Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79511
Hvis det var ts sitt værk så må jeg nokk kjefte litt på deg. Enten lar du noe leve eller drepe det, ikke la det være halvdødt og politiet må avlive dem.
haha jeg dævva litt av å lese overskrifta på vg etter at jeg så overskrifta på denna posten et par dager siden ellerno. :P
Haha måtte flire når jeg leste VG i dag, Men neste gang prøv å sikt litt bedre.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Hvis det var ts sitt værk så må jeg nokk kjefte litt på deg. Enten lar du noe leve eller drepe det, ikke la det være halvdødt og politiet må avlive dem.
Vis hele sitatet...
Skulle blitt kringlevridd, ikke pusekejfting..
Sitat av Nemizz Vis innlegg
Rødsprit+loff?
Vis hele sitatet...
Har noen kompiser som kjørte dette trickset for 20 år siden, jeg lo litt da jeg så det igjen. Du oppfordrer altså til fyllekjøring med måker.
rødsprit trikset funker enda bedre etter at ungene deres har klekket. Fin fint når de spyr gift ned i halsen på sine egne unger å utrydder seg selv på den måten.
Sitat av Reow9 Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10087732

Hahahahhaha hahaha? Seriøst? Hahahah

EDIT: Så var det en før meg
Vis hele sitatet...
Sitat av Sebbai Vis innlegg
HAHAHAHAH, jeg døde!
Vis hele sitatet...
Sitat av ildronz Vis innlegg
vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087732 hahahahahaha. gjem geveret ;-)
Vis hele sitatet...
Sitat av Shikaru Vis innlegg
haha jeg dævva litt av å lese overskrifta på vg etter at jeg så overskrifta på denna posten et par dager siden ellerno. :P
Vis hele sitatet...
Sitat av Fluffybum Vis innlegg
Haha måtte flire når jeg leste VG i dag, Men neste gang prøv å sikt litt bedre.
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/909964.jpeg
Ja hahaha utrolig morsomt. You make me sick.
“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” - Mahatma Gandhi
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Noe vi gjorde her i fjøre for noen år siden var å ta livet av en måke. Denne hang vi opp i en stolpe, etter dette var vi ikke plaget lengre. Veldig effektivt, måsen følte seg truet så den holdt seg unna.

Jeg har et salonggevær med lyddemper så det går et par måker i løpet av et år. Men slik er det bare.
Det jeg elsker med freak forum er at man kan stille verdens mest random spørsmål,
og allikavel motta en dominerende majoritet av seriøse tips og svar.
Sitat av qanuk Vis innlegg
hva faen er galt med dere egentlig? dere snakker om drap av helt uskyldige skapninger, dere vet det? skremmende å lese gjennom tråder som dette og se at omtrent alle gir blanke faen.

du vil aldri kunne fjerne dem helt, så jeg foreslår rett og slett at du flytter. det er du som har et problem med dem, og du kan ikke ha den tankegangen at du skal drepe alt som tar fra deg nattesøvnen.
Vis hele sitatet...
Don't feed the troll!
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Kan jeg drepe hunder?
Vis hele sitatet...
Hvis du trenger hundekjøtt for å overleve akkurat nå, så kan du vel det
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Her er det en i Bergen som har dratt den litt lengre. Tar den helt ut.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...p?artid=509244
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Her er det en i Bergen som har dratt den litt lengre. Tar den helt ut.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...p?artid=509244
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å skyte og skade, og spise dem for å overleve.
Survival of the fittest!
(Fra wiki)Krykkje: Den årlige overlevelsen ligger rundt 88 %, noe som tilsvarer en gjennomsnittlig livslengde på 12 år.
Fiskemåke: Fiskemåken er en av Norges vanligste måkearter med et MINIMUMANSLAG på 150 000 hekkende par.
Gråmåke: Hekkebestanden i Norge er anslått til 233 000 par.

Som du ser så er di 2 nederste måkeartene jævla utbredt, så det er bare å begynne å massakrere. Husk at menneskeheten avhenger av deg! ITS US OR THEM!! PS: Vær litt grei å prøv å få ned Krykkjens årlige overlevelse statistikk på rundt 75%
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Survival of the fittest!
(Fra wiki)Krykkje: Den årlige overlevelsen ligger rundt 88 %, noe som tilsvarer en gjennomsnittlig livslengde på 12 år.
Fiskemåke: Fiskemåken er en av Norges vanligste måkearter med et MINIMUMANSLAG på 150 000 hekkende par.
Gråmåke: Hekkebestanden i Norge er anslått til 233 000 par.

Som du ser så er di 2 nederste måkeartene jævla utbredt, så det er bare å begynne å massakrere. Husk at menneskeheten avhenger av deg! ITS US OR THEM!! PS: Vær litt grei å prøv å få ned Krykkjens årlige overlevelse statistikk på rundt 75%
Vis hele sitatet...
hva survial of the fittest? er du morsom?

det er drittunger her eller voksne mongiser som skyter fugler med våpen.
jeg er i allianse med alle dyr og skulle gjerne hjulpet måkene ved å slå de som skyter dem, men jeg kan ikke, for de er beskytta av loven. hvis jeg slår dem så blir jeg arrestert og får straff, langt ifra noe survival of the fittest. i jungern er det nemlig ingen lover som beskytter deg.

det her er feiging med våpen VS uskyldige dyr.

da jeg så de bildene av måkene som blødde fra hodet osv.. jeg har ikke ord..
jeg håper en fuckings storm kommer og blæster huset til de som skjøt dem.
så kan de prøve å skyte ned naturen og..
Sitat av sugerøret Vis innlegg
hva survial of the fittest? er du morsom?

det er drittunger her eller voksne mongiser som skyter fugler med våpen.
jeg er i allianse med alle dyr og skulle gjerne hjulpet måkene ved å slå de som skyter dem, men jeg kan ikke, for de er beskytta av loven. hvis jeg slår dem så blir jeg arrestert og får straff, langt ifra noe survival of the fittest. i jungern er det nemlig ingen lover som beskytter deg.

det her er feiging med våpen VS uskyldige dyr.

da jeg så de bildene av måkene som blødde fra hodet osv.. jeg har ikke ord..
jeg håper en fuckings storm kommer og blæster huset til de som skjøt dem.
så kan de prøve å skyte ned naturen og..
Vis hele sitatet...
Hahahaha Chill da man! Bare kødder da, det skal jo faen ikke gå ann å ta det jeg sa seriøst.
Måker er noe makkverk. Driter ned brygga på hytta så man må skrubbe i timesvis for å få det reint. Skyt dem!
Sitat av Zolly Vis innlegg
Måker er noe makkverk. Driter ned brygga på hytta så man må skrubbe i timesvis for å få det reint. Skyt dem!
Vis hele sitatet...
Ja, fy faen.. Tenk at naturen er så jævla frekk og tvinger seg innpå hytta deres på den måten! Både dyr og bæsj og trær og alt mulig dritt! Før du vet ordet av det får du vel rusk i skoen også, sånn som naturen nekter å ta ansvar for å asfaltere seg selv, som seg hør og bør!

