Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5446
[COLOR="Red"]Losjis første triprapport! (bad trip?)[/COLOR]

Meg selv: 17 år, bor i midt-norge, har ingen psykiske problemer eller noe lignende.
De jeg var med: Én person (Robert) som også spiste flein som jeg kjenner veldig godt, 4 andre personer (Are, Terje, Nils og Pål, som bare satt å gama, så jeg skriver ikke noe om han ) jeg også kjenner veldig godt som jeg har trippet med før, én person jeg kjenner veldig godt, men har aldri spist med han før og 3 andre jeg kjenner relativt godt.
(Alle navn er endret).
Sted: Hjemme til en kompis (det var ganske rotete der, men jeg rydda stua så godt jeg kunne).
Rusmiddel: Psilocybin Cubensis, ca 2.5 gram.

Note: Dette skjedde for ca. 3mnd siden.

Dette er mitt forsøk i å skrive en trip-rapport, beklager for dårlig rettskriving og hvordan det er skrevet generelt, har sett mange rapporter her på freak og noen ganger er det som å lese en roman. Nå har ikke jeg like gode ferdigheter som disse rusrapport forfatterne, men jeg gjorde mitt beste.

Jeg husker ganske mye fra trippen, men jeg klarer ikke å komme på alt som skjedde gjennom den ca 4-5 timer lange trippen, men jeg skal prøve mitt beste.

DEL 1:




Innledning.
Det var en kald lørdag morgen her i hjembyen min (-3 grader for å være nøyaktig), snøen hadde ikke lagt seg enda, men frosten og den isbelagte bakken var tilstede.
En venn av meg, Robert hadde bestilt 5g tørket fleinsopp fra Agora som en liten ekstra sammen med alt det andre vi bestilte. Vi hadde ventet på 25x 150ug blottere med LSD, men den kom ikke fram, så all planleggingen til vår første tur på LSD måtte vente, og vi var selvfølgelig ganske skuffet.
Når pakken med fleinsoppen kom (det tok kun 3 dager fra Danmark) var det ingen tvil. Vi måtte nesten prøve det, vi hadde ingen andre planer den helgen, bortsett fra at de andre skulle røyke en god del grønnings (jeg hadde én pissings igjen, så jeg sto over).

Jeg hadde planlagt denne LSD trippen min veldig nøye, og det er jo ikke så mye forskjell på LSD og sopp, utfra hva jeg har lest og forstått, jeg har prøvd fleinsopp en rekke andre ganger (ca. 2-3 medium og 5-6 svake tripper) så jeg tenkte at 2.5g ikke ville være noe annet enn en medium trip (det sto hos vendoren på Agora at 2.5g var nok for en ”mellow trip”, men tenkte ikke på at soppen kan ha forskjellig styrke OG at alle reagerer forskjellig..).

Etter litt planlegging fant jeg og Robert vi ut at vi skulle dra til en kompis, Are og spise halvparten hver.

Lørdag.
Jeg sto opp ca. Kl. 10 lørdag morgen og spiste en god frokost (egg og bacon med bønner) for så og rusle ut døra og ringe Robert.
Robert hadde nettopp stått opp og var ganske bakhøy i og med at han hadde røyket en del fredag kveld. Jeg spurte når han tenkte å dra til Are, og han svarte at han tenkte å dra dit i 1-2 tiden.
Jeg følte at dette krasja litt med planen min i og med at jeg måtte være hjemme kl. 7 for å lage middag, men jeg tenkte at det kom til å gå bra å komme hjem bare pittelitt småruset, siden jeg visste sånn ca. hvor lang før effekten begynte å dabbe(noe jeg angrer på.. aner ikke hva jeg tenkte på der).

Jeg valgte å bare dra til Are og vente der, så jeg hoppet på bussen og dro av sted.
Når jeg gikk inn til Are var det tydelig at han hadde hatt selskap kvelden før. Det lå pizzaesker over hele kjøkkengulvet, knuste glass, tomme snusdåser, div. godteripapir og en del knøvlet rullepapir etter et par mislykkete forsøk i å rulle en spliff eller 5.

