Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 14153
Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan merke om en mann har tatt amfetamin.
det er en som jeg kjenner veldig godt og jeg er redd for att han har tatt det.
han er på avrusning nå men er på besøk hjemme og har vært i e ett par uker.
Hvordan kan jeg se det?
Store pupiller, ikke kontroll på kjeven/ tygger, rastløs, svett uten å gjøre noe, spiser ikke og snakker ukontrollert.
er jo masse before and after pictures on the net
http://www.youtube.com/watch?v=RJIjW...eature=related

men ellers generelt sett hyperaktive som faen
Srbija: Det der er jo folk etter langvarig misbruk og ekstremt usunn livsstil. Man ser ikke straks sånn ut etter å ha tatt amfetamin for å så falle tilbake til det normale når rusen går ut..

I denne tråden ble det spurt om kjennetegn på amfetaminbruk i sammenheng med en rolle som skulle spilles. Se spesielt paranoys post litt ned der.
Sist endret av exocytose; 10. januar 2013 kl. 16:47.
Fatso's Avatar
Trådstarter
Jeg mener liksom akkuratt når du er påvirket og hvordan du oppfører deg og hvordan du snakker og bevegelser og sånn
Rope at politiet kommer....

Reagerer han da, så vet du svaret =)
nesten umulig å se man har stålkontroll.
sånn jeg ser det så ser det ut som de har en hinne med svette i trynet stinker kjemisk snakker irriterende mye og har megastore pupiller og får oppheng på ting og tang
Sist endret av flykick; 5. januar 2011 kl. 16:31.
Trodde det var små pupiler man fikk av amf. jeg... Hvilket stoff får man det av?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Trodde det var små pupiler man fikk av amf. jeg... Hvilket stoff får man det av?
Vis hele sitatet...
Opiater gir små pupiler, eller "miose" ,miosis på engelsk.
Det er stor forskjell på hvordan folk oppfører seg på amf..viss jeg tar en vanlig dose amf,så er det ingen som kan merke jeg er ruset,jeg blir mer kontrolert og klarer og oppføre meg mer normalt enn i edru tilstand(jeg har adhd).Eneste folk kan se det på er at jeg får store pupiller.Viss en kamerat av meg tar samme dose,så blir han rastløs,snakker i ett sett,får oppheng på alt mulig rart,gnisser tenner/biter seg i leppa
Folk på amfetamin har en tendens til å bli mer joviale enn vanlig, i tillegg kan de gnåle hull i hodet på deg fortere enn en 200kg tung svartspett på steroider.
Sitat av flykick Vis innlegg
sånn jeg ser det så ser det ut som de har en hinne med svette i trynet stinker kjemisk snakker irriterende mye og har megastore pupiller og får oppheng på ting og tang
Vis hele sitatet...
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Store pupiller, ikke kontroll på kjeven/ tygger, rastløs, svett uten å gjøre noe, spiser ikke og snakker ukontrollert.
Vis hele sitatet...
Hos typiske speedfreaks som har vært oppe i 48 dager, som generelt ikke er de skarpeste knivene i skuffen er jeg enig. Oppegående folk som har kontroll på bruket sitt kan man i mange tilfeller bare se det på pupillene.
det er ikke alltid at vedkommende får store pupiller...

men det du kan gjøre er jo og spørre han rett ut?
Jeg for min del får ikke store pupiller før det har gått en 12 timers tid (Såvidt jeg vet, pleier riktignok å sjekke i speilet på diverse bad hvor det pleier å være belyst).

Er sant som mange sier her at det ikke er lett å se på en person om vedkommene er speedet på en liten - middels dose. Om han vanligvis er deprimert er han gjerne litt mer munter enn til vanlig. Sliter han vanligvis med angst har han gjerne lettere for å åpne seg og slå seg løs på speeden.

Ellers har du som mange nevner null kjeve kontroll (altså vedkommende har en meget aktiv kjeve) eller kanskje tunge.
På nybegynnere/veldig speeda folk kan du ofte se dem har vidåpne øyne.

