Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2662
Disse er litt nyere, fra 2019-2020-isj.

Dette er ikke et forsøk på «kopier», det har jeg hverken kunnskap eller evner til.

-En stjernenatt-



-Solsikker-



-Solsikker 2-

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
...det har jeg hverken kunnskap eller evner til.
Vis hele sitatet...
Ja ikke si det.
Syns de var veldig godt utført alle tre.
Det siste bilde syns jeg også virker som om er
ganske spot on i fargene om jeg husker originalen rett.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja ikke si det.
Syns de var veldig godt utført alle tre.
Det siste bilde syns jeg også virker som om er
ganske spot on i fargene om jeg husker originalen rett.
Vis hele sitatet...
Takk, han har vel laget uhorvelig mange varianter av solsikker. Jeg syns også fargene er fine og «riktige» på det siste bilde. Det er også et maleri under det bildet, så det er et litt mer artig underlag.
Den øverste kunne jeg tenkt meg på veggen. Hvor mye?

Har også en mistenkelig følelse av at jeg har sett den før...
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Den øverste kunne jeg tenkt meg på veggen. Hvor mye?

Har også en mistenkelig følelse av at jeg har sett den før...
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva du mener om at du har sett den før? Altså at du har sett Van Gogh sin eller har du vært inne hos meg?

Min versjon er kvadratisk, 50cm*50cm og er 4cm dyp, helt feil format i forhold til Van Gogh sin.

Den henger jo fint på veggen min også da men..

Hvor mye vil du ha den da? Skulle lure på hvem av oss som vil ha den mest?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva du mener om at du har sett den før? Altså at du har sett Van Gogh sin eller har du vært inne hos meg?

Min versjon er kvadratisk, 50cm*50cm og er 4cm dyp, helt feil format i forhold til Van Gogh sin.

Den henger jo fint på veggen min også da men..

Hvor mye vil du ha den da? Skulle lure på hvem av oss som vil ha den mest?
Vis hele sitatet...
Trodde først det var Van Gogh still, men "originalt" innhold. Den var fin for det da, men søkte opp en stjernenatt og kopiene går for under 200 lappen, så da tror jeg du kan holde på din.

Men kult at du gjorde meg obs på navnet på et av de fineste kunstverkene jeg har sett på kunstutstilling. Selvlagd kunst, og forsåvidt håndverk er ofte mye mere verdt for den som har laget det. Folk betaler såvidt for garnet og malinga.

Men du skal ha for at himmelen omtrent var prikk lik, og stilen var on veldig on point. Vil i det minste påstå at du kan akrylmaling!

Sitat av Taxidriver
Altså at du har sett Van Gogh sin eller har du vært inne hos meg?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært inne hos deg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Trodde først det var Van Gogh still, men "originalt" innhold. Den var fin for det da, men søkte opp en stjernenatt og kopiene går for under 200 lappen, så da tror jeg du kan holde på din.

Men kult at du gjorde meg obs på navnet på et av de fineste kunstverkene jeg har sett på kunstutstilling. Selvlagd kunst, og forsåvidt håndverk er ofte mye mere verdt for den som har laget det. Folk betaler såvidt for garnet og malinga.

Men du skal ha for at himmelen omtrent var prikk lik, og stilen var on veldig on point. Vil i det minste påstå at du kan akrylmaling!



Jeg har vært inne hos deg.
Vis hele sitatet...
Ja, faen, nå kjenner jeg deg igjen. Deg jeg våkna med forrige søndag?!

Her har dere tilhørende musikk!

https://youtube.com/watch?v=oxHnRfhDmrk&feature=share
Sist endret av Taxidriver; 15. februar 2021 kl. 17:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aldri likt stilleben særlig godt, men jeg synes Van Gogh sine er mer. Solsikke 2 er rett fin, altså. Stjernenatt har alltid virket noe magisk på meg. Synes utførelsen din ikke er så verst.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Aldri likt stilleben særlig godt, men jeg synes Van Gogh sine er mer. Solsikke 2 er rett fin, altså. Stjernenatt har alltid virket noe magisk på meg. Synes utførelsen din ikke er så verst.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte Google stilleben

Takk for tilbakemelding!
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Aldri likt stilleben særlig godt, men jeg synes Van Gogh sine er mer. Solsikke 2 er rett fin, altså. Stjernenatt har alltid virket noe magisk på meg. Synes utførelsen din ikke er så verst.
Vis hele sitatet...

Ikke jeg heller om det er jeg som holder i penselen. Men heldigvis er det mange med langt bedre penselstrøk enn meg. Og det er jo egentlig litt elementært, det er slik vi lærer. Skape dybde med lys og skygger. Ofte maler eller tegner vi jo ting som er rundt oss, det klassiske fruktfatet, en blomst osv. Om en tenker på alle som har gjort stilleben så må det jo dukke opp noen som virkelig får det til, som Van Gogh og nå taxidriver. Jeg har sett mange enkle motiver som likevel får liv og dybde og da blir jeg imponert. Og når en så tenker penselstrøk, fargevalg osv så blir det fort komplisert.