Tror en del av fjortisene her hadde hatt meget godt av noen lengre opphold i fjell og mark når måker er livets store problem, og grov dyremishandling er en akseptabel måte å løse dette "problemet" på. Får vel bare håpe dere kommer til hektene når puberteten er over.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
hva survial of the fittest? er du morsom?

det er drittunger her eller voksne mongiser som skyter fugler med våpen.
jeg er i allianse med alle dyr og skulle gjerne hjulpet måkene ved å slå de som skyter dem, men jeg kan ikke, for de er beskytta av loven. hvis jeg slår dem så blir jeg arrestert og får straff, langt ifra noe survival of the fittest. i jungern er det nemlig ingen lover som beskytter deg.

det her er feiging med våpen VS uskyldige dyr.

da jeg så de bildene av måkene som blødde fra hodet osv.. jeg har ikke ord..
jeg håper en fuckings storm kommer og blæster huset til de som skjøt dem.
så kan de prøve å skyte ned naturen og..
Vis hele sitatet...
Måte på aggressiv holdning. Tror du burde roe litt ned, kompis.

80% av alt som har blitt sagt i den tråden her er bare tull å vås. Ingen grunn til å hisse seg opp.

Jeg støtter dog å skyte aggressiv måker, som driter ned, og hakker på alt dem ser på gaten.
Det er dessuten lov å drepe måker, utenom i hekketiden dems.

Det viser bare at du er på samme nivå som måkene, med tanke på oppførselen din.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
blæster huset - skyte ned naturen - i jungern er det nemlig ingen lover som beskytter deg
Vis hele sitatet...
Skjerpings.
Sist endret av phideph; 22. juni 2011 kl. 11:25.
http://www.lovdata.no/for/sf/md/td-1...-1000-002.html
II. Felling av viltarter som gjør skade1

A. Hettemåke, fiskemåke, gråmåke, svartbak, bydue, ringdue, svarttrost, gråtrost, måltrost, rødvingetrost, skjære, kråke, ravn, gråspurv, hare, rødrev, røyskatt, mink, mår og grevling, kan felles uten særskilt tillatelse hele året av eier/bruker/rettighetshaver eller den han bemyndiger når disse gjør skade av vesentlig økonomisk betydning på en eller flere av følgende verdier: Hus, hage, åker, plante- eller frøkultur, aktivt drevne egg- og dunvær, pelsdyrfarm, fjørfeoppdrett eller viltoppdrett.
Vis hele sitatet...
Sitat av Layzi Vis innlegg
Måte på aggressiv holdning. Tror du burde roe litt ned, kompis.

80% av alt som har blitt sagt i den tråden her er bare tull å vås. Ingen grunn til å hisse seg opp.

Jeg støtter dog å skyte aggressiv måker, som driter ned, og hakker på alt dem ser på gaten.
Det er dessuten lov å drepe måker, utenom i hekketiden dems.

Det viser bare at du er på samme nivå som måkene, med tanke på oppførselen din.

Skjerpings.
Vis hele sitatet...
Mhm Folk har en tendens til å ta ting LITT for seriøst her på nettet. Selv støtter jeg skyting av måker til en viss grad, men det er da ikke snakk om noen form for utryddelse eller noe i den duren.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Måte på aggressiv holdning. Tror du burde roe litt ned, kompis.

80% av alt som har blitt sagt i den tråden her er bare tull å vås. Ingen grunn til å hisse seg opp.

Jeg støtter dog å skyte aggressiv måker, som driter ned, og hakker på alt dem ser på gaten.
Det er dessuten lov å drepe måker, utenom i hekketiden dems.

Det viser bare at du er på samme nivå som måkene, med tanke på oppførselen din.

Skjerpings.
Vis hele sitatet...
jeg er ikke din kompis.

om 80% av tråden er tull driter jeg i, dette er ikke en stand-up tråd hvor du skal være morsom, skriver du noe dumt så får du også finne deg i at du får kommentarer tilbake.

min post viser ingen ting om hvilket nivå jeg er på. det er bare din påstand som jeg ler av og egentlig betrakter som personangrep.

du skriver:
Jeg støtter dog å skyte aggressiv måker, som driter ned, og hakker på alt dem ser på gaten.
Vis hele sitatet...
aggresive måker som driter ned? hahaha, skal de liksom drite opp? eller forventer du at de skal bygge små toaletter på trær elns?

ja de leter etter mat, hva er problemet? er det nytt for deg? hva forventet du?

jeg får inntrykk over at du tror at måkene gjør det her med vilje..
Wow, første gang jeg møter en så fiendtlig person her inne på forumet.
Du burde ta deg en tur ut å få deg litt frisk luft, det har åpenbart klikket litt for deg.

Om du hadde tatt deg litt tid til å lese, så driter de ned OG hakker på alt dem ser på folkefulle gater/steder.
Ikke drit deg ut mer enn nødvendig.

Rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde måkenes naturlig mat var av fisk, krabber og andre skjell-aktige måltider. Ikke div. søppel som er spred blandt mennesker. Så ja, det er nytt for meg at de absolutt skal lete etter mat i dems unaturlige miljø, og at det skal falle helt naturlig for deg.

Igjen, ikke drit deg ut mer enn nødvendig.

Jeg bryr meg ganske bra lite om de gjør det med vilje eller ei, poenget er at dem kan pelle seg tilbake til sitt naturlige habiat.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Wow, første gang jeg møter en så fiendtlig person her inne på forumet.
Du burde ta deg en tur ut å få deg litt frisk luft, det har åpenbart klikket litt for deg.

Om du hadde tatt deg litt tid til å lese, så driter de ned OG hakker på alt dem ser på folkefulle gater/steder.
Ikke drit deg ut mer enn nødvendig.

Rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde måkenes naturlig mat var av fisk, krabber og andre skjell-aktige måltider. Ikke div. søppel som er spred blandt mennesker. Så ja, det er nytt for meg at de absolutt skal lete etter mat i dems unaturlige miljø, og at det skal falle helt naturlig for deg.

Igjen, ikke drit deg ut mer enn nødvendig.

Jeg bryr meg ganske bra lite om de gjør det med vilje eller ei, poenget er at dem kan pelle seg tilbake til sitt naturlige habiat.
Vis hele sitatet...

personangrep igjen? dette er så gøy at jeg ikke gidder å rapportere innleggene dine engang for jeg vil at folk skal lese det.

og ikke be meg ta meg en tur ut.

