Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  152 11066
Hoit
Dette er noe jeg har sittet å grublet lenge over. Er et nesten filosofisk spørsmål som er vanskelig å forestille seg:

Hvordan vil du ha tilbragt dine siste 30 minutter på jorden?

Vi går ut ifra at du har 30 minutter igjen å leve, du kan ha bli smittet eller blitt utsatt for noe som bare gir deg 30 minutter igjen. Alt i livet ditt er helt vanlig utennom at du har 30 minutter igjen på klokka.


Hva ville du ha gjort?


Personlig så har jeg faktisk ikke kommet fram til noe svar, derfor lurer jeg på hva mine medfreaks hadde gjort.

Kanskje litt ut på kanten tråd, men som sagt dette er noe jeg har grublet over.
Jeg hadde ranet en bank på gøyt.
neida hadde oppsøkt familie å sagt farvell.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg hadde tilbringt min siste tid ute i hagen med de jeg setter høyest i livet. Ta et par pils og nyte sola før jeg blir deportert til himmelen/helvete.
jeg hadde kommet til å baket meg en saftig og god snus for så å si hade til mine nermeste.
kansje svidd av lit penger på noe skikeli fet mat,drikke, drugs whatever
Hadde hoppet fra et fly, alltid hvert en drøm
Men ville ringt til familie og venner i lufta da
Tja, i utgangspunktet er jo dette en tråd som garantert ender med mye fantasi, men å poengtere at folk ikke kan gå over til hva fantasien tillater, og holde seg til virkeligheten, så kunne jeg egentlig ikke si at det er mye poeng i å utnytte disse 30 minuttene til noe spesielt overhodet, meningen forsvinner veldig fort.

Jeg tror jeg ville benyttet noe av tiden til å si hadet skriftlig til en del, vet ikke hva jeg ville gjort for noe spesielt. Klemt mor og far fordi jeg kan (akkurat nå), dratt til damen min om 5 minutter, siden det er planen. fortalt ståa, også vet jeg egentlig ikke.

Øhm, å vite at mann dør om 30 minutter tar all mening ifra det hele føler jeg, uansett hva mann gjør i virkeligheten, utretter mann egentlig ikke noe stort uansett. Iallefall ikke ett vanlig menneske uten noen spesiell øh, makt.

Men hey! grubl ivei folk!
Hadde oppsøkt nærmeste kar som kunne gitt meg noe skikkelig morro, eventuelt ekstremt dop å putte i kroppen, etter å ha sagt farvel til familie og venner. Måtte nok gjort begge deler samtidig med bare 30 minutter til rådighet.. hmm. Skulle ihverfall forlatt verden mens jeg var på toppen av den !

Edit : sumodeluxe du må ikke gå utifra at alle her inne er kristen. Kanskje jeg hadde dratt til nærmeste gravhaug, mens jeg traff karen med godsakene. Der hadde jeg løpt rundt og ropt på Tor og Odin, klar for Valhall..
Sist endret av pidget; 11. juni 2008 kl. 23:06.
Jeg hadde gått til den nærmeste kirken og bedt om tilgivelse for alt jeg har gjort. Så hadde jeg nok ringt mine nermeste og sagt at jeg elsket dem.

Det høres ganske teit ut,
men leser at folk hadde tatt en pils osv. Ville ikke dere forsikret dere om at familien deres, hadde det bra? Og bedt til gud om tilgivelse?
Jeg vet jeg aldri hadde greid og "leve" med megselv vist jeg hadde dratt fra jorden uten og si mine farvel.
Hadde sakt hade til familien for så å ruse meg på noe spennende og deretter legge meg i badekare <------------------ Noe sånt circa!

Eller bryte meg inn på en radio/TV stasjon å sakt mine meninger om rusmiddler!
Sist endret av twisted shroom; 11. juni 2008 kl. 23:00.
Ville fortet meg å skrive et brev. Takket familien for alt. Så ville jeg løpt ut i gaten og gjort så mange lovbrudd som jeg hadde rukket.
ringt til mine beste venner og tatt en par øl med dem og sagt hade,kanskje røyka en feit en
Gjort mest mulig faenskap. Klikke vinkel i et glassmagasin, klippe av alle ballongene til en ballongselger.
Og andre crazye ting
Jeg tror det første kvarteret hadde gått med til å innse at jeg bare hadde 30 min igjen å leve.
Etter jeg hadde insett det hadde jeg brukt ti minutter på å finne ut hva jeg skulle gjøre, fordi det måtte vert noe bra, siden det var det siste jeg gjorde.
Men siden jeg ikke hadde hatt tid til å gjøre noe, hadde jeg brukt de siste 5 minuttene på å se på klokka, og vente på at tiden var ute.


