Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79436
Achivment recived: Kill 50 "Måker" in one round
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Denne tråden minner meg (dessverre) litt om en scene fra 24 Hour Party People, hvor en av gutta forgifter og dreper 3000 duer, noe de visstnok skal ha gjort i virkeligheten, this basically http://www.youtube.com/watch?v=DShTxEmLtEM

Hvis dette er ett seriøst problem så vil viltnemda ta seg av problemet ditt, onkelen min kjenner en som jobber der, og de har i "krisesituasjoner" skutt en del måker. Du skal ikke gå til angrep på fuglene, og ihvertfall ikke med gift eller luftgevær, dette er forkastelig, selv om jeg skjønner at det kan være rimelig fristende, jeg har nemlig et lignende problem med skjærer utenfor vinduet mitt. Å ta liv av dem er at de ikke hjelper mer enn i førsterunden, det eneste som hjelper er preventive tiltak, som nevnt av EoT, å fjerne søppel og mat fra gata blant annet.

At last...PetterH, "Jeg skaut en måkejævel en gang. Det var det første kille, og headshot, utafor CS.", dette oser det ikke akkurat Darwin Awards av, annet enn det så har jeg ingen intelligente svar til akkurat det.
Vis hele sitatet...
Jo, det er AKKURAT Darwin Aaward det oser...OM du da faktisk vet hva Darwin Awards er da... Det er ikke HELT D.A, men han kommer seg. Bare han gjør noe dumt som setter sitt eget liv i fare så er han en selvskreven D. Awards-vinner
"Darwin Awards are given to honor those who do their best to ensure that the next generation is smarter--by one. These heroes sacrifice their very lives to give our children a better future... "
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/06/24/n...eter/17059001/

"Kripos er satt inn for å etterforske drap på over 50 måker i Ålesund sist helg."

oh kan bare slette den posten min gitt, er vist posta allerede :-p
Jeg ser ikke hva m[ker gj;r godt?
De bare irriterer folk, og er skadet i "hodet".

TS: Visst du skal skye de, callme! Im in.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Ok, hvem i all verden gir 20 KP til et rasshøl av en dyreplager? Greit at fugler kan forstyrre deres hellige fred, men de er tross alt levende vesener de også. Skulle jaggu skutt på dere med luftegevær...
Vis hele sitatet...

Ja, det lurer jeg også på! Ikke at jeg er "et rasshøl av en dyreplager", men KP funksjonen tar helt av her
lag deg en flammekaster, og prøv å samle alle måkene på et sted. Da kan du bare løpe bort til de å brenne alle samtidig, en stille og human måte
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
lag deg en flammekaster, og prøv å samle alle måkene på et sted. Da kan du bare løpe bort til de å brenne alle samtidig, en stille og human måte
Vis hele sitatet...
Den der var rett og slett bare dum, i tillegg vil måsene bare fly bort før du får nærmet deg...
Unnskyld hvis jeg stjeler tråden litt her, men det er en del skjærer som roter rundt i hagen. Det begynner å bli temmelig irriterende, er det ulovlig å drepe dem?
Sitat av strangel Vis innlegg
Jo, det er AKKURAT Darwin Aaward det oser...OM du da faktisk vet hva Darwin Awards er da... Det er ikke HELT D.A, men han kommer seg. Bare han gjør noe dumt som setter sitt eget liv i fare så er han en selvskreven D. Awards-vinner
Vis hele sitatet...
Joda, jeg vet hva Darwin Awards er, men jeg fant ikke noe passende nedsettende å si om en så tilbakestående uttalelse, sorry for ufint skrevet, men jeg ble helt lamslått over at noen kunne tenke sånn....Og videre, hvis man tenker på livet som et CS-spill/runde/whatever, vil jeg si at man setter livet sitt, om ikke i direkte fare, hvertfall en form for indirekte fare.

