Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6529
Hei alle sammen. Jeg sliter med sterk sosial angst og det ødelegger livet mitt. Jeg har gradvis blitt verre, og dette skjedde etter at jeg begynte å jobbe i butikk. Jeg føler meg lammet når jeg går utenfor leiligheten. Jeg føler absolutt at alle sammen stirrer på meg og dømmer meg. Jeg svetter og hodet mitt blir kaos.

Jeg har vurdert å ta livet mitt flere ganger før. Men det verste kom i januar. jeg hadde en veldig mørk periode i Januar. Det var så ille at jeg en morgen rundt 02:00 om morgen gikk til togsporet og ventet på toget. Fordi jeg var lei av å leve og fant ingen mening.

Det jeg lurer på er at jeg har hørt heroin er et stoff som hjelper folk med glemme alle bekymringene i livet (i øyeblikket), men at det kan ødelegge livet ditt og det er veldig vanskelig å slutte med. Men jeg føler at det er risiko jeg bør ta siden livet mitt er rent helvete uansett.

Jeg vil egentlig bare komme meg gjennom dagen.

Takk på forhånd.
Sist endret av Ailet; 30. april 2020 kl. 02:06.
Det du bør gjøre er å komme deg til lege og eventuelt få henvisning til DPS, deretter få piller som hjelper mot sosial angst.
Det å starte med heroin for sosial angst er noe av det dummeste du gjør.
snakk med legen el.l og få deg innlagt tenker jeg, start asap da dette kan ta tiiid..
jeg er en av de som har hatt godt av en innleggelse for å få klarhet og perspektiv jeg ikke hadde klart (hvertfall så fort) på egenhånd, og i tillegg får de fleste mer ut av slike opphold enn jeg har fått virker det som.

lykke til, og husk at det er folk som både bryr seg og vil hjelpe rundtom overalt
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er en tråd som handler om hva heroin gjør med deg, start til slutt. Syns du skal lese denne før du velger å prøve heroin.

https://freak.no/forum/showthread.ph...ghlight=heroin

En ting jeg faktisk kan anbefale deg mot sosial angst, er å slutte å runke. Det høres kanskje jævlig dumt ut, men jeg kan garantere deg at det funker. Etter bare noen uker kommer du ikke lenger til å tenke på hvordan folk i offentligheten ser på deg, og du kommer til å føle deg veldig mye bedre. Gjør litt research rundt det selv på nettet, søk på nofap på google/youtube.

Narkotika kan hjelpe deg og ikke føle angsten, den kan på en måte sette den på pause, men den kan aldri ta den bort, og du kommer til å føle deg mer dritt når du en gang må slutte med dette.
Hva er du redd for? Før fryktet folk nøkken, ikke gå til vannet.
Men det er byttet ut med ANGST, alt og ingenting..
Hadde heller prøvd sopp, dmt eller ketamin før heroin.
Knowledge is power
Madrox's Avatar
22 4
Det Jaffar sa!↑ ��
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hadde heller prøvd sopp, dmt eller ketamin før heroin.
Vis hele sitatet...
Kan hjelpe, eller så kan det føre til å gjøre ting mye verre. Det er ikke sånn at hvis man har psykiske lildelser er det bare å gønne på med psykedelia, så ordner det seg. Hvis du tenker tanken Ailet, så hør med https://www.emmasofiaklinikk.no/

Er nok lurere å få medikamenter av legen som hjelper mot angst, istedetfor å kjøre på med heroin. Hvis du syntes det er for stress å dra til legen, så går det an å kontakte legen på chat. Det er mange medikamenter som er veldig effektive mot det du beskriver.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heroin er ikke løsningen. Ei heller å legge seg på togsporet. Snakk med legen din. Svært mange plages med angst av varierende grad, og mange blir kvitt angsten helt eller lærer seg å takle den slik at angsten ikke blir det som styrer livet og hverdagen. Start med å snakke med legen din. Forklar hva du sliter med og be om terapi. Er det venteliste og kø for terapi så sjekk ut private psykologer i området du bor. Noen private har drifststøtte eller hva det kalles og da betaler du kun egenandel. Det samme som om du går til offentlig psykolog.