Men ja, hva så om de driter på folk? hvem har sagt at vi eier gata?det er bare en illusjon vi selv har skapt. det er ikke noe i naturen som sier, "dette tilhører oss". måkene har like mye rett til å være der og drite der. sånn er det, uansett hva du fått for deg, at vi er universets midtpunkt eller noe i den duren der.

det er sikkert det måkene pleide å spise, men nå vet jeg ikke om du har forstått evolusjon, men evolusjon går ut på å utvikle seg og tilpasse seg.
by-samfunn har blitt en del av livet til mange dyr. rotter,duer,måker osv.
og de har lært å finne mat her og. det er en åpenbar utvikling at de har skjønt at de trenger ikke å fiske etter krabber lenger når de finner mat i poser overalt. forstår du? det handler ikke om å spise krabbe, det handler om å overleve, og mat er mat uansett hvor de finner det. visse dyr trekker seg faktisk mer innover mot byene fordi de finner mat her. sånn er det.

jeg beklager om du trodde måker var statiske(og ikke i utvikling) og bare veldig glad i sjømat. for det er ikke tilfellet. tilfellet er å overleve som sagt.
og hvem kan klandre dem? det er det vi alle gjør og.prøver å overleve.

og de har ingen planer om å stikke heller, så bare start å tilpass deg du og.

alt du skriver gjør meg målløs, virkelig. ditt syn på livet,naturen og evolusjon er fascinerende, dog ikke på en positiv måte.

men jeg gidder ikke å forsette denne latterlige diskusjonen om at måker er fæle og slemme dyr som driter og hakker på mennesker med vilje.
Sitat av Layzi Vis innlegg

Rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde måkenes naturlig mat var av fisk, krabber og andre skjell-aktige måltider. Ikke div. søppel som er spred blandt mennesker. Så ja, det er nytt for meg at de absolutt skal lete etter mat i dems unaturlige miljø, og at det skal falle helt naturlig for deg.
Vis hele sitatet...
Så siden de i følge deg oppfører seg "unaturlig" så er det greit med dyremishandling?

Sitat av Layzi Vis innlegg

Jeg bryr meg ganske bra lite om de gjør det med vilje eller ei, poenget er at dem kan pelle seg tilbake til sitt naturlige habiat.
Vis hele sitatet...
Hva er det du driver å rabler om her? Mener du at måkene bevisst velger å plage mennesker, og bør derfor straffes?
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Mhm Folk har en tendens til å ta ting LITT for seriøst her på nettet. Selv støtter jeg skyting av måker til en viss grad, men det er da ikke snakk om noen form for utryddelse eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har tenkt til å være seriøs og bare tulle kan du sope deg bort til 4chan.
Så, du trives med å gå på gaten å få noe måkedritt i hodet, bilen, hus og so on? Synes jeg er merklig.

Skal ikke se meg uenig om at vi eier alle plasser på jorden. Men det er heller strengt tatt ikke det vi snakket om.
Det som er problemet er at de utvandrer mot våre tettbygde byer på jakt etter mat som er alt for lett å få tak i, og alt for mye av.
Og igjen, det er dette som gjør at det flyter over for oss fleste. Måker som er her å ikke gjør annet enn ugang, som egentlig ikke hører til her engang, in the first place.

Og for å sette det på spissen fra ditt perspektiv, så eier menneske ikke noenting? Med andre ord, kan jeg komme inn i huset ditt, drite på deg, spise maten din, for så å stikke av?

Å dra evulusjon inn i dette blir for dumt. Bare fordi det er veldig mye enklere for dem å fly inn mot byene å rappe til seg det de finner av mat, så har det ingenting med det å tilpasse seg å gjøre.
De har INGEN problemer med å overleve, har du hørt noe om at måker er utrydnignstruet pga. mat mangel? Ikke få meg til å le.
Menneske liker ikke at de roter i søpplen vår, og heller ikke tar maten vår, eller driter oss og våre eiendeler ned. Sånn er det.

De klarer fint å overleve slik dem har gjort i mange 100år, så nok engang dårlig unnskyldning.

Vell, om halvparten av de folkene her inne kommer til å stå for det de har sagt, så tror jeg nok ikke det er lenge før dem har planer om å stikke tilbake.

Alt jeg skriver, er om måker. Ikke naturen, livet og evolusjonen.

At du ikke "gidder" å fortsette, betyr bare at du har gått tom for argumenter, og gir opp.

Sitat av fetter Vis innlegg
Så siden de i følge deg oppfører seg "unaturlig" så er det greit med dyremishandling?



Hva er det du driver å rabler om her? Mener du at måkene bevisst velger å plage mennesker, og bør derfor straffes?
Vis hele sitatet...
Hvorfor drar du inn dyremishandling? Er snakk om å ta livet av dem, ikke plage dem.

Jeg sier at måkene er til plage når de flyr rundt å skriker/driter der flere mennesker oppholder seg.

Got it?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Og for å sette det på spissen fra ditt perspektiv, så eier menneske ikke noenting? Med andre ord, kan jeg komme inn i huset ditt, drite på deg, spise maten din, for så å stikke av?
Vis hele sitatet...
..Og hvis du gjør det kan jeg skyte deg? Nei det blir for dumt.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du ikke har tenkt til å være seriøs og bare tulle kan du sope deg bort til 4chan.
Vis hele sitatet...
Duh, når ble denne tråden seriøs?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Så, du trives med å gå på gaten å få noe måkedritt i hodet, bilen, hus og so on? Synes jeg er merklig.
Vis hele sitatet...
Det ødelegger ikke dagen min heller, akkurat.

Sitat av Layzi Vis innlegg
Skal ikke se meg uenig om at vi eier alle plasser på jorden. Men det er heller strengt tatt ikke det vi snakket om.
Det som er problemet er at de utvandrer mot våre tettbygde byer på jakt etter mat som er alt for lett å få tak i, og alt for mye av.
Og igjen, det er dette som gjør at det flyter over for oss fleste. Måker som er her å ikke gjør annet enn ugang, som egentlig ikke hører til her engang, in the first place.
Vis hele sitatet...
hvor kommer denne overfloden av mat fra? Hvem skaper den? Dyr hører til overalt hvor de har grunnlag for å overleve. Menneskene har skapt et nytt habitat ved å manipulere naturen og skape en store mengder mat lett tilgjengelig for måker på tettsteder. Om man skal ha den holdningen til hvor en art "hører til", eller ikke, så hører i hvert fall ikke mennesket, en naken ape, til her oppe i nord...

Sitat av Layzi Vis innlegg
Og for å sette det på spissen fra ditt perspektiv, så eier menneske ikke noenting? Med andre ord, kan jeg komme inn i huset ditt, drite på deg, spise maten din, for så å stikke av?
Vis hele sitatet...
Menneskelige normer og samfunn er noe helt annet. Om man hadde sikra maten sin bedre, produsert mindre avfall og søppel, hadde man sett en reduksjon i måkebestanden, i hvert fall innlands. Det er opp til menneskene.

