Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 16978
Hei. Fredag, kl 02.00 tok jeg og 3 venner en syre lapp hver.
Vi kunne ikke tatt den på et bedre tidspunkt, da vi kom til en fotballbane som hørte til en barneskole la vi oss ned å så på himmelen og på meteoritt regnet (for en overraskelse!).
Vi ble liggende å se på meteorittene suse forbi på himmelen, det var også veldig mange stjerner på himmelen da.
Etter vi hadde ligget der i ca 20-30 min gikk vi opp til skolebygget og satt oss på en benk, vi satt der og pratet og koste oss. Etter et kvarter gikk vi å la oss på en sirkel lagd av tre (hva faen?) å så på himmelen, det var bare oss 4 og jeg begynte å kjenne en ekstrem (mer en vanlig) glad følelse over vennene mine. Jeg begynte å tenke over hvor mye jeg egentlig verdsatt vennene mine og jeg verdsatte vennskapet vårt, jeg følte vi kunne snakke om alt til hverandre.
Himmelen var "beautiful", den var perfekt, meteorittene fortsatte å suse på himmelen, men de var penere og mer ?glatte? en istad.
Jeg reiste meg opp å så på en stein, da så jeg tynne, tynne streker på steinen (like tynne som fingeravtrykk streker) bare at hver strek var i forskjellig farger, (prøver å forklare så godt jeg kan) det var sånn ca 4-5 streker. Strekene var ikke rette, den ene delen av streken bøyde seg oppover mens den andre delen bøyde seg nedover, men alle disse strekene var helt inntil hverandre og helt symmetriske, de var også veldig små, ca litt mindre enn 1 cm.
Det var herfra alt ble "klimaks" alt var helt perfekt. (vet ikke klokkeslettet, jeg brydde meg ikke om tid i det hele tatt)

Vi begynte å gå nedover mot fotball banen igjen da vi fant en vann hydrant med en vannslange ut fra, vi begynte å følge slangen.
Vi følgte den over fotball banen og ut på bilveien, Vi gikk å fulgte slangen langs med veien, helt til en av oss fant en pinne, det ble destiny pinnen. (det var pga slangen vi fant den, derfor ble det destiny) Vi fant også en bøtte som ble destiny bucket.
Vi fulgte slangen videre ned til en butikk der vi fant en varm vifte som vi varmet oss rundt, selvom kulden ikke var en vond følelse.
Vi satt å slappet av rundt viften mens vi snakket om mye forskjellig, da vi begynte å gå igjen fant vi slangen og fortsatte å følge den helt til den forsvant ned i et kumlokk, men da vi fant vi elven. Destiny elven, slangen hadde ledet oss til elven, men da vi stod å så på elven fikk vi lyst til å sleppe destiny bucket i den, så da gjorde vi det.
Men rett etter vi slapp den ville vi ha den igjen, så vi løp ned mot kanten på elven og prøvde å fiske etter den med destiny pinnen, det var da vi mistet destiny pinnen også...
Det var da vi fant bruen over oss, vi gikk over bruen og en av oss spilte på rekkverket med sin egen destiny pinne som han hadde funnet på veien.
Bruen ledet oss til en vei som vi fulgte oppover mot fjellet.
Da vi hadde gått til et fint sted å se utover hele byen kom det en bil, et menneske som levde sitt eget liv. Da fikk vi litt panikk så vi begynte å gå oppover igjen, men bilen tutet på oss så vi begynte å gå fortere og fortere oppover, det var da vi fant ut at vi gikk sakte rett ved postkassen bilen skulle levere post i.