Sitat av Nemizz Vis innlegg
Ja, det lurer jeg også på! Ikke at jeg er "et rasshøl av en dyreplager", men KP funksjonen tar helt av her
Vis hele sitatet...
Jeg er såpass enig at jeg burde gitt deg KP, men det ville vel blitt litt mot sin hensikt?
Sitat av tvp Vis innlegg
Unnskyld hvis jeg stjeler tråden litt her, men det er en del skjærer som roter rundt i hagen. Det begynner å bli temmelig irriterende, er det ulovlig å drepe dem?
Vis hele sitatet...
Jakttid for skjære er 10.08-28.02 ifølge kilden, så du må i såfall vente til høsten.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jakttid for skjære er 10.08-28.02 ifølge kilden, så du må i såfall vente til høsten.
Vis hele sitatet...

Hmm, hvor pålitelig kilde er den google gruppen?..
Er det like ille å drepe en rotte som det er å drepe en måse?
Hvis jeg får teremitter i huset, skal jeg flytte slik at de kan leve i fred?
Hvis en bikube henger ved huset, skal jeg flytte?

Innrøm det, måser er plagedyr og er ikke verd noe...
Sitat av tvp Vis innlegg
Hmm, hvor pålitelig kilde er den google gruppen?..
Vis hele sitatet...
Tidene stemmer: http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20070201-0112.html

Man trenger fortsatt jegerprøve og jegerlisens, og det må være i egnet område med trygg bakgrunn.

Sitat av Katalysator Vis innlegg
Er det like ille å drepe en rotte som det er å drepe en måse?
Hvis jeg får teremitter i huset, skal jeg flytte slik at de kan leve i fred?
Hvis en bikube henger ved huset, skal jeg flytte?

Innrøm det, måser er plagedyr og er ikke verd noe...
Vis hele sitatet...
Det er et spørsmål om hvor grensen for "plagedyr" går. Hvis du har mus, rotter, termitter eller liknende i huset som ødelegger huset ditt, så er det selvfølgelig ingenting som hindrer deg fra å gjøre lovlige tiltak for å bli kvitt de. At en måke ved kysten roper litt høyere enn hva som behager trådstarter vil jeg si blir en helt annen sak. Du kan jo sammenlikne det med en situasjon med mennesker; hvis jeg bryter meg inn hos deg og ødelegger tingene dine, så kan du selvsagt gjøre fysisk motstand, men hvis jeg klipper naboplena og du vil ha det stille, så kan du selvsagt ikke løpe over og slå meg ned av den grunn.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er en haug med måker her nede på et fabrikkområde..greit nok at de skriker og oppfører seg tilbakestående på dagtid. (for da sitter jeg med dubstep i 7.1 headsettet) Men på kvelden, når jeg skal sove så skriker de. Her i natt oppførte de seg som noen galninger kl 12 så jeg ikke fikk sove, skulle på jobb kl 07.

Kan jeg hente et gevær og skyte dem? Hva sier loven om det? Er de freda?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke skyte måker i hekketiden, da er det fredet over hele landet. Dessuten er fire av artene rødlistet, og tre av disse er totalfredet hele året. Du kan ikke skyte innenfor bebyggelsen, og heller ikke med luftgevær, som er forbudt å bruke til jakt.

Men hvorfor skal du i det hele tatt skyte? Har ikke måkene rett til å leve? Hva galt har de gjort? De er ikke "uansvarlige" fordi de beskytter ungene sine, tvert imot - de gjør bare sin plikt for neste generasjon. Uten denne forsvarsadferden ville de hjelpeløse ungene vært et lett bytt for mennesker og dyr. Det er vi som er uansvarlige hvis vi skyter dem, og særlig i hekketiden når ungene er helt avhengige av foreldrene. Måkene er ikke ute etter å skade deg, de er bare livredde for ungene sine og vil holde deg unna. Løft armen så flyr de unna.

