Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7393
Først vil jeg starte med å si at jeg vanligvis ikke moraliserer og forteller folk hva de bør gjøre. Når det gjelder dette med balladonna, så vil jeg på det sterkeste advare mot det. Ikke gjør det hvis du ikke vil plage deg selv skikkelig. Jeg skal fortelle hvorfor:

Myten om Belladonna er at heksene tok det for å komme til blokksberg. Jeg kan forstå den myten, for å si det slik.

Mitt første, og forhåpentligvis eneste, møte med balladonna skjedde for ti år siden da jeg var ung og dum. Jeg hadde sittet våken en kveld og natt sammen med en kompis og inntatt amfetamin. På søndagsmorgen så var det litt amfetaminnedtur, og jeg spurte denne "kameraten" min om han hadde en strek til. Det hadde han ikke, fortalte han, men han hadde noe annet, Belladonna..

Jeg tok da syv blomster ifra belladonnaurten som han tilbø meg. Mørkerøde og saftige blomster. Dette var da søndagsmorgen. Vi gikk da en tur ut fordi været var fint. Det tok ikke så veldig lang tid før jeg kjente at jeg begynte å miste balansen, og det å gå rett og ordentlig føltes vanskelig. Jeg tok etterhvert bussen opp til plassen hvor mine foreldre bor, siden jeg bodde hjemme det halvåret. Istedet for å gå av på den bussholdeplassen jeg vanligvis hoppet av på, så hoppet jeg av flere kilometer lenger borte. Jeg ble da sittende lenge alene på en benk, helt uten mål og mening.

Jeg må nevne at belladonna gir det som på engelsk kalles for noe sånn som "ekte hallusinasjoner" eller "virkeligfølte hallusinasjoner", eller noe sånn. Poenget er at man mer eller mindre blir gal mer enn man blir rusa, vil jeg si. Hallusinasjonene er også av en slik karakter at man ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet. Man kan stå og prate med en person, men så viser det seg at personen ikke befinner seg der i det hele tatt. Det er kun en hallis. De fleste hallisene er også vondartede, så det gir en "welcome to hell"-følelse. OK, tilbake til historien...

Jeg bestemte meg for utpå dagen å traske hjemmover til mine foreldre. De var hjemme, men jeg snakket ikke særlig med de, bare hilste og gikk opp på rommet mitt. Resten av kvelden så jeg på TV og holdt meg for meg selv. Dette er noen timer jeg husker lite av, men jeg kan ikke huske at jeg følte meg rusa (det gjør man forsåvidt heller ikke, ettersom man blir mer "gal" og tror selv at alt er normalt). Det skjedde iallefall ikke noen bestemte hendelser.

Jeg gikk tidlig til sengs, men slet med å få sove. Jeg klarte imidlertid å blunde litt, før jeg våknet opp. Jeg våknet opp av at det satt to alien-lignende damer med asiatisk utseende i hver sin stol på rommet. "Hvem er dere? Er dere aliens?" spurte jeg. Jeg fikk ikke svar, men prøvde meg på engelsk: "Do you speak english?" Jeg forklarte "aliensene" at de bare kunne ta noen sigaretter som lå på bordet og hive på noe musikk, men at de måtte dempe seg litt, siden det var folk som lå og sov i huset.

Det neste jeg husker var at det vokste opp store monstre i bunnen av sengen, og jeg følte meg mildt sagt redd. Mamma satt plutselig på sengekanten og beskyldte meg for å ha stjålet en moped. Siden jeg alltid har vært ganske lovlydig og alltid holdt meg unna kriminalitet, så ble jeg kraftig provosert. Plutselig var hun borte ifra rommet. Jeg bestemte meg for å gå og snakke med henne. Så jeg trampet inn på mine foreldres soverom. "Mamma, det du nettopp sa til meg er helt uakseptabelt", sa jeg. Mine foreldre våknet opp og skjønte ingenting, men forklarte meg at de hadde sovet hele veien, men at jeg hadde kjempestore pupiller, og at jeg måtte gå og legge meg. Min mor hadde overhodet ikke vært inne på mitt rom.

