Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3621
Er det noen der ute som vet hva teksten på dette flagget betyr?
Islamsk er ikke et språk. Tipper det er enten arabisk eller hebrew, eller hvordan man staver det.
Jeg har ei veninne som er muslim og som snakker gammeldags arabisk, kan spørre henne når hun logger på fb neste gang.
Det er Islams svarte krigsflagg. Brukes i dag bare av litt mer ekstreme grupperinger som bl.a. Al-Qaida. Teksten på flagget er shahada'en og det står "La illaha ila Allah, wa Muhammadun rasul Allah."
Sist endret av Tjodleif; 2. februar 2012 kl. 06:39. Grunn: La til url
Sitat av Tjodleif Vis innlegg
Det er Islams svarte krigsflagg. Brukes i dag bare av litt mer ekstreme grupperinger som bl.a. Al-Qaida. Teksten på flagget er shahada'en og det står "La illaha ila Allah, wa Muhammadun rasul Allah."
Vis hele sitatet...
Tror ikke det hjalp hva det står, tror han leter etter hva det betyr :P
Det han skrev over betyr "det finnes ingen Gud uten Allah, og Muhammed er hans profet", det er trosbekjennelsen.
Tusen takk for svar!

Trosbekjennelsen må jo være greit å flagge, men at det i hovedsak brukes av ekstreme grupperinger ala Al-Qaida gjør jo det litt mer betenkelig.. Har en på vennelista på facebook som bruker dette som profilbilde - kanskje jeg skal ringe PST :P Det kan jo også hende at gutten bare er en god muslim som vil flagge sin tro uten andre skumle baktanker, men hvorfor ta noen sjanser! Jeg kunne jo også ha spurt han, men det blir for enkelt
Hvem skal egentlig bestemme at det i hovedsak brukes av ekstreme grupperinger ala Al-Qaida?
Såvidt jeg vet brukes det bildet av mange muslimer, uten en tankegang synonymt med Al-Quida's.
Som han over påpekte er det trosbekjennelsen til muslimer, og hva er vel galt med å bruke dette bilde da?
Hadde forstått det om det sto drep de vantro eller noe lignende, men dette er dog bare et bilde som viser at du er "Muslim".
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Har en på vennelista på facebook som bruker dette som profilbilde - kanskje jeg skal ringe PST :P Det kan jo også hende at gutten bare er en god muslim som vil flagge sin tro uten andre skumle baktanker, men hvorfor ta noen sjanser! Jeg kunne jo også ha spurt han, men det blir for enkelt
Vis hele sitatet...
Er du seriøs???? Haha, lykke til!
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er du seriøs???? Haha, lykke til!
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, men takk allikevel
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Tusen takk for svar!

Trosbekjennelsen må jo være greit å flagge, men at det i hovedsak brukes av ekstreme grupperinger ala Al-Qaida gjør jo det litt mer betenkelig.. Har en på vennelista på facebook som bruker dette som profilbilde - kanskje jeg skal ringe PST :P Det kan jo også hende at gutten bare er en god muslim som vil flagge sin tro uten andre skumle baktanker, men hvorfor ta noen sjanser! Jeg kunne jo også ha spurt han, men det blir for enkelt
Vis hele sitatet...
Hva skal du si til dem? "En fyr jeg er venn med på facebook har et tvilsomt profilbilde. Jeg mistenker han er terrorist!"

Tror du bør la det ligge jeg

Edit: Bra du ikke mente det.
Sist endret av Daybreak; 2. februar 2012 kl. 11:19.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Hvem skal egentlig bestemme at det i hovedsak brukes av ekstreme grupperinger ala Al-Qaida?
Såvidt jeg vet brukes det bildet av mange muslimer, uten en tankegang synonymt med Al-Quida's.
Vis hele sitatet...
Den svarte versjonen brukes av muslimske soldater under Jihad, du kan få avgjøre selv om du synes gruppene som i dag bedriver Jihad mot vestlig sivilisasjon er ekstreme eller ikke. For å sitere Wikipedia på teksten som står under bildet av det svarte flagget med Shahada'en:

The "black flag of jihad" as used by various Islamic terrorist organizations (since the late 1990s)
Vis hele sitatet...
Selve tekster er rimelig "uskyldig" i seg selv og blir benyttet på mange muslimske flagg slik som kristne nasjoner bruker kors. Saudi Arabia har for eksempel samme teksten på en grønn bakgrunn.

Sitat av TobNor Vis innlegg
Tror ikke det hjalp hva det står, tror han leter etter hva det betyr :P
Vis hele sitatet...
Om du klikker på den blå teksten mitt i posten min får du på magisk vis opp en Wikipedia side som forklarer ganske godt hva teksten betyr og dens historiske bakgrunn.