Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 11180
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av approved Vis innlegg
Føler det er relevant for denne tråden å vite yrket ditt, både økomisk- og intellektuelt sett.
Vis hele sitatet...
Trur nokk det er snakk om konfirmasjonspenger.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Trur nokk det er snakk om konfirmasjonspenger.
Vis hele sitatet...
Han sa tidligere at han var 22 år gammel, men hvem vet.

Kjære ts, hvorfor være et nek å gå i mot hva folket her prøver å fortelle deg? Du kommer til å angre veldig på at kjøpte deg en så dyr pc. Da hvor teknologien virkelig er under kraftig utvikling er det kanskje ikke så lurt å ha "det absolutt dyreste" fordi det er kult i akkurat ett år?
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
TS er et supertroll, og hele internettet går på som alltid.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Snipes Vis innlegg
TS er et supertroll, og hele internettet går på som alltid.
Vis hele sitatet...
Noen spesifikk grun til at du tror ts er troll? Er faktisk ikke så uvanlig som man skulle tru og kjøpe pc til over 35k
Den store faren med en slik maskin er vel at delene blir slitt ut før man får utnyttet dets fulle potensiale. Eller tar jeg feil nå.
TS: Hadde jeg vært faren din, ville du vært arveløs. Ville aldri gitt deg en krone hvis du kom til å runke de bort.

Happy gaming!
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Den store faren med en slik maskin er vel at delene blir slitt ut før man får utnyttet dets fulle potensiale. Eller tar jeg feil nå.
Vis hele sitatet...
Greia er at en PC til under halve prisen neste år vil yte like bra eller bedre. Kjøper han en PC til 15 lapper vil den suge om 3 år, greit å ha 5000 å oppgradere for da...
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Han bedt om at dere skal gi han tips til PC for ca. 35k. Om han ville at dere skulle kalle han en idiot x antall ganger, fortelle han gang på gang at det er bortkastet ville han sagt ifra om det.

Ja, en pc til 35k er ganske bortkastet, men han vil ha det og trenger 'vår' hjelp. Da synes jeg man burde respektere det.
Sitat av kribw Vis innlegg
Han bedt om at dere skal gi han tips til PC for ca. 35k. Om han ville at dere skulle kalle han en idiot x antall ganger, fortelle han gang på gang at det er bortkastet ville han sagt ifra om det.

Ja, en pc til 35k er ganske bortkastet, men han vil ha det og trenger 'vår' hjelp. Da synes jeg man burde respektere det.
Vis hele sitatet...
Vi har fått gutten til å bytte litt mening da. Stakkaren kan ikke tenke selv og hadde vært blakk uten oss, kan ikke respektere slik dumskap.

Halla hvordan brenner jeg 15000 spenn enklest mulig? bensin eller saks? Leggere på youtubb!!
Trådstarter
9 8
Takker for mange gode råd, jeg tror det er bedre å høre på dere og heller bruke pengene på oppgraderinger senere. og tar til meg at det var idiotisk av meg, men er ikke noe geni med pc (enda) , derfor ville jeg bruke masse penger for å få en ekstrem gaming pc, men ser at det ikke er nødvendig
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1086883
Beste du får for under 35000.
Du kan jo selvsagt ta ut lydkortet og headsettet og endre på mus, tastatur og skjermkortene, legge til ett til 7970 eller bytte til 680.
Have fun
Sist endret av azeller09; 29. mai 2012 kl. 02:25.
Sitat av azeller09 Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1086883
Beste du får for under 35000.
Du kan jo selvsagt ta ut lydkortet og headsettet og endre på mus, tastatur og skjermkortene, legge til ett til 7970 eller bytte til 680.
Have fun
Vis hele sitatet...
Funker ikke! Det er da ikke så vanskelig å lage en fungerende handleliste på Komplett!
Her
http://bildr.no/view/1191235
Sist endret av azeller09; 29. mai 2012 kl. 02:43.
Sitat av doominator Vis innlegg
Takker for mange gode råd, jeg tror det er bedre å høre på dere og heller bruke pengene på oppgraderinger senere. og tar til meg at det var idiotisk av meg, men er ikke noe geni med pc (enda) , derfor ville jeg bruke masse penger for å få en ekstrem gaming pc, men ser at det ikke er nødvendig
Vis hele sitatet...
bra å se at du tar til fornuft, gutt.......