Sitat av Layzi Vis innlegg
Å dra evulusjon inn i dette blir for dumt. Bare fordi det er veldig mye enklere for dem å fly inn mot byene å rappe til seg det de finner av mat, så har det ingenting med det å tilpasse seg å gjøre.
De har INGEN problemer med å overleve, har du hørt noe om at måker er utrydnignstruet pga. mat mangel? Ikke få meg til å le.
Menneske liker ikke at de roter i søpplen vår, og heller ikke tar maten vår, eller driter oss og våre eiendeler ned. Sånn er det.

De klarer fint å overleve slik dem har gjort i mange 100år, så nok engang dårlig unnskyldning.
Vis hele sitatet...
Måker er forøvrig bare en fellesbetegnelse for mange forskjellige måkearter, og en del av dem er utrydningstruet. Poenget er vel heller at de vanligste måkeartene faktisk er imponerende tilpasningsdyktige. Igjen, det er menneskets ansvar at de har en såpass stor utbredelse.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Vell, om halvparten av de folkene her inne kommer til å stå for det de har sagt, så tror jeg nok ikke det er lenge før dem har planer om å stikke tilbake.

Alt jeg skriver, er om måker. Ikke naturen, livet og evolusjonen.
Vis hele sitatet...
Måker er en del av naturen, livet og evolusjonen.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Hvorfor drar du inn dyremishandling? Er snakk om å ta livet av dem, ikke plage dem.

Jeg sier at måkene er til plage når de flyr rundt å skriker/driter der flere mennesker oppholder seg.

Got it?
Vis hele sitatet...
Og jeg sier at menneskene er til plage når de destruerer gigantiske biotoper, utsletter hele arter, rokker ved noen av våre største økosystemer, produserer giftige gasser og stoffer som har en akkumulerende effekt i energipyramidene og når menneskene skyter måker for forfengelighetens skyld. Skal du seriøst klage på måker som art?
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 22. juni 2011 kl. 13:13.
Xernox: Skrev også hvilke måkearter som ikke var utrydningstruet siden det var en del misforståelser her om akuratt det.
Det var den seriøse delen av posten min, det andre var etterlingning av folkets hat mot måker so to say...
Vis du hadde giddet å lese den første posten min hadde du KANSKJE skjønt det.
Nei jeg vet ikke, er det kanskje for mye å be om?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Så, du trives med å gå på gaten å få noe måkedritt i hodet, bilen, hus og so on? Synes jeg er merklig.

Skal ikke se meg uenig om at vi eier alle plasser på jorden. Men det er heller strengt tatt ikke det vi snakket om.
Det som er problemet er at de utvandrer mot våre tettbygde byer på jakt etter mat som er alt for lett å få tak i, og alt for mye av.
Og igjen, det er dette som gjør at det flyter over for oss fleste. Måker som er her å ikke gjør annet enn ugang, som egentlig ikke hører til her engang, in the first place.

Og for å sette det på spissen fra ditt perspektiv, så eier menneske ikke noenting? Med andre ord, kan jeg komme inn i huset ditt, drite på deg, spise maten din, for så å stikke av?

Å dra evulusjon inn i dette blir for dumt. Bare fordi det er veldig mye enklere for dem å fly inn mot byene å rappe til seg det de finner av mat, så har det ingenting med det å tilpasse seg å gjøre.
De har INGEN problemer med å overleve, har du hørt noe om at måker er utrydnignstruet pga. mat mangel? Ikke få meg til å le.
Menneske liker ikke at de roter i søpplen vår, og heller ikke tar maten vår, eller driter oss og våre eiendeler ned. Sånn er det.

De klarer fint å overleve slik dem har gjort i mange 100år, så nok engang dårlig unnskyldning.

Vell, om halvparten av de folkene her inne kommer til å stå for det de har sagt, så tror jeg nok ikke det er lenge før dem har planer om å stikke tilbake.

Alt jeg skriver, er om måker. Ikke naturen, livet og evolusjonen.

At du ikke "gidder" å fortsette, betyr bare at du har gått tom for argumenter, og gir opp.


Vis hele sitatet...

jeg trives ikke med å få måkedritt på meg nei, men drap er ikke løsningen.

ja, vi mennesker eier ingenting. at du tror vi eier noe får være ditt problem. du kan vel lure på hvorfor du har en lås på døra di,kanskje fordi du frykter det du skrev og langt værre.

og ja, jeg vet at du ikke prater om evolusjon og natur, men siden du skriver som en uviten person som ikke forstår måkens oppførsel så må jeg nesten forklare deg det. og da må jeg trekke inn faktorene som forklarer måkens oppførsel. så å dra inn evolusjon er langt ifra dumt.

og jo, livet går ut på å overleve, jeg vet ikke om du tror livet går ut på noe annet. jeg vil gjerne høre din mening om det isåfall.

bare fordi de ikke har problemer med å finne mat så betyr ikke det at de ikke kan utvikle seg og forandre seg. fisking har fungert i flere hundre år som du sa, men nå har de funnet en enda enklere måte å finne mat på så da forholder de seg mer til det. slik som vi mennesker også gjør. det er naturlig å velge det beste alternativet. isåfall ha flere alternativer, fisking og søpla. mer mat, mer sikkerhet. finner de ikke fisk en dag så finner de søppel, og de forsetter å overleve.

så det er ikke en dårlig unnskyldning, for du kan ikke stoppe dem fra å forandre seg. bare fordi du blir plaget av dem.

og jeg er ikke tom for argumenter, jeg gidder egentlig ikke å kaste bort tid på tåpelige debatter med unger som mangler forståelse for livet og naturen rundt dem som tror måker er som man ser på tegnefilmer elns.

måker kan være et problem, men drap er ikke løsningen, fatt det.
vi må forstå at måkene ikke gjør det her med vilje og alt de gjør er å følge innstinkter, finne mat, bæsje, finne mat, bæsje.

vi må forstå at det er slik de tenker og heller jobbe rundt det.
de er ikke slemme, fatt det og.

og hvor de hører til er ikke opp til deg å bestemme, men dem selv.

si meg, hvilken lov i naturen sier at mennesker har mer verdi enn resten av dyra vi deler denne lille planeten med?

vi er alle ombord på samme båt, la oss prøve å leve sammen. sånn er det bare. du kan ikke forvente at måken skal forstå at dette er ditt hus og din burger, eller at du ikke liker å finne søpla strød utover bakken.

forstå at den ikke forstår det.
forstår du det så forstår du også at den er uskyldig i sine handlinger og derfor er ikke drap løsningen.

