Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1077
Var igår innom en klesbutikk i Oslo og kjøpte en kjole til dama, den var litt for stor og hun prøvde derfor gå ned i butikken idag og bytte denne til en mindre strl. Det hadde de desverre ikke og hun spurte så om hun kunne få pengene tilbake - Noe man vel kan kreve tilbake isåfall? Dette er en kjole som ikke er brukt.

Butikksjefen sa det at hun ikke kunne få pengene tilbake og sa at dette var en privat butikk. spørsmålet mitt er som følger: Finnes det noen regler på dette? Jeg vil veldig gjerne gå ned å skjelle ut denne damen om det er sånn at jeg faktisk kan ha krav på de pengene, er vel noe sånnt som 14 dagers angrefrist eller er jeg helt ut på sporet? Takk
Du har ingen krav på å få igjen pengene. Angrerettsloven gjelder KUN ved fjernsalg (f.eks en nettbutikk).
Du er rimelig langt unna sporet. 14 dagers angrerett er ved kjøp fra nettbutikker. Har du vært inne i en butikk hatt muligheten til å se på vare prøve str osv har du ikke krav på å bytte vare så lenge det ikke er noe feil på varen
Okey, takk for infoen Får bare kaste denne kjolen i søppla da :/
Hvorfor ikke bytte til en annen vare? du har ingen angrerett i fysiske butikker men dem fleste bytter eller gir tilgode lapp
Problemet med denne butikken er at alt annet i denne butikken er uintressant, shit happens. Neste gang får det bli en bukett med roser.. =)
Ofte kan du få tilgodelapp / gavekort istedenfor penger tilbake. Får du det og det virkelig ikke er noe av interesse i butikken kan du selge / bytte gavekortet mot penger for noen som ønsker å handle på den aktuelle butikken.

Har du et gavekort på f.eks 500,- burde det være en smal sak å selge det for 400,-
Sist endret av Cikey; 30. januar 2015 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gi den heller til uff, Frelsesarmeen eller noen. Selv om dere ikke kan bruke den er det helt sikkert noen som ikke har så mye som kan få brukt for den
muligheten for å dra ned dit og skjelle de ut er jo der uansett om du har krav på pengene tilbake eller ikke. dra ned når det er mange andre kunder der og bruk så høy stemme som du klarer. når alle i butikken begynner å stirre på deg pass på å legg inn noen ekstra kraftige skjellsord. forhåpentligvis blir de så lei av deg at de gir deg pengene tilbake for å slippe å ha deg der.
Sitat av paragone Vis innlegg
muligheten for å dra ned dit og skjelle de ut er jo der uansett om du har krav på pengene tilbake eller ikke. dra ned når det er mange andre kunder der og bruk så høy stemme som du klarer. når alle i butikken begynner å stirre på deg pass på å legg inn noen ekstra kraftige skjellsord. forhåpentligvis blir de så lei av deg at de gir deg pengene tilbake for å slippe å ha deg der.
Vis hele sitatet...
Eller ber personen forlate butikken, ev. med hjelp fra vektere. Det hadde jeg gjort
Sitat av paragone Vis innlegg
muligheten for å dra ned dit og skjelle de ut er jo der uansett om du har krav på pengene tilbake eller ikke. dra ned når det er mange andre kunder der og bruk så høy stemme som du klarer. når alle i butikken begynner å stirre på deg pass på å legg inn noen ekstra kraftige skjellsord. forhåpentligvis blir de så lei av deg at de gir deg pengene tilbake for å slippe å ha deg der.
Vis hele sitatet...
+1 for å få OP arrestert.
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Okey, takk for infoen Får bare kaste denne kjolen i søppla da :/
Vis hele sitatet...
Da vil jeg gjerne skjelle ut deg istedet.

Du kan alltids dra ned dit og spørre om å få bytte den, eller selge den til noen som kanskje har den størrelsen. Evt. gi den vekk til noen som vil ha den. Sikkert en jente som hadde blitt kjempeglad for å få en fin kjole til billigere pris en butikkprisen, eller gratis dersom du hadde kastet den ellers. Er alt dette uaktuelt kan du donere det til en fattig familie et sted. Kasting av nye klær må være noe av det styggeste jeg vet om.