Jeg orket ikke å sitte å trippe i dette rotet, så jeg valgte å rydde litt av kjøkkenet og stort sett hele stua (som ikke er så veldig stor, så det var ikke så mye stress). Etter en liten stund hadde jeg fått hengt på plass et par trippye bilder på veggen og til og med hengt en lampe med grønt lys i taket for den lille ekstra detaljen når man er på tur.

Ut fra soverommet kom 3 andre som hadde vært der kvelden før, de var relativt bakfjærne. De ble der ikke lenge i og med at de skulle ut og skaffe mer grønnings og dra og kjøpe billetter til ”Interstellar”.

Når de hadde dratt var Robert og to andre kompiser på vei, Terje og Nils, så jeg gikk og kokte vann.
Når de kom gikk jeg og Robert inn på kjøkkenet og grindet soppen til pulver. Han spiste den sammen med et par smultringer og litt sjokolade, mens jeg hadde det i en tepose og lot det stå og trekke. De andre gikk på stua og begynte å gjøre klar bongen.

Når alle var klare og jeg hadde drukket opp teen, gikk vi ut i boden til Are slik at de kunne røyke siden Are var på pissing. Når Terje begynte å fyre opp bongen kunne jeg og Robert kjenne at soppen begynte å slå inn. Det hadde kun gått 15-20 min siden vi spiste/drakk det, så vi var ganske overrasket, men fornøyde. Jeg ble så fornøyd faktisk at jeg ikke kunne stoppe å le og jeg merket at rommet vi var i plutselig virket mye mindre enn til vanlig, lydene var også mye høyere.

Etter et par runder med bongen klarte de å overbevise meg til å ta ett stort hit. Jeg gikk med på det i og med at jeg aldri har vært høy mens jeg har trippet, og toleransen min var veldig svak, så ett hit var mer enn nok.
Jeg tar bongen og klarer ikke helt å tenne den siden jeg fniser sånn, mest fordi jeg ikke har røyket bong på ca. 1 år, så jeg var ganske spent. Til slutt klarte jeg å fyre det som lå i bowlen og trakk til jeg trodde bongen var milky som faen, selv om de andre rundt meg ropte at jeg måtte ta mer. Når jeg inhalerte kilte det veldig i brystet og jeg merket at halsen min ble ekstremt tørr nesten med en gang. Jeg valgte å gå inn umiddelbart for å ta meg et glass med vann.
Utenfor satt Robert og Terje og røyka seg helt på trynet, mens Nils satt og så på siden han også er på pissing.

Jeg kjente veldig raskt at jeg ble litt småfjern, men det var ikke noe utenom det vanlige.

Nå husker jeg ikke helt hva som skjedde, men jeg tror jeg satt i stua til Are og hadde en ganske rolig, mellow trip. Jeg må nesten hoppe til da jeg begynte å peake i og med at jeg husker så og si ingenting fra det som skjedde før.


Starten av peaken.
Jeg vet ikke helt når peaken var, men jeg vet når den begynte. Nå kjente jeg at ting begynte å surre. Alt bare skjedde så uforberedt og raskt i forhold til tidligere tripper. Plutselig begynte veggene å ”smelte”, på den ene veggen var det en slags ”blomstertapet”, det var ikke akkurat selve veggen som smeltet, men blomstene som ”rant” nedover veggen, men så snart jeg snudde meg og tittet bort på veggen hadde de plutselig begynt å ”animere” seg på en helt annen måte, nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men jeg tror de drev å gikk inn i seg selv. Ja det høres kanskje litt rart ut, men det virket i alle fall sånn der og da.