Politiet er på vakt mot ulovlig dreping av fugler. Beslaglegging av våpen og tusenvis av kroner i bot er en vanlig reaksjon for å skyte måker i hekketiden. I Ålesund er Kripos koblet inn etter massedrap på hekkende måker. En person fikk i tillegg fengsel for å ha skutt en måke innenfor tettbebyggelsen.

Etterhvert som måkene får status som rødlistet og truet, økes innsatsen for å verne dem. De sliter hardt som følge av overfiske og næringsvikt, de finner ikke nok mat i havet til ungene sine, og tvinges til å flytte inn til byer og tettsteder for å leve på innlandsfisk, søppel, såkorn, etc. - og blir av noen mennesker hetset nettopp for dette, enda det er vår egen skyld... Det er merkelig hvordan noen kan klage på måker som gir lyd fra seg og legger fra seg visittkort, selv om dette er helt harmløst, samtidig som de tåler kontinuerlig motorstøy og skadelig eksos og forurensing.

Vil anbefale deg å bruke "sov i ro" hvis du ikke får sove. Det gjør jeg for å dempe støyen fra en nærliggende flyplass og helikopterbase. Ville gjerne hatt måkelyder i stedet, men de ville nok uansett druknet i motorlarm. Må gå til sjøen for å se på måkene, de få som er igjen, og det er knapt en lyd i dem - de flyr bare stille forbi. Vakre fugler. Savner tidligere tiders måkeliv - nå er det mest båtliv og motorstøy, og massevis av søppel og knuste flasker overalt. Skal man klage, så er det sannelig nok å klage på av vår egen adferd...
Sist endret av Filosof; 28. juni 2011 kl. 18:57.
Tusen takk, Filosof. KP til deg.

Har sagt det før i tråden, men jeg vet ikke om noen fikk det med seg:
Er måkene innpåslitne, så tar du og kaster noe opp i lufta mot de.
En liten neve med sand, eller tilogmed ei papirkule funker.
Noen ganger kommer de etter meg når jeg bader i elva her, da spruter jeg bare litt vann, så har jeg fred i noen minutter.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av technot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
vel de meldte seg da. fikk angst da de så seg selv på overvåknings cam på nettet. lulz.
Om du kan skyte dem? Det er ikke noe som kan hindre dine handlinger. Er det lov, det tror jeg ikke og om de er fredet vet jeg ikke. Men for all del, go for it!

TS: Er dette deg?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10088225
Det er egentlig meningsløst at man er nødt til å forsvare noe så innlysende som måkers rett til å leve. Hvem er det som ødelegger jorda - som forurenser, forsøpler, forgifter, torturerer, dreper, kriger og utrydder? Er det måkene som skaper problemer for jorda, eller kan vi være så ærlige å innrømme at det er vi selv? Det er utrolig at noen kan henge seg opp i noe så harmløst som fuglers naturlige forsvar av ungene og deres kommunikasjon, og fremstille dette som en trussel mot dem selv, og samtidig overse at det faktisk er vi som er en trussel mot måkene, og alle andre arter - inkludert oss selv.
Sist endret av Filosof; 1. juli 2011 kl. 01:22.
Sitat av Filosof Vis innlegg
Det er egentlig meningsløst at man er nødt til å forsvare noe så innlysende som måkers rett til å leve.
Vis hele sitatet...
Har måker noen iboende rett til å leve, utover det at du føler at de skal ha det? Jeg er sterkt imot å drepe noe levende og tenkende vesen på en slik måte at det opplever unødvendig smerte under drapet, men likevel mener jeg ikke at dyr nødvendigvis har en rett til livet.

Sitat av Filosof Vis innlegg
Hvem er det som ødelegger jorda
Vis hele sitatet...
Vel, ikke oss ihvertfall. Jorden har det flott, og har ikke tenkt seg noen steder. Selv om vi utrydder noen arter her på overflaten, er vi også en art. Når en tenker på det har jorden selv ved flere anledninger utryddet mesteparten av de levende vesner på overflaten.