(liker nicket ditt )
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
I7-3960X i en spill-PC må være det rareste valget jeg har sett på en stund. Det er faktisk forskjell på overkill og idioti
@Doominator

Angående skjermkort velger du HD7970, (Som støtter 6 skjermer) eller 4-Gig versjonen av 680, (Som støtter 3+1 skjermer)

De overnevnte kjører du i Crossfire/SLI, med HK'et i lista jeg linket til kan du kjøre TriFire og Triple-SLI,
men jeg ville heller gjort som Frufsa sa, og kjøre X79/Sandy-e, bare kjøpe fra DustinHome.
(DustinHome har ikke 4-Gig versjonen av 680, den må du kjøpe fra Komplett hvis ikke du vil ha HD7970 kort).

Og bare så du vet, TS så er HD7970 korta kjent for å skalere bedre i Crossfire/TriFire en GTX680' korta...
Sitat av azeller09 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
her mangler det vel strengt tatt en CPU-vifte?
Når begynte Freak. Med alt detta moralprekket?
Lurte jeg og egentlig på, spørsmålet er konkret, og det holder å spørre en gang om det er nødvendig
om hvorfor mann gjør det og evt forklare at 15-20k er mer enn nok penger til dette.

og det har jo evt vært dritgøy å se hva han har fått utav pengene om "all funds" ble brukt til
formålet. :P Jeg er jelly anyway, men faktum der er at jeg har en fijutsu siemens maskin med omtrent
1.generasjons dual core og skjermkort fra 2.verdens krig. etc. 939 socket. hurra!
Sitat av frevev Vis innlegg
her mangler det vel strengt tatt en CPU-vifte?
Vis hele sitatet...
Haha, glemte den... Er bare å legge inn en Corsair H100.
▼ ... over en uke senere ... ▼
35000 =D

Gå SYKT OVER6KILL, 32 GB ram, 2 GTX 690 som blir quad SLI, ASUS rampage IV extreme, Intel 3960x, obsidian 800d OSV.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Grimsonfart Vis innlegg
35000 =D

Gå SYKT OVER6KILL, 32 GB ram, 2 GTX 690 som blir quad SLI, ASUS rampage IV extreme, Intel 3960x, obsidian 800d OSV.
Vis hele sitatet...
YEAH, OG EKSTREMKURS I ANGREBEHERSKELSE!

Merker at de lille 15 tusene jeg kastet på maskina mi føles overkill som faen, man trenger knapt mer kraft for gaming maskiner.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
GTX690 i SLI, masse bling! 3x 27"
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/35K.png
EDIT: Total fail på min side å glemme SSD og HDD...
Vis hele sitatet...
Del Dustinhome liste (guide)
Sitat av doominator Vis innlegg
Ønsker jo en kraftig overkill
Vis hele sitatet...
Det der ville ikke jeg ha kalt overkill
Sitat av 83leo Vis innlegg
Sørg også for å kjøpe 120Hz skjerm(er) når du først holder på.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Jeg kjører alt på en Benq 2420HD. Vil det lønne seg med skjermer med mer det 60 Hz om du skal kjøre på mer enn en skjerm?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
YEAH, OG EKSTREMKURS I ANGREBEHERSKELSE!

Merker at de lille 15 tusene jeg kastet på maskina mi føles overkill som faen, man trenger knapt mer kraft for gaming maskiner.
Vis hele sitatet...
Hvor mye brukte du på pc? Og får jeg se lista?
Sist endret av Junky; 9. juni 2012 kl. 08:07.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Junky Vis innlegg
Hvor mye brukte du på pc? Og får jeg se lista?
Vis hele sitatet...
Brukte 15k som jeg skrev

I7 3820
Vengeance 16gb 1600mhz RAM
Gainward Phantom GTX670
Sabertooth x79
Crucial M4 SSD
Western Digital Black 1tb HDD
Corsair H60 kjøler.