Da vi hadde kommet halvveis oppover på veien fant vi en sti innover i skogen, vi følgte stien langt innover mens alle gikk å pratet om hvor fin naturen var.
Men da vi plutselig så et hus kom vi på at vi hadde gått for langt og begynte å gå tilbake til veien. Nå var det blitt litt lyst ute, vi hadde brukt ca 3 timer på å gå en vei som vi egentlig bruker kanskje 20 min på.
Vi fulgte veien videre oppover til vi fant vognen, sigøyner vognen, derfra ble alt crazy, helt drøyt, kanskje for drøyt men samtidig helt ekstremt fett!.
Jeg og 2 andre gikk inn og satte oss i vognen mens han tredje bestemte seg for å utforske skogen.
Da vi satt i vognen og pratet og lo helt ekstremt over alt, så vi plutselig at det eneste vinduet i vognen ikke var et vindu, det hadde aldri vært et vindu der, det var bare vi som hadde sett så mange mønstre der det egentlig skulle ha vært et vindu så vi så et vindu..
Vi bestemte oss for å røyke marijuana på tørr bong. (jeg hadde kjøpt 1g)
mens vi satt å snakket ble alt bare sykere, alt ble helt sykt. Fjesene til vennene mine forandret seg, de var helt forandra, de så helt syke ut for meg, (men jeg visste de var venner og ikke fiender så det gikk greit)
de ble svarte under øynene og de stirret i alle kanter og så rundt hele tiden så det så ut som øynene gikk i alle kanter hele tiden. Ansiktene til de ble tynnere nedover fra øynene og tynnere oppover fra øynene. Alt var ekstremt, helt umulig å forklare, og å sitte i en bitteliten vogn som plutselig minte oss om en båt lugar gjorde alt mer sykt. Da jeg så ut "vinduet igjen" var det mange, mange, mange små firkanter over hele "vinduet" som gikk inn i seg selv (som et kamera som filmer på skjermen der man ser det man filmer) så snudde jeg meg og snakket med vennene mine om det og de så enda mer syke ut! alt var for drøyt. Alt var helt ekstremt, jeg greier ikke å forklare hvor sykt det egentlig var, det jeg har forklart, forklarer sikkert bare 10% av hvor sykt det egentlig var.

Plutselig snur vi oss av en lyd, da kommer han ene tilbake fra sin tripp i skogen, det var da vi ble klar over at vi har loopet, alt som har skjedd fra vi kom til vognen har loopet lenge. vi sitter og klikker og ler, mens han andre kommer tilbake og går i skogen igjen.
Vi satt i vognen ganske lenge og trippet som faen hvis jeg skal si det på en måte, det var det absolutt sykeste jeg har opplevd i livet mitt, og hvis ikke jeg drar til vognen og tripper igjen (eller et annet sted like sykt) kommer jeg aldri til å oppleve noe sånt igjen. Da vi gikk ut av vognen, ble alle hva faen. hvis vi skulle gitt navn til den følelsen vi hadde, og var mentalt er det riktig å si "Hva Faen?"
vi gikk rundt og bare hva faen? i skogen, vi visste liksom ikke hva vi skulle, eller noen ting. Det er helt uforklarlig, det eneste vi selv kunne gi navn til det mens vi trippet er "Hva faen", jeg følte meg som et spørsmålstegn.
Mens vi stod rett utenfor vognen og så syke ut, og bare hva faen, kom det en mann joggende med hunden, vi ble handlingslammet vi stod der og hvisket "hva faen?" til hverandre.
Da han hadde jogget forbi begynte vi å le som faen. Da begynte vi å gå inn i skogen der vi ikke hadde vært før, det var helt magisk.
Skogen hadde aldri vært så grønn før, bladene på bakken var magisk grønne med lyse grønne flekker på.
Vi gikk oppover en sti, med trær og busker på alle kanter, følelsen av moder jord var perfekt, det var så fint der ute, og alle farger, planter, busker føltes så riktig og perfekt ut.
Det hadde plutselig blitt lyst ute, og solen sto å varmet oss, og da vi plutselig kom til et stort jorde med solen lysende havnet vi i et slags spill, det var utrolig varmt og fint.

Dette er bare en liten kort versjon av det som faktisk skjedde, + at vi gikk rundt og trippet i skogen i mange timer til!
LSD var/er en utrolig opplevelse, og hvis du gjør alt riktig så kommer du til å få en ekstrem fin, magisk, fornøyelig, tur!
Jeg gikk også rundt og tenkte på alt og alle, og merket at etter hvert (mot slutten var jeg mentalt sliten) men jeg hadde hatt en ekstrem, samt fineste opplevelsen i mitt liv!

Steinen som jeg merket de første effektene på har jeg tatt med meg og har som en påminner om en av den fineste tiden jeg har hatt
Sist endret av felix_poker; 8. oktober 2010 kl. 09:47.
Likte den jeg
Var litt tungt å lese, neste gang prøv med avsnitt.
Ellers så høres det ganske stilig ut !