Ingen fagfolk vil dømme deg eller se ned på deg. De vil hjelpe deg. Sammen finner dere ut hvordan dere skal løse deg og du vil få et et fantastisk fint liv når du først tar steget og ber om hjelp. Om du ikke takler å gå på jobb akkurat nå så får du sykemelding og sykepenger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er en tråd som handler om hva heroin gjør med deg, start til slutt. Syns du skal lese denne før du velger å prøve heroin.

https://freak.no/forum/showthread.ph...ghlight=heroin

En ting jeg faktisk kan anbefale deg mot sosial angst, er å slutte å runke. Det høres kanskje jævlig dumt ut, men jeg kan garantere deg at det funker. Etter bare noen uker kommer du ikke lenger til å tenke på hvordan folk i offentligheten ser på deg, og du kommer til å føle deg veldig mye bedre. Gjør litt research rundt det selv på nettet, søk på nofap på google/youtube.

Narkotika kan hjelpe deg og ikke føle angsten, den kan på en måte sette den på pause, men den kan aldri ta den bort, og du kommer til å føle deg mer dritt når du en gang må slutte med dette.
Vis hele sitatet...

Bra at du anbefaler å styre unna narkotika. Men at runking gir angst eller å ikke runke fjerner angst? Vet du det har jeg svært liten tro på. Psykologer snakker om hvor viktig seksualiteten er for oss og at alle trenger utløp. Enten det skjer med partner eller på egen hånd. Jeg runking er sunt for helsen og psykisk helse. Manisk runking blir vel fort for mye?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hadde heller prøvd sopp, dmt eller ketamin før heroin.
Vis hele sitatet...
Ja bedre enn heroin. Men hva med terapi, evt. i kombinasjon med medisiner skrevet ut av legen? Tror det er den beste løsningen.
Har du kjekket at du har nok d-vitaminer?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Anonym bruker;3587430]

En ting jeg faktisk kan anbefale deg mot sosial angst, er å slutte å runke. Det høres kanskje jævlig dumt ut, men jeg kan garantere deg at det funker. Etter bare noen uker kommer du ikke lenger til å tenke på hvordan folk i offentligheten ser på deg, og du kommer til å føle deg veldig mye bedre. Gjør litt research rundt det selv på nettet, søk på nofap på google/youtube.
/QUOTE]
Dette må da være ren bs?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
....
En ting jeg faktisk kan anbefale deg mot sosial angst, er å slutte å runke. ....
Vis hele sitatet...
Seriøst?? Jeg mener, seriøst??
Jeg ville mikrodosert LSD eller tatt ketamin istedet for heroin. Tryggere, mer kontrollert og selv om det er manglende evidensbasert forskning på temaet er det overveldende mange som har fått forandret livet sitt ganske radikalt. Jeg er en av dem.
Hvorfor har det blitt verre etter du startet i butikk tror du? Egentlig skulle det vel virket med eksponering. Føler du et press når du står i butikken?
Heroin for å fikse noe som helst er det dummeste du gjør. Du skriver under på dødsdommen din.
Du må finne ut hva som er grunnen til angsten din. Om det kan være en diagnose du har eller du har fått et traume av noe.
Rusmidler gjør ikke annet enn å utsette problemet.

Jeg vet forresten litt hva du sliter med siden du føler andre ser på deg og sømmer deg. Da penser du inn på forfølgelsesvanvidd. Jeg har hatt det slik selv. Jeg kjenner også flere som er slik. De føler at hele verden ser dem. Det er slitsomt å være slik, det er også veldig slitsomt for dem rundt da jeg ble sliten av å ha det slik selv. Men jeg synes også det er slitsomt å omgås folk som alltid tror at alle ser dem/oss.
Du må oppsøke dps. Jeg har det ikke lenger slik. du må prøve å tenke at folk er mest interessert i det som skjer i sitt eget liv og ikke tar seg tid til å analysere hvermannsen i gata. Analyserer du alle du ser?
Sist endret av Dreamliner91; 30. april 2020 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Herregud, stopp å anbefale dop til en som sliter psykisk - det kan gjøre alt verre. Jeg skjønner at du ikke har det bra nå, ts, og det er jævlig. Jeg har selv slitt med sosial angst i flere år, men så kom jeg til en kjempegod psykolog, og ting ble bedre. Det er det som er poenget: ting blir bedre! Kom deg til fastlegen, få henvisning til DPS, og spør om benzodiazepin til ventetiden er over. PS: benzo er vanedannende. Send gjerne en pm til meg, så kan vi snakke sammen om alt, både positive ting og negative ting. Jeg vil gjerne hjelpe deg.