Kom inn på 15.2k med DVD brenner i tillegg.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Det står jo rett ut at han brukte 15K

EDIT: Freddy har blitt ninja
Sist endret av KSF; 9. juni 2012 kl. 08:42.
Dette gjør meg kvalm, snakk om å kaste penger ut vinduet.
Synes foreldrene dine dette er greit? Du får en mer en bra nok pc til 10,000 eller 15,000, de neste 20,000 blir bare idiotisk, det er ikke småpenger.
Hva om du vil flytte hjemmefra om noen år? Da trenger du et depositum på kanskje 20,000, hadde vært greit å ha egen bil?
Poenget mitt er at om bare noen få år vil ikke gaming være alt i livet lenger, da vil det føles surt å ha en monsterpc som kanskje allerede har sunket 20,000 i verdi sittende på rommet.

edit: Leste nå han hadde tatt til fornuft. Hva skal du bruke resten av pengene på?
Sist endret av Cheese; 9. juni 2012 kl. 09:04.
IKKE bruk 35k på en PC. Om noen år/måneder er den allerede steget veldig i pris. Å du vil ikke få like mye hvis du skal selge pcen i framtiden
Skal ikke påstå noe, men du har vel nettop hatt konfirmasjon? En venn av meg brukte alle penga sine på en Macbook pro og en komplett gamer pc. Har selv kjøpt en gamer pc til 9k og den skal klare å kjøre det meste lett! Heller kjøp en slik som dette: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10580 , bytt ut noe av det du føler at du trenger (evt. dyrere, bedre) for snart kommer det nye skjermkort eller noe hvis jeg ikke tar helt feil som er mye, mye bedre men for ca. samme prisen som de i dag! Alt jeg sier er, IKKE bruk så jævlig mye penger på pc for du trenger det faktisk ikke. Jeg har foreldre som er strenge, så jeg får ikke utnyttet de pengene jeg sparer ved å ikke kjøpe en pc til 35k. Men du kjøper deg en kraftig PC til 15k også sparer du noen av pengene også kjøper du alkohol for resten. Du kan velge å være totalt loner resten av ungdomsåra (skal fortsatt ikke påstå noe) eller ha det fett med venner også heller ha en gaming pc ved siden av!

Men du velger jo helt klart selv.. Dette var egentlig veldig off-topic fordi jeg ikke er så veldig flink med datamaskiner, men jeg føler jeg klarer å tenke litt logisk forde.
Sist endret av Vitenskap; 9. juni 2012 kl. 11:20.
Sitat av disneyman Vis innlegg
IKKE bruk 35k på en PC. Om noen år/måneder er den allerede steget veldig i pris. Å du vil ikke få like mye hvis du skal selge pcen i framtiden
Vis hele sitatet...
Steget i pris? Heller omvendt da.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Steget i pris? Heller omvendt da.
Vis hele sitatet...
Min steg faktisk i pris etter en uke, skjermkortet ble 600kr dyrere
Okok, prøver sånn så hardt jeg kan for å skaffe hjelp her.. Dekker en forsikring fra komplett at jeg har sølt kaffe på tastaturet? Har kobla til et tastatur nå.. Siden det andre ikke funker.. Men ja. Noen måter jeg kan ødelegge den slik at jeg kan få en splitter ny pc?
Sitat av Junky Vis innlegg
Okok, prøver sånn så hardt jeg kan for å skaffe hjelp her.. Dekker en forsikring fra komplett at jeg har sølt kaffe på tastaturet? Har kobla til et tastatur nå.. Siden det andre ikke funker.. Men ja. Noen måter jeg kan ødelegge den slik at jeg kan få en splitter ny pc?
Vis hele sitatet...
Nei og du har garanti ikke forsikring! Det dekkes ikke!
Hold deg til en tråd! Du kan ikke ødelegge pcen og få ny heller!
Bare kjøp nytt tastatur og bytt det! http://www.amazon.com/Keyboard-K53E-...K53SM+keyboard
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Min steg faktisk i pris etter en uke, skjermkortet ble 600kr dyrere
Vis hele sitatet...
Haha, men det er ikke helt vanlig. (gogogo med kommien, slipper ikke unna maset mitt freddy)
En pc til 35 K ? Vel, det er ikkek mye vits, men man kan absolutt svi av 20k, selvom man tenker inne budsjett og fornuft.

Men, til den summen der, så tenker jeg 5760x1080 gaming, med 3 x Gainward GT 680 4GB.
Og komplett vannkjøling.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
En pc til 35 K ? Vel, det er ikkek mye vits, men man kan absolutt svi av 20k, selvom man tenker inne budsjett og fornuft.