George Carlin sier det hele med humor


Sitat av Filosof Vis innlegg
- som forurenser, forsøpler, forgifter, torturerer, dreper, kriger og utrydder?
Vis hele sitatet...
Joda, vi gjør alt det. Men likevel, selv om jeg er fullstendig enig i at vi burde forsøke å begrense alle de ovenfornevnte hendelser, vil jeg bare påpeke at du er en hykler når du lister opp "forurenser og forsøpler" på listen din, her du tydeligvis sitter og kommuniserer med andre mennesker gjennom en datamaskin det har krevd en del ressurser å produsere.

Det er ikke meningen å fornærme deg ved å kalle deg en hykler, for dette er nok en betegnelse som kan brukes på de fleste som er opptatt av miljøet, ja sogar nesten på hele den menneskelige befolkning. Sannheten er at vi, på tross av vår evne til logikk og fornuft, er vesner dominert av følelser, og nesten alltid vil følelsene dominere. Dermed vet vi at fra et fornuftsmessig standpunkt er flere av våre handlinger "gale", men likevel trår vi ufortrødent frem.

Dette gjelder måkedreping i like stor grad som det gjelder noe annet. Følelser danner basis for våre handlinger.

Sitat av Filosof Vis innlegg
Er det måkene som skaper problemer for jorda, eller kan vi være så ærlige å innrømme at det er vi selv?
Vis hele sitatet...
Jorda har det fint.



Sitat av Filosof Vis innlegg
Det er utrolig at noen kan henge seg opp i noe så harmløst som fuglers naturlige forsvar av ungene og deres kommunikasjon, og fremstille dette som en trussel mot dem selv, og samtidig overse at det faktisk er vi som er en trussel mot måkene, og alle andre arter - inkludert oss selv.
Vis hele sitatet...
Siden det virker som om du er en mann/kvinne med litt innsikt i tingenes tilstand er det underlig at du synes det er utrolig at noen kan henge seg opp i måkenes atferd. Det er flere mennesker som har en tilstand som kalles misophonia, en tilstand som innebærer opplevelsen av sinne ved eksponering for bestemte lyder. Dette er en følelsesmessig respons som til en viss grad kan kalles vanlig hos mennesker, du vet når en lyd bare går deg på nervene, men noen utvikler dette til et nivå som langt overskrider vanlig irritasjon.

Disse følelsesmessige responsene hos mennesket må også kunne betegnes som naturlige.


Hvorvidt vi er en trussel mot oss selv vil vise seg.
Jeg irriterer meg over høye lyder når jeg skal sove, men istedet for å skyte/drepe det som lager lyd, overdøver jeg det med god dubstep
det holder med et luftgevær, til 1500,- (utgangshastighet 200m/s +) så kjøper du deg kikkertsikte, skyter det inn.
å der har du det.. ta ut noen av dem så trekker de andre seg lenger og lenger vekk til de er der "du vil ha dem"
har gjort det samme over en del år da vi var ILLE plaga! de satt på hustaket over inngangsdøra så vi kunne nesten ikke gå ut en gang. ifjor å i år... nesten INGEN.. god investering vil jeg si
men det gjelder at du gjør det fort ferdig. øv deg så du treffer der du vil og ikke f.eks vingen. skyt etter hodet og de blir ferdige med en gang istedet for og pines til døde.
Jeg irriterer meg over at en eller annen fjott driver å spiller høy irriterende dubstep i parringstiden min, slik at jeg ikke får no Måke-poontang i det hele tatt. Kan jeg skyte ham?
Sitat av Måke Vis innlegg
Jeg irriterer meg over at en eller annen fjott driver å spiller høy irriterende dubstep i parringstiden min, slik at jeg ikke får no Måke-poontang i det hele tatt. Kan jeg skyte ham?
Vis hele sitatet...
haha, en måke på NFF, så bra hahaha.

