Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2415
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hel, ble nylig tatt for høy hastighet (126km/t i 80 sone). Det var en ensom politibetjent på motorsykkel som hadde tatt gjennomsnittmåling (uten video). I avhøret ble ingenting kommentert på, kun personlia.

Behovet nå er å evt finne på noe lurt. Kan det påstås at det var en kompis som kjørte feks.? Som sagt ingen video finnes og betjenten hadde ingen vitne til hendelsen. Har freaks noen gode ideer?

Har ingen behov for moralpreken, sleip kar som ønsker å dra en sleip en.
Jeg dro på med ca 160 i 60 sonen ut ifra et lyskryss i en mellomstor by og han som stoppa meg ga meg en advarsel siden han var alene i bilen og hadde ikke hastighetsmåling.
lESTE LITT FORT HER
Sist endret av NokErNok; 11. april 2021 kl. 00:19.
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg dro på med ca 160 i 60 sonen ut ifra et lyskryss i en mellomstor by og han som stoppa meg ga meg en advarsel siden han var alene i bilen og hadde ikke hastighetsmåling.
Vis hele sitatet...
Han hadde hastighetsmåling, bare ingen video.
Jeg hadde nekta. Men om han tok personalia på deg så må du forklare hvorfor noen andre hadde den som ble stoppa.
Sist endret av NokErNok; 11. april 2021 kl. 00:21.
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg hadde nekta. Men om han tok personalia på deg så må du forklare hvorfor noen andre hadde den som ble stoppa.
Vis hele sitatet...
Mitt bankkort ble stjålet ved nyttårsskifte, kan det være en ide?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mitt bankkort ble stjålet ved nyttårsskifte, kan det være en ide?
Vis hele sitatet...
Du måtte ikke vise førerkort? Og isåfall må du sikkert vise til at du har bestilt nytt eventuelt sperret det gamle. Tror helt ærlig det er vanskelig å komme noe vei med det uten advokat.
Når du dukker opp i retten med teite forklaringer skal du altså huske at det handler om rimelig tvil. Hvis politiet stanset deg, sjekket førerkort og alt det der, så er det ikke rimelig tvil at du kommer dassende og påstår det egentlig var en eller annen udefinert bekjent. Klarer du derimot å finne en kompis som er villig til å ta straffen for deg, er det vel en teoretisk mulighet for at en bortforklaring vil funke.
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Når du dukker opp i retten med teite forklaringer skal du altså huske at det handler om rimelig tvil. Hvis politiet stanset deg, sjekket førerkort og alt det der, så er det ikke rimelig tvil at du kommer dassende og påstår det egentlig var en eller annen udefinert bekjent. Klarer du derimot å finne en kompis som er villig til å ta straffen for deg, er det vel en teoretisk mulighet for at en bortforklaring vil funke.
Vis hele sitatet...
Betjenten tok ikke fysisk førerkortbeslag da kortet var trygt hjemmet. Mao sitter vedkommende som ble tatt med det faktiske førerkortet i hånda enda.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betjenten tok ikke fysisk førerkortbeslag da kortet var trygt hjemmet. Mao sitter vedkommende som ble tatt med det faktiske førerkortet i hånda enda.
Vis hele sitatet...
Så dukker vedkommande opp som vitne i retten og stadfester at det var du som vart stoppa...
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du måtte ikke vise førerkort? Og isåfall må du sikkert vise til at du har bestilt nytt eventuelt sperret det gamle. Tror helt ærlig det er vanskelig å komme noe vei med det uten advokat.
Vis hele sitatet...
Betjenten kunne ikke sjekket førerkortet da det ikke var til stede under avhøret. Kortet ble meldt stjålet og måtte bestille et nytt et. Registrerer banken at kort blir sperret og når?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betjenten kunne ikke sjekket førerkortet da det ikke var til stede under avhøret. Kortet ble meldt stjålet og måtte bestille et nytt et. Registrerer banken at kort blir sperret og når?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men det skjer jo digitalt så det er vell mulig å sjekke det ja vil jeg tro.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betjenten tok ikke fysisk førerkortbeslag da kortet var trygt hjemmet. Mao sitter vedkommende som ble tatt med det faktiske førerkortet i hånda enda.
Vis hele sitatet...
For rettens vedkommende rimelig irrelevant. De fleste glupe ideer vil i dommen bli avfeid med "retten fester ikke lit til tiltaltes forklaring". Skal du komme deg unna når politiet har stanset og identifisert deg, må du sannsynliggjøre at det er feil. Det holder ikke å forsøke en halvfjern forklaring om at politiet egentlig tar feil, du må enten skape et alibi eller få noen andre til å ta støyten.

Alternativt kan du selvsagt håpe på to ekstremt politiskeptiske meddommere. Det kan vel teoretisk sett skje, men det er ikke noe å basere sin strategi på.
Anonym bruker
"Stum Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
For rettens vedkommende rimelig irrelevant. De fleste glupe ideer vil i dommen bli avfeid med "retten fester ikke lit til tiltaltes forklaring". Skal du komme deg unna når politiet har stanset og identifisert deg, må du sannsynliggjøre at det er feil. Det holder ikke å forsøke en halvfjern forklaring om at politiet egentlig tar feil, du må enten skape et alibi eller få noen andre til å ta støyten.

Alternativt kan du selvsagt håpe på to ekstremt politiskeptiske meddommere. Det kan vel teoretisk sett skje, men det er ikke noe å basere sin strategi på.
Vis hele sitatet...
Det er innforstått at dette er vanskelig å vri på. Det polisen vet er kjennetegnet på bilen, en gitt personlia og hastighetsmåling.

En klovn forstår jo at dette mest sannsynligvis ikke stemmer, men er det fortsatt ikke mulig, og til en viss grad sannsynlig, hvis en gir personlia til en annen person via et stjålet bankkort, det er ingen video av personen som faktisk kjørte den bilen ved aktuell tidspunkt, og betjenten hadde ingen vitne til hendelsen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
[quote=Anonym bruker;3685967og betjenten hadde ingen vitne til hendelsen?[/QUOTE]

Han er vitne.

Om du kan vise til at du har tredve års nabokrangel med vedkommande bak deg kan du kanskje skape rimeleg tvil om verdien av det at han identifiserer deg, men...

Kort sagt. Gi opp ideen din. Det vil koste deg ein del tusenlapper ekstra, og du vil ikkje få ein dag kortare beslag.
New generation
colakork's Avatar
Wow han kan ikke bevise det med håndfaste bevis. Det blir ord mot ord.
les denne og sett deg litt inn i hvilke instrukser politiet har for de forskjellige typer fartsmåling

https://www.duo.uio.no/bitstream/han...3710/1/215.pdf

les også denne Instrukser for POLITIETS TRAFIKKTJENESTE GP-4027
Sist endret av gekko4u; 11. april 2021 kl. 13:31. Grunn: kom på mer