På en skala fra 1-10 gir jeg

8!
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Likte den jeg.
Var litt tungt å lese, neste gang prøv med avsnitt.
Ellers så høres det ganske stilig ut !

På en skala fra 1-10 gir jeg

8!
Vis hele sitatet...
Takker for reply, fint at du liker den.
Ja, jeg skulle vel egentlig hatt med noen avsnitt.

Jeg føler at jeg har fått et sterkere kameratskap og jeg har blitt mer "connected" til vennene mine
Intresant rapport men som sagt hadde gjort seg med avsnitt ble slitsom lesing i lengden men alt i alt veldig bra
Hvor gammel er du forresten? Hvordan påvirket denne trippen deg i etterkant? Fin rapport!
Sitat av gilde Vis innlegg
Hvor gammel er du forresten? Hvordan påvirket denne trippen deg i etterkant? Fin rapport!
Vis hele sitatet...
Hei takker for reply, Jeg er 16 år.
I etterkant har jeg merket at jeg har fått et bedre bånd med vennene mine, føler at jeg har blitt sterkere knyttet til dem og jeg har fått et mer positivt syn på verden og alt rundt meg.
Jeg har også merket at angsten min for å snakke med andre mennesker (mest ukjente) har minsket til de grader! Jeg har også blitt mer utadvent, (Jeg har vært veldig sånn som tenker på hva andre syns om meg, hvordan jeg skal kle meg og hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg har latt andres meninger om meg selv "kontrollere" hvordan jeg er, nå i etterkant har jeg merket at jeg gir litt mer faen. Har tenkt mye som f. eks "Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre syns? Det er jo meg, jeg skal da kunne være sånn jeg egentlig er eller føler meg" eller "Hvorfor skal jeg la andres meninger styre den personen jeg egentlig er"

Så ja, har fått mye nyttig ut av det.
Jeg føler at Syre var på en måte bilen som kjørte meg til stien jeg selv må gå for å bli en bedre og mer naturlig person!

Må bare legge til at jeg har blitt mer selvstendig, jeg reflekterer mer over ting og jeg ser ting fra alle perspektiv, i stedet for å se en sak bare fra et perspektiv.
Som andre har sakt over meg , fin rapport ! likte å lese den og digget skildringene .Men prøv med avsnitt neste gang blir litt lettere . Keep up the good work !

MvH¨
Painmaster
Hvorfor tok du det? Synes ikke du at du er litt ung for en sånn psykedelisk rus?
Sitat av gilde Vis innlegg
Hvorfor tok du det? Synes ikke du at du er litt ung for en sånn psykedelisk rus?
Vis hele sitatet...
Så lenge man føler klar til å ta skrittet mentalt, så mener jeg at alder til en viss grad ikke er en så stor hindring. Klart, man ikke skal proppe i seg syre når man er 6-7 år. Men veldig mange modnes noe ekstremt på de få årene som er ungdomstida. Du vel se en enorm forandring på en 14åring og en 17åring, i selvfølgelig utseende, men også oppførsel.
Dette vet jeg selvfølgelig. Jeg er selv bare 17 (noen måneder til så 18), men det er derfor jeg liker å høre andres synspunkter om hva som fikk dem til å ta steget, hva de tenkte før og hva slags tanker de satt igjen med. Dette var på ingen måte en moralpreken, men bare et normalt spørsmål i en diskusjon. Jeg husker hvordan jeg oppførte meg når jeg var 16. Og jeg har vokst mye på dette siste året, nå har jeg også bodd alene det siste året og fått endel erfaring der. Men det er psykedelsike stoffer vi snakker om. De kan virke veldig ufarlige der de ligger på bordet som en liten lapp eller noen sopp, men en skal ha respekt for dette her.

