Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2120
I September satt jeg opp en privat tracker for noen venner av meg, en liten sirkel skulle ha tilgang.

Jeg brukte en annen front-end enn de fleste P.T, noe som kan ha bidratt til at den virket mer attraktiv.


En av brukerne (venn av en venn) postet en link på reddit / trackers og medlemskapet sprengte, når har jeg ikke kontroll på siden lenger med hundrevis av nye brukere som registrerer seg hver dag.

Jeg har nå stengt registrering og er usikker på hva jeg skal gjøre, en del av meg vil kjøre reklame og tjene penger, men en annen side vet at dette fort er på vei til å vokse ut av min kontroll (lovlig og etter ferdigheter)


Noen forslag på hva jeg bør gjøre? Den er noen måneder gammel og jeg får har ca 40,000 unike besøkende så langt denne måneden.
Salg av nettsiden er vel en mulighet?
Legg den nå, *før* du blir saksøkt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvor godt dekket er du? Er det mulig å spore det tilbake til deg? Er du økonomisk tilknyttet noe som er blitt brukt i domene, hosting osv? Hvilken jurisdiksjon faller serveren under? Hvordan betaler du for disse tjenestene?

Hvis det var meg, ville jeg vel for å være dønn ærlig vurdere å monetisere det, men man skal være litt forsiktig av innlysende grunner. Å selge en nettside vil jeg tro blir vanskelig - hvordan har du tenkt til å finne "riktig" pris?
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvor godt dekket er du? Er det mulig å spore det tilbake til deg? Er du økonomisk tilknyttet noe som er blitt brukt i domene, hosting osv? Hvilken jurisdiksjon faller serveren under? Hvordan betaler du for disse tjenestene?

Hvis det var meg, ville jeg vel for å være dønn ærlig vurdere å monetisere det, men man skal være litt forsiktig av innlysende grunner. Å selge en nettside vil jeg tro blir vanskelig - hvordan har du tenkt til å finne "riktig" pris?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha undersøkt det som Robhol nevner, og deretter gjort startet to paralelle prosesser. Den første, kutte alle bånd og spor til tjenesten, slik at du kan si at du fra en gitt dato ikke lenger stod bak den. Deretter sette igang monetize, og så selge den som en fungerende seddelpresse. Pass bare på å bruke pengene på en underfundig måte, slik at ikke du får det som beviser mot deg i en eventuell sak.
Hehe det er jo et luksusproblem vil jeg si. Ja du kan jo velge da. Kutte alle bånd slik at du har ryggen fri og ren samvittighet eller du kan "kutte alle bånd" slik at du kun har ryggen fri. Om vi ser på hvor lang tid det normalt tar før en tracker eller torrent side forsvinner så snakker vi stort sett om mange år før de blir tatt ned. Om du nå tilsynelatende kutter alle bånd så kan du jo fortsatt dra inn kroner. Bare sørg for å gjøre de riktige tingene og sørg for at du er anonym - ikke bare tilsynelatende anonym.
Trådstarter
2 0
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvor godt dekket er du? Er det mulig å spore det tilbake til deg? Er du økonomisk tilknyttet noe som er blitt brukt i domene, hosting osv? Hvilken jurisdiksjon faller serveren under? Hvordan betaler du for disse tjenestene?

Hvis det var meg, ville jeg vel for å være dønn ærlig vurdere å monetisere det, men man skal være litt forsiktig av innlysende grunner. Å selge en nettside vil jeg tro blir vanskelig - hvordan har du tenkt til å finne "riktig" pris?
Vis hele sitatet...

Den skal ikke være mulig å spore siden jeg har gått til ekstreme lengder.
Jeg brukte et bibliotek i Oslo når jeg registrerte domene, servere, osv.

Serveren er i Nederland mein (brein), jeg har ikke lastet opp noe selv og bruker VPN ved hver innlogging.

Alt har blitt betalt med visa og mastercard kort man får kjøpt på de fleste narvesen butikker.

Navnet som har blitt brukt er bare tull.



Sådan sett ville den vært 100% trygg å kvitte seg med, men når det kommer til å beholde den så har jeg ikke peilig når medlemskapet nå står på rundt 9.000

Jeg lener litt mot å stenge den før slutten av året, egentlig. Men er ikke fast bestemt
Sist endret av xfy103; 21. november 2016 kl. 14:13.
VPN er ikke 100% trygt, vpn hosten har sine logger som potensielt kan utleveres. Dersom du begynner å tjene penger, er det mulig å følge pengestrømmen.
Det er en ledig nisje i markedet nå som what.cd ble tatt ned, om du går for kvalitetslyd