Resten av natten lå jeg i sengen med grusomme hallusinasjoner. Neste morgen skulle jeg prate med mine foreldre på kjøkkenet. De hadde tårer i øynene og var opprørte. De spurte meg om jeg brukte narkotika. Jeg forsto situasjonen godt der og da, og fortalte som sant var at jeg hadde røyket litt hasj tidligere. Foreldrene mine ville prate om dette, og uten å referere for mye til samtalen, så må det sies at det heftige oppe i alt dette var alle hallisene jeg samtidig opplevde. Harer på sparkesykket som kom rasende forbi kjøkkenbordet mens haren viste finger til meg, strutser på kjøkkenet osv. På dette tidspunktet forsto jeg at dette var galskap i mitt hode, og jeg prøvde å fremstå som mest mulig normal mens jeg satt der og pratet med mine foreldre.

Mine foreldre forsto tydeligvis ikke situasjonen, for det endte med at jeg skulle sitte på med de til byen for å gå på forelesning. Da jeg kom til byen skjønte jeg at en forelesning ikke akkurat var tingen, så jeg stakk inn på et konservativt hotell, kjøpte kaffe og satt meg på biblioteket på hotellet. Der fant jeg fram en bok om Kong Olav (!). Jeg satt der og prøvde å lese om kongen, men pupillene mine var faktisk så store at jeg ikke kunne lese! Det satt en konservativ eldre mann der inne også, og han skulte rart på meg.

Da jeg nå innså at jeg ikke kunne sitte der, stakk jeg inn på McDonalds og kjøpte mat. Dette var tidlig en mandagsmorgen, og det var derfor mer eller mindre tomt der. Jeg satt meg langt vekk ifra kassa, så langt vekk at det skulle være helt umulig å høre hva personalet sa der borte i kassa. Likevel hørte jeg at de pratet om meg. Jeg så også at den ene kassadama tok opp røret og ringte til politiet. "Hallo, jeg har en gal narkoman med store pupiller her. Han har bestilt en ekstra stor McFeast-meny, og han har tydeligvis ikke spist på flere dager. Vil dere komme og hente han?" hørte jeg henne si. (Dette var selvfølgelig vrangforestilling).

Jeg løp da bort til bussholdeplassen og tok bussen hjem. Da jeg gikk av bussen, begynte jeg å se onde tegn. Det sto skrevet i bakken setninger som; "You`re gonna die" osv. Da jeg nærmet meg huset sto familehundens hode på en stake i vinduet. Jeg ble livredd og tenkte at nå hadde "de" drept ham. Jeg løp inn i huset. Der møtte jeg min søster som var hjemme fordi hun var syk den dagen. Jeg så da skyggeskrift på veggene som fortalte meg at jeg skulle dø. Teskjekjerringer som så 100% levende ut sto i vinduskarmene og smilte og viste finger til meg. Dette var virkelig en "welcome to hell"-opplevelse. Min søster bekreftet at hun også så dette (hun var såpass ung og skremt, stakkars, at hun ikke turte annet). Jeg prøvde innbitt å gå bort og fange disse skapningene da de gjemte seg bak potteplanter som sto i vinduet, men de forsvant hver eneste gang (merkelig..)..

Jeg følte nå at situasjonen var så prikær at min søster måtte ringe min far og få han hjem, slik at han kunne rydde opp i dette "helvetet". Han skjønte på telefonen at jeg var steingal på det tidspunktet. Jeg var nå så forgiftet av belladonnaurten, at jeg ikke under noen som helst omstendighet da kunne skille mellom virkelighet og fantasi/hallusinasjon.

Det skjedde såpass mye den kvelden når det angår synsbedrag/hallusinasjoner at jeg ikke kan fortelle at. Jeg husker kun en brøkdel også. Jeg ble iallefall kjørt til legevakten som ikke helt kunne hjelpe siden han ikke visste hva jeg hadde fått i meg, og det fortalte jeg heller ikke. Foreldrene mine prøvde også å få meg innlagt på psykiatrisk, og det ønsket jeg selv også. Men siden de ringte direkte til avdelingen istedet for å gå igjennom lege, så ble ikke det noe av (rohypnol etc. hadde kanskje knekt hele "rusen"?). Jeg hadde nok hatt godt av en natt på psykiatrisk med medisinering.

De vonde og grusomme vrangforestillingene fortsatte imidlertid utover hele mandagskvelden, og delvis også natt til tirsdag. Jeg fikk imidlertid sove litt natt til tirsdag, og da jeg våknet på tirsdagen var hallusinasjonene borte, tror jeg, men pupillene mine var fremdeles store som klinkekuler.

