Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5744
Skal overta en 55 tommer fra en slektning, og kan da selge min nåværende tv, som er en 8 år gammel Samsung smart-tv (47 tommer).
Hvor mye kan jeg vente å få for den?
Har ikke store forventninger, men må bare spørre😊
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
"Ikke for gammel"

8 år gammel er ett par år fra å regnes som avgått med døden.

Jeg ville ikke gitt noe mer enn 500-1000 avhengig av om det er (var) en billig eller toppmodell.
Roxie's Avatar
Trådstarter
3 0
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk ser han bor litt langt borte.
Men skal sjekke videre.
R.i.p 23.04.2021
8år gammel da er den allerede veldig uinteressant.kansje noen kjøper den for og ha den i kjellern til å se film.max 1000kr vis du er heldig. Ville personlig ikke betalt mer en 500kr.
Beklager for og vere gledesdreper her, men jeg finner det høyst usannsynlig noen betaler 2 lapper for en 8 år gammel TV på bare 47 tommer.

Ikke verdt noe som helst, utdatert. Vist du er heldig kan du kansje klare 200-300 kr. Jeg personlig ville ikke gitt en krone engang, men dette er bare min mening. Får du taki mer, kjør på.
BRAND ∞ STRONG
Noen har TV`n på hele døgnet, andre et par timer.
Ja det er lenge siden 2013 og teknologien har gått fra denne, men Samsung lagde bra tv i 13 å de

Angående mitt eget pris forslag så er nok 1500 mer realistisk en 2500
Sist endret av vindaloo; 10. mars 2021 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøpte meg ny 43" smart tv for noen mnder siden for 3500.-
Så har du litt referanse hva nye går for
Sitat av Kuami Vis innlegg
Beklager for og vere gledesdreper her, men jeg finner det høyst usannsynlig noen betaler 2 lapper for en 8 år gammel TV på bare 47 tommer.

Ikke verdt noe som helst, utdatert. Vist du er heldig kan du kansje klare 200-300 kr. Jeg personlig ville ikke gitt en krone engang, men dette er bare min mening. Får du taki mer, kjør på.
Vis hele sitatet...
Solgte en 10+ år gammel TV for 250 spenn og en halvliter (no joke) for et års tid siden. Den veide et et tonn og hadde maks oppløsning på 720p. En tusenlapp høres overkommelig ut, det at vi på freak ikke ville kjøpt utelukker ikke at du kan finne en kjøper med litt flaks og tålmodighet. Her er det en som selger det jeg antar er en tilsvarende tv.
BRAND ∞ STRONG
De fleste 47 tv på finn ligger et sted mellom 1500 og 3500.

Samsung sine full HD tv fra 2013 var ganske gode, og hadde en del
smart tv funksjonalitet. Hadde en 50 tommer fra samme år.
Hva slags oppløsning snakker vi her da? Lcd panel med FullHD? Får nye for den samme prisen enda
Ville gjettet på et sted mellom 500 - 800.

For referanse så kjøpte jeg en brukt 4k TV til 2500 for 3 år siden, den er på 49".
Roxie's Avatar
Trådstarter
3 0
Tusen takk for svar alle sammen��
Jeg liker hvordan alle svarer uten å engang vite noe annet enn kjøpsår og produsent
BRAND ∞ STRONG
Jeg svarer basert på tre ting Rosander.
  • Egen erfaring med Samsung, og TV fra samme år.
  • At 27 TV på finn i samme størrelse ligger mellom 1000 og 3500
  • Jeg svarer basert på de opplysningen TS gir
Jeg tar det for gitt TS skjønner at det kun dreiser seg om
estimater så lenge man ikke vet hvilken model og i hva slags tilstand.
Om du får et bud over 400 kroner for å bli kvitt den og ha den ute av livet ditt ville jeg takket ja til det med en gang. TVer har blitt utrolig billige.
Jeg har sett mange tv-er som er 5+ år gamle som leverer bedre bildekvalitet enn mange av tv-ene i de lavere prisklassene i dag.
Prisene har jo gått kraftig ned de siste årene også. Når jeg kjøpte min Hitachi 32 tommers flatskjerm for ca 20ish år siden betalte jeg ca 8k for den. I dag får en jo 50 tommers for samme prisen. Ellers er jeg skeptisk til Samsung, har hørt at de bygger dem for at den skal ryke fort. Av de merkene som er på markedet nå heller jeg mest mot Sony. Selv om det er litt dyrere.
BRAND ∞ STRONG
Når jeg har kjøpt Samsung (som jeg alltid har vært fornøyd med)
har jeg basert det på bruker tilbakemeldinger og journalister sin
rapporteringer fra diverse teknologi messe som f,eks CES.

