Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 35691
Meg, A og D, Sommer 2010

Beklager om det er rotete skrevet, ble skriblet ned på en times tid.




Jeg og to kompiser(fra nå A og D) hadde planlagt å prøve hasj brownies. De hadde prøvd hasj rundt 2-3 ganger før og jeg var ikke mye mer erfaren med 6-7 ganger bak meg. Da foreldrene mine dro på hytten og jeg hadde huset for meg selv, følte jeg vi måtte prøve brownies. Jeg ringte kompisene mine og vi avtalte å møte hverandre, så vi kunne handle sammen. Vi dro ned til byen i 20.00 tiden, der vi etter mye styr fikk handlet 3 gram av en bekjent av meg.

Når vi hadde fått varene handlet vi inn en pakke med Toro-brownies og litt forskjellig munchis, så dro hjem til meg. Klokken var rundt 22.00 når vi kom hjem til meg. Jeg satte i gang med å smelte hasjen(3 gram) i smøret, og D gjorde klar brownies deigen.

Kaken ble ferdig ca 23.00. Jeg delte kaken opp i ni stykker(3 til hver). I mellomtiden hadde jeg lastet noen filmer og satt på litt rolig musikk. Vi gikk opp i tv-stuen der jeg satte på en film. Jeg forklarte A og D at vi ikke skulle forvente at vi merket noe den første timen, og at vi skulle spise kaken sakte. Vi startet med et stykke hver klokken 23.20. Kaken hadde en god hasj/sjokolade smak som passet veldig bra sammen. Rundt 24.00 gikk jeg ned til kjøkkenet for å sette på en pizza, og da jeg kom opp hadde A og D spist de to siste stykkene sine. Jeg tok et stykke til, og hadde da en igjen.

Jeg startet å merke effekten, så jeg gikk inn på soverommet mitt og la meg på sengen. A og D fulgte etter. Klokken var nå 00.40. Det føltes som alt jeg spiste smeltet på tungen min, noen som var veldig behagelig og deilig. Jeg tok det siste stykket og smaken var helt ubeskrivelig, det var som en orgasme i munnen(kan tolkes feil...). A og D begynte også å merke rusen.

D startet å få litt panikk, så vi gikk ut. Klokken var da 01.30. Vi bestemte oss for å gå til Shell, som lå rundt 400 meter unna. Rusen var nå ganske kraftig og det var utrolig tungt å gå. A merket også dette, så begge fikk latterkrampe av å se på hverandre gå. Vi brukte rundt en halv time på å nå Shell, noe som tar 4 min til vanlig. På Shell handlet vi mer Munch. Jeg og A prøvde å roe ned D, som nå var ganske hysterisk. På vei tilbake til meg, merket D at han hørte pulsen sin, som gjorde han mer hysterisk. Jeg roet D ned, og fikk han inn til meg.

Alle tre satte seg ned i sofaen, og det var nå ting startet å gå rett vest. På sofaen startet jeg å tro at hele den siste timen var en drøm og at jeg lå i sengen min imens A og D så på film. Jeg ble redd at jeg var fanget i drømmen. Så ble det for mye for D og A. Der jeg satt, var jeg usikker på hva som var virkelig og uvirkelig.
Jeg satt på sofaen med A, D kom løpende å stoppet i trappen og spurte om jeg skulle bli med han ut. A satt å gråt og sa at jeg ikke måtte forlate han.

Jeg viste ikke om det var virkelig eller ikke, så jeg ble sittende i sofaen med A. Det var helt forferdlig å sitte det å ikke ha kontroll, så jeg ringte en annen kompis for å få en reality check, klokken var da 04.00. Han svarte, men jeg forstod ikke hva han sa, fordi han hadde en demon stemme, noe som freaket meg mer ut. Jeg kom til den beslutningen at dette var en drøm og at jeg måtte legge meg, for å våkne og så komme tilbake til virkeligheten.

Jeg gikk ned på badet, låste døren igjen og la meg i forster stilling på noen håndkler. Klokken var vell rundt 04.30 da. A ringte meg på mobilen, men jeg turte ikke å høre demonstemmer igjen så jeg svarte ikke.
Jeg hørte han løp rundt for å lete etter meg, og han ropte på meg. På det tidspunktet startet jeg å gråte litt, alt jeg ville var å komme tilbake til virkeligheten. Det føltes som at jeg var fanget i drømmen, og at jeg aldri ville komme tilbake i virkeligheten.