Dette var heftige greier, og det var visstnok ikke en smådose jeg tok heller. Dette varte altså i 48 intense timer! Jeg vet ikke hvor utbredt det er med slik dritt, og jeg vet ikke hvor denne "kameraten" fikk tak i disse blomstene, men jeg vil på det sterkeste advare mot dette. Jeg kan ikke gjøre annet når jeg først forteller om det. Alle vrangforestillingene var av vond/ond/"satanisk" karakter. M.a.o. skjønner jeg hvorfor dette var "blokksbergdop". Myten sier altså at dette var populært blant middelalderens hekser!

Her er en artikkel om belladonna: http://en.wikipedia.org/wiki/Atropa_belladonna
Fantastisk rapport! Brøt i krampelatter flere ganger, og den var drivende godt skrevet. Har ikkje noe erfaring med belladonna selv, though.
Bra skrevet rapport, det var interessant lesning. Og det var også, for å si det mildt, et noe uansvarlig inntak av stoff etter min mening. Det ser ikke ut til at du kommer til å innlate deg på belladonna igjen, men likevel. Slik jeg leser det visste du ikke hva stoffet var, og helt klart ikke hvilken dose det var du inntok.

Her er en tråd som jeg har hatt nytte av.
Jada, helt klart uansvarlig. Jeg visste ingenting om stoffet, dose, eller noen ting. Jeg bare stolte på denne bekjente og at dette skulle være greit. Helt vilt!

Nå er jeg imidlertid godt voksen for lengst, og har sluttet med alt "tull" for lenge siden. Jeg holder meg til en dram i ny og ne. Jeg ville bare gi en rapport om dette. Ingen tvil om at dette var uansvarlig. Det er det forsåvidt nesten uansett, for jeg tviler på at man kan vite hvor mye gift det er i hver enkelt blomst/blad etc. Da må man isåfall måle på et labratorie eller noe slikt.
Bra skrevet! Jeg lo hvertfall om det med disse kaniner på sparkesykkel, hva skjedde etterpå når du fortalte til foreldrene dine hva du hadde tatt og sånn ?
Takk for advarselen btw!
Morsom rapport, dritbra skrevet! Men jeg lurer på, tok kameraten din noe av dette? Hva skjedde med han?
Takk, takk. Jo, denne kameraten tok noen bær han også, men vi skilte jo lag tidlig på søndagen, og hvordan det hele hadde forløpt for hans del, husker jeg ikke. Men han hadde iallefall prøvd dette en gang tidligere, og da hadde han tatt en saks og begynt å "stusse gardinene".

Til foreldrene mine sa jeg at jeg ikke skjønte hva det var snakk om, men jeg ga uttrykk for at noen måtte ha stashet opp drinken min på fest. De trodde på den versjonen, tror jeg.

Nå er dette såpass lenge siden, jeg lever såpass skikkelig og borgerlig liv i dag, og foreldrene mine er relativt liberale, så jeg kunne nok fortalt de hele sannheten den dag idag. Imidlertid ville jeg da avslørt at jeg kjørte noen hvite løgner til de den gangen, så jeg tror nok jeg lar være med det. Dette er tross alt ikke et tema vi diskuterer. Min far spurte meg imidlertid for mange år siden hva det kunne ha vært som skjedde den gangen....Ellers har vi aldri pratet om det i ettertid. Synes det er litt flaut også. Jeg skammer meg jo litt, for å være ærlig.
Spennende å lese! Må ha vært en jævlig opplevelse.
Prøvde du det noen gang igjen?
Bra rapport, spennende og lese den

kan skjønne at du ikke vil anbefale dette :P men er denne blomsten veldig lik datura? det med at hallusinasjoner føles "ekte" etc?

BTW: har lest på wiki nå ^^
Sist endret av WhiteHat; 24. november 2010 kl. 00:27. Grunn: ^
Uff, dette er ikke bra. Av ren nysgjerrighet: er det noen som veit om denne planten kan forårsake varige mèn, siden den tross alt er i familie med piggeple?
Bra skrevet !!! Glad jeg klarer fint å holde meg unna slike ting.. av den grunn du skriver, vil ikke oppleve slikt.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Uff, dette er ikke bra. Av ren nysgjerrighet: er det noen som veit om denne planten kan forårsake varige mèn, siden den tross alt er i familie med piggeple?
Vis hele sitatet...
Det er nærliggende å tro at det kan ha alvorlige psykiske bieffekter dersom hallusinasjonene til trådstarter virkelig er av en slik karakter som han beskriver.
Delirium er virkelig ikke noe å tulle med!