vi er den rasen med høyest intelligens og har derfor det største ansvaret ovenfor andre dyr også. det er derfor du ikke skyter hunden din om den skulle spise hjemmeleksa di, fordi du forstår at den ikke gjorde det med vilje. så hvorfor du vil du skyte måker når du forstår at heller ikke de gjør det med vilje?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Hvorfor drar du inn dyremishandling? Er snakk om å ta livet av dem, ikke plage dem.
Got it?
Vis hele sitatet...
Ta deg en bolle. Å ta livet av uskyldige dyr du synes er plagsomme er ikke bedre enn dyremishandling. Dyr har samme rett til å leve som oss mennesker, selv om de fleste mennesker føler de er mye mer verdt enn dyr. Når dette er sagt, har du sett alle bildene fra det måke-drapet som VG skrev om? Den måka som har fått halvparten av hodet sitt skutt og fortsatt overlevde, det er i høyeste grad dyremishandling, og det er ingenting som sier at dette ikke vil skje hvis trådstarter forsøker å ta livet av dem ved å skyte dem, slik det blir diskutert her. Nå får du gi deg med idiotiske utsagn.
Sitat av EoT Vis innlegg
Det ødelegger ikke dagen min heller, akkurat.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn, ser jeg det vansklig at du kan gå videre uten noen form for argelse etter å få dritt i hodet, o.l.

Sitat av EoT Vis innlegg
hvor kommer denne overfloden av mat fra? Hvem skaper den? Dyr hører til overalt hvor de har grunnlag for å overleve. Menneskene har skapt et nytt habitat ved å manipulere naturen og skape en store mengder mat lett tilgjengelig for måker på tettsteder. Om man skal ha den holdningen til hvor en art "hører til", eller ikke, så hører i hvert fall ikke mennesket, en naken ape, til her oppe i nord...
Vis hele sitatet...
Så, fordi menneske skaper søppel, og all den overfloden av mat, betyr det at dyr kan innvander i vårt habiat? Greit nok at det blir enklere for dem å få tak i maten, men betyr på ingen måte at det er slik at "uff da, jaja, få bare leve med det da."
Skal si meg enig i at forsøppling er et stort problem, som er med å påvirke en økende bestand av måker i tettbygde strøk.

Sitat av EoT Vis innlegg
Menneskelige normer og samfunn er noe helt annet. Om man hadde sikra maten sin bedre, produsert mindre avfall og søppel, hadde man sett en reduksjon i måkebestanden, i hvert fall innlands. Det er opp til menneskene.
Vis hele sitatet...


Sitat av EoT Vis innlegg
Måker er forøvrig bare en fellesbetegnelse for mange forskjellige måkearter, og en del av dem er utrydningstruet. Poenget er vel heller at de vanligste måkeartene faktisk er imponerende tilpasningsdyktige. Igjen, det er menneskets ansvar at de har en såpass stor utbredelse.
Vis hele sitatet...
Nå er det hovedsaklig snakk om fiskemåken, så vidt jeg har forstått.
Det er nok ikke vårt ansvar, men heller vår skyld at dem har begynt å ta seg inn mot byer med jakt å lettfunnet mat.

Sitat av EoT Vis innlegg
Måker er en del av naturen, livet og evolusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg forklarte han at dette var en diskusjonen om at måker er et høylytt problem, som driter, stjeler og roter i søppelet vårt. Vi drev _ikke_ diskuterte hverandres syn på livet, naturen og evolusjonen.

Sitat av EoT Vis innlegg
Og jeg sier at menneskene er til plage når de destruerer gigantiske biotoper, utsletter hele arter, rokker ved noen av våre største økosystemer, produserer giftige gasser og stoffer som har en akkumulerende effekt i energipyramidene og når menneskene skyter måker for forfengelighetens skyld. Skal du seriøst klage på måker som art?
Vis hele sitatet...
Skal si meg eget enig om at mennesket er ett veldig destruerende vesen.
Men, å dra inn slike store problemer, og sammenligne dem med måker... Det blir å dra det litt for langt, gjør det ikke?
Denne tråden minner meg (dessverre) litt om en scene fra 24 Hour Party People, hvor en av gutta forgifter og dreper 3000 duer, noe de visstnok skal ha gjort i virkeligheten, this basically http://www.youtube.com/watch?v=DShTxEmLtEM

Hvis dette er ett seriøst problem så vil viltnemda ta seg av problemet ditt, onkelen min kjenner en som jobber der, og de har i "krisesituasjoner" skutt en del måker. Du skal ikke gå til angrep på fuglene, og ihvertfall ikke med gift eller luftgevær, dette er forkastelig, selv om jeg skjønner at det kan være rimelig fristende, jeg har nemlig et lignende problem med skjærer utenfor vinduet mitt. Å ta liv av dem er at de ikke hjelper mer enn i førsterunden, det eneste som hjelper er preventive tiltak, som nevnt av EoT, å fjerne søppel og mat fra gata blant annet.

At last...PetterH, "Jeg skaut en måkejævel en gang. Det var det første kille, og headshot, utafor CS.", dette oser det ikke akkurat Darwin Awards av, annet enn det så har jeg ingen intelligente svar til akkurat det.
Sitat av TrengerHevn Vis innlegg
Ta deg en bolle. Å ta livet av uskyldige dyr du synes er plagsomme er ikke bedre enn dyremishandling. Dyr har samme rett til å leve som oss mennesker, selv om de fleste mennesker føler de er mye mer verdt enn dyr. Når dette er sagt, har du sett alle bildene fra det måke-drapet som VG skrev om? Den måka som har fått halvparten av hodet sitt skutt og fortsatt overlevde, det er i høyeste grad dyremishandling, og det er ingenting som sier at dette ikke vil skje hvis trådstarter forsøker å ta livet av dem ved å skyte dem, slik det blir diskutert her. Nå får du gi deg med idiotiske utsagn.
Vis hele sitatet...
Har fortsatt ingenting å si. Hva gjør du når du konstant blir utsatt, i samme situasjon som TS?

Er det like ille å dra på jakt å skyte fugl? Sist jeg sjekket, er det ganske mange som gjør det som en hobby. Og altså ikke spiser byttet sitt heller.

