Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1819
Har du fått hjelp der? Isåfall hvor lenge har du fått gå der? Og hjalp det deg?

Har du vært til utredning der?

Eller har du fått avslag?
Har vært til utredning 2 ganger, men ikke fått noe hjelp. Tilslutt sa de at det ikke var noe vits at jeg gikk der lengre. Første gangen ble jeg sendt fra DPS til PUT pga pillebruk, gang nr 2 hadde det plutselig ikke noe å si og fikk utredning til tross.
Skal aldri dit igjen. Gjort ting bak ryggen min osv.
Pga mye dritt med DPS har jeg gått sykmeldt en god stund.
Kan legge til at etter jeg var på rusbehandling for alkohol skulle de kartlegge søvnen min og de sa at om jeg tok et par glass vin for å sove var det helt innafor. Det trenger heller ikke en som nettopp har kutta alkohol å høre av det man regner som proffe fagfolk..
Sist endret av NokErNok; 17. april 2021 kl. 22:27.
Har vært på 3 ulike DPSer fordi jeg har fllyttet en del rundt. Første stedet fikk jeg en psykolog jeg absolutt ikke kom godt overrens med. Da jeg prøvde å bytte tok det så lang tid at jeg bare måtte vente med å få henvisning til en ny DPS ettersom jeg flyttet

Det andre stedet fikk jeg tilbud om gruppesamtaler for depresjon. Kognitiv terapi. Hjalp så utrolig mye. Vil anbefale gruppeterapi til absolutt alle. Fikk utfordret meg selv på måter jeg aldri trodde jeg kom til å klare. Det beste som har hendt meg.

Nå går jeg til en ny DPS. Ble bare godkjent for 5 timer. Har to timer til. Så vi får se hvordan det går og om jeg må få henvisning tilbake dit etterhvert, eller om jeg faktisk klarer meg på egenhånd.
Har vært på to DPSer og vært borti to behandlere, begge psykiatere. De drev/driver med utredning og er helt på jordet. Finner meg foreløpig i dette vaset fordi diagnose visst er inngang til behandling.
Etter litt frem og tilbake (med endel press om å være med i gruppeterapi, som jeg slapp) ble jeg utredet kjapt nok. Ingenting å klage på til prisen, så absolutt verdt et forsøk. Tror det er lov å be om en annen behandler dersom du er misfornøyd.
Går selv til dps og har gjort det en stund. Alt avhenger av hvilken psykolog du får, jeg er kjempefornøyd. Men alt en psykolog kan gjøre er å guide deg inn på rett vei. Jobben må du selv stå for 100 prosent
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Går selv til dps og har gjort det en stund. Alt avhenger av hvilken psykolog du får, jeg er kjempefornøyd. Men alt en psykolog kan gjøre er å guide deg inn på rett vei. Jobben må du selv stå for 100 prosent
Vis hele sitatet...

Dette.

Alt for mye vrangforestillinger til DPS. Har hatt flere behandlere, psykiatere og psykologer det er like mye individuelt som annet hva som fungerer. Ikke alle har fungert med meg men så er det også et par stykker som har vært helt avgjørende for min utvikling. Det er litt 50/50...
Sjansespill med dps. Har fått meget dårlig hjelp der, til og med skadelig hjelp, som førte til et selvmordsforsøk. Har erfaring med 3 stk. Dps er mere opptatt av bedriftstyring og diagnoser enn behandling. Gå for privatpraktiserende. Det er to helt forskjellige verdener. Det finnes private som er godkjent for egenandelsordninga, så du betaler egenandel opp til frikort, likt som dps. Snakk med fastlege om henvising.