Her kan du lese mer om emnet: http://freak.no/forum/showthread.php?t=97368

Legger ved trådstarters link til wikipedia en gang til bare for ordens skyld: http://en.wikipedia.org/wiki/Atropa_belladonna
Fantastisk morsom og velskrevet rapport. Men men, forhåndsregler er kjekke å ha.
Bra med enda en advarsel. Da dette er ekstremt potente saker, spesielt for folk uten psykedelisk erfaring og egentlig ikke vet hva de putter i seg. i dette tilfellet, deg. Det virker som du har taklet det bra! Føltes det veldig skremmende hele tiden, eller var det mer merkelig og litt uforklarlig? Har du prøvd noen andre hallucinogene stoffer? Litt merkelig å lese om dette at noen bare plutselig putter i seg litt "Belladonna" en mandags morgen pga de ikke har mer amf. Noe sier meg at du kanskje ikke har en hel sunn tankegang på rusmidler.

Her er en annen bruker som har en rapport fra en lignende plante "Datura Stramonium":
http://freak.no/forum/showthread.php?t=88195

Tror du kan ha nytte av den, ønsker deg også lykke til videre!
Takk igjen for positive kommentarer. Jeg vil bare si det at jeg ikke har overdrevet når det gjelder beskrivelser av denne rusen. Snarere tvert imot, så har jeg heller underdrevet. Det er mange momenter og hendelser som også kunne kommet med i "rapporten" min, men som jeg valgte å ikke ta med. Ble så mye å skrive og forklare. Ekstremt mange vrangforestillinger, hørsels- og synsbedrag hadde jeg.

Nå oppleves dette ikke så heftig idag som det gjorde for ti år siden,ettersom man glemmer med tiden, så hadde jeg skrevet den rapporten høsten 2000, så hadde det nok framstått som enda jævligere for deres del, for å si det slik.

Jeg har ikke merket verken noen psykiske eller fysiske forskjeller etter den rusen, men jeg har nok vært heldig. Hvordan man ellers er som person, omstendigheter osv., vil nok spille inn i forhold til rusens opplevelse og også hvordan man psykisk håndterer dette i etterkant, vil jeg tro. For min del gikk det bra, men det var heftig og skummelt mens det pågikk. Jeg har dyp sympati og forståelse med folk som er schizofrene, personlighetsforstyrrede osv. etter denne hendelsen, ettersom jeg regner med at det er visse likhetstrekk.

Jeg synes ellers at denne linken sier mye om virkningene av stoffet/planten: http://www.a1b2c3.com/drugs/bell002.htm

Gilde, for det første har jeg ikke noe merkelig syn på rusmidler, men jeg hadde kanskje et litt rart syn. Driver ikke med slikt lenger. For det andre så var det en søndagsmorgen, og jeg hadde vanligvis ikke gjort det som jeg gjorde, selv ikke på den tiden, men av en eller annen grunn så puttet jeg i meg de blomstene uten å tenke meg om.

Jeg har ikke noen andre erfaringer med hallusinogene stoffer enn sopp og noen få ganger med ecstacy (hvis det kan regnes med), og den erfaringen hadde jeg også for ti år siden da jeg tok denne belladonnaen, for å si det slik. Det kan ikke sammenliknes, siden f.eks sopp har gitt meg en relativt mild psykedelisk rus i noen timer de cirka tre gangene jeg prøvde det. Belladonnaen derimot, gjorde meg mer sinnsforvirret. Følte meg ikke ruset i den forstand, mer forvirret/gal, drømmende i våken tilstand etc.

