Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4522
Hei

Er det mulig å sette opp en antenne som kan motta signaler fra netcom sin sender ett sted der det er dårlig signal?

Er kanskje på kant på med loven men lurer likevel

D
Cell-fi kommer snart ut i Norge (Telenor). Går ut i fra at netcom også hopper på samme produkt eller noe av det samme. Søk på Cell-fi så ser du hva det er.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Man kan bestille seg en repeater for gsm, men dette kan skape trøbbel for andre igjen og er derfor ikke lovligt å bruke.
Jeg hadde både netcom (jobb) og telenor (privat) der jeg bodde før, og når jeg satt i stua var det 0 dekning. Når jeg klagde til de sa de at ifølge dekningskartet skulle jeg ha 100 % der jeg bodde.

Jeg ba de komme å ta en telefon fra stua mi, men det nekta de jo selvfølgelig å gjøre. Så jeg fortalte de at jeg kom til å bestille en slik en. Som sagt så gjort, men fikk først feil type. Sendte den tilbake og fikk en som var litt dyrere, men med rett GSM frekvens. Trakk antenna ut på taket og satte repeateren over ventilasjonen i stua. Funket utmerket. Fikk 3 streker med en gang.

Nå har jeg flyttet, og har ikke lengre behov for denne repeateren, så kan nok selge den for en billig penge om du ønsker
Sist endret av Glock; 4. desember 2014 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Putas Vis innlegg
Cell-fi kommer snart ut i Norge (Telenor). Går ut i fra at netcom også hopper på samme produkt eller noe av det samme. Søk på Cell-fi så ser du hva det er.
Vis hele sitatet...
Cell-Fi er vel forbehold bedriftsmarkedet og har en innpris på rundt 5000,- til forhandler? Mener også å huske at den gir 20 kanaler. Kanskje litt overkill til privatbruk...
Ryktene skal ha det til at det kommer noe for private også. Men til nå har jeg ikke fått så mye info om dette. Bare en test modell (den for kontorer).
Den for private er løse rykter jeg har hørt. Men er det et marked for det så kommer det, og det tror jeg det er hvis prisen er grei.
Det er fult lovlig å sette opp antenne på veggen og koble den til mobilen. Problemet er vel at dagens mobiltelefoner ikke har antennekontakt. Unntaket her er en del bordapparater har mulighet for ekstern antenne.

Er det snakk om mobilt bredbånd er det en annen sak, da de aller fleste routere og usb dongler har kontakt for antenne.
Sist endret av Stesolidhode; 4. desember 2014 kl. 23:20.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Det er fult lovlig å sette opp antenne på veggen og koble den til mobilen. Problemet er vel at dagens mobiltelefoner ikke har antennekontakt. Unntaket her er en del bordapparater har mulighet for ekstern antenne.

Er det snakk om mobilt bredbånd er det en annen sak, da de aller fleste routere og usb dongler har kontakt for antenne.
Vis hele sitatet...
Stemmer, men med en antenne som du sier, er det bare en telefon som er tilkoblet.. og det ville vært upraktisk med en kabel koblet til mobilen hele tiden.

med en repeater kan man gi hele leiligheten dekning.. tho ulovligt. Men vanskelig å finne ut at noen faktisk bruker disse. Jeg brukte det jo i nesten 2 år og de var fullt klar over det uten at det skjedde noe :P
Sitat av Glock Vis innlegg
Stemmer, men med en antenne som du sier, er det bare en telefon som er tilkoblet.. og det ville vært upraktisk med en kabel koblet til mobilen hele tiden.

med en repeater kan man gi hele leiligheten dekning.. tho ulovligt. Men vanskelig å finne ut at noen faktisk bruker disse. Jeg brukte det jo i nesten 2 år og de var fullt klar over det uten at det skjedde noe :P
Vis hele sitatet...
De bryr seg ikke så veldig så lenge du ikke forstyrrer for andre. Begynner naboene å klage får pipa fort en annen lyd.
Du kan ta en telefon med antenneutgang (f.eks. en gsm/3g mobil men som bordmodell) og dermed bruke en retningsstyrt antenne med høyere forsterkning i den retningen du trenger, enn det du får fra en omnidirectional (norsk ord her?) antenne.

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Problemet er vel at dagens mobiltelefoner ikke har antennekontakt. Unntaket her er en del bordapparater har mulighet for ekstern antenne.
Vis hele sitatet...
Så at tipset mitt var skrevet tidligere her. Min samsung galaxy s3 har forresten antenneutganger, micro UFL eller noe. Du ser sånne små plugger du kan nappe ut bakpå telefonen, de er merket W1 og W2 (tror den ene er 3G/GSM og den andre er wifi/bluetooth, altså 2.4ghz)