Uansett, sålenge du føler deg klar så ser jeg ikke et problem å gjennomføre en trip. Men jeg vil også si at du vil få mye mer igjen for trippen hvis du venter til du blir litt eldre. Mange sier feks når de er 15-16 "Jeg skal akkuratt være sånn jeg er nå når jeg blir gammel ass." Hvis jeg ser tilbake så vil ikke jeg oppføre meg som en fjortis når jeg er 60.. Derfor ville jeg bare høre hva hans synspunkt var
Sitat av gilde Vis innlegg
Dette vet jeg selvfølgelig. Jeg er selv bare 17 (noen måneder til så 18), men det er derfor jeg liker å høre andres synspunkter om hva som fikk dem til å ta steget, hva de tenkte før og hva slags tanker de satt igjen med. Dette var på ingen måte en moralpreken, men bare et normalt spørsmål i en diskusjon.
Jeg husker hvordan jeg oppførte meg når jeg var 16. Og jeg har vokst mye på dette siste året, nå har jeg også bodd alene det siste året og fått endel erfaring der. Men det er psykedelsike stoffer vi snakker om. De kan virke veldig ufarlige der de ligger på bordet som en liten lapp eller noen sopp, men en skal ha respekt for dette her.
Uansett, sålenge du føler deg klar så ser jeg ikke et problem å gjennomføre en trip. Men jeg vil også si at du vil få mye mer igjen for trippen hvis du venter til du blir litt eldre. Mange sier feks når de er 15-16 "Jeg skal akkuratt være sånn jeg er nå når jeg blir gammel ass." Hvis jeg ser tilbake så vil ikke jeg oppføre meg som en fjortis når jeg er 60.. Derfor ville jeg bare høre hva hans synspunkt var
Vis hele sitatet...
Hei, takker for reply.
Ja jeg skjønte at du mente det som et spørsmål
Jeg har hele tiden visst at det er psykadelisk og det er ingen spøk, det var derfor jeg ventet til jeg følte at jeg er 100% klar for det.
Ja, respekt for psykadeliske stoffer må man ha, hvis ikke kan man ende opp med en fryktelig bad trip (Selvom jeg må legge til at Bad Trips behøver ikke alltid å være en fryktelig opplevelse, det kan f. eks være en opplevelse du kan ta visdom fra)
Jeg må bare legge til at jeg vet ikke om jeg hadde tatt det Enda hvis jeg ikke hadde følt at dette er noe jeg kunne kontrollere eller beherske (til en viss grad, dette er jo LSD.. alt kan man jo Ikke kontrollere)

Jeg føler at jeg er voksen for min alder, jeg har hele tiden fått tilbakemeldinger fra familie og kjente at jeg er en voksen person. (Inkl. at jeg var i konfirmasjon til søskenbarnet mitt i helgen, og da fikk jeg en kommentar fra en jeg aldri hadde møtt før "Hvor gammel er du?" "16" "Du oppfører deg som en 30 åring jo"

Jeg føler det sånn at siden jeg er "Såpass" voksen (legge til for alderen min)
taklet jeg selve LSD "Rusen" bra

Det er den mentale alder som faktisk telles her i verden, ikke alderen som vi mennesker bruker.
Dette blir jo egentlig veldig hyklersk av meg, da jeg selv er relativt ung, men at jeg har gjort feil, betyr ikke at andre trenger å gjøre det, så jeg kan komme med noen råd, noe ut av personlig erfaring.

Det verste er ikke nødvendigvis en badtrip, men ettervirkningene etter trippen. F.eks. kan man bli konfrontert med en god del sentrale og store spørsmål og tanker som det ikke er sikkert at man er klar for og takler i en så ung alder. I ungdomstiden har man mye å tenke på, både hva utdannelse og personlige ting angår, og det passer seg ikke alltid å bli opphengt i ting av den karakteren i den alderen. Med så mye å tenke på og kanskje nye "sannheter" eller konklusjoner man får, kan det føre til at man isolerer seg fra andre på samme alder, da mye kan virke banalt etter en slik enormt sterk opplevelse. En del av dette skjedde til meg, selv om jeg følte meg voksen da jeg prøvet psykedelika for første gang. Det er mye lærdom å få ut fra psykedelika, men ikke all er god lærdom eller nødvendigvis det man trenger eller har godt av akkurat der og da.

På den annen side, med nervesystemet i utvikling, er det veldig plastisk (altså formbart, med evne til forandring), og sterke kjemiske påvirkninger kan forstyrre denne meget følsomme prosessen. Man blir derfor mer mottagelig for ting som HPPD, spesielt ved hyppig bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Likte den jeg
Var litt tungt å lese, neste gang prøv med avsnitt.
Ellers så høres det ganske stilig ut !