Etter en liten stund begynte jeg å merke disse ” karakteristikkene” som jeg pleier å få når jeg røyker cannabis. Tørr munn, ”ekkel” hals, tørr hals, og en body high som jeg ikke helt klarer å beskrive hvis jeg bare har røyket.
Vel, nå var det alt dette bare 5x verre. Halsen min var ekstremt ekkel, når jeg svelget var det som om alt bølget seg og ”tørrheten” var ikke tørr, det var som jeg var fuktig OG tørr på en og samme gang. Ja, dette høres sikkert veldig rart ut, men som sakt, så føltes det slik ut der og da. I tillegg var bodyhighen helt ekstrem.
Når jeg så rundt meg bevegde nesten alt på seg, og det var som om det samme skjedde inne i kroppen min. Dette var utrolig ubehagelig, så jeg klarte ikke helt å sitte i ro.

Noe som skjedde så å si gjennom hele trippen var at synet mitt ble veldig forstyrret, spesielt under de kraftigste partiene. Det var som om alt gikk i ett bilde (video) i sekundet (dette blir vanskelig å forklare..). Altså, se for deg at hvert sekund er det en 1 sek. lang videosnutt, og denne videosnutten beveger seg til venstre for å få plass til neste video, utrolig ubehagelig og forstyrrende.
Jeg følte meg også veldig ”klam” på hendene, det var som om alt jeg tok på var fuktig, selv om jeg fikk bekreftet av en av de andre at jeg var knusktørr, dette opplevde jeg også i en trip jeg hadde for et par dager siden.

Jeg sjekka klokka, kan ikke huske hva den var, men jeg tror den var 3. Noe som føltes ut som 20 minutter senere sjekka jeg klokka igjen, og jeg klarte ikke å forstå at det ikke hadde gått ett minutt engang. Jeg satt der og stirret på mobilen i håp om at den skulle gå over til neste minutt, men det virket som det tok en evighet. Dette gjentok seg flere ganger under trippen, og jeg kan godt si at begrepet tid bare var helt uforståelig. Jeg valgte å legge fra meg mobilen, siden jeg nesten ikke kunne lese hva som sto der på grunn av at teksten bølget seg over hele skjermen og det var tusenvis av farger som gjorde det bare slitsomt å se på.

Kompisen min, Are bestemte seg for å sette på noe musikk, og valgte ”Pink Floyd – Atom Heart Mother Suite”.
Jeg prøvde så godt jeg kunne å snakke med de andre slik at jeg fikk tankene på andre ting, siden nå begynte dette bare å bli ubehagelig.
Jeg fikk det til etter en liten stund, men plutselig la jeg merke til sangen. Jeg vet ikke om du har hørt Atom Heart Mother Suite før, men det er en av de rareste sangene.. veldig psykedelisk.
Jeg satt der og klarte til slutt å rope til de andre, ”Hva FAEN er det som skjer, og hva FAEN er det vi hører på!?”. De bare lo og fortsatte å snakke, og dette fikk meg nesten til å føle meg litt alene.

Jeg tittet bort på Robert som satt og så på en eller annen video, men jeg følte at jeg kunne se et slags ubehag hos han også, selv om han sa at han følte seg topp.
Dette fikk meg til å føle meg enda mer alene, så jeg gikk bort til Terje og foreslo at vi skulle se litt på ”Failarmy” for å få tankene på noe annet og kanskje le litt. Det hjalp litt, men Terje var så høy på det punktet at han rett og slett ikke orket å prate så veldig mye. Jeg lo godt av videoen, men jeg følte at det var en litt påtvunget latter. Jeg følte meg stadig mer og mer alene der jeg satt, selv om jeg var omringet av de nærmeste vennene mine.

Nils valgte å sette på en psykedelisk ”soppvideo” med masse rare klipp (https://www.youtube.com/watch?v=B4pIxnuUG1k). Jeg gikk bort til PCen og satt meg ned for å se på, og det kom mange utbrudd fra meg hvor jeg igjen ropte, ”HVA FAEN!?”.
Det viste seg at dette skulle være den beste måten å få tankene på andre ting, altså å bare ”go with the flow”, jeg lot meg bare rive med. Dette skjedde også når vi hørte på noe jeg tror var en drum ’n bass sang. Det kjentes ut som om hodet mitt skulle eksplodere på grunn av alle de hundre ”mindblow-øybeblikkene” som gikk gjennom hodet mitt, men ikke på en dårlig måte.

