som jeg tenker meg om er jeg usikker på om det var på en CD eller om det var på en eller annen gammel diskett. Nei er litt trøtt og det er et gammelt minne. Vil gjerne prøve det igjen:P
Er dette bilete frå eit spel?

http://wallbase.cc/wallpaper/704855
Sist endret av Darkerface2; 2. august 2011 kl. 00:37.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Er dette bilete frå eit spel?

http://wallbase.cc/wallpaper/704855
Vis hele sitatet...
Ser ut som homefront.
Det er fra Tom Clancy's End War
Jeg leter etter et spill til PC, som jeg og en kompis spilte da vi var små (rundt år 2000)
Det er et online flash spill, som handler om mus som løper i en slags labyrint (begynner med 1 hann og 1 hunn) og så må man få de vekk fra hverandre, ellers parrer de seg, og det blir fler mus. Målet er å drepe de/fjerne de (som jeg husker)
Har googla masse, men finner ikke i det hele tatt
Hadde vært fint om noen kunne svart
Sitat av eazypeez Vis innlegg
Hei sveis!

Jeg sitter her å lurer på et spill jeg hadde en demo av for maaange år siden..

Demoen fikk jeg sammen med en cd plate som het "Generation X" som var en slags samleplate med sanger og demoer for ungdom.

Spillet er et strategispill lignende C&C og Red Alert, bare at det var med aliens, og man kunne utvikle swarmen sin ved å utforske nye typer samt sette diverse armer/våpen på kroppene deres.

Er det noen som aner hvilket spill jeg har i tankene?
Vis hele sitatet...
Dark Reign?
Hei, det er to spill jeg leter etter som er fra sikkert midten på 90-tallet. Begge er 2d og på PC.

Det første er sett ovenifra. Man er en grå velbygd mann/maskin som løper rundt og skyter andre som likner på seg selv. Mener det var vanskelig å få tak i skytevåpen. Det er basically alt jeg husker. Jeg spilte dette spillet på barneskolen, og alle syns det var dødsrått!

Det andre er et 2d plattformspill sett fra siden. Man velger baner litt som i mario der man går rundt i en stor verden og må komme seg videre bane for bane. Mener man spilte som en kanin eller noe?

Vet det er litt vagt, skal prøve så godt jeg kan å komme på mer.

Kom på et annet spill! Det var til super nintendo. Man løper rundt som en mus mener jeg, tror kanskje det var et mikke mus spill. Det er noe som sier meg at det var rundte sølvkuler man samlet opp for poeng. Den ene banen var man på et skip tror jeg. Dette var også 2d plattform.

Hukommelse...
Sist endret av bamsegutt; 4. august 2011 kl. 10:33.
Jazz Jackrabbit 1/2 kanskje?
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Jeg leter etter et spill til PC, som jeg og en kompis spilte da vi var små (rundt år 2000)
Det er et online flash spill, som handler om mus som løper i en slags labyrint (begynner med 1 hann og 1 hunn) og så må man få de vekk fra hverandre, ellers parrer de seg, og det blir fler mus. Målet er å drepe de/fjerne de (som jeg husker)
Har googla masse, men finner ikke i det hele tatt
Hadde vært fint om noen kunne svart
Vis hele sitatet...
Husker ikke noe flash versjon av dette men orginalen het vel bare Rats

http://www.windowsgames.co.uk/rats.html
Sitat av Ozma Vis innlegg
Jazz Jackrabbit 1/2 kanskje?
Vis hele sitatet...
Det var et spill jeg spilte også, men det var noen år senere. Mulig jeg blander dem :/ Er noe som sier meg at det var mange isverdener i det platformspillet som minnet om mario.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Kom på et annet spill! Det var til super nintendo. Man løper rundt som en mus mener jeg, tror kanskje det var et mikke mus spill. Det er noe som sier meg at det var rundte sølvkuler man samlet opp for poeng. Den ene banen var man på et skip tror jeg. Dette var også 2d plattform.

Hukommelse...
Vis hele sitatet...
Mickey Mania! til SNES, har det faktisk enda :P
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Mickey Mania! til SNES, har det faktisk enda :P
Vis hele sitatet...
Yes! Ser riktig ut! Skal laste det ned og se

Hei, kom på et annet spill også! Hukommelsen min er så god skjønner dere...

Det er et spill til PS1 der man løper rundt og dreper badguys med et lite blått sverd. Måten banene er lagt opp på mener jeg minner litt om crash bandicoot som også var til ps1. Etter man har fightet seg fremover langt nok kommer man til et slott. Inni det slottet er det en gigantisk robot på fire bein og en metallkule til overkropp som du må slå. Dette gjør man ved å angripe beina dens til de svikter, for så å kaste roboten gjennom veggen til slottet. Man får også et større sverd etter hvert som er tregere men mer kraftig. Mener det var oransje. Det er noe som sier meg at man også kunne slå fiendene og dermed paralysere dem, for så å stjele fiendens skills og bruke det frem til fienden våkner opp igjen.