Og forøvrig: Hold deg unna heroin!
Sist endret av Antidote; 30. april 2020 kl. 11:44.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner at tankene dine går dit. Har slitt med bla angst og suicidalitet siden jeg var 12, og har prøvd å ruse det bort i 8 år nå. Lover deg at du bare får flere problemer og mer angst.

Det som har hjulpet for meg er psykolog, trening og rutiner. Det finnes ingen vidunderkur dessverre, du må gjøre jobben selv. Begynn med å bestille en legetime, lykke til!
Jeg har også slitt veldig mye med angst i mange år. Har i dag kommet til et sted hvor den sosiale angsten er veldig håndterbar. Samt jeg klarer å holde den generelle angsten soppass i sjakk at jeg ikke ender opp med å plages konstant. Så lenge jeg klarer å balansere, opprettholde et overskudd, så har jeg en veldig grei hverdag.
Ting som har hjulpet mye for å komme hit er bla. annet meditasjon, yoga, tur i naturen, kreative prosjekter, nofap, cannabis og psykedelika.

Det skal sies at de 2 sitnevnte ikke er noenquick fix, men verktøy som kan brukes for å forstå seg selv bedre. Jeg har arbeidet lenge med mitt indre, hvor fokus har gått mye på å endre indre prosseser og danne nye adferdsmønster. På sikt har dette hjulpet meg inn i en mye mer balansert hverdag. Jeg er forsatt ufør, sliter en del, men har gunnet veien inn i et liv som ikke er et psykisk helvete.

Jeg vet man skal være forsiktig med psykedelika og cannabis, da dette kan forsterke problematikken. Men jeg tror hel ærlig det bare drar underliggende systemer opp i lyset. Stopper man der, så er det mer intensifisert, men det gir også rom til å bli mer bevisst sine problemstillinger. Som igjen gjør at man lettere kan begynne å ta tak i de. Dette er muligens ikke for alle. Men jeg sverger til psykedelika og cannabis for å forstå meg selv bedre. Har over 10 års erfaring, så muligens hjelper dette mye for å faktisk forstå den intuitive måten å gå fram på når man møter seg selv.

Ellers er yoga og meditasjon den beste quick fix jeg kan bruke utenom å medisinere meg på benzo. Yoga og meditasjon, bruker litt mer tid på å fungere, og fungerer svakere enn benzo. Men benzo fikser ikke problemet, det er bare en veldig midlertidig demping av symptomer. Noe som på sikt kan gjøre situasjonen vanskeligere å komme ut av. Samtidig skal jeg innrømme at benzo har reddet meg igjennom mange utrolig vanskelige år, og jeg er veldig taknemmelig for at jeg har hatt den muligheten den gangen. Jeg er veldig usikker på hvor jeg hadde havnet uten.

Hovedtips, prøv å observer dine adferdsmønster, se hva som trigger deg, samt hva som gir deg mer ro. Jobb med å være i roen mest mulig, over tid vill du se at du får som vane å velge roen framfor frykten.

Lykke til, føler med deg. Unner ingen å leve i angst
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Anonym bruker;3587515]
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

En ting jeg faktisk kan anbefale deg mot sosial angst, er å slutte å runke. Det høres kanskje jævlig dumt ut, men jeg kan garantere deg at det funker. Etter bare noen uker kommer du ikke lenger til å tenke på hvordan folk i offentligheten ser på deg, og du kommer til å føle deg veldig mye bedre. Gjør litt research rundt det selv på nettet, søk på nofap på google/youtube.
/QUOTE]
Dette må da være ren bs?
Vis hele sitatet...
Det er ikke det. Å gjøre dette vil gi høyere nivåer testosteron. Seksuell lyst er også en stor del av det som driver mennesker, spesielt menn. Så når man runker hver dag, så føler på en måte hjernen at den har oppnådd noe stort for dagen, og at den kan "slappe av". Det å ikke gi slipp på denne energien hver dag, vil føre til økt sexlyst, som igjen vil føre til bedre sosiale evner, mer motivasjon, høyere nivå testosteron etc. Dette er spesielt sant dersom noen gjør dette veldig mye mer en normalen, opp til flere ganger per dag.

Kjente idrettsutøvere som mike tyson gjorde dette i 5 år, og han sa det var en del av rutinen som ga han suksess.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
«4-dagars behandlinga» (The Bergen 4-day treatment, B4DT) burde sjekkes ut. Kanskje din fastlege kan henvise deg til et slikt team.
Har sett kjenninger bli kvitt invalidiserende angst på 4 dager.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også slitt med angst og selvmordstanker (gikk hos psykolog i flere år). Jeg er nå 35 år og har vel kommet sånn halvveis i livet sånn sett (etter 70 er bare en bonus i mine øyne), og jeg vet ikke om det er alderen, trippene mine eller koronakrisen som har fått meg til å tenke slik, men de siste ukene har jeg bare gitt mer faen og det føles veldig bra. Bedre enn jeg turte å håpe på.