Jeg skal ikke si det blir riktig å sammenligne, men det ligger innenfor samme ramme.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
jeg trives ikke med å få måkedritt på meg nei, men drap er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Såklart er ikke drap løsning, ikke for noenting. Men, om alle andre muligheter har gått tapt, så støtter jeg å skyte dem ned, og ikke med luftgevær.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
ja, vi mennesker eier ingenting. at du tror vi eier noe får være ditt problem. du kan vel lure på hvorfor du har en lås på døra di,kanskje fordi du frykter det du skrev og langt værre.
Vis hele sitatet...
Det blir litt for dumt, synes jeg.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og ja, jeg vet at du ikke prater om evolusjon og natur, men siden du skriver som en uviten person som ikke forstår måkens oppførsel så må jeg nesten forklare deg det. og da må jeg trekke inn faktorene som forklarer måkens oppførsel. så å dra inn evolusjon er langt ifra dumt.
Vis hele sitatet...
Og du snakker til meg om person angrep?
Har ingeting ved å være uvitende å gjøre, problemet er at man får nok av måkers skriking, stjeling og roting i søppel og annet.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og jo, livet går ut på å overleve, jeg vet ikke om du tror livet går ut på noe annet. jeg vil gjerne høre din mening om det isåfall.
Vis hele sitatet...
Det blir nok igjen å si at det ikke kan overleve uten maten de får fra tettbygde strøk/storbyer. Det er mer enn nok fra havet, for å ikke snakke om mat rester fra andre dyr på kysten.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
bare fordi de ikke har problemer med å finne mat så betyr ikke det at de ikke kan utvikle seg og forandre seg. fisking har fungert i flere hundre år som du sa, men nå har de funnet en enda enklere måte å finne mat på så da forholder de seg mer til det. slik som vi mennesker også gjør. det er naturlig å velge det beste alternativet. isåfall ha flere alternativer, fisking og søpla. mer mat, mer sikkerhet. finner de ikke fisk en dag så finner de søppel, og de forsetter å overleve.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig at det er ett folkeskapt problem, å mye kan løses ved å plukke opp søppelen, å legge det et sted der måkene ikke kan få tak i det.
Det mye annet enn søppel de kan spise om de ikke finner fisk+annet.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
så det er ikke en dårlig unnskyldning, for du kan ikke stoppe dem fra å forandre seg. bare fordi du blir plaget av dem.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke bare meg som blir plaget. Vi kan ikke stoppe dem fra å forandre seg, men vi kan stoppe den fra å oppholde seg på visse steder.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og jeg er ikke tom for argumenter, jeg gidder egentlig ikke å kaste bort tid på tåpelige debatter med unger som mangler forståelse for livet og naturen rundt dem som tror måker er som man ser på tegnefilmer elns.
Vis hele sitatet...
Det der var et veldig usakelig svar, ærligtalt. Kan jeg ikke hat et annet syn på saken, før jeg blir en unge, som mangler forståelse for livet å naturen? Skjerpings.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
måker kan være et problem, men drap er ikke løsningen, fatt det.
vi må forstå at måkene ikke gjør det her med vilje og alt de gjør er å følge innstinkter, finne mat, bæsje, finne mat, bæsje.
Vis hele sitatet...
Vell, det mange forslag her på tråden om hvordan man kan bli kvitt dem. Men om det blir et voksende problem, og ingenting annet funker, så støtter jeg som sakt, å skyte dem/drap.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi må forstå at det er slik de tenker og heller jobbe rundt det.
de er ikke slemme, fatt det og.
Vis hele sitatet...
Har da aldri sagt at de er slemme. Du sa akkurat dem handlet fra innstinkter?

Sitat av sugerøret Vis innlegg
og hvor de hører til er ikke opp til deg å bestemme, men dem selv.
Vis hele sitatet...
Igjen så motsier du deg selv. De følger bare stien til lettvin mat, de bestemmer altså ikke selv hvor de drar.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
si meg, hvilken lov i naturen sier at mennesker har mer verdi enn resten av dyra vi deler denne lille planeten med?
Vis hele sitatet...
Har ingeting med å verdi å gjøre, tingen er at vi har makten til å gjøre som vi vil, pga. intelligensen vår. Derfor vi er på toppen av næringskjeden.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi er alle ombord på samme båt, la oss prøve å leve sammen. sånn er det bare. du kan ikke forvente at måken skal forstå at dette er ditt hus og din burger, eller at du ikke liker å finne søpla strød utover bakken.
Vis hele sitatet...
Greit nok, men du må forstå at alle har en grense, og ikke alle takler å være rundt måke dritt, søppel måker har røsket opp i, eller skrikende måker i mange timer hver dag.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
forstå at den ikke forstår det.
forstår du det så forstår du også at den er uskyldig i sine handlinger og derfor er ikke drap løsningen.
Vis hele sitatet...
Såklart forstår den ikke, den handler jo fra innstinkter. Derfor nytter det ikke å "forhandle" med måken, og derfor må vi ty til noe mer drastiske tiltak, når det må til.

Sitat av sugerøret Vis innlegg
vi er den rasen med høyest intelligens og har derfor det største ansvaret ovenfor andre dyr også. det er derfor du ikke skyter hunden din om den skulle spise hjemmeleksa di, fordi du forstår at den ikke gjorde det med vilje. så hvorfor du vil du skyte måker når du forstår at heller ikke de gjør det med vilje?
Vis hele sitatet...
Såklart har vi ansvar for andre dyr. Man avliver faktisk en hund omd en uheldgivis biter for hardt i lek, eller om den føler seg truet. Vil mene at det er minst like urettferdig.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Av en eller annen grunn, ser jeg det vansklig at du kan gå videre uten noen form for argelse etter å få dritt i hodet, o.l.
Vis hele sitatet...
Det har skjedd med meg et par ganger, har aldri vært et stort problem. Har aldri vurdert å henrette den skyldige fuglen.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Så, fordi menneske skaper søppel, og all den overfloden av mat, betyr det at dyr kan innvander i vårt habiat? Greit nok at det blir enklere for dem å få tak i maten, men betyr på ingen måte at det er slik at "uff da, jaja, få bare leve med det da."
Skal si meg enig i at forsøppling er et stort problem, som er med å påvirke en økende bestand av måker i tettbygde strøk.
Vis hele sitatet...
Poenget er at måken ikke invaderer vårt habitat. Den ser rett og slett mat, så spiser den mat. Det er vi som legger maten der. Det hele er ganske simpelt, egentlig. Hva synes du egentlig vi skal gjøre? Utrydde måkene?

Sitat av Layzi Vis innlegg

Nå er det hovedsaklig snakk om fiskemåken, så vidt jeg har forstått.
Det er nok ikke vårt ansvar, men heller vår skyld at dem har begynt å ta seg inn mot byer med jakt å lettfunnet mat.
Vis hele sitatet...
Ja, ved kystlinjen vil det nok alltid være måker. Der har de mange forskjellige matkilder. Innlands er det nesten utelukkende pga menneskelig konsumersamfunn at måkene har blitt utbredt.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg forklarte han at dette var en diskusjonen om at måker er et høylytt problem, som driter, stjeler og roter i søppelet vårt. Vi drev _ikke_ diskuterte hverandres syn på livet, naturen og evolusjonen.
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere, så er måkene en del av naturen. Naturen er ofte høylydt, brysom og lite hensynsfull. Face it.