EDIT:
Sitat av sumodeluxe
Hvorfor gjøre faenskap? Vist du skulle død, ville du ikke dratt til Himmelen?
Ville du ikke bedt gud om tilgivelse og gjort noe godt?

Tenk over det
Vis hele sitatet...

Men for de som ikke tror på gud, så er jo ikke dette et alternativ.
Sist endret av Rellativ; 11. juni 2008 kl. 23:04.
Hvorfor gjøre faenskap? Vist du skulle død, ville du ikke dratt til Himmelen?
Ville du ikke bedt gud om tilgivelse og gjort noe godt?

Tenk over det
Hmm... 30 minutter faktisk.
1. Skrevet et testament.
2. Mekka en god snus
3. Samlet famile og venner.
4. Spøkt mye (Type: "Skal vi spille volleyball i kveld? Ånei, jeg er jo død om 20 minutter")
5. Gitt kjæresten et godt kyss
6. Skrevet "livet er hærlig" på en stor vegg eller noe.
7. Død.

Edit: Nummer 5 skal riktignok gjøres uten snus
Sist endret av illuSiOn^; 11. juni 2008 kl. 23:06.
Hoppa fra Trollveggen
Helt ærlig talt? Jeg hadde fått panikk.

Ellers, om jeg jeg imot all formodning ikke skulle det, så ville det vært å sagt farvel til familien. Om anledningen har vært der, så hadde jeg tatt en utepils med venner og familie.
Jeg hadde sannsyneligvis kontaktet familien, spist og drukket det beste vi hadde og kysset kjæresten min farvel...

Eller bare fått noen millioner "views" på youtube...
Med min flaks hadde jeg fått mine siste 30 minutter ca 2 timer før jeg skulle stå opp.
Neida,
de siste 30 minuttene i midt liv tror jeg jeg hadde tatt som vanlig, hvorfor leve så sinnsykt godt når du bare har 30 minutter igjen? kommer du til å huske det? kommer du til å tenke tilbake på de gode tidene? tror ikke det nei.
Kanskje hjulpet mange med noen problemer så heller andre folk kan tenke "han brukte sine siste minutter på å hjelpe folk" for hva godt gjør det at du har det bra? du lever jo bare i 30 minutter eller mindre uansett.
Jeg ville ha runket som om det var det siste jeg skulle gjort på denne jord
Hadde samlet venner og familie, røyket en god sigar og skrevet testamentet.

Hadde vært fett å hoppe fallskjerm (eller uten for densags skyld), og dødd i luften o_O
Filmen crank handler nettopp om det.

Men jeg tror jeg
Først ville jeg ha tatt farvel med min familie.
Så ville jeg ha testa ut noe dop eller noe slik...
Trådstarter
mye tankevekkende her. Vet fortsatt ikke hva jeg hadde gjort. 30 min er så lite....
Reist til sønnen min og lekt med han,kost med han.Om jeg skal dø vil jeg at det siste jeg skal se er smilet til sønnen min og høre den deilige barnelatteren hans :-)
Jeg som de fleste andre her inne oppsøkt familie og venner. Også ville jeg gjort det Sumodeluxe var inne på. Jeg syntes det er vanskelig å forestille seg hva man skal gjøre. Det er liksom ikke så mye man har tid til på 30min da.

Jeg tror jeg bare hadde tatt det med ro og spillt litt gitar, eller fortalt visse folk hva jeg mener... Eller banka noen drittsekker eller noe. Ikke det at jeg er for vold og sånn, men... I don't really know...Vanskelig å sette seg inn i situasjonen..
Tatt med meg så mange som mulig i døden. Er det egentlig noe annet å svare?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Og bedt til gud om tilgivelse?
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut til å ha gjort stort for deg tidligere mtp at du har 30 min igjen å leve. Det er jo også det faktum at guden du tror på ikke eksisterer. Så, nei.
Jeg vet jeg aldri hadde greid og "leve" med megselv vist jeg hadde dratt fra jorden uten og si mine farvel.
Vis hele sitatet...
Går fint. 2 paracet og 30 minutter på puten så slipper du å tenke på det lenger.


Forøvrig hadde jeg kjørt en db-backup av nFF og kost meg med en cola og de første 30 minuttene av en film.
Sitat av Franklin
Tatt med meg så mange som mulig i døden. Er det egentlig noe annet å svare?
Vis hele sitatet...

Ehh... ja!
Det er 25 stykk som har svart noe annet allerede.