Nå gir jeg ikke faen i alt i den forstand at jeg ødelegger meg selv med rus og dårlig mat. For jeg trener regelmessig, spiser sunt og ruser meg ikke daglig. Men jeg gir bare faen i hva jeg tror andre måtte mene og tenke om meg, og det føles som jeg har fjernet 100 kg fra skuldrene mine. Livet er kort og vi skal alle dø, mange av oss på en smertefull måte, så da tenker jeg at det bare er å nye det man har mens det varer. For det går fort, veldig fort.

Nå lever jeg litt som at jeg allerede har dødd, og gjør mer som jeg vil. Litt som i serien After Life, bortsett fra at jeg ikke er kjip mot folk. Så mitt tips er å ta én dag av gangen, og ikke tenk på hva andre måtte mene om deg. For den dagen vi faktisk skal dø betyr andres mening om deg lite. Bare vær kul mot folk og drit i hva andre synes om deg.

Døden kommer uansett fortere enn vi tror relativt sett, så det er ingen grunn til å framskynde prosessen. Men snakk også med legen din, du har krav på hjelp om du trenger det.

Du er ikke alene, det er mange som sliter og føler med deg. Vi må hjelpe hverandre den korte tiden vi lever!
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sosial angst er et helvete, men det hjelper ikke å gå inn i et enda værre kammer i helvete.

Langvarig terapi, eventuelt angst medisiner foreskrevet av legen din og et par nære og fortrolige venner som du kan snakke med angsten om og som kan fungere litt som "støttekontakt" og rasjonalisere angsten din når du får den og kvier deg for å for eksempel gå med de på enkelte folksomme steder eller hvor planen er å møte flere andre, det hjelper.
Noen som drar deg ut og som du kan si til at "Jeg får så angst av det", og som kan fortelle deg at "Hva er du redd for? Nei ingen tenker over om du ser rar ut eller sier noe dumt, de blir bare glad for å se deg og godtar deg som du er". Det man også må prøve å tenke er at du hadde jo aldri selv brydd deg om et annet menneske stod alene, satt på en viss måte, sa setningen sånn istedet for sånn osv. Og prøve å rasjonalisere angsten din med at ingen andre enn deg selv tenker på de tingene du tenker om deg selv.

Å jobbe med angst tar mange år men det er en treningssak som er viktig å trene på.
Kunsten å lære seg å gi faen er lettere sagt enn gjort men det er det det bunner i.

Gjør ting som gir deg mestringsfølelse og selvtillit, da blir du også tryggere på deg selv på andre arenaer. Kult at noen nevner NoFap her, for det bygger også selvtillit og bryter ned angst og depresjon! Prøv det!
Hold deg unna heroin, det er andre langt bedre rusmidler som ikke er livsfarlige, eller i miste fall mye tryggere.

I miste fall prøv ketamin før du blir heroinist. Slik ketamin virker for meg så er det som om et slør blir løftet fra øynene og jeg blir i fantastisk humør, samtidig føler jeg at jeg har kontakt med/evt. er et utenomjordisk vesen.

Dette med aliens virker kanskje ikke så viktig for deg, men du ser deg selv fra et helt annet perspektiv.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Henvisning til dps eller be om akutt innleggelse.
Men angående dps så er min erfaring at de tar kun inn det de anser som småproblemer, av økonomiske grunner..
Har du behov for langvarig hjelp livet ut er psykisk helse i kommunnen verdt å sjekke ut. Dette er også gratis å benytte, men må søkes.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det fins mindre ekstreme rusmidler å bruke til smertedemping før du hopper rett på heroin, det tror jeg selv folk som har endt opp med å bruke heroin til smertedemping selv synes. Felles for metoden er at man føler seg bedre mens det pågår, og noen ganger litt i ettertid også for enkelte 'behandlinger', men at hvis kjerneproblemene og "det" som fører til angst og depresjon ikke håndteres på en god måte eller jobbes med, så er det uansett en tapende strategi.