Uansett kan du virkelig ikke påstå at måkene "stjeler" maten vår. Måkene har ingen oppfattelse av hva å "stjele" er for noe. De bare spiser det som er tilgjengelig.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Skal si meg eget enig om at mennesket er ett veldig destruerende vesen.
Men, å dra inn slike store problemer, og sammenligne dem med måker... Det blir å dra det litt for langt, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Det var det som er poenget mitt; måkenes problemer på vår eksistens er bagateller, sammenlignet med menneskets innvirkning på resten av naturen.
Sitat av EoT Vis innlegg
Det har skjedd med meg et par ganger, har aldri vært et stort problem. Har aldri vurdert å henrette den skyldige fuglen.
Vis hele sitatet...
Beklager om du har missforstått. Men har aldri vært snakk om å henrette måken fordi den har dritet deg i hodet en gang. Er snakk om å sette seg i TS situasjon, å handle deretter.


Sitat av EoT Vis innlegg
Poenget er at måken ikke invaderer vårt habitat. Den ser rett og slett mat, så spiser den mat. Det er vi som legger maten der. Det hele er ganske simpelt, egentlig. Hva synes du egentlig vi skal gjøre? Utrydde måkene?
Vis hele sitatet...
Selvom den bare spiser mat, så har den jo forsatt invadert vårt habiat. Skjønner jo såklart at den ikke forstår det. Det er jo trossalt det som er problemet. Jeg synes vi burde kaste søpplet vårt i steder der dem ikke når, og slutte å hive mat til dem. På den måten vil de forstå at det ikke er mer å hente, for så å vende tilbake til deres naturlige habiat. Forhåpentligvis.
Eller, hva synes du?


Sitat av EoT Vis innlegg
Ja, ved kystlinjen vil det nok alltid være måker. Der har de mange forskjellige matkilder. Innlands er det nesten utelukkende pga menneskelig konsumersamfunn at måkene har blitt utbredt.
Vis hele sitatet...
Enig.

Sitat av EoT Vis innlegg
Som sagt tidligere, så er måkene en del av naturen. Naturen er ofte høylydt, brysom og lite hensynsfull. Face it.
Vis hele sitatet...
Er vell nettopp derfor div. personer velger bo inne i byer, for å slippe den høylytte naturen.

Sitat av EoT Vis innlegg
Uansett kan du virkelig ikke påstå at måkene "stjeler" maten vår. Måkene har ingen oppfattelse av hva å "stjele" er for noe. De bare spiser det som er tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Igjen, så er jo det stjeling fra vår synsvinkel. Forstår at de bare handler etter innstinkt, men igjen. Problemet er jo der unasett hva de tror dem gjør. Og da er løsningen som jeg har skrevet over, fjerne søppel og annet som gjør at dem trives her.

Sitat av EoT Vis innlegg
Det var det som er poenget mitt; måkenes problemer på vår eksistens er bagateller, sammenlignet med menneskets innvirkning på resten av naturen.
Vis hele sitatet...
Såklart, såklart. Men det måker vi diskuterer her. Derfor synes jeg vi skal holde oss til måker.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Har fortsatt ingenting å si. Hva gjør du når du konstant blir utsatt, i samme situasjon som TS?

Er det like ille å dra på jakt å skyte fugl? Sist jeg sjekket, er det ganske mange som gjør det som en hobby. Og altså ikke spiser byttet sitt heller.

Jeg skal ikke si det blir riktig å sammenligne, men det ligger innenfor samme ramme.

Såklart er ikke drap løsning, ikke for noenting. Men, om alle andre muligheter har gått tapt, så støtter jeg å skyte dem ned, og ikke med luftgevær.


Det blir litt for dumt, synes jeg.


Og du snakker til meg om person angrep?
Har ingeting ved å være uvitende å gjøre, problemet er at man får nok av måkers skriking, stjeling og roting i søppel og annet.

Det blir nok igjen å si at det ikke kan overleve uten maten de får fra tettbygde strøk/storbyer. Det er mer enn nok fra havet, for å ikke snakke om mat rester fra andre dyr på kysten.


Sier meg enig at det er ett folkeskapt problem, å mye kan løses ved å plukke opp søppelen, å legge det et sted der måkene ikke kan få tak i det.
Det mye annet enn søppel de kan spise om de ikke finner fisk+annet.

Er nok ikke bare meg som blir plaget. Vi kan ikke stoppe dem fra å forandre seg, men vi kan stoppe den fra å oppholde seg på visse steder.

Det der var et veldig usakelig svar, ærligtalt. Kan jeg ikke hat et annet syn på saken, før jeg blir en unge, som mangler forståelse for livet å naturen? Skjerpings.

Vell, det mange forslag her på tråden om hvordan man kan bli kvitt dem. Men om det blir et voksende problem, og ingenting annet funker, så støtter jeg som sakt, å skyte dem/drap.

Har da aldri sagt at de er slemme. Du sa akkurat dem handlet fra innstinkter?

Igjen så motsier du deg selv. De følger bare stien til lettvin mat, de bestemmer altså ikke selv hvor de drar.


Har ingeting med å verdi å gjøre, tingen er at vi har makten til å gjøre som vi vil, pga. intelligensen vår. Derfor vi er på toppen av næringskjeden.

Greit nok, men du må forstå at alle har en grense, og ikke alle takler å være rundt måke dritt, søppel måker har røsket opp i, eller skrikende måker i mange timer hver dag.

Såklart forstår den ikke, den handler jo fra innstinkter. Derfor nytter det ikke å "forhandle" med måken, og derfor må vi ty til noe mer drastiske tiltak, når det må til.


Såklart har vi ansvar for andre dyr. Man avliver faktisk en hund omd en uheldgivis biter for hardt i lek, eller om den føler seg truet. Vil mene at det er minst like urettferdig.
Vis hele sitatet...
hvordan vet du at alle andre løsninger har gått tapt?

mulig du synes det, men slik er nå realiteten. du får leve i en bobble og ikke låse døra di.

det er ikke negativt å være uviten, det er ikke synonymt med idiot/dum elns, så ikke ta deg nær av det.

nei det blir ikke det, jeg vet at de kan klare seg på sjømat og trenger egentlig ikke å rote i søpla, men de vet ikke det. de tenker bare mat.

og nei ikke noe skjerpings, slutt i si det til meg. du viser lite forståelse ovenfor måkene. du som bør skjerpe deg.

ja, mye av det de gjør er innstinkt, du derimot mener at de har en agenda mot oss som driter og hakker høl i søpla vår med vilje. hvordan motsier jeg meg selv?

nei de følger ikke bare den letteste veien, de kom fram til en konklusjon at dette er en bedre måte å finne mat på. evolusjonens avgjørelser er mer kalkulerte enn du skulle tro. hvis måken mener at søpla er bedre enn sjøen så er det en god grunn til det og. hvis måken mener at sjøen benefiter den mer så velger den så klart sjøen.

korrekt og vi som er på toppen har ansvar som sagt, og å utnytte denne makten er lavmål.

