Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1050
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kort fortalt;

Skal til legen i morgen på DPS for å bli utredet for ADHD. Hvor lang tid tar det før jeg eventuelt kan få medisiner? Skjer dette med en gang eller må jeg vente i syv lange og syv breie?

Og nei, jeg er ikke han som stiller på legekontoret med blodsprendte øyne og skriker etter dop, bare en sliten kar som kunne tenke seg å lese en hel artikkel på VG og sitte stille i lenger enn fem minutter av gangen.
Hvis du har rusbakgrunn, 3mnd rene prøver. Ingen rusbakgrunn = du må ta EKG bare, så når det er gjort burde det gå rimelig kjapt. Er avhengig av psykiateren tho
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen rusbakgrunn her, så regner det burde gå rette vei hvis psykiateren er på godt humør! Takker for raskt svar!
Dette kan ta flere måneder. Hadde første utredning sent i fjor, og tok EKG tidlig i år. Men holder fortsatt på med utredning hos DPS...

Tipper jeg personlig har 1-2 måneder igjen
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Blaanisse Vis innlegg
Dette kan ta flere måneder. Hadde første utredning sent i fjor, og tok EKG tidlig i år. Men holder fortsatt på med utredning hos DPS...

Tipper jeg personlig har 1-2 måneder igjen
Vis hele sitatet...
Wow. Jeg fikk adhd diagnose ila 2 mnd!!! Måtte ta EKG. Dette tok ikke lang tid. Resultatet måtte leveres til dps. Ritalin var på plass samme kveld som jeg gikk til psykiateren.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heldig! Jeg har fått en slags antydning for ADHD basert på en 4 timers test hos nevropsykologisk professor, som ble sendt videre til DPS.
Behandleren min på DPS vil gå igjennom mange lignende tester og ringe folk fra barndommen min for å være sikker på at jeg har ADHD.
Kjenner jeg blir forbanna