Jeg ville skrevet et brev der jeg sa farvell til venner og familie.
Så ville jeg drukket meg fra sans og samling å død mens jeg spilte soloen til stairway to heaven på luftgitar
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Myhre
Jeg ville ha runket som om det var det siste jeg skulle gjort på denne jord
Vis hele sitatet...
Tristere blir det ikke.
Jeg hadde ranet en MC butikk skaffet meg den feteste og raskeste sykkelen, så hadde jeg kjørt i 29min så fort jeg klarer og rett før jeg dør så hadde jeg kræsjet inn i en vegg!

eller så hadde jeg kontaktet familie'n stuff og snakket..
Tipper det første jeg hadde gjort var å tylle i meg tre-fire syreflasker med 30-40 mg LSD, for så å løpe ut. Skulle jeg først dødd etter nøyaktig 30 minutter kunne jeg like gjerne drept meg selv før det, bare på trass.
Godt med smør
Jeg ville krevd ABSOLUTT ALL MEDIA OPPMERKSOMHET.
Så ville jeg ha sagt att jeg skal bevise att hasj kan drepe av bare ett trekk !!!

Så ville jeg ventet 29 minutter. Og inhalert så mye jeg bare kunne. Og da hadde alle pro-cannabis folkene fått noe å grublet seg over
Røyket DMT naturligvis..
Stilt meg i regnet og skutt meg. For å hvise at det er JEG som bestemmer når JEg dør.
Vanskelig å tenke seg ja, men hadde hvertfall kontaktet venner og familie og sagt allt jeg føler for dem.
Så hadde jeg tatt meg en tur med bilen og kjørt skikkelig gris på en øde vei, med Hellbillies på stereoen.
For å forsikre meg om at jeg ikke hadde drept noen ville jeg stoppet bilen/kjørt av veien rett før jeg skulle dø...
Jeg ville antageligvis springe gjennom byen naken, mens jeg spruter maling på alle folkene jeg ser. Selfølgelig tatt meg en gooood pris før kaoset startet, + det selfølgelige pratet med folk som betyr noe i livet mitt.
Sitat av LfsFan
Tristere blir det ikke.
Vis hele sitatet...
Vannvittig ot, men : Ifølge dj Olle Abstract så er det tristeste en kar som runker og gråter samtidig. Husker ikke i farten hvem han omtalte, men jeg og synes det er trist.
Jeg hadde kjørt en god dose microlax i rassen og satt meg på dass! Ingenting på denne jord er bedre enn et godt drit!
Sitat av Gromstad2
Stilt meg i regnet og skutt meg. For å hvise at det er JEG som bestemmer når JEg dør.
Vis hele sitatet...
Litt kjedelig om dem evt. finner ut en kur mot sykdommen

jeg hadde vel kontaktet familie/venner snakket med dem, sagt hvordan situasjonen var og deretter takket for meg
Sitat av Myhre
Jeg ville ha runket som om det var det siste jeg skulle gjort på denne jord
Vis hele sitatet...
det hadde vert det siste du hadde gjort på denne jord
Sitat av skogland
det hadde vert det siste du hadde gjort på denne jord
Vis hele sitatet...
Ja, det har han allerede sakt at han ville gjort. Hvorfor gjenntar du da dette? Jeg ble ikke serlig mye klokere av den setninga di asså.
Ville tatt live av meg.

Begrunnelse: Jeg kunne ikke levd med tanken om at livet mitt skulle ende i en alder av 19.
haha, du skjønte ikke den
Jeg ville sagt farvel til min familie og venner, takket for de gode stundene jeg har hatt og gode minner.
Etter det ville jeg knust og ødelagt, alt mulig rart og gjort mye faenskap.

Men nå skal det sies at dette er bare ønsketenkning, for jeg ville aldri mistet håpet, jeg ville hatt håp om at de skulle løse seg til slutt, og ikke gjort for mye dumt.

Det er ALTID håp.
Ville tatt pcen til brodern og kastet den ut av vinduet(Streamer thailandske filmer, konstant).
Også spilt cs:s i 20min. Så de siste 5 minuttene ville jeg sett på Family guy og fått en god latter.
Her jeg er nå, adskilt fra familie og kjæreste, så ville det ikke vært så mye annet å gjøre enn å skrive en lapp og gått seg en siste tur og betraktet naturen en siste gang.
drukket meg drita da jeg alltid har vert avholds
Sist endret av Wolfenheart; 12. juni 2008 kl. 00:14.
Sitat av skogland
haha, du skjønte ikke den
Vis hele sitatet...
Det var nok bare du som skjønte den du, din tullekopp
Sikkert tatt farvel til venner og familie, takket for gode minner. For å så ta med meg så mange som mulig i døden x) Det hele ender i at jeg skyter meg selv, for at JEG bestemmer når JEG dør.
Jeg ville begynt med å ta meg en sigg å ta til meg den store nyheten. Deretter ville jeg kledd meg naken mens jeg tok meg et skudd heroin, sniffet og røykt diverse narkotiske midler så jeg ble helt ute. Så ville jeg gått rundt midt i byn kliss naken med en hatchet/slakterkniv e.l. og drept/skadet diverse mennesker som gikk forbi.

Tror neppe jeg hadde hatt tid til så mye mer enn dette...