Det var både skremmende og merkelig på samme tid, og til tider bare merkelig. Det var ikke skremmende hele tiden, nei. Men hele følelsen, auraen rundt alt var vond og satanisk. Som en skrekkfilm, hvis det gir en forklaring. En bra skrekkfilm gir jo en skummel feeling selv på de tidspunktene der det egentlig ikke skulle være en skremmende hendelse. Jmf. The Shining/Ondskapens hotell. Jeg vet ikke om den sammenlikningen blir forståelig, men..
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
kan skjønne at du ikke vil anbefale dette :P men er denne blomsten veldig lik datura? det med at hallusinasjoner føles "ekte" etc?
Vis hele sitatet...
Ja, begge planter er i søtvierfamilien og inneholder de antikolinerge alkaloidene skopolamin og atropin, blant annet. Rusen, om man kan kalle den det, vil være temmelig lik. Så lik at virkningen vil variere mer fra gang til gang enn plante til plante (om dette er noe man får mersmak på etter første gang).

Sitat av bendiks Vis innlegg
Uff, dette er ikke bra. Av ren nysgjerrighet: er det noen som veit om denne planten kan forårsake varige mèn, siden den tross alt er i familie med piggeple?
Vis hele sitatet...
Av de grunner jeg nevnte ovenfor, så ja
Skjønner virkelig ikke hvorfor folk vil innta Belladonna og andre derlir fremkallende stoffer når vi har langt mer tryggere substanser som også gjerne er mer spennende og mye mindre forvirrende. 99% av alle jeg leser om som tar slikt går det som regel til helvette med.

Vent heller til du får kraftig influensa, da får du delir så det holder!
Twisted shroom:

Det er vel "spenningen" som frister tenker jeg.
Ihvertfall er det slik med meg.
Det frister faktisk å se hvor sykt dette virkelig er, men fornuften min forteller meg at jeg ALDRI kommer til å gjøre det ettersom jeg aldri vil klare å forestille meg hvor forferdelig det kan være.
Mitt spørsmål til trådstarter blir naturligvis: Hadde du visst effektene av planten tror du da at du hvertfall tidvis i rusen kunne innsett at det ikke var ekte men simpelthen bedrag? Eller er poenget med delirium (hvis det er det som er tilfelle med både dette og datura stramonium) at til tross for viten om plantens effekt så kan du alikevel bare glemme å kontrollere rusen?
Godt spørsmål, HELEflaska. Joda, jeg var klar over endel av virkningene i forkant, tror jeg. Altså, da jeg så min mor sitte på sengekanten og snakke til meg, så trodde jeg jo dette var virkelighet, enkelt og greit fordi det så 100% ekte ut. Så hvordan kunne jeg vite at det var hallusinasjon? Mens da jeg f.eks. neste morgen så harer på sparkesykkel i stua og kjøkkenet, så skjønte jeg at det var hallusinasjon, ettersom min logiske fornuft fremdeles sa at dette ikke kunne være virkelighet og at det måtte være hallis.

Senere på mandagen så mistet jeg helt den evnen til å se hva som var hallis, og jeg trodde selv at mennesker og skapninger var ute etter meg. F.eks. teskjekjerringene i vinduskarmen. På legevakten hørte jeg også legesekretæren (en mor av en kompis av meg) kritisere meg og kalle med speedfreak. Dette provoserte meg, og jeg spratt bort til skranken og fortalte henne "hvor skapet skulle stå". Til min fars store fortvilelse og skam (han var med meg). Hun hadde jo ikke sagt dette. Ren vrangforestilling.

Riktig som du nevner; at til tross for viten om plantens effekt, så kan man likevel bare glemme å kontrollere rusen. Iallefall etterhvert. Deleriumet blir for sterkt. I begynnelsen klarte jeg imidlertid som nevnt å kontrollere det litt. Var dette et svar på spørsmålet?
Jeg lurer på om du angrer på avgjørelsen du tok?
Skulle du ønske at du ikke hadde testet dette i utgangspunktet eller ser du på dette som en slags spesiell livserfaring?

Som i mange andre rapporter ønsker jeg å spørre om du har hatt noen ettereffekter?
Jeg har ikke hatt noen ettervirkninger, nei, og ingenting alvorlig skjedde som jeg måtte stå til rette for. Så jeg angrer forsåvidt ikke idag. Er ingen grunn til det, men jeg ville aldri gjort det igjen. Der og da og noen dager etterpå angret jeg kanskje litt, på en måte. Følte meg sliten da.