men nei, du kan desverre ikke det.
Sitat av Måke Vis innlegg
Jeg irriterer meg over at en eller annen fjott driver å spiller høy irriterende dubstep i parringstiden min, slik at jeg ikke får no Måke-poontang i det hele tatt. Kan jeg skyte ham?
Vis hele sitatet...
Bare skyt, bor sikkert laaaaangt unna deg så...
Jeg hadde slengt litt råttegift eller lignende i noe brød og gitt det til dem. Det hadde ikke blitt en fin død, men hvis jeg var så inderlig plaget, så måtte jeg nok gjort det.
Forferdelig at noen kan foreslå luftgevær, rottegift og lignende mot måker. Det er strengt forbudt og politiet har fått instrukser om å ta miljøkriminalitet på alvor. Folk får tusenvis av kroner i bot for å skyte en måke, og en person fikk fengsel for å ha skutt en måke i tettbebyggelsen.

Slutt å tenke bare på dere selv! Det er andre som også har rett til å leve, til å spise, forsvare ungene sine, etc. Det er helt absurd slik noen driver på og klager på uskyldige dyr som ALDRI har gjort dem noe. Det er helt kvalmende, og man orker knapt å lese slike kommentarer. Bli voksne, fort, og slutt å plage uskyldige og forsvarsløse dyr!
Lurer litt på hvor grensen går for alle dere som er så imot måke skyting. For min del så setter jeg måker og duer i samme bås som mus og insekter. Er veldig glad i dyr men av en eller annen grunn så ser jeg på måker som "skadedyr".

Hvis dere får mus i huset, mater dere den isteden for og sette ut feller?
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Lurer litt på hvor grensen går for alle dere som er så imot måke skyting. For min del så setter jeg måker og duer i samme bås som mus og insekter. Er veldig glad i dyr men av en eller annen grunn så ser jeg på måker som "skadedyr".

Hvis dere får mus i huset, mater dere den isteden for og sette ut feller?
Vis hele sitatet...
Måkene gjør null skade på huset ditt (og nei, jeg anser ikke litt måkedritt her og der skader) så hvorfor du setter dem i samme bås som mus og innsekter aner jeg ikke. Vi hadde forøvrig slitt veldig dersom "skadedyr" som mus og innsekter forsvant fra planeten, så det er lov å bruke sunn fornuft når man absolutt skal drive med ødeleggelser på naturen.
Sist endret av Nerdefruen; 1. juli 2011 kl. 21:58.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Måkene gjør null skade på huset ditt (og nei, jeg anser ikke litt måkedritt her og der skader) så hvorfor du setter dem i samme bås som mus og innsekter aner jeg ikke. Vi hadde forøvrig slitt veldig dersom "skadedyr" som mus og innsekter forsvant fra planeten, så det er lov å bruke sunn fornuft når man absolutt skal drive med ødeleggelser på naturen.
Vis hele sitatet...
Vi snakker ikke om arter som er utrydningstruet gjør vi? Noen ganger må man hjelpe naturen ved og skyte dyr for at ikke en dyreart blir for stor kontra en annen i spesielle områder. Det er jo ikke tilfelle med måker men hvis man ikke for sove p.g.a måker, synes ivertfall jeg det er greit og plaffe litt med luftgevær. Bør kanskje se om man klarer og skremme de med varselskudd før man eventuelt går for killshot.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Vi snakker ikke om arter som er utrydningstruet gjør vi? Noen ganger må man hjelpe naturen ved og skyte dyr for at ikke en dyreart blir for stor kontra en annen i spesielle områder. Det er jo ikke tilfelle med måker men hvis man ikke for sove p.g.a måker, synes ivertfall jeg det er greit og plaffe litt med luftgevær. Bør kanskje se om man klarer og skremme de med varselskudd før man eventuelt går for killshot.
Vis hele sitatet...
Om du ikke får sove pga måker så fins det tusen andre ting du kan gjøre enn å skremme/skade dem. Øreplugger er en fantastisk fin ting i slike situasjoner.
Her var det mange kyniske innlegg. Måkene angriper deg ja, buhu - for en krise. Bruk feks. paraply når du går til jobb da, så får du ikke måkeskit over deg. Værre er det ikke. Luftpistol, loff med rødsprit.. jeeeezes for en gjeng.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Hvorfor flytter ikke folk bare til tettbygde strøk i innlandet hvis måker plager dem så fælt? Ingen har tvunget noen til å bo i måkeland. Å bo ved kysten er fint, men måker er en del av pakka i likhet med tang og tåkelur.
Jag dem heller vekk med med mad sann syk båthornting.
Det med gift er litt skummelt måker mister mat, litt synd hvis naboens hund eller lillesøstra di eter det. Bare en liten tanke.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Vi snakker ikke om arter som er utrydningstruet gjør vi? Noen ganger må man hjelpe naturen ved og skyte dyr for at ikke en dyreart blir for stor kontra en annen i spesielle områder. Det er jo ikke tilfelle med måker men hvis man ikke for sove p.g.a måker, synes ivertfall jeg det er greit og plaffe litt med luftgevær. Bør kanskje se om man klarer og skremme de med varselskudd før man eventuelt går for killshot.
Vis hele sitatet...
4 av de norske måke artene er faktisk rødlistet. men du ser kansje forskjell på vanlig måke og utrydningstruet måke fra litt avstand.. ?

