Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 782
c4nn4bis20
slimstian's Avatar
12 5
En dag tok jeg 2x 40mg altså 80mg methylfenidat (Ritalin) kl 15:00 å begynte å føle en rus ca 1 time etterpå, som normalt. følte rusen gikk oppover i ca 2 timer. Spiste middag å rusen tok brått slutt... men så kom den sterkt tilbake igjen ca kl 22:00 å varte til kl 01:00. litt rart mtp at virkningstiden på Ritalin er på 3-4 timer. En annen dag tok jeg 3x 40mg Ritalin, altså 120mg kl 15:00 ca. å formen kom som normalt ca 1 time etterpå å varte godt og stabilt i ca 3 timer før den roet seg men fortsatt var der. ca kl 22:30 samme kveld kom den sterkere enn tidligere den dagen å varte til kl 07:00 neste morgen.🤯 har ved flere anledninger opplevd at Ritalinen lever helt sitt eget liv å stemmer overhode ikke med noe av det som står på nett. Hvorfor? har ikke ADHD eller ADD btw... Synes det er rart at rusen virker så ekstremt lenge etter inntak å at toppene kommer å går helt ut av det blå. vil gjerne høre om noen har samme lignende erfaringer og hva som evt kan være årsak til dette.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
pleier ikke vare så lenge tror jeg. du tok jo ikke så mye. på meg varer det rundt 12-16timer men jeg pleier å ta 300mg. spørs sikkert på vekt å tolleranse.
Det er ikke depot ritalin du tar da? Kapsler.

Et lite utdrag fra Relis
Ved bruk av korttidsvirkende metylfenidat (Ritalin tabletter) oppnås maks plasmakonsentrasjon etter ca. 1-2 timer (1), og virketiden er på 3-4 timer (2). Ritalin kapsler med modifisert frisetting er bygget opp slik at det hurtigvirkende granulatet oppløses raskt og gir en initial maks. plasmakonsentrasjon innen 1-2 timer. Det modifiserte granulatet løses opp etter noen timer og gir en ny topp i plasmakonsentrasjon 5-7 timer etter administrering (1). Virketiden for disse kapslene er 6-8 timer. En annet depotpreparat av metylfenidat (Concerta) har antatt effekt som varer i inntil 12 timer
Sist endret av Passiv; 25. mai 2020 kl. 08:05.
c4nn4bis20
slimstian's Avatar
Trådstarter
12 5
Vet dessverre ikke helt sikkert men uansett så blir jeg meget lei etter 16 timer der mesteparten av tiden ikke er en rus men bare en søvnstopper. forstår ikke hvorfor den ikke slipper taket..