Men, til den summen der, så tenker jeg 5760x1080 gaming, med 3 x Gainward GT 680 4GB.
Og komplett vannkjøling.
Vis hele sitatet...
åpen vannkjøling in that case?
Valgfritt det.
MEN! Jeg vil prøve å diskutere noe annet her.

Ola normann:
Han har jobb, god inntekt og har dette som hobby.

Noen bruker 100k++ på biler/båter/fly etc etc.

Da er det ikke så ille med 35 - 40 k på en pc som er hobby. Det taper seg i verdi det også.
Jeg mener, en hobby skal ikke alltid bedømmes etter penger.
jeg har brukt 100k++ på radiostyrte fly/biler/båter de siste årene. Det er penger jeg aldri ser igjen. Men det er fortsatt hobbyen min, og jeg koser meg med det?

Om jeg hadde lagt samme summen i IT hadde jeg hatt vannkjøling, 64 GB ram, 4 skjermkort, 6 skjermer etc etc.

Forskjellen er hvor?
Om man skulle ta det prinsipiellt er jeg nok inne på samme linje som ovenstående,hobby som hobby.

F,eks folk som er ivrige på tunge,grafiske jobber hadde gjerne SR-2 for å få tingene unna kjappt,nå er det vel pop med 4P opterons,samme med folk som folder eller kjører boinc,35 tusen holder ikke bestandig der (avhengig av cpu etc).

Mennesker som jobber med et eller annet i IT har gjerne utstyr for langt over 35K,men for å "bare" game får man ju utstyr som drar allt idag for en bråkdel av prisen,fornuftsmessigt skurrer det litt men så er det gøy da

Ingen større forskell på ufornuftig pc som fluestenger til mange tusen,selv koster vel min noen hundre
Sist endret av r313cts; 9. juni 2012 kl. 14:24.
Sitat av r313cts Vis innlegg
Om man skulle ta det prinsipiellt er jeg nok inne på samme linje som ovenstående,hobby som hobby.

F,eks folk som er ivrige på tunge,grafiske jobber hadde gjerne SR-2 for å få tingene unna kjappt,nå er det vel pop med 4P opterons,samme med folk som folder eller kjører boinc,35 tusen holder ikke bestandig der (avhengig av cpu etc).

Mennesker som jobber med et eller annet i IT har gjerne utstyr for langt over 35K,men for å "bare" game får man ju utstyr som drar allt idag for en bråkdel av prisen,fornuftsmessigt skurrer det litt men så er det gøy da

Ingen større forskell på ufornuftig pc som fluestenger til mange tusen,selv koster vel min noen hundre
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke store forskjellen på det. Har selv fiskeutstyr for sinnsyke mengder med penger. (men, denne summen delt over antall år er ikke så grusom)

Gaming er vel den billigest hobbyen innen IT man kan mtp ytelse/pris.

Du får en OK gaming pc for 8k.

Men, om man ser bort ifra de som drive med tunge grafiske prosjekter og slikt. Men som ene og alene er HW hore (slik som undertegnende) så hadde jeg ikke hatt noe imot å svidd av den summen på SR-2 og slikt, så vannkjøle det og klundre i timesvis. Det er jo tross alt en hobby. Vi har jo også benchmark horene. De tar jo kaka når det kommer til utstyr.


Jeg håper noen har noen fine argumenter imot, for det er tydeligvis mange her inne som har noe imot folk som har råd til å svi av mangfoldige tusen på hobbier.
Det er litt mye moralisering her inne ang HW for folk som har nok penger. Og da vil jeg gjerne diskutere litt på dette!
Sitat av r313cts Vis innlegg
Om man skulle ta det prinsipiellt er jeg nok inne på samme linje som ovenstående,hobby som hobby.

F,eks folk som er ivrige på tunge,grafiske jobber hadde gjerne SR-2 for å få tingene unna kjappt,nå er det vel pop med 4P opterons,samme med folk som folder eller kjører boinc,35 tusen holder ikke bestandig der (avhengig av cpu etc).