Noen som vet hva det er? Har lurt på dette ekstremt lenge!
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Jeg leter etter et spill til PC, som jeg og en kompis spilte da vi var små (rundt år 2000)
Det er et online flash spill, som handler om mus som løper i en slags labyrint (begynner med 1 hann og 1 hunn) og så må man få de vekk fra hverandre, ellers parrer de seg, og det blir fler mus. Målet er å drepe de/fjerne de (som jeg husker)
Har googla masse, men finner ikke i det hele tatt
Hadde vært fint om noen kunne svart
Vis hele sitatet...
http://www.computer-game.us/strategy...s/rats_scr.gif
Rats? Er vertfall rotter som parer seg, og du skal fjerne dem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk et heftig nostalgi kick for 5 minutter siden etter jeg så tilbake til barndommen min

Så spillet var 2D, kunne bare spilles på PC sålangt jeg vet..

Det gikk ut på at DU var en irriterende nabo som var både lur, frekk og en tøysemaker.

Målet var at du skulle skape mest jævelskap for den sure/kjipe naboen du hadde, og du måtte unngå å bli "busta" mens du var inne i huset hans å gjorde hærverk

Har prøvd å google og all ting, men fant desverre ingen ting, noen som har en idè av hvilket spill jeg snakker om?

Takker på forhånd!
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Fikk et heftig nostalgi kick for 5 minutter siden etter jeg så tilbake til barndommen min

Så spillet var 2D, kunne bare spilles på PC sålangt jeg vet..

Det gikk ut på at DU var en irriterende nabo som var både lur, frekk og en tøysemaker.

Målet var at du skulle skape mest jævelskap for den sure/kjipe naboen du hadde, og du måtte unngå å bli "busta" mens du var inne i huset hans å gjorde hærverk

Har prøvd å google og all ting, men fant desverre ingen ting, noen som har en idè av hvilket spill jeg snakker om?

Takker på forhånd!
Vis hele sitatet...
Neightbours from Hell?
Sitat av wavezor Vis innlegg
Neightbours from Hell?
Vis hele sitatet...
Åh takk skal du ha! KP til deg kamerat!
noen som husker det spillet som var populært på 123 spill osv for flere år siden(sikkert der enda) hvor man graver etter gull og andre mineraler med en slags maskin som kan fly og oppgradere og så møter man satan til slutt? =)
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Motherload
takk takk
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Mens jeg sitter å leser dette så kom jeg på et spill jeg spilte når ejg var mindre :

plattform: PC

Sjanger? tjaa, Slags strategi

Når: 2000 ish

Hva: Det jeg husker er att du hadde litt samme gameplay som diverse strategi spill, men du styrte Diverse ambulanser, politi biler osv, skulle redde mennesker fra katastrofer, kriser, og slike ting.

Kom med et pc plad jeg kjøpte rundt 2000 (1999- 2004 ?)

Kan sikkert fylle ut mere om dere følte jeg var for enkel i forklaringene.

Chillzone: Det høres ut som Sim City 4.
Husker et spill der du kunne lage en person, styre den få venner og lage hus osv
Var veldig realsitisk grafikk, selvom det fortsatt er tegnet..
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Husker et spill der du kunne lage en person, styre den få venner og lage hus osv
Var veldig realsitisk grafikk, selvom det fortsatt er tegnet..
Vis hele sitatet...
Sims?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Mens jeg sitter å leser dette så kom jeg på et spill jeg spilte når ejg var mindre :

plattform: PC

Sjanger? tjaa, Slags strategi

Når: 2000 ish

Hva: Det jeg husker er att du hadde litt samme gameplay som diverse strategi spill, men du styrte Diverse ambulanser, politi biler osv, skulle redde mennesker fra katastrofer, kriser, og slike ting.

Kom med et pc plad jeg kjøpte rundt 2000 (1999- 2004 ?)

Kan sikkert fylle ut mere om dere følte jeg var for enkel i forklaringene.

Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som et spill fra Emergency-serien. Sjekk ut Emergency 4 med LA-MOD om du liker denne type spill
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tror det nærmer seg hvertfall, kanskje en av de tidligere spillene. fulgte som sagt med et pcblad.

Husker et mission der en buss meg skoleungdom har taket, som brenner, og man må skumlegge, stoppe trafikken på motorveien og tenkte kreativt. utrolig morsomt
Over 10 år gammelt spill

Du er i et slags "helvette" og lager grotter, og bruker små gnomer til å bygge forskjellige rom, som du kan trene
opp krigere, torturere fiender for å kunne få de over på ditt lag og bygge deg et skattekammer osv.

Når du graver ut grotter, så finner du av og til gull og diamanter som du får income av.

Du er i Krig mot mennesker som kommer ned til til deg.

Etter en viss tid kan du summone en super Jævel som er din boss.

Du ser spillet på skrått overinfra, på samme måte som diablo.

Husker at det var et sykt artig spill og jeg spillte det mye som liten!
Vist du finner ut hva det heter, og kansje til og med legger ved en torrent til spillet, vil du bli belønnet rikelig med KP
Takk Dimergon!