Jeg sjekka klokka igjen, men nå skjønte jeg ikke helt hva det betydde. Klokka var 4 tror jeg, men det føltes ut som om det hadde gått 3 timer. Jeg kunne ikke begripe dette, så jeg la bare fra meg telefonen igjen.

Litt senere begynte dette ubehaget å melde seg igjen. Jeg følte en ekstrem klaustrofobi og foreslo at vi skulle ta oss en tur på butikken. De fleste ville være med, så jeg rasket meg å kle på meg for så å stå i gangen å vente på de. Det virket som de brukte veldig lang tid, noe de sikkert gjorde siden de var så fjerne, så jeg måtte bare komme meg ut.
Jeg satt meg utenfor boden og prøvde å ta dype pust. Jeg fikk fikla fram telefonen for å lese badtrip ”guiden” min, hvor jeg har skrevet ned hva jeg skulle gjøre hvis jeg fikk en badtrip. Til slutt måtte jeg bare gi opp siden jeg ikke klarte å lese hva det sto, mye pga. all teksten som bevegde seg, men også fordi jeg ikke kunne forstå hva alt dette skulle bety. Jeg følte meg mer og mer alene der jeg satt, og lurte på om dette noen gang skulle ta slutt, jeg har lest om mange som har tenkt det samme, men har aldri tenkt at jeg skulle tenke slik. Jeg satt der og sa til meg selv at eneste utvei var å ta livet sitt, men jeg klarte å skyve bort denne tanken før jeg begynte å tenke for mye på det. Jeg klarte liksom å sette en fot inn i ”virkeligheten” igjen og minte meg selv om at det bare var soppen og at det kom til å gå over om et par timer.
SHRMZ
losji's Avatar
Trådstarter
DEL 2:



Ut på tur.
Til slutt kom de andre snublende ut og vi ruslet bortover mot butikken.
Jeg gikk sammen med Terje, mens Robert og Are gikk litt lenger bak. Jeg forklarte han hvordan jeg hadde det og han skjønte raskt hva som hadde skjedd. Han begynte å roe meg ned og fikk meg til å forklare hva jeg følte osv. Dette hjalp veldig og jeg følte endelig at jeg ikke var så alene lenger. Jeg tror grunnen til at jeg følte meg så alene tidligere var at jeg ikke ville innse at jeg holdt på å badtrippe, så jeg valgte å ikke si det til noen, men heller bare prøve å dytte det bort.

Jeg husker ikke hva som skjedde på butikken, men når vi kom ut ville jeg komme meg raskt unna folk. Jeg følte at alle fremmede ville meg vondt og at alle stirret veldig på meg.
Jeg foreslå å gå til en park på andre siden av veien, siden jeg ikke ville gå inn igjen, mye fordi det å gå og snakke hjalp veldig mot å komme på det tankekjøret igjen.

Når vi omsider kom til parken satt vi oss ned og muncha på det vi hadde kjøpt. Å sitte i den parken var som å sitte på en helt annen plass, selv om jeg har vært der hundre ganger før. Jeg pleier vanligvis å komme få en slags greie på sopp hvor alt ser så forskjellig ut fra hvordan det egentlig er, men nå var det som jeg var i en helt annen verden. Alt så ut som et slags maleri.

Når vi satt i ro begynte jeg å komme på tankekjøret mitt igjen og jeg foreslå å gå videre, jeg følte at Terje nesten kunne lese tankene mine siden han raskt sa at vi skulle begynne å gå.
Når vi hadde gått i 2 minutter sa Robert at det var helt sinnsykt kaldt, jeg bare lo og sa at det ikke var så veldig kaldt. Dessverre begynte jeg også å merke at det var ganske kald, det var som om kulden plutselig trengte seg på og gikk gjennom marg og bein. Jeg begynte smålig å få litt panikk og humret, ”Ja, det er faktisk jævlig kaldt”. Vi fant ut at det var best å gå tilbake, selv om jeg egentlig ikke ville, men jeg kunne ikke stå ute i denne kulden, så vi trasket tilbake.