Mennesker som jobber med et eller annet i IT har gjerne utstyr for langt over 35K,men for å "bare" game får man ju utstyr som drar allt idag for en bråkdel av prisen,fornuftsmessigt skurrer det litt men så er det gøy da

Ingen større forskell på ufornuftig pc som fluestenger til mange tusen,selv koster vel min noen hundre
Vis hele sitatet...
når du har en jobb som krever maskinkrav og som du tjener penger på er det jo greit å bruke 50k eller 100k på det nødvendige. har snakket med folk i oljebransjen som hver har fått pc til 60 tusen for å analysere data, det var standard

den store forskjellen her er at gutten er 14 år gammel og har for første gang fått en haug med penger
å bruke det på unødvendig dyre komponenter til å spill, og det faktum at det ikke merkes noen stor forskjell på pc til 35k og 15k er det vel greit å opplyse han

når du bruker 50k på fiskeutstyr er du ihvertfall interessert og har råd, å ha bezt pe ce i venejengen er ikke verdt å svi av så mye im out
Sitat av Spirituell Vis innlegg
når du har en jobb som krever maskinkrav og som du tjener penger på er det jo greit å bruke 50k eller 100k på det nødvendige. har snakket med folk i oljebransjen som hver har fått pc til 60 tusen for å analysere data, det var standard

den store forskjellen her er at gutten er 14 år gammel og har for første gang fått en haug med penger
å bruke det på unødvendig dyre komponenter til å spill, og det faktum at det ikke merkes noen stor forskjell på pc til 35k og 15k er det vel greit å opplyse han

når du bruker 50k på fiskeutstyr er du ihvertfall interessert og har råd, å ha bezt pe ce i venejengen er ikke verdt å svi av så mye im out
Vis hele sitatet...
Enig der at man fint kan informere om alternativene,sånn opplysningvis uten å legge noen føringer på det ellers.

En viktig ting er at skryte-rettighetene fort forsvinner med " å ha bezt pe ce i venejengen", lært det den harde veien selv siden utvikklingen angående data er som den er.
-Ha en god dag
Sist endret av r313cts; 9. juni 2012 kl. 19:07.
Sitat av r313cts Vis innlegg
Enig der at man fint kan informere om alternativene,sånn opplysningvis uten å legge noen føringer på det ellers.

En viktig ting er at skryte-rettighetene fort forsvinner med " å ha bezt pe ce i venejengen", lært det den harde veien selv siden utvikklingen angående data er som den er.
-Ha en god dag
Vis hele sitatet...
Så absolutt. Men jeg så bort ifra det. Tenkte mere på hobby basis for folk som har kommet seg ut av hula hjemme hos mor og videre i livet.

Da spiller ikke 35 k på et år mye fra eller til.

Skryte rettighetene er jo også stort sett internt imellom nerder mellom 13 - 17 år (?)

Kan fort bli mye heftige bygg, og latterlige utgifter!

Sett Peter Brands sitt vannkjølte skrivebord?
Sist endret av hateitsomuch; 9. juni 2012 kl. 19:44.
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
Så absolutt. Men jeg så bort ifra det. Tenkte mere på hobby basis for folk som har kommet seg ut av hula hjemme hos mor og videre i livet.

Da spiller ikke 35 k på et år mye fra eller til.

Skryte rettighetene er jo også stort sett internt imellom nerder mellom 13 - 17 år (?)

Kan fort bli mye heftige bygg, og latterlige utgifter!

Sett Peter Brands sitt vannkjølte skrivebord?
Vis hele sitatet...
Pent, litt i det meste laget for min del,uansett kan respektere slikt,viser hengivenhet og misstenker det går med noe penger men mest av allt tid.

Er for så vitt noe eldre enn de på 13-17,lenge siden jeg var så ung,så nå er det om ting er hensiktsmessigt eller ikke som avgjør om jeg skaffer det,i pc vei et dual xeon-bygge hjelper meg noe,de 4p er stort sett nextron i norge som har,og SR-2 begynner å bli vanskelig å få tak på,så det blev et ordinært 2p mb,tull for de fleste men for meg å leke med xeons og 2 st av dem er bare masse gøy

For å "dra" alt idag trenger man vel ikke mere enn en kurant cpu,grei ram i passe mengde (ikke alltfor tregt med lav cas),platinum gjør seg skulle jeg tru,sen et st 680,muligens mere enn et for flere skjermer om så,noe ssd eller hybrid+wd raptor som revo eller synapse,dyreste blir vel den svære skjermen alternativ projektoren om man ska ta det helt ut
Sist endret av r313cts; 9. juni 2012 kl. 21:15.
Diskolys i pcen er noe du går fort lei. Kjøp heller et stilrent kabinett(Obsidian serien feks) og rydd unna kabler godt. Blir en mye finere maskin for det blotte øyet, enn med en haug av lys!
Sitat av r313cts Vis innlegg
Pent, litt i det meste laget for min del,uansett kan respektere slikt,viser hengivenhet og misstenker det går med noe penger men mest av allt tid.