noen av de 50 måkene som ble skutt i ålesund var også av den utrydningstruede sorten, så de så iallefall ikke forskjell. noe sier meg at de ikke brydde seg så mye om rødlisten uansett..
Sitat av produsenten Vis innlegg
Er det her deg eller? (trådstarter)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10088225
Vis hele sitatet...
Du er den sjuende som poster den linken.
Nå har de jo skutt måker og satt fyr på dem mens de var i livet og da begynner det og gå forbi hva jeg syntes er akseptabelt!
Greit nok drep dem hvis du absolutt må, men da kan du fanken meg gjøre uten og pine dem!
Sitat av pillthrill Vis innlegg
det holder med et luftgevær, til 1500,- (utgangshastighet 200m/s +)
.
Vis hele sitatet...
Nei for faen!

Har sagt det før, og sier det igjen. Kommer til å nevne det noen ganger til senere også, sikkert.

Utgangshastigheten har ingenting å si når kula veier under et gram. Det er altfor lite til å kunne drive sikker og human jakt
Bare for å ta ta ei vill gjetting, vil jeg tippe at et luftgevær har en munningsenergi på ca 12-15 joule. Det er ved munningen.
Med ei så lett kule er det ikke mye energi igjen etter 50 meter, eller bare etter 30, som må sies å være realistisk skyteavstand på fugl.

Ei salongrifle har rundt 150 joule i anslagsenergi, og ei langt tyngre kule.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av produsenten Vis innlegg
Er det her deg eller? (trådstarter)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10088225
Vis hele sitatet...
Nei, ingen av disse personene var meg! (ja jeg vet, seint svar)
Dypp litt brød i sprit. Får du deg en finfin latter samtidig som de har mer enn nok med å holde seg i lufta.

Hvorfor skal ikke en måke få litt morro? Skogens Konge er stadig vekk observert sjanglende i folks hager.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Staggere Vis innlegg
Dypp litt brød i sprit. Får du deg en finfin latter samtidig som de har mer enn nok med å holde seg i lufta.

Hvorfor skal ikke en måke få litt morro? Skogens Konge er stadig vekk observert sjanglende i folks hager.
Vis hele sitatet...
Hvis du definerer det måkene utsetter stakkars meg for som "litt moro", har du aldri opplevd måker på kloss hold.