Hjem igjen.
Når vi kom tilbake husker jeg ikke så mye, men jeg tror det var da Robert begynte å føle seg litt uggen. Vi satt i stua og jeg sippet på en flaske vann for å holde meg hydrert.
Dette gjorde at jeg måtte på do en del ganger, og til slutt følte Robert at han var fanget i en slags loop hvor han måtte gjøre akkurat det samme som meg. Når jeg kom tilbake fra en merkelig dotur kunne jeg se Robert sitte i sofaen med et tomt blikk. Han så på meg og sa at han var fanget i en loop og at han ville se på badtrip guiden min. Jeg fortet meg og ga den til han, siden jeg ikke ville at han skulle gå gjennom det samme som meg. Han leste en liten stund før han ga telefonen tilbake. Han satt og tok dype pust og vi hadde dempet belysingen og skrudde ned musikken.


Til slutt sa han at han måtte få vannflasken min, jeg ga den til han og han tok seg et par stressede slurker hvor han sølte litt, og jeg skjønte at han holdt på å havne i en badtrip. Han sprang på do og sa at han måtte fullføre loopen.
Når han kom tilbake sto jeg midt på stuegulvet og stirret på veggen. Han satt seg i sofaen igjen, og jeg bøyde meg ned for å sette meg på en stol. Plutselig var det som om jeg satt meg på stolen og spratt opp igjen, bare uten spretten (utrolig vanskelig å forklare), det virket nesten som om jeg ”teleporterte” meg 40cm opp rett etter jeg hadde satt meg, dette var siden jeg hørte lyden av at jeg satt meg, men jeg ikke hadde satt meg enda. Dette kom som et sjokk og jeg ropte, ”Hva faen skjedde nå!?”. Robert ropte at det måtte være en ”glitch” i systemet. Jeg skjønte ikke hvordan han kunne sett det samme som jeg gjorde, siden jeg trodde det bare skjedde i hodet mitt, så her mistet jeg virkelighetsfølelsen veldig. De andre bare lo, men det virket nesten som om de også så det samme.

På tide å dra.
Jeg husker ikke hva som skjedde etter dette, men til slutt var klokken blitt 18:15, så det var på tide å dra hjemover. Robert og Terje valgte å slå følge siden de skulle til en kompis som bodde ikke så langt unna meg. Bussturen var ikke så veldig spesiell, jeg fant bare ut at det å lage taco kom til å bli veldig vanskelig, siden jeg ikke klarte å skru opp en bruskkort engang. Det var som om jeg hadde mistet evnen til å gjøre de enkleste ting bortsett fra å gå.

Når vi hoppet av bussen var det ca. 15 min å gå hjem til meg, så jeg sa farvel til de andre og ruslet hjemover.
På veien hjem prøvde jeg så godt jeg kunne å ”psyke” meg opp til møte med moren min, jeg planla hva jeg skulle svare på eventuelle spørsmål osv. Jeg prøvde også å skru opp bruskkorken flere ganger for å sjekke om jeg var i stand til å stå og kutte en løk uten å kutte av meg fingrene, noe som sikkert ikke ville vært så veldig morsomt i den tilstanden jeg var i.

Taco.
Når nærmet meg døren var det som om energi strømmet gjennom meg jo nærmere jeg kom, og når jeg åpnet døren innså jeg hvor redd jeg faktisk var.
Jeg svarte på et par spørsmål som jeg heldigvis hadde øvd meg på, og bestemte meg for å ta en timeout på do før jeg begynte med tacoen.
Jeg satt meg ned og prøvde å drite, noe jeg burde nevne er utrolig vanskelig på sopp, det føles bare ekkelt der nede.

