Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1490
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Har brukt 400-500 mg (av og til 600 mg) Neurontin rundt 8-9 mnd. Mot nervesmerter.
Det står at man helst bør trappe ned med 300 mg pr uke.

- Noen som vet hva jeg kan kjenne/ føle fysisk og psykisk dersom jeg stopper brått og ikke trapper ned?
Kan vært lurest å trappe ned!

Du kan oppleve symptomer av svette, økt puls, høyere blodtrykk, insomni og skjelvinger, men!

Vanligvis, fra min personlige opplevelse av å bruke 800mg neurontin nesten hver dag i ett halvt år som booster til forskjellige opioder så gikk det veldig fint for meg, med null ubehag.

Du nevner at du har nervesmerter, så det er fullt mulig at du vil oppleve litt ubehag og kanskje ha det litt vondere enn du er vandt til. Likevel så tror jeg det kommer til å gå helt bra mtp at du ikke har brukt så høye doser i forhold til hva mange andre bruker.

Kan tenke meg du vil oppleve litt mer angst enn vanlig de første par dagene også.
For min del når jeg hoppet av så stoppet jeg brått og hadde kjente null og nada forskjell, men det skal sies at jeg da var på veldig mange andre sterke medikamenter.

Det smarteste er selvfølgelig å trappe ned, det trenger ikke nødvendigvis å være 300mg pr uke. Du kjenner kroppen din best, så du må nesten styre tempo, sjef

Lykke til! Det ordner seg uansett!
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar.

Har blitt enig med fastlege om å trappe ned 100 mg hver 4 dag. Bruker 500 mg akkurat nå.

Leser så mange skrekkhistorier når man googler rundt etter erfaringer med å slutte på
Neurontin. Ikke rart man blir bekymret.

Håper bare det ikke blir så ille som å trappe ned opiater. Det har jeg gjort en gang. Fikk helt skrekken da det var helt jævlig.
8-9 måneders bruk?

Definitivt nedtrapping! Noe annet blir meget ubehagelig og muligens farlig.

Bruk gjerne 1-2 måneder og forbered deg på en underliggende følelse av litt ubehag/rastløshet og kanskje litt smerter når du går ned i dose og spesielt over til ingenting.
Det blir ikke så kjipt som å gå av Opiater, men du vil føle på det.

Mener ikke å skremme deg, men det er greit å vite hva man går til

Hva er planen for å regulere nervesmertene når du ikke går på Neurontin?
Sist endret av krystallkongen; 7. mai 2021 kl. 00:49.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk dere,
Skal trappe ned fra 600 mg til 0 på 2,5 uke nå.
Lege mener det skal gå helt fint.

Har ikke nervesmerter lengre heldigvis, ble operert for 1 mnd siden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal trappe ned fra 600 mg til 0 på 2,5 uke nå.
Lege mener det skal gå helt fint.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ut som en kort nedtrapping, men det kan hende Neurontin er skånsomt sånn sett
Eneste jeg vil anbefale deg til å gjøre er så si fra til legen din hvis du synes det går for fort og blir for ubehagelig.