Det er dog nå vinter og problemet med måkene er borte, men planlegger å skaffe inn et ordentlig snikskytergevær og jegerlisens for neste år, samt et arsenal av ammunisjon. Nøyaktig hvor lett det blir vet jeg ikke etter at Anders Behring Breivik lekte seg i Oslo og Buskerud.
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
lag deg en flammekaster, og prøv å samle alle måkene på et sted. Da kan du bare løpe bort til de å brenne alle samtidig, en stille og human måte
Vis hele sitatet...
Jeg skal lage en flammekaster fyre av på deg, så får vi se hvor humant det er.
Sist endret av Spelly; 12. oktober 2011 kl. 11:54.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hvis du definerer det måkene utsetter stakkars meg for som "litt moro", har du aldri opplevd måker på kloss hold.

Det er dog nå vinter og problemet med måkene er borte, men planlegger å skaffe inn et ordentlig snikskytergevær og jegerlisens for neste år, samt et arsenal av ammunisjon. Nøyaktig hvor lett det blir vet jeg ikke etter at Anders Behring Breivik lekte seg i Oslo og Buskerud.
Vis hele sitatet...
Huset jeg bor i er 30 meter fra havet. Har heldigvis lært meg leve med dem. Skrikinga dems er på en måte noe som hører hjemme. Sært men sant.

Fått deg ei ruge i ansiktet tidligere? Det har jeg. Anbefales, da dine arbeidskolleger får seg en latter for livet.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Vel, jeg og en kompis gjorde dette for ca. 5-6 år siden. Noen ringte snuten å sa at to tullinger stod med pumpehagle på piren.... Politiet kom og konfiskerte luftgeværet mitt og jeg fikk 1500 i bot.
Vis hele sitatet...
Tullingene i dette tilfelle er personene som skadeskyter fugler fordi de ikke kan finne på noe bedre å ta seg til! Jeg gjorde det samme da jeg var ung og dum, men ga meg og begynte nesten å sippe da jeg så den første måken jeg traff bli skadeskutt og vakle av gårde i smerte. Håper du forsto og lærte av straffen du fikk, selv om innlegget ditt ikke akkurat reflekterer dette..

Edit: Leste litt feil, så ta dette innlegget med en klype salt
Sist endret av nilsern; 12. oktober 2011 kl. 12:20.
Om det er lov eller ikke, hvem bryr seg? Norge har så mange strenge og useriøse lover, så hvis du skal leve korrekt etter de, da har du så vidt lov å gå ut døren på ditt eget hus. Angående måkene, skyte dem, ærlig talt? Det gjør man i 5 års alderen, når du blir litt mer voksen gjør du som gutta over her, loff og rødsprit!
Sist endret av madshit; 12. oktober 2011 kl. 13:23.
du kan skyte måker fritt, har levs gjort det å rungte purken først, men pass på så du ikke blir siktet for våpen i boligområde
et høyt smell kan funke hvis de ikke er så altfor langt unna, og du ikke forventer at de blir borte for all tid. Har en masse fugler i et tre utenfor soveromsvinduet som kan finne på å ha konsert når jeg prøver å sove. Det er provoserende som faen jeg veit, men de er jo fugl og skjønner ikke sånt. Du må senke deg til deres nivå!

Hvis du går til vinduet og klapper så hardt du kan, eller brøler(som om du skal drepa drepa) så burde de forsvinne, eller ihvertfall holde nebb til du får sovna. Litt vanskelig å få slappa etterpå, svie i halsen eller henda og litt kry av å nettopp ha hevda sin plass på næringskjeden
Sist endret av Bothrops; 12. oktober 2011 kl. 13:48.
Er det ikke bedre å bare kalle alle måkene inn til konfliktråd? Jeg er sikker på at måker er forståelsesfulle og fornuftige om de bare får sjansen!