Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1637
Heisann! Har sett meg kvalm etter en 7-strengs El-gitar, kjøpte min forrige
via Ebay bare for å prøve noe, det var en Ibanez RG7321 enkel
øks til å sitte og kose seg med.

Men den ble solgt, og tenkte å prøve en av litt mer klasse, så lurer på først
og fremst om noen har noen gode erfaringer med Schecter gitarene? gjerne
en av modellene med Floydrose eventuelt andre 7-strengs gitarer som dere
har gode erfaringer med.

Sjangeren er såklart metall
Sist endret av frevev; 15. oktober 2012 kl. 10:46.
Sitat av frevev Vis innlegg
Heisann! Har sett meg kvalm etter en 7-strengs El-gitar, kjøpte min forrige
via Ebay bare for å prøve noe, det var en Ibanez RG7321 enkel
øks til å sitte og kose seg med.

Men den ble solgt, og tenkte å prøve en av litt mer klasse, så lurer på først
og fremst om noen har noen gode erfaringer med Schecter gitarene? gjerne
en av modellene med Floydrose eventuelt andre 7-strengs gitarer som dere
har gode erfaringer med.

Sjangeren er såklart metall
Vis hele sitatet...
Eneste 7-strengeren jeg har spilt på er ESP Horizon FR-7. Den har også floyd-systemet. Kan ikke si noe annet enn at den gitaren er gull, skulle gjerne hatt en selv for å si det sånn.
Se på Thomann.de
Bestill til henting på et postkontor i sverige så henter du den der og smugler den til norge, så slipper du toll og annet tull.
Jævlig billig der og! Servicen og frakten er upåklagelig!
Har min fantastiske ESP alexi 600 derfra, og den kostet 10.000 der, og den ville kostet MYE mer i norge...
Thomann FTW!
frevev's Avatar
Trådstarter
Hey! Thormann virka som ett greit opplegg det litt pes å drive å fyke over grensa for å hente gitaren og dra hjem
igjen men, er prisen rett er en roadtrip for å hente gullet sitt verdt det.

Fant ikke så store prisforskjeller på gitarene jeg kikka på der, kontra hva forhandlere i Norge tar for gitarene? Esp Eclipse til 15k, ikke uvanlig det vel?

http://www.thomann.de/se/esp_eclipse..._7_usa_bks.htm

dog, har aldri noen gang sett en 7-strengs eclipse på norske butikker. :P
Sist endret av frevev; 15. oktober 2012 kl. 13:28.
Schecter gitarene er gode å spille på, men har en litt merkelig feeling.

Mitt tips er faktisk å gå for Ibanez sin 7-strenger med floyd rose.

Hvor mye har du planlagt å bruke på gitar? Litt enklere å komme med anbefalinger
Har en Schecter Blackjack selv - ikke floyd rose. Den er konge å riffe på, men en anelse mer tungspilt når det kommer til solospillling - i det minste sammenlignet med mine to andre gitarer. Dette kan dog komme av slik min er satt opp. Det er alt i alt er det et meget godt instrument.
frevev's Avatar
Trådstarter
Nei, tenker alt mellom 6-10k egentlig har ikke tenkt å handle noe enda, sikle meg frem til noe. kom frem til at
den billige ibanez'en var god, litt tam lyd, savnet feel'en jeg får av å spille gitarer med floydrose, men feit riffe
gitar, spilte mye deathcore på den uten problem.

Må si dette, jeg gjør litt poeng utav at jeg vil prøve en gitar med lengre skala, er litt derfor schecter
gitarene var litt interessante
Litt nysgjerrig bare, så beklager på forhånd mangel av kunnskap. Hvordan er den 7ende strengen stemt? Er det lavere oktav ?
frevev's Avatar
Trådstarter
standard tonene er B-E-A-D-G-B-E- Evt H-E-A-D-G-H-E alt ettersom hvordan du kjenner din musikkteori, H og B er den samme tonen. Du får en ekstra H eller B, det er den nye tykkeste strengen kontra en 6-strengs gitar, og oktaver har du plenti av, av B rundt omkring på gitarhalsen. :P

Alt i alt er denne ekstra H eller B'en, det samme som den på nest tynneste streng, men som du spør om,
bare en mye mørkere oktav.
Sist endret av frevev; 16. oktober 2012 kl. 12:50.
Ah jeg kjenner til musikkterori såpass godt ja. Takk for svar. det virker som en litt morsom gitar.
frevev's Avatar
Trådstarter
Spiller litt annerledes da, kan brukes til veldig mye mer enn bare metall.