Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 812
Har lenge vurdert og bruke noen eldre pc'en til mining, men har ikke bengynt rett og slett fordi der er så ufattelig mye info rundt tema om det er vært det eller ikke. Noen sier ja, andre sier nei, nå som Bitcoin har stupt og der er lite og mine så er vel den ikke noe og prøve seg på.

Noen her som miner og vil dele erfaringer?

tar en tur på trening nå, håper på masse diskusjoner og svar når jeg kommer tilbake
Bitcoin og andre SHA-256-coins kan du bare glemme å mine uten ASIC (spesialisert hardware). Litecoin og andre Scrypt-baserte coins kan mines med dugelige skjermkort. Det er ikke noe i veien for å bruke eldre maskiner for å drive disse, men du bør ha moderne Radeon-kort for å få noe som helst utbytte.

Du kan se litt på Coinwarz for å få et bilde av gevinsten. Et Radeon R9 280X med tunede parametre kan klare ca. 750Khash/s med Scrypt.
Kan også nevne at det er en del Scryptbaserte mynter ute som skal være GPU resistant. Om man er tidlig ute her kan man dra inn en del kroner over tid. Men som Nichotin her nevner er Coinwarz en god side for å se hva man kan dra inn med dagens vanskelighetsgrad å kurs.