Plutselig banker A på døren. Tror klokken var 06.10, men alt var så intens at begrepet tid ikke var tilstedeværende. Lydene av bankingen og at A prøvde å åpne døren var så intense og skumle at jeg ikke turte å svare. Jeg prøvde bare å sovne, så jeg kunne komme tilbake i virkeligheten. Jeg hørte ikke A på lenge, så jeg sovnet tilslutt på håndklene på badet.
Når jeg våknet opp i 14.00 tiden, var jeg forsatt usikker på om det var den virkelige verden.

A hadde sovnet på sofaen, D hadde dratt til legevakten og jeg var i flere dager usikker på om jeg forsatt var i drømmen min.


Denne opplevelsen er et av de beste minnene jeg har og samtidig den verste. Det har fått meg til å respektere rusmidler mer, og jeg er veldig fascinert over effekten de har til å påvirke oss.
Brownies og spising generelt burde være forbeholdt erfarne folk, alt for lett å spise for mye når effekten ikke kommer før om et par timer.
Høres ut som dere spiste alt for mye og havnet i en ond sinnstemning, særlig kjipt når man har spist og effekten varer i timesvis.
Hasj kan være helt vanvittig skummelt hvis man bæder og er ikke et leketøy, har selv opplevd det flere ganger, dog aldri etter å ha spist.
Sist endret av Cheese; 21. februar 2012 kl. 09:14.
ArbeidsledigProletar
Haha, grov overdosering. Hvorfor tror folk at det er svakere om det er i mat?

Du tar opp mye mer igjennom mat og depersonalisering er helt vanlig med cannabis og ikke noe farlig, noen får det værre enn andre, men alle kommer tilbake. Kunne kanskje vært smart å ha en nykter person med seg som kan en del om cannabis og har erfaring om man skal dosere så mye som 1 gram per pers når man er helt fersk.

EDIT:
Til sammenligning inneholder kaker i Amdam 0,3, disse er da ikke spesielt kraftige da. Kommer jo an på hva det er bakt med osv.
Sist endret av Batabusa; 21. februar 2012 kl. 10:21.
Har du snakket noe med D i ettertid? Jeg kunne tenkt meg å høre litt om hva som skjedde på legevakta.
første og eneste gang jeg har prøvd cannabis ( i norge ) så hadde jeg nesten samme setting, kjenner meg igjen :P

å spise "så mye" når man ikke bedriver cannabis til ellers blir gaaanske drøyt (tror btw det jeg, A og D fikk ta i den gangen var sinnsykt bra i tilleg)

sier bare: hash brownies -> forster stilling hele natta xD XD XD XDDDDDDD
Parkettetterligning
Jeg har bare prøvd hasj i mat en gang. Vi smelta ganske ok brunt i smør og helte det i blåbær yoghurt etterpå. En syntes det smakte jævlig, jeg syntes det smakte ok mens en digga det. Det tok litt tid men vi merka omtrent ikke en dritt. Vi røyka et par jointer etterpå. Har aldri prøvd å ha det i mat etterpå. Vurderer litt å prøve skakkao om ikke lenge. Vet noen om det går bra og bruke brunt/svart eller må man bruke grønt?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Omtrent det samme som skjedde med meg når jeg tok 1g~ i kakkaoen.
Følte meg omtrent bevistløs der jeg lå i sengen midt på lyse dagen.

Er litt vanskelig å kontrollere, kan ta lang tid før rusen setter inn.

Husker att bønna tok tak i meg etter 30min å att det skulle bli 100 ganger sterkere viste jeg ikke.
Tipper jeg nådde topp punkt etter 2-3 timer.

Overlater spisinga til hardcore gjengen
Hahaha! Jeg lo skikkelig her az. Morsom historie som dere helt sikkert blir å huske i ettertid!
Hvor gammel er dere?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjempe bra historie,he. Man skal ha respekt for Brownies
Sist endret av ILOVEFREAK; 6. mars 2012 kl. 21:12.
▼ ... flere år senere ... ▼
Høres ut som at dere har fått en syk bad treip, skal dere mekke hasj brownies så annbefaler det å bruke grønt, for å nyte effekten best, så hold dere til 0.3-0,5 gram. Man tar aldri en 3 gram og deler på 3 spessielt ikke viss man er nybegynnere.. Brunt er bare drit hold dere til grønt..