Og hva slags quick fix finnes da, hvis man bruker opp muligheten for kortsiktig smertedemping og heving av funksjonsnivå via rusbruk, fordi selvmedisinering ofte ikke er en holistisk ,faglig støttet prosess, for mange som velger denne metoden?

Selv antidepressiva solgt som livslang behandling, har dette innebygde problemet, at over tid så blir den gode virkningen dempet eller borte for noen, og man må ha skrudd sammen et nytt liv og nye erfaringer i løpet av perioden man medisineres biokjemisk for å ha det bedre.

Samtidig så tenker jeg at mange hadde tatt livet sitt eller agert et sakte selvmord, som rus i seg selv ofte er, hvis man ikke hadde rus tilgjengelig overhodet. Du må se hele livet her OP, ikke bare smerte eller nytelsen. Ingen av delene beskriver vår eksistens alene.

er du i jobb, OP? Har du fysiske smerter? Det er mye man kan peke på når livet plutselig fortoner seg som et valg mellom å gi opp eller faktisk ønske å ta livet sitt, og det å skulle "holde ut" så lenge man er ruset eller får smerten dempet.
Sist endret av meaculpaUIO; 30. april 2020 kl. 19:13.
Du bør inn i behandling på DPS og søke kommunen om støttekontakt. Om du syns det er for angst å komme deg til og fra DPS har kommunene også tilbud om psykisk helsearbeider som kan komme hjem til deg for timer. De fungerer som en blanding av psykolog og støttekontakt, men kan ikke hjelpe deg med veiledning til medisiner som det høres ut som du trenger. Da tenker jeg på angst medisiner fra lege og ikke heroin eller andre medisiner mulig å ruse vekk angsten, for det løser ingenting men gir deg bare et nytt problem og forsterker angsten mer så fort rusen er ute.
om du har sosial angst burde du aldri begynne å røyke has ivertfall ikke ofte eller du burde liksom ikke for da bare forsterker angsten seg men kan være det hjelper også
Jeg ville ha oppsøkt en lege. Forklart det du sier. bare si det rett ut. Mulig du får begynne på Valium noe som hjelper veldig for sosial angst. Men som sagt snakk om dette til en lege. Forhåpentlig vis så får du hjelp. Lykke til,
håper ting blir bedre. Peach out
Sitat av Potetplanteren1 Vis innlegg
Jeg ville ha oppsøkt en lege. Forklart det du sier. bare si det rett ut. Mulig du får begynne på Valium noe som hjelper veldig for sosial angst. Men som sagt snakk om dette til en lege. Forhåpentlig vis så får du hjelp. Lykke til,
håper ting blir bedre. Peach out
Vis hele sitatet...
du må jo ikke anbefale å starte på det til folk din tulling d er jo bare sosial angst
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selv aldri klart å jobbe i butikk som følge av mine egne sosiale problemer.

Men det som har hjulpet meg mye er å tenke kreativt:
Etter at jeg begynte å jobbe som regnskapsfører har livet generelt begynt å gå mye lettere.

Dette er kanskje ikke det mest givende yrke jeg kan ha, men i gjengjeld får jeg jobbe i fred å ro uten at folk står å glor på meg hele dagen.
Samtidlig gjør det noe med meg når jeg har noe jeg trives med som samtidig er meningsfylt.


Vil oppfordre deg til å prøve å finne noe nytt å holde på med. Ikke alle yrker krever at vi er et prakteksemplar sosialt.
ingen utenom gud kan dømme deg du må se på deg selv som gud i ditt liv å begynne å snakke positivt til deg selv å behandle deg selv som en gudommelig sjel sjapt fiks

så det er du som er gud skaperen av din egen virkelighet
Sist endret av Bruker 1; 2. mai 2020 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke heller bruke pengene på smågodt eller gå på kafe eller spandere en kaffe på noen?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har du prøvd cannabis?
bedre å prøve nokon mildere stoffer før du går rett på heroin

cannabis funker ikkje mot angst på alle men det hjelper for enkelte personer
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
du må jo ikke anbefale å starte på det til folk din tulling d er jo bare sosial angst
Vis hele sitatet...
"bare sosial angst"
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vurderer å mikro-dosere ketamin eller lsd for depresjonen og angsten. Dette fordi jeg blir nektet anti-dep og beroligende, de mener ting må gå sin gang, men jeg kan jo ikke skjønne hvordan man blir bedre av å ha det verre. Gir jo ingen mening. Noen folk trenger at den onde sirkelen brytes, og det kan ofte kun gjøres medisinsk.

