Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 858
Anonym bruker
"Stum Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt en del elvanse den siste uken. Har tatt 50-150 mg om dagen. Jeg har ikke ADHD eller ADD, så jeg har kun tatt det for å få mer energi når jeg har jobbet.

Det jeg lurer på er om jeg vil få noen nedtur når boksen med elvanse er tom? Jeg hadde en boks på 30 stk på 50 mg. Skjer det noe i hjernen så må regne med å bli deprimert eller noe? Tenker at det som går opp må komme ned.... men jeg har sovet godt om nettene, tar 50 mg seroquel om kvelden for søvn.

Noen med erfaring som kan gi meg noen svar eller råd til hva jeg kan gjøre for å unngå en evt nedtur?
Det er vanskelig å si, kan være litt hipp som happ.. behøver ikke å føle en verdens ting nå, mens neste gang kan det være helt dritt - eller omvendt.

Bra du har vært flink til å sove. Det øker sjansen betraktelig for at du ikke får en kjip nedtur. Å ta pause fra stimulanter med heftig søvnmangel kan være hardt.
Det er bare å stå i det, lite å gjøre bortsett fra å ruse det bort med andre ting som feks alkohol, men det er slik man blir blandingsmisbruker da.. Hvis det blir for ille kan du jo bare ta en seroquel og sove det bort.
Nedtur er veldig individuelt, selv får jeg aldri nedtur uansett hva jeg tar (bortsett fra alkohol), hvor mye og hvor lenge jeg har holdt på har ingenting å si.

Nedtur går på det å føle seg redusert og noen folk tåler ikke å føle seg dårlig og da blir det selvfølgelig nedtur med dårlig form og tankespinn.
For min del er det bare en del av leken, jeg merker selvfølgelig at kroppen er redusert og at hode er slitent, men det gjør man etter en hard arbeidsdag også. Det er hva du gjør det til selv, føler du deg redusert og henger deg opp i det så ja, you gonna have a bad time, men om du skjønner at du har lånt tid fra fremtiden når du bruker ting som sentralstimulerende så blir det ikke så ille når du skal ned.
Sist endret av Kjelldriver; 24. mai 2020 kl. 20:59.