Tror stilleben for kunstnere er litt som skalaøvelser og kromatiske fingerøvelser er for musikere. Det blir drillet på, tusenvis av ganger. For noen så blir det faktisk ny musikk, et fett riff, et motif, en solo eller et bilde som står seg sammenliknet med bilder fra andre kunstnere.
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Aldri likt stilleben særlig godt,
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller, som klassiske dekorasjonsmalerier. Det er, som navnet tilsier, uten dynamikk. Men jeg synes det er interessant hvis du ser på det som en studie i persepsjon, hvordan vi opplever/oppfatter ting.

Hvordan maler man en ting, sånn som den er? Vi finner en plassering og vinkel som er korrekt med tanke på alle perspektivlinjer og whatnot. Så tegner vi opp formen, slik den er. Så fyller vi den med riktig farge. Høylyset og skyggen må falle der det skal, blablabla. Men det er ikke sånn vi oppfatter en ting. Vi har ikke hele synsfeltet i fokus på en gang, tingen vi ser på står frem fra omgivelsene det er plassert i. Vi oppfatter ikke form, farge, skygge etc som seperate egenskaper ved tingen, eller lukt, smak og tekstur, for den del. Vi oppfatter heller ikke bare det vi faktisk ser, men også det som er bak og under er en del av bildet vi danner oss. Det er ganske mye mer interessant med malerier som forsøker å gjengi det vi faktisk oppfatter, enn malerier som prøver å være fotografier. Da kan et stilleben, med det fokuset det har på enkeltobjektet, være ganske effektivt.

Taxidriver: I den grad jeg kan si noe som helst om teknikk (jeg har virkelig ikke peiling på maling) så synes jeg du har fått det bra til. Men hvis du først skal male (post)impresjonistisk, så hadde det vært interessant å sett noe som var helt ditt eget, all den tid det er en såpass personlig stilart. Det får bli neste utfordring
Sist endret av *pi; 15. februar 2021 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jævlig fett!!! Alltid gøy å være kreativ!
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Taxidriver: I den grad jeg kan si noe som helst om teknikk (jeg har virkelig ikke peiling på maling) så synes jeg du har fått det bra til. Men hvis du først skal male (post)impresjonistisk, så hadde det vært interessant å sett noe som var helt ditt eget, all den tid det er en såpass personlig stilart. Det får bli neste utfordring
Vis hele sitatet...
En Stjernenatt og Solsikker2 er hele min katalog av postimpresjonalisme. Solsikker1 teller ikke føler jeg, men det er da noen solsikker så jeg slengte de med i innlegget. Jeg har aldri brydd meg så mye om hva slags sjangere/stiler jeg maler, jeg har prøvd meg på det jeg har hatt lyst til og det har jeg fått til i større og mindre grad etter de (heller) magre forutsetningene jeg har. Én likhet har jeg i hvert fall med Gogh, jeg plukket ikke opp en pensel før jeg var over tredve.

Jeg har aldri vært noe flink til å tegne eller male, men jeg har alltid vært veldig kreativ og jeg har alltid likt å se på malerier, tegninger, fotografier, film osv. men jeg kan ikke så innmari mye om/med det.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
En Stjernenatt og Solsikker2 er hele min katalog av postimpresjonalisme. Solsikker1 teller ikke føler jeg, men det er da noen solsikker så jeg slengte de med i innlegget. Jeg har aldri brydd meg så mye om hva slags sjangere/stiler jeg maler, jeg har prøvd meg på det jeg har hatt lyst til og det har jeg fått til i større og mindre grad etter de (heller) magre forutsetningene jeg har.
Vis hele sitatet...
Nei det spiller jo absolutt ingen rolle hva sjangeren heter, eller om du holder deg til den, tenker bare at det er en måte å male på som handler om å uttrykke følelse.

Én likhet har jeg i hvert fall med Gogh, jeg plukket ikke opp en pensel før jeg var over tredve.
Vis hele sitatet...
Han solgte også kun ett bilde mens han levde, og det var du ganske nær ved oppnå tidligere i tråden her.

Men ikke skjær av deg øret, da.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei det spiller jo absolutt ingen rolle hva sjangeren heter, eller om du holder deg til den, tenker bare at det er en måte å male på som handler om å uttrykke følelse.

Han solgte også kun ett bilde mens han levde, og det var du ganske nær ved oppnå tidligere i tråden her.

Men ikke skjær av deg øret, da.
Vis hele sitatet...
Solgt bilder har jeg faktisk gjort, fortjenesten trenger vi ikke snakke om

Og enn så lenge så sitter begge ørene på, men jeg skjønner jo at man blir frustrert.
Sist endret av Taxidriver; 16. februar 2021 kl. 07:50.