Ville holdt meg unna heroinen dog, grunnen til at folk blir hekta er fordi de leter etter samme følelse som første gang de tok det men vil aldri få det.
Hva med å skaffe seg en hund eller passe hunden til noen du kjenner eller gå på fisketur med noen fra jobb eller dra på Tusenfryd, da?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vurderer å mikro-dosere ketamin eller lsd for depresjonen og angsten. Dette fordi jeg blir nektet anti-dep og beroligende, de mener ting må gå sin gang, men jeg kan jo ikke skjønne hvordan man blir bedre av å ha det verre. Gir jo ingen mening. Noen folk trenger at den onde sirkelen brytes, og det kan ofte kun gjøres medisinsk.

Ville holdt meg unna heroinen dog, grunnen til at folk blir hekta er fordi de leter etter samme følelse som første gang de tok det men vil aldri få det.
Vis hele sitatet...
Rart at du nektes. Her avslo jeg, antidep og beroligende. Jeg mener det er nok at jeg går på Ritalin. Ser ikke hvorfor dempende medisiner skal gjøre noe...
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
2 1
Sitat av Ailet Vis innlegg
Hei alle sammen. Jeg sliter med sterk sosial angst og det ødelegger livet mitt. Jeg har gradvis blitt verre, og dette skjedde etter at jeg begynte å jobbe i butikk. Jeg føler meg lammet når jeg går utenfor leiligheten. Jeg føler absolutt at alle sammen stirrer på meg og dømmer meg. Jeg svetter og hodet mitt blir kaos.

Jeg har vurdert å ta livet mitt flere ganger før. Men det verste kom i januar. jeg hadde en veldig mørk periode i Januar. Det var så ille at jeg en morgen rundt 02:00 om morgen gikk til togsporet og ventet på toget. Fordi jeg var lei av å leve og fant ingen mening.

Det jeg lurer på er at jeg har hørt heroin er et stoff som hjelper folk med glemme alle bekymringene i livet (i øyeblikket), men at det kan ødelegge livet ditt og det er veldig vanskelig å slutte med. Men jeg føler at det er risiko jeg bør ta siden livet mitt er rent helvete uansett.

Jeg vil egentlig bare komme meg gjennom dagen.

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
Livet suger virkelig, men ikke like mye som i 2020. Har ikke begynt på heroin, pga alle skrekkhistoriene.

Sluttet på drittjobben, men angsten min er fortsatt like ille.
Jeg tenker å bestille en time hos fastlegen min, for å så bli henvist videre til psykolog.

Vil bare si takk for meldingene, jeg setter stor pris på det
Ikke begynn å rør heroin iallfall! Du kan jo heller ta noe vival, valium, xanor først. Kokain funker også jævlig bra, noe av det beste som fikk meg til å tørre å snakke med folk og oppføre meg normalt sånn jeg skulle ønske jeg oppførte meg til vanlig!
Anonym bruker
"Underernært Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ecsassy Vis innlegg
Ikke begynn å rør heroin iallfall! Du kan jo heller ta noe vival, valium, xanor først. Kokain funker også jævlig bra, noe av det beste som fikk meg til å tørre å snakke med folk og oppføre meg normalt sånn jeg skulle ønske jeg oppførte meg til vanlig!
Vis hele sitatet...
Du anbefaler kokain? Er du helt på tryne?
Sitat av Ecsassy Vis innlegg
Ikke begynn å rør heroin iallfall! Du kan jo heller ta noe vival, valium, xanor først. Kokain funker også jævlig bra, noe av det beste som fikk meg til å tørre å snakke med folk og oppføre meg normalt sånn jeg skulle ønske jeg oppførte meg til vanlig!
Vis hele sitatet...
Men lærte du noen gang å oppføre deg "normalt" sånn du skulle ønske du oppførte deg til vanlig uten å ta kokain?

Det er jo litt elementært når en som sliter med sterk sosial angst spør om råd til løsning av problemet.

Etter hva jeg har fått med meg er det ingen som har fått annet enn forverret angst i sosiale settinger om de bruker rus som en bevisst metode for å håndtere det. Dessuten vil det høye avhengighets potensialet bli enda større, på denne måten må man "justere" og "fylle på" for hvert forpulte gjøremål og bli en blodekte narkoman som er ekstremt slitsomt for alle rundt å forholde seg til. Dessuten er det ikke sikkert man oppfører seg så normalt som man selv trur bare fordi man er høy på kokain og unaturlig høy selvtillit, tvert imot.