Jamt over får de som regel veldig gode skussmål både på bilde
og ofte også for god design.

Veldig mange vil aldri kunne se forskjell på bildet til en Sony vs/ en LG.
Men LG er som oftest betraktelig billigere.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ellers er jeg skeptisk til Samsung, har hørt at de bygger dem for at den skal ryke fort. Av de merkene som er på markedet nå heller jeg mest mot Sony. Selv om det er litt dyrere.
Vis hele sitatet...
Både LG, Panasonic og Sony er teknisk bedre enn Samsung ifølge en jeg kjenner som jobber på Elkjøp, basert på antall returer over flere år ved distriktets største butikk.

Forbrukerinspektørene hadde en dokumentar for noen år siden om dette der de besøkte tv-verksteder hvor 80 - 90 % av reperasjonsobjektene var akkurat Samsung-tver. Noe med at unødvendig billige kondensatorer var plassert direkte over kjøleribba til prosessoren så de ble «stekt» og dermed ødelagt etter ca. fem år, altså bevisst planlagt foreldelse. For en sum på under fem kr per tv kunne de brukt litt bedre komponenter og de. ville vart tre ganger så lenge.

Et annet tips er å gå for merker som ikke er avhengige av løpende reklamer i samtlige medier for å oppnå salg.

Hadde vært fornøyd om noen kom og henta den aktuelle tv-en for en tohundrelapp. Den kan like greit ryke av litt risting ved transport og være død ved ankomst.
Sist endret av funksjon; 10. mars 2021 kl. 16:40. Grunn: bokstaver
2000 hørtes mye ut for en 8 år gammel tv.
Jeg solgte en ikke smart 46" fra 2014 for 500 kr i fjor sommer, og jeg tror jeg kunne ha solgt den for mer. Fikk flere forespørsler på det lokale facebook-markedet ila et par timer!
Litt off topic, men må bare. Har en Samsung tv som er ca 3-4 år. Kom opp en tile på linjen der man velger input der tvn spørr om det ikke er på tide å oppgradere ved å kjøpe ny tv. Irriterer meg sannsynligvis litt for mye at et produkt jeg har kjøpt og er fornøyd med ønsker å bli byttet ut, og pusher reklame på meg. Det og flere andre grunner gjør at jeg er ferdig med Samsung
For å vite hvor mye du kan få solgt den for? Legg den ut på Finn.no/facebook til 5000kr, senk prisen helt til du finner en som vil kjøpe den. Det du får solgt den for blir vel hva den er verdt, i kjøpers øyne da vel å merke.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Litt off topic, men må bare. Har en Samsung tv som er ca 3-4 år. Kom opp en tile på linjen der man velger input der tvn spørr om det ikke er på tide å oppgradere ved å kjøpe ny tv. Irriterer meg sannsynligvis litt for mye at et produkt jeg har kjøpt og er fornøyd med ønsker å bli byttet ut, og pusher reklame på meg. Det og flere andre grunner gjør at jeg er ferdig med Samsung
Vis hele sitatet...
Er det så mye mer reklamere fra Samsung en f.eks. LG og Sony?

Er noen år siden jeg eide TV, men alle tv`r som er koblet til nett og laster ned
software oppdateringer og slikt informerer vel samtidig om andre aktuelle produkter.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Litt off topic, men må bare. Har en Samsung tv som er ca 3-4 år. Kom opp en tile på linjen der man velger input der tvn spørr om det ikke er på tide å oppgradere ved å kjøpe ny tv. Irriterer meg sannsynligvis litt for mye at et produkt jeg har kjøpt og er fornøyd med ønsker å bli byttet ut, og pusher reklame på meg. Det og flere andre grunner gjør at jeg er ferdig med Samsung
Vis hele sitatet...
Jøss. Er det sant?