På en skala fra 1-10 gir jeg

8!
Vis hele sitatet...
Sånn, Nå er den med avsnitt og litt annen informasjon (Måtte fjerne litt informasjon pga. gjenkjennelse)
Trippen hørtes jo helt fantastisk ut

I tillegg skriver du bra som gjør det lettere å leve seg inn i historien, good job, kp!
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Virkelig god lesnining dette her! Har ikke akkuratt mindre lyst til å teste LSD nå.
Sist endret av daimeno; 14. oktober 2010 kl. 11:58.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Virkelig god lesnining dette her! Har ikke akkuratt mindre lyst til å teste LSD nå.
Vis hele sitatet...
Hehe, hvis du føler deg klar for det og du er "informert" om det.
Go for it.

Er litt nysgjerrig, er det for en tripp? eller er det mer for det spirituelle?

Sitat av xnc Vis innlegg
Trippen hørtes jo helt fantastisk ut

I tillegg skriver du bra som gjør det lettere å leve seg inn i historien, good job, kp!
Vis hele sitatet...
Takk Takk, Verdsetter kommentarer som dette (Som har positiv innflytelse på andre, i denne sammenheng: Meg)
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av GypsyWagon Vis innlegg
Hehe, hvis du føler deg klar for det og du er "informert" om det.
Go for it.

Er litt nysgjerrig, er det for en tripp? eller er det mer for det spirituelle?
Vis hele sitatet...
Det er vel en god blanding! Det eneste ulovlige rusmiddelet jeg har prøvd er marihujana. Selv om opplevelsene med det bare er positive, så er det ikke slik at jeg bruker det ofte. Det kan gå måneder mellom hver gang! Jeg føler selv at jeg er en person med god kontroll over meg selv, som klarer å ha mine egne meninger. Jeg er trossalt en aktiv leser her i rusmiddelseksjonen, og føler at jeg har lært svært mye av freakforums brukere.

Etter å ha brukt denne dagen på å lese/se på videoer om LSD, så kjenner jeg at det hadde vært utrolig spennende og lærerikt å ta det en gang. Har flere kompiser som jeg veit deler samme mening, så vil sterkt vurdere å få med de på en trip. Vil dog ikke gjøre det et sted hvor jeg ikke føler meg 100% komfortabel. De beste minnene jeg har fra bruk av marihuana er på hytteturer med folk jeg stoler på! Utrolig deilig å bare dra vekk fra hjemstedet og ikke ha noe å bekymre seg for i x-antall dager. Rusen blir så mye bedre da, og jeg regner med at det samme gjelder ved psykodelika. Så vil helst ha det i en slik setting.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det er vel en god blanding! Det eneste ulovlige rusmiddelet jeg har prøvd er marihujana. Selv om opplevelsene med det bare er positive, så er det ikke slik at jeg bruker det ofte. Det kan gå måneder mellom hver gang! Jeg føler selv at jeg er en person med god kontroll over meg selv, som klarer å ha mine egne meninger. Jeg er trossalt en aktiv leser her i rusmiddelseksjonen, og føler at jeg har lært svært mye av freakforums brukere.

Etter å ha brukt denne dagen på å lese/se på videoer om LSD, så kjenner jeg at det hadde vært utrolig spennende og lærerikt å ta det en gang. Har flere kompiser som jeg veit deler samme mening, så vil sterkt vurdere å få med de på en trip. Vil dog ikke gjøre det et sted hvor jeg ikke føler meg 100% komfortabel. De beste minnene jeg har fra bruk av marihuana er på hytteturer med folk jeg stoler på! Utrolig deilig å bare dra vekk fra hjemstedet og ikke ha noe å bekymre seg for i x-antall dager. Rusen blir så mye bedre da, og jeg regner med at det samme gjelder ved psykodelika. Så vil helst ha det i en slik setting.
Vis hele sitatet...
Fint Fint, høres ut som du har "forstått" LSD på den måten man kan før man har prøvd det, ja hyttetur (eller et sted du føler deg 100% "sikker" er en must, var det værtfall for meg)
Hyttetur med gode venner høres ut som en god plan.
Håper du får en god tripp og en fin opplevelse (som også kan hjelpe deg som individ, og styrke deg som individ)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lo av "hva faen?" delen.
hehe.