Er for så vitt noe eldre enn de på 13-17,lenge siden jeg var så ung,så nå er det om ting er hensiktsmessigt eller ikke som avgjør om jeg skaffer det,i pc vei et dual xeon-bygge hjelper meg noe,de 4p er stort sett nextron i norge som har,og SR-2 begynner å bli vanskelig å få tak på,så det blev et ordinært 2p mb,tull for de fleste men for meg å leke med xeons og 2 st av dem er bare masse gøy

For å "dra" alt idag trenger man vel ikke mere enn en kurant cpu,grei ram i passe mengde (ikke alltfor tregt med lav cas),platinum gjør seg skulle jeg tru,sen et st 680,muligens mere enn et for flere skjermer om så,noe ssd eller hybrid+wd raptor som revo eller synapse,dyreste blir vel den svære skjermen alternativ projektoren om man ska ta det helt ut
Vis hele sitatet...
Jepp, det er billig i gaming verden, 10 - 12 makser stort sett av spill ut.
Bortsett fra noen sære tilter som

Metro 2033

Witcher 2

Hehe, for mitt vedkommende så er jeg hovedsakelig gamer, som er grafikkhore og støyallergiker. Da blir det også litt ekstra dyrt.

Ville bare referere til et slikt type bygg angående l3p Desk.

Hehe, det er litt gøy med server maskinvare f.eks.
Det er jo gøy for deg ^^
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
Valgfritt det.
MEN! Jeg vil prøve å diskutere noe annet her.

Ola normann:
Han har jobb, god inntekt og har dette som hobby.

Noen bruker 100k++ på biler/båter/fly etc etc.

Da er det ikke så ille med 35 - 40 k på en pc som er hobby. Det taper seg i verdi det også.
Jeg mener, en hobby skal ikke alltid bedømmes etter penger.
jeg har brukt 100k++ på radiostyrte fly/biler/båter de siste årene. Det er penger jeg aldri ser igjen. Men det er fortsatt hobbyen min, og jeg koser meg med det?

Om jeg hadde lagt samme summen i IT hadde jeg hatt vannkjøling, 64 GB ram, 4 skjermkort, 6 skjermer etc etc.

Forskjellen er hvor?
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet tror jeg han vil bruke pcen til hovedsaklig gaming, hvor han får en mer en bra nok pc til 10-15. Derfor er det bortkastet.
Man kan kalle fulltids-gaming en hobby, en usunn hobby. Jeg har selv kastet bort tenårene på gaming og jeg vet at det eneste jeg fikk ut av det var elendige karakterer på skolen, hadde jeg brukt tiden på hvilken som helst annen hobby hadde jeg sansynligvis fått noe igjen for det som det går an å bruke.
Kunne like så godt brukt all fritiden min fra jeg var 14-18 på å se i veggen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
680 vil ikke funke bra med 3 skjermer, det har rett og slett ikke nokk vram. 2x 670 4gb kort vil yte langt bedre på 3skjermer, 7970 er også et veldig bra valg til flerskjermløsning.

3960x? Du er en morroklump du, 3930k ytel dønn likt uansett hvilken praktisk oppgave du setter den til, 3820 yter forresten akkurat like bra til spilling

Og selv om man bruker så muæye penger, er det ikke vits og kaste penger ut av vinduet, på en unødvendig dyr ssd, m4 fra crucial er et konge valg, og den er blitt grisebillig nå.

Og 1200w psu? 750w er mer en nokk til og dra er oppset med selv 3x 670.

Og forresten. Hvordan har du tenkt og kjøle ned cpu'en jeg ser apsolutt ingen cpu kjøler.

Og hva i granskauen skal han med 32gb ram? 16gb er mer en nokk!