Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2373
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal slutte med subutex og valget er mellom tyrilli eller molde/veksthuset, tyrilli og molde har ca like lang behandlingstid men lar kontakten min ønsker at jeg velger molde ettersom det ligger to timer unna der jeg bor ift permisjoner og lignende. Magefølelsen min har alltid sagt at tyrilli er bedre, og det at veksthuset er så strengt virker rett og slett skummelt i mine øyner! Jeg blir også helt rar psykisk etter jeg går av sub’en, angst og depresjon og et helvettes sug heh
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i tyrili nå. Kjipt med morra vask og "arbeids dag"

Arbeids dagen er bare noe fjas. Værtfall for meg som har vært i 100% jobb rundt på byggeplasser før jeg la meg inn.

Søkte meg videre i tyrili (Arendal) mye bedre.
2 møtet i uka og resten styrer man selv.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i tyrili nå. Kjipt med morra vask og "arbeids dag"

Arbeids dagen er bare noe fjas. Værtfall for meg som har vært i 100% jobb rundt på byggeplasser før jeg la meg inn.

Søkte meg videre i tyrili (Arendal) mye bedre.
2 møtet i uka og resten styrer man selv.
Vis hele sitatet...
hvor langt er behandlingsforløpet og hva skjer etter behandling?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Strengt er bra. Du trenger strengt en periode, for å så sakte som mulig slippe opp.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Molde får du vel mer frihet og høyere «status» jo lengre du er der. De som har vært der en stund kan bestemme over nykommeren, altså du kan måtte spørre en av de andre som er der på behandling om du kan få lov «til å...»

Bor selv 1t unna Molde
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor langt er behandlingsforløpet og hva skjer etter behandling?
Vis hele sitatet...
Vanlige er vell 9mnder men kan forlenges. Personer her som har vært her godt over 1år nermere 2.

Er ettervern når du er ferdig i 1år om jeg ikke tar feil
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vanlige er vell 9mnder men kan forlenges. Personer her som har vært her godt over 1år nermere 2.

Er ettervern når du er ferdig i 1år om jeg ikke tar feil
Vis hele sitatet...
okei håper de kan hjelpe til med utdanning eller jobb i etterkant også jeg er mer positivt innstillt på tyrilli siden de har så bred kompetanse ettersom jeg da føler meg mer trygg!
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veksthuset er et terapeutisk samfunn. Les deg nøye opp hva det er fornøyd, Tyreli er det helt motsatte av hva et teraputisk samfunn er. Jeg har vært på begge deler. Både tyreli og Samtun (Var teraputisk før) samme figur som vekst huset.

Her har du STRENGE regler. Du må melde behov for alt som faller deg inn, fra å gå på do til å ta deg pause eller røyk. Ja, strengt regime. Litt nazi opplegg. Ligner veldig på en militær leir full av maktsyke eks-narkomaner. Du blir prøvd knekt psykisk får så å bygge deg opp igjen. Tyreli er det helt motsatte, her er mye opp til deg selv, mere åpenhet og hyggeligere atmosfære.

Det er min personlige mening. Jeg føler teraputisk samfunn er et utmerket valg om du har vært inn og ut av behandlinger tidligere og ønsker et siste opprør. Metodene som brukes i et teraputisk samfunn er veldig kontroversielle spør du meg, for 20 år siden var nok dette en veldig velykket metode. Men som samfunnet er i dag med telefoner / sosiale nettverk osv er det helt utdatert.

Kan du velge mellom disse 2 så ta Tyreli, noe av det beste voksene året I mitt liv.

Ønsker deg lykke til, du har tatt et viktig valg i livet ønsker deg masse lykketil!