Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 11718
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg syns også de ser langt fra klare ut, så du må nok beregne lengre ventetid.
Undersøk blomstene med lupe/forstørrelsesglass, evt ta bilder, men det ser ut som de er langt fra modne
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av veidemann Vis innlegg
Utedørsdyrking er morro, men hater å bære jord. En halv sekk pr auto bruker jeg, plantejord fra Byggmax. Gjødsler med litt Blåkorn i vekst og litt Biobizz Bloom i blomstring. Lys trenger du ikke bry deg om på autoer, men de bør herdes eller dekkes med fiberduk første dagene i sola. Det viktigste er morgensola (for å bli kvitt morgendugg i buds), så finn en Sør-Øst vendt plass.

De eldste plantene der er plantet for tidlig, de burde vært pottet om ute allerede. Autoer liker ikke å stå i små potter eller bli ompottet for sent, jeg har mine 2 uker i vinduskarm før jeg planter ut 10-17.mai.
Vis hele sitatet...
Du som setter ut 17.mai, hva er minimums temperaturen før du setter ut?
Har funket fint med 10-12c dag og 7-8c natt. Planter i småpotter innendørs, så det blir en gambling i forhold til kuldeperioder i mai. I fjor måtte jeg la dem stå inne ei uke ekstra pga 6-7c dagtemp. Da vokser røttene for mye og plantene blir ikke så store som de kunne blitt.

Plantet flere og satt ut 2 uker senere og de ble bra mye større enn de første. Burde sikkert bare lempet de første ut i kulda, vanskelig å si hva som hadde stuntet dem mest.