Nei, jeg skulle ikke ønske idag at jeg ikke hadde testet det, men jeg ville aldri gjort det igjen, og jeg vil fraråde folk å teste det. Og ja; jeg ser på dette som en spesiell livserfaring som egentlig er litt fin å ha med seg også. Smertefullt der og da, men litt artig å tenke tilbake på nå. (Hadde jeg holdt på å dø og sittet på psykiatrisk idag, så hadde selvfølgelig ting stilt seg annerledes. Men sånn gikk det ikke.)
Det var meget godt svar. Tusen takk !
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har takket være div. rusrapporter her på freak, funnet ut at gifter som datura og de andre av lik karakter, burde KUN inntas med en (MINST) sitter, ingen skarpe objekter i mils omkrets.

ordtaket "man lærer av sine feil" burde blitt omskrevet "man lærer av andres feil" etter at internett kom til verden
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ordtaket "man lærer av sine feil" burde blitt omskrevet "man lærer av andres feil" etter at internett kom til verden
Vis hele sitatet...
"If you can't be a good example, then you'll just have to serve as a horrible warning."
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg har også prøvd Belladonna.
jeg var ca 18 år, og bodde på institusjon på østlandet.. De hadde av alle ting en belladonna plante stående utenfor huset. jeg hadde så å si ingen erfaring med hallusinogener så jeg var vel egentli ikke klar for erfaringen i det hele tatt..