Etter ca. 15 min på badet gikk jeg ut og begynte med tacoen. Det viste seg å være ganske enkelt og tacoen ble veldig god, selv om det var litt vanskelig å kutte løken.
Jeg satt meg ned å spiste, men matlysten var ikke på topp og det var litt ubehagelig å spise. Jeg klarte å dytte i meg et par skjell og til slutt gikk jeg inn på rommet.
Jeg la meg ned i sengen med en utrolig lettelse, jeg klarte det.
Det var ekstremt deilig å være tilbake i den gode varme sengen sin, og jeg klarte til slutt å sovne med et par rolige closed eye visuals.

Ettertanker.
Etter denne trippen har jeg fått en stor respekt for sopp og psykedelia generelt. Jeg håper jeg slipper å gå gjennom det samme igjen, men jeg regner med at den dagen vil komme, forhåpentligvis er jeg litt mer forberedt da.

Håper jeg slipper moralprekener, jeg er fullstendig klar over hvor idiotisk dette var, og jeg vet jeg ikke burde, men jeg skylder delvis på at jeg ikke var klar over at det kom til å bli så intenst, vendoren er vel vant med sterke doser, i og med at han sa det var en mellow trip.

Gi gjerne konstruktiv kritikk til hvordan det er skrevet osv, så kan jeg prøve å skrive en super rapport neste gang.

[COLOR="Red"]-Losj.[/COLOR]
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Hørtes ut som en utrolig stressende tur! Det er godt mulig du trenger å få deg noen nye trippartnere om du har planer om å gjøre dette flere ganger, for disse vennene dine virket som litt lite sympatiske mennesker. Jeg tror også du hadde fått en bedre tur om du hadde planlagt bedre, samt muligens redusert antall folk som tura med deg til en liten kjerne du føler deg 100% komfortabel for å gjøre noe så opprivende og noen ganger skremmende med.

Ellers var teksten helt grei å lese og det forventes ikke at noen skriver en Nobel- prisvinnende litteratur som rusrapport, men du kan kanskje prøve å variere språket litt mer! Uten å ta for mye fra deg vil jeg uansett si at det alltid er fint å lese en lang og detaljert rusrapport som er såppass ærlig skrevet! Kudos og KP for det!
Kul rapport, men litt lang! Tips for fremtiden er å vente med å røyke til etter peaken har begynt. Etter å ha røyket blir hele turen endret, syntes nå jeg. Og dette kan gjøre at en tidlig paff ødelegger turen.
Sist endret av Loffenius; 2. juni 2015 kl. 14:41.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Veldig bra til førsterapport å være, litt lang men helt grei.

Som nevnt over her så anbefales det å vente med røykinga, og vis du spiser mye sopp 4g+ så anbefales det å ikke røyke i det hele tatt.
Grunnen til at du ikke husker så mye er nok og fordi du røyka og grunnen til at du badtrippet kan og være fordi du røyka, sistnevnte skal jeg ikke henge meg opp i, men jeg har opplevd at en tripp har blitt snudd på hode etter heftig weedrøyking på lsd peak, det var ikke en veldig koselig opplevelse så det anbefales ikke.

Sett og setting har alt å si, har du ikke riktig setting burde du vente til du har det.
Det vil si en hybel/leilighet/hus for seg selv eller hytte/ telt tur i naturen, folk du stoler 100% på, og når du skal trippe så er det greit om alle har samme mindsett, altså at alle skal ture og ikke en nykter, to stonere og to stk som skal ture. Det er jo alltid greit med en trippsitter, men det er bare en person som skal leke barnehage onkel i noen timer og ikke gjøre så mye av seg, men bare se at alt er bra med alle og kanskje hente drikke og mat.

Jeg kan ikke stresse dette med røyking og tripping nok, for guds skyld vent til du er langt over første peaken, kanskje 2-4 timer inn i trippen vis du absolutt må røyke.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Det er så mange tripprapporter her som gjelder sopp at jeg ikke gidder å lese dem lenger, har til gode å lese en om pcp.
Noen som har prøvd det og kunne tenke seg å skrive noen ord.
Vis hele sitatet...
Utrolig positivt bidrag til en som har lagt inn tid og krefter på å skrive sin første trip rapport..