Jeg har alltid lurt på et spill jeg mener og spille på windows 98.

Alt jeg husker av spillet er at du begynner med en slags hagle i et hus, så tar det en stund før det kom inn en svær digger rotte du må prøve og plaffe ned. Dette var et 3D spill såvidt jeg husker, jeg spilte det rundt 2000 tallet pluss minus ett år tror jeg.

Hvis noen har peil, please hjelp!
Sitat av Surtur Vis innlegg
Over 10 år gammelt spill


Husker at det var et sykt artig spill og jeg spillte det mye som liten!
Vist du finner ut hva det heter, og kansje til og med legger ved en torrent til spillet, vil du bli belønnet rikelig med KP
Vis hele sitatet...
Dungeon Keeper 2 regner jeg med...Torrent får du finne selv.
Dungeon Keeper 2 ja! Sykt fett spill!
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Jeg husker å ha spilt et platform 2player spill der hver person styrte sin egen kanin. Poenget med spillet var å drepe den andre personens kanin, ved å hoppe på den. Når en kanin døde sprutet blodet og du respawnet. Ganske enkelt men gøy spill.

Regner med at jeg spilte det i år 2002 eller noe rundt den tiden.

Noen som kan hjelpe?
Sist endret av Kognito; 26. august 2011 kl. 17:10.
Jump'n'Bump. Kan forøvrig nevne at det finnes som homebrew til Wii.
Sist endret av Ozma; 26. august 2011 kl. 18:12.
Shady Banana
Quix's Avatar
Leter etter et Western spill til ps1. Spillet var et FPS men du kunne i gå selv, man måtte trykke på en knapp for å dukke opp og ned bak cover mens ''bad-guysa'' kom frem fra sine cover. Man hadde tid på seg, og jeg mener å huske en slags story. Kjæresten til hovedpersonen ble kidnappet fra saloonen eller noe slikt.

Edit: Tror kategorien er noe slikt som ''rail shooter'', noe ala Time Crisis som sikkert mange har spilt på arcade-maskiner.
Sist endret av Quix; 30. august 2011 kl. 17:10.
http://www.speedyshare.com/files/30105181/L_t.wav

Noen som vet hva den låten heter eller artist navn, den som ble spilt hver gang en deltaker gikk inn i huset? Gjelder bigbrother som startet i går
Sist endret av Hydrogen; 30. august 2011 kl. 18:00.
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
http://www.speedyshare.com/files/30105181/L_t.wav

Noen som vet hva den låten heter eller artist navn, den som ble spilt hver gang en deltaker gikk inn i huset? Gjelder bigbrother som startet i går
Vis hele sitatet...
Navnet på denne tråden er "Den store «Hvilket spill er dette?»-tråden".

Tror du leter etter Den store «Hvilken sang er dette?»-tråden
Sitat av t_ben Vis innlegg
Navnet på denne tråden er "Den store «Hvilket spill er dette?»-tråden".

Tror du leter etter Den store «Hvilken sang er dette?»-tråden
Vis hele sitatet...
Åhh, sry! Leste litt for fort! Ja stemmer, takk hehe!
Leter etter et spill med en jente på forsiden, tror spillet heter noe med "alice", men er ikke helt sikker. PS3, men lurer på om det er til PC også? Tror aldersgrense var enten 16 eller 18. Noen som vet hvilket spill?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Leter etter et spill med en jente på forsiden, tror spillet heter noe med "alice", men er ikke helt sikker. PS3, men lurer på om det er til PC også? Tror aldersgrense var enten 16 eller 18. Noen som vet hvilket spill?
Vis hele sitatet...
http://www.softwarebc.com/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/s/ps3-alice.jpg
Hvis det er det Alice, finnes det til PC
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Leter etter et spill med en jente på forsiden, tror spillet heter noe med "alice", men er ikke helt sikker. PS3, men lurer på om det er til PC også? Tror aldersgrense var enten 16 eller 18. Noen som vet hvilket spill?
Vis hele sitatet...
Det kan også det kan være det første spillet: American McGee's Alice.
Takk!
Het det faktisk bare Alice. Var Madness Returns jeg letet etter, men må vel spille det første først da
Prøver her å finne tilbake til en cinematic trailer jeg så for litt siden, men husker ikke hva spillet heter.
Dette er det jeg husker fra den: En person som håpper ned fra en bygning og tar ut noen "slemminger". Så kommer det en svær robot. Også flikker han cigarn/siggen sin på roboten så den blir "sint". Noen som vet hva jeg snakker om?
Sitat av hottentott Vis innlegg
Prøver her å finne tilbake til en cinematic trailer jeg så for litt siden, men husker ikke hva spillet heter.
Dette er det jeg husker fra den: En person som håpper ned fra en bygning og tar ut noen "slemminger". Så kommer det en svær robot. Også flikker han cigarn/siggen sin på roboten så den blir "sint". Noen som vet hva jeg snakker om?
Vis hele sitatet...
Det er vell ''trailern'' til Unreal Engine 3.