det startet iallefall en sommerkveld da jeg var ute å plukket bladene til planten å prøvde meg på ett par.. natta gikk å ingen effekt.. jeg prøvde ett par ganger til uten lykke.. det gikk to uker til.. Imellom tiden hadde jeg begynt på et bilverksted som praksis i skolen. Jeg var nyskjerrig på planten å søkte den opp på nettet for å bekrefte eller avkrefte arten. Det viste seg å være riktig plante. jeg kom "hjem den dagen og var veldig instilt på å prøve på nytt... jeg samlet kansje 25 blader til meg selv. jeg knaska opp alle bladene og håpet på det beste.. det gikk litt over en time å jeg begynte å føle meg litt rar.. så jeg gikk i dusjen å satte meg der å bare lot vannet renne.. jeg satt der i ett kvarter å begynte å bli veldig rar, mistet liksom litt forståelsen av rom.. jeg åpnet øynene å det føltes ut som om jeg var i en tunnel jeg så lyse blåe streker gå forbi meg som om jeg var i full fart gjennom et ormehull.. jeg stablet meg opp på bena å kom litt til meg selv igjen.. jeg var så intenst fokusert på ett hvis. jeg hadde jo enorme pupiller som dekte hele irisen. jeg tørket meg å surret handkleet rundt livet. jeg hørte vakten komme for å se om vi var i seng.. vi måtte være i seng med lysene slukket klokken 11, klokka var 11:15.. , det var kaotisk mye som foregikk.. det føltes fortsatt ut som jeg beveget meg i ett slags rom samtidig som jeg gikk forbi han å inn på rommet mitt.. hendelsen må ha roet ned effekten på en eller annen måte.. jeg husker jeg satte meg for å meditere litt, satt vel slik en 10 minutter for så å åpne øynene, skygger formet seg til utydlige skikkelser i det mørke rommet.. jeg la meg ned å sovnet.. jeg våknet klokka 04:30 å måtte ha vann.. jeg mistenkte jeg var veldig dehydrert.. så jeg slukte ganske mye vann.. så gjorde jeg noe som ikke var vanlig på institusjonen i det hele tatt.. det er ansett som en av norges strengeste institusjoner å en natt røyk var helt forbudt.. men det skjedde noe rart.. jeg banka på døra til vakta som låste opp døren å ga meg røyk pakka og ble med ut for å ta en røyk.. (det skjer ikke på den plassen) ikke nok med det men han gikk å la seg å jeg fikk være opp i stua å hadde tilgang til kontor å hele bygget. han låste heller ikke etter seg.. (skjer heller ikke)
så jeg satte meg ned å så litt tv. jeg sovnet mens jeg så tv. da jeg våknet opp var tven av.. å fjernkontrollen lå ved tven.. jeg gikk å henta fjernkontrollen å skrudde på tven. jeg blunka en gang å så var fjernkontrollen på bordet å tven av.. jeg så meg rundt for å se om noen andre hadde fått det med seg. å der satt to av de andre ungdommene på institusjonen rett til venstre for meg i soffaen.. jeg spurte om de så det der.. men de sa ingen ting å så bare rett fram.. jeg måtte se om de andre var våkne også.. så jeg så til høyre der var den ene vakta, men han så også bare rett frem.. jeg så tilbake til ungdommene å de var forduftet.. jeg begynte å se meg om hele tiden etter folk. å ble like lettet hver gang jeg så noen.. men ved et blunkt så var de borte.. jeg skjønte ingen verdens ting.. så jeg gikk rundt å pratet med folk som ikke var der hele tiden.. tilslutt ble jeg lei av att de bare forsvant hele tiden så jeg gikk å satt meg i sofaen.. jeg ble sittende å fomle litt der en stund før jeg begynte en veldig morro samtale med en person på høyre siden min.. det gikk kansje en 10 minutt før jeg innså att jeg hadde hatt den samtalen med en plante..
jeg skjønte noe var galt da.. så jeg gikk på romme mitt å hente mp3 en min å gikk tilbake for å sette meg til å høre musikk jeg satt lenge for å prøve å slå den på.. men det gikk ikke jeg så opp mot tven ett lite øyeblikk å vips der var den borte jeg begynte å lete etter den men fant den ingen steder.. så jeg gikk gjennom folkemengden for å se om den var på rommet av en eller annen grunn men fant den ikke der heller.. jeg gikk tilbake å begynte å still meg spørsmål om de var virkelige.. jeg trodde noen var virkelige å andre ikke så jeg hadde lange samtaler med flere som bare fortsatte å fordufte.jeg ble litt nervøs å sjekket klokken.. de andre skulle snart sti opp.. jeg gikk rundt omkring blant folk å bestemte meg for å ta en røyk.. jeg gikk ut å tente røyken å vips så var den borte.. det luktet røyk men den var borte.. jeg gikk inn å fant lightern å pakka på stuebordet.. nå skjønte jeg alt var tull så jeg måtte prøve å skille mellom virkelighet å fantasi.. jeg hadde liten tid på meg.. jeg skjønte sånn ca hvem som var virkelige når resten av huset våknet. jeg prøvde å holde kjeft så mye som mulig.. jeg tok feil ett par ganger å sto å pratet ut i lufta... folk lurte sikkert på hva som skjedde men ingen sa noe..da frokosten startet så jeg en heks som sto å spekulerte ute på verandaen, hun rørte seg mye å så ut som hun spekulerte på hva jeg egentli drev med.. jeg så bort å tilbake som en teknikk for å forstå hvem som var virkelig å ikke, men hun var der fortsatt.. så jeg snudde meg bort å snakket med en av de andre en stund å så meg tilbake for å se hun var forduftet... under frokosten drev jeg å sendte rundt pålegg som en gal men ingen hadde bedd om noen ting.. men men det meste var over da men jeg mistet synet senere på dagen, å hadde speil syner. hadde store flak på øyet. jeg var fortvilet å trodde det var varige meen. så jeg var helt fra meg.. senere på dagen fikk jeg tilbake synet å mp3en lå i senga på rommet.. allt i allt egentli ikke en veldig ille erfaring.. syns det var veldig givende..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av skiftnavn Vis innlegg
men men det meste var over da men jeg mistet synet senere på dagen, å hadde speil syner. hadde store flak på øyet. jeg var fortvilet å trodde det var varige meen. så jeg var helt fra meg.. senere på dagen fikk jeg tilbake synet å mp3en lå i senga på rommet.. allt i allt egentli ikke en veldig ille erfaring.. syns det var veldig givende..
Vis hele sitatet...
syntes hele trippen hørtes rett og slett helt jævlig ut
Sitat av Spirituell Vis innlegg
syntes hele trippen hørtes rett og slett helt jævlig ut
Vis hele sitatet...
Ditto.....
Veldig bra skrevet, å hørtes ikke ut som noen kul opplevelse i det hele tatt!

Men en ting jeg stusser på, hva er greia med at alle nevner sigaretter i sammenheng med denne type rus? Er jo så og si aldri snakk om andre rusmidler i denne sammenheng.

Syntes jeg leser om sigaretter i alle slike trip-rapporter. Uansett om man tror man røyker det eller de bare er tilstedeværende.
Sist endret av selvmord; 1. oktober 2011 kl. 02:21. Grunn: skrivelif