Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3045
Hei har vunnet en facebook konkuranse, navnet mitt er opprørt på nettsiden dems som vinner og dem har svart på meldingene mine helt til jeg etterspør premien, etter det har dem sluttet å svare meg(snart gått en uke uten svar) Hvordan kan jeg få løst dette? Anmeldelse?
Er snakk om en premie på ca 7k
Forbrukertilsynet, de tok noen bloggere for noe liknende.
https://www.nrk.no/rogaland/_mamma-t...bot-1.14182277

Poste på fb siden deres kan jo og fungere men da eskalerer du jo ting kanskje.

Send en mail med lesebekreftelse hvor du vurderer og gå til Forbrukertilsynet. Hvis de ikke svarer da, post det på. Fb siden deres
Forbrukertilsynet skal kontaktes, når det gjelder å poste på FB siden dems så enten er jeg blooket ellers går det ikke, kan fremdeles kommentere innleggene dems men der forsvinner kommentaren min i tusenvis av andre kommentarer.
Er det en seriøs bedrift som står bak konkurransen? Jeg vant en telefon fra expert på facebook for noen år siden, og jeg husker det tok lang tid før jeg fikk den, 2-4 uker.
Ja har sett på dem som en seriøs forhandler frem til dette. Problemet er ikke at jeg forventer premien på dagen men heller at dem ignorerer meg når jeg prøver å få kontakt. Kundeservis svarer normalt innen 1 time om du har generelle spørsmål om produktet deres, så snart det ble snakk om premien ble det totalt stille
Vet ikke om jeg vill legge ut firma navn enda. Har du hatt samme problem hos dem? Å hvordan håndterte du det eventuelt?
Tipper du er svindlet.
Ja er nok det. Etter å ha lest litt rundt på nettet kan jeg bekrefte at det er stayclassy
Sitat av Aron2303 Vis innlegg
Ja er nok det. Etter å ha lest litt rundt på nettet kan jeg bekrefte at det er stayclassy
Vis hele sitatet...
Selv om du anser deg selv som svindlet så ville jeg fortsatt rapportert det til forbrukertilsynet. Så kanskje til slutt skjer det noe med fyren, i og med at han har brutt ca. alle lover vi har om reklamering så langt
Uvaksinert 👍
Håper folk kan slutte å handle hos den sjappa der. Min datter ville så gjerne ha en julekalenderen derfra. Dritdyrt og bare piss i hele kalenderen. Svindel hele opplegget. Ikke svarer de heller når jeg konfronterte den om hva jeg syntes. Håper det finnes karma for da sliter de.
Kan fortelle at stayclassy faktisk er svindel, men produktene får du. Alt de selger er via forhandlere fra aliexpress sine ansatte. Ikke at det er svindel, men overjusterte priser som lurer kunder til å betale 10 ganger så mye så vil kalle det svindel. Premiene vil du ikke få med mindre du går til Forbrukerrådet.

Hvordan jeg vet; jeg Eide Skywalker Norge da vi hadde tett kontakt og våres diskusjoner. Solgte også firmaet til stayclassy for et år tilbake.
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Kan fortelle at stayclassy faktisk er svindel, men produktene får du. Alt de selger er via forhandlere fra aliexpress sine ansatte. Ikke at det er svindel, men overjusterte priser som lurer kunder til å betale 10 ganger så mye så vil kalle det svindel. Premiene vil du ikke få med mindre du går til Forbrukerrådet.

Hvordan jeg vet; jeg Eide Skywalker Norge da vi hadde tett kontakt og våres diskusjoner. Solgte også firmaet til stayclassy for et år tilbake.
Vis hele sitatet...
Du kan «fortelle at det faktisk er svindel» men samtidig påpeker du at «ikke at det er svindel, men[...]»

Når ble det svindel å kjøpe billig, selge dyrt? Dette er grunnlaget for alt videresalg av varer og tjenester.... At stayclassy har funnet seg en populær varegruppe de videreselger og er gode på markedsføring har ingenting med svindel å gjøre...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du kan «fortelle at det faktisk er svindel» men samtidig påpeker du at «ikke at det er svindel, men[...]»

Når ble det svindel å kjøpe billig, selge dyrt? Dette er grunnlaget for alt videresalg av varer og tjenester.... At stayclassy har funnet seg en populær varegruppe de videreselger og er gode på markedsføring har ingenting med svindel å gjøre...
Vis hele sitatet...
Nå gjetter jeg litt her, men kanskje svindel ift. at konkurransene de holder er bogus, der får man aldri produktet. De bruker det heller som ren markedsføring. Men skulle man derimot kjøpe et classywalk produkt så får man det(albeit til en stygg pris)
Sitat av Brekker Vis innlegg
Nå gjetter jeg litt her, men kanskje svindel ift. at konkurransene de holder er bogus, der får man aldri produktet. De bruker det heller som ren markedsføring. Men skulle man derimot kjøpe et classywalk produkt så får man det(albeit til en stygg pris)
Vis hele sitatet...
Nå er ikke mitt innlegg rettet mot selve konkurransen, men mot GodMorgenJuice sin tilsynelatende aversjon mot videresalg.

Hvis de avholder konkurranser uten å levere premiene er det ganske åpenbart svindel, det tror jeg ikke er særlig kontroversielt å påstå..