har aldri hørt om en hund som biter hardt i en lek som blir avlivet, bare hunder som angriper spontant.

hvordan man skal løse måkeproblemet aner jeg ikke ettersom jeg aldri har blitt plaget av dem.

her jeg bor derimot er det utrolig mange duer og ofte var bilen min ned-dynka av due-dritt. jeg parkerte rett og slett et annet sted. vinduskarmen min er full av due-dritt og, jeg bare vasker den engang iblant.

bedre søppeldunker, bedre søppelsystem, mer initiativ av folket som bor der kanskje også, få søplet bort fra gatene, gjør søplet lite tilgjengelig og jeg tror de vil begynne å trekke seg nedover igjen mot brygga/sjøen.

og å skyte dem på egenhånd er ihvertfall ikke et alternativ, heller ikke å dope dem ned med sprit elns. ettersom det ikke er en garanti for at de faktisk dør og heller går rundt med smerte og pine.

men nå gidder jeg faktisk ikke å forsette denne diskusjonen mer så jeg setter pris på om du lar hver å skrive flere provoserende påstander om at jeg er tom for argumenter osv for da må jeg bare skrive tilbake.

du kan godt svare meg, men ikke provoserende er du snill.
Sist endret av Dalaras; 22. juni 2011 kl. 14:41.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Beklager om du har missforstått. Men har aldri vært snakk om å henrette måken fordi den har dritet deg i hodet en gang. Er snakk om å sette seg i TS situasjon, å handle deretter.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over dette.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Selvom den bare spiser mat, så har den jo forsatt invadert vårt habiat. Skjønner jo såklart at den ikke forstår det. Det er jo trossalt det som er problemet. Jeg synes vi burde kaste søpplet vårt i steder der dem ikke når, og slutte å hive mat til dem. På den måten vil de forstå at det ikke er mer å hente, for så å vende tilbake til deres naturlige habiat. Forhåpentligvis.
Eller, hva synes du?
Vis hele sitatet...
Det kunne vært et godt alternativ, og noe man selvsagt bør gjøre. Samfunnet produserer alt for mye avfall, og noe må gjøres. Ikke bare pga. måke"problemene".

Sitat av Layzi Vis innlegg
Er vell nettopp derfor div. personer velger bo inne i byer, for å slippe den høylytte naturen.
Vis hele sitatet...
Det er mulig.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Igjen, så er jo det stjeling fra vår synsvinkel. Forstår at de bare handler etter innstinkt, men igjen. Problemet er jo der unasett hva de tror dem gjør. Og da er løsningen som jeg har skrevet over, fjerne søppel og annet som gjør at dem trives her.
Vis hele sitatet...
Da er vi helt enige.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Såklart, såklart. Men det måker vi diskuterer her. Derfor synes jeg vi skal holde oss til måker.
Vis hele sitatet...
Ville bare sette det i et perspektiv. Synes en del av forslagene som har kommet fram i tråden her har vært ganske kvalmende.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Er snakk om å sette seg i TS situasjon, å handle deretter.
Vis hele sitatet...
TS bor ved kysten. Ved kysten er det måker.

Sitat av Layzi Vis innlegg
Selvom den bare spiser mat, så har den jo forsatt invadert vårt habiat.
Vis hele sitatet...
Om noen har invadert noens habitat, så er det da heller vi som har invadert habitatet deres – spesielt TS som bor ved en havn ved kysten. De har bare ikke forlatt områdene vi har invadert, og forblir her – og i enkelte tilfeller øker i omfang – fordi de har muligheten til det.

Sitat av Layzi Vis innlegg
Det er jo trossalt det som er problemet. Jeg synes vi burde kaste søpplet vårt i steder der dem ikke når, og slutte å hive mat til dem.
Vis hele sitatet...
Innendørs søppelfyllinger?

Sitat av Layzi
Såklart, såklart. Men det måker vi diskuterer her. Derfor synes jeg vi skal holde oss til måker.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig å trekke analogier når du påstår at måkene ikke hører hjemme her, at de har invadert vårt habitat osv. Spesielt når situasjonen strengt tatt er helt motsatt.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
hvordan man skal løse måkeproblemet aner jeg ikke ettersom jeg aldri har blitt plaget av dem.
Vis hele sitatet...
Vell, da synes jeg egentlig ikke du skal komme med argumenter, dog mange av dem var gode.

Men greit, skal respektere at du vil avslutte diskusjonen.

Sitat av Provo Vis innlegg
TS bor ved kysten. Ved kysten er det måker.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fult klar over. Men, det jeg egentlig mente var at du skulle sette deg i samme situasjon som han, fra der du bor,om du bor i ett tettbygd sted/by som ikke har noe med kysten å gjøre. Beklager dårlig formulering der.
Sitat av Provo Vis innlegg
Om noen har invadert noens habitat, så er det da heller vi som har invadert habitatet deres – spesielt TS som bor ved en havn ved kysten. De har bare ikke forlatt områdene vi har invadert, og forblir her – og i enkelte tilfeller øker i omfang – fordi de har muligheten til det.
Vis hele sitatet...
I TS situasjon, med tanke på plassen han bor. Så mener jeg, som deg, at det er demmes naturlige habiat. Jeg ser problemet der dem er plagsome, og innpåslitene mot folk, på steder der de strengt tatt ikke hører hjemme.
Sitat av Provo Vis innlegg
Innendørs søppelfyllinger?
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket, så er ikke søppelfyllinger i tettbygde byer..
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er rimelig å trekke analogier når du påstår at måkene ikke hører hjemme her, at de har invadert vårt habitat osv. Spesielt når situasjonen strengt tatt er helt motsatt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du svarer med tanke på at TS bor nær kysten? Men, regner med det. Så da vet du allerede at vi har missforstått hverandre.
Hettemåke, fiskemåke og gråmåke.
21.08 til 28.02/29.02. Gjelder hele landet.
http://www.dagbladet.no/2011/06/24/n...eter/17059001/

Jeg tror vi har fått svar på TS's spørsmål. Nei, du kan ikke skyte dem, med mindre du er stor fan av kripos
http://www.dagbladet.no/2011/06/24/n...eter/17059001/
Noen som føler seg skyldig ?

Damit, for sein
Sist endret av rustibus; 24. juni 2011 kl. 21:05.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/06/24/n...eter/17059001/

Jeg tror vi har fått svar på TS's spørsmål. Nei, du kan ikke skyte dem, med mindre du er stor fan av kripos
Vis hele sitatet...
Bra at de tar denne saken så alvorlig. Håper gjerningsmannen/gjerningsmennene blir tatt.
Det er jo faktisk en prestasjon i seg selv å greie å skyte rundt 50 måker med et jævla luftgevær, og antageligvis på kort tid! Denne karen burde jo for faen få en medalje!