Men tilbake til tunga før jeg sender. Jeg for min del pleier å ha en veldig vill tunge når jeg speeder, dette ender alltid opp med en veldig sår tunge. Om det samme gjelder mannen du er mistenksom på, kan du alltid tilby ham et glass appelsin juice og se etter eventuell reaksjon.
By på et godt måltid. Man kan oppføre seg normalt, og man kan være bevisst på motorikken sin, men man klarer uansett ikke å spise en skikkelig god porsjon med mat om man er speedet.
Jeg klarer fint å spise mat når jeg er speedet (mat som glir ned altså, ikke skiver e.l). Har heller ikke noe problem med å spise mye, siden det som regel da er en stund siden jeg spisste sisst. Men om du følger med på tiden vedkommende bruker på å spise derrimot..
Dette er snakk om en bruker som nettopp har vært på avrusning og vil mest sannsynlig ha en lav toleranse ovenfor amfetamin. Ikke lytt på de som sier de klarer å spise speeda/sove/ha avslappende øyne, de er enten ett utganspunkt eller erfarne brukere med toleranse.

Jeg kan oppsumere:

- Så og si ingen matlyst(spiser han er det mest sannsynlig noe smakfult og lett f.eks yougurt).
- Store pupiller og mulighet for økt glans i øynene som kommer fra høyt blodtrykk og dehydrering.
- Heftig øyeaktivitet, snakk med han mens du ser han inn i øynene. Mange klarer å ha normal øyeaktivitet ved og konsentrere seg.
- Utstikkende øyne/store/står på hvidtkap.
- Svetter, særlig på pannen og nese. Også under føttene og armhulene, eventuellt også ryggparti.
- Odør av svette som lukter veldig eller lukter rart.
- Unormal kjeveaktivitet.
- Unormal tungeaktivitet.
- Biting av lepper og tunge.
- Puster unormalt(veldig inviduelt og ikke alltid lett og merke)
- Unormal oppstemthet/glad og kan virke glad unormalt mye for ett tema som tidligere ikke var like aktuelt.
- Snakker ukontrollert mye eller unormalt lite, kan også snakke om ting litt utenom det vanligedagse også formelere seg litt annderledes enn normalt.
- Veldig sosial eller unormalt asosial.
- Drikker mye vann/væske eller drikker unormalt lite/eller kun vann.
- Går på do oftere i form av nummer 1, nummer 2 forekommer sjeldenere etter amfetamin.
- Er veldig varm eller veldig kald/hender og føtter kan øfte være kalde mens pannen ect er varm.
- Ansikt utrykk virker utradisjonelle eller uvanlige for individet.
- Dusjer flere ganger om dagen.

Kunne sikkert nevnt flere men tror du kanskje har det dekket fra før av i tråden, ellers hjelper kanskje dette innlegget litt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skru fra hverandre en gammal pc og ta ut absolutt alle delene, dra ut ledningenr, plastikkhetter på hovedkort, harddisk, dvd, floppy, nettverkskort, lydkort og grafikkort og gjem alt av manualer. Spør han om han kan hjelpe deg å sette sammen pc-en igjen, formatere harddisk, overklokke prosessoren, fikle med bios, installere windows 7 og sette opp en trådløs nettverk med ruter og hele pakka, sette opp brannmur, partisjonere harddisken så en av partisjonene kan brukes til fildeling, installere torrentz og optimalisere systemet for deg. Noter ned tidspunktet han startet på oppgaven, observer og noter tidspunktet han avslutter hver task - fra oppbygging til overklokking, installasjon og sikkerhetsoppsett osv. Om han er rusa på amf, er jeg ganske sikker på at du nok vil få bekreftet mistanken din, ja.

Dette forutsetter selvsagt at han kan de nevnte tingene. Ellers fins det sikkert andre ting han kan hjelpe deg med. Skru sykkel, sette opp hjemmekino, spille sjakk, etc. Om du ikke forstår hvordan du vil få bekreftet om han er speeda eller ikke med forslaget mitt, er eneste tipset mitt: vent og se - du kan ikke være 100 % sikker, men jeg tror nok du forstår hva jeg mener hvis han er speeda, ja ..

Om dette ikke lar seg gjøre, er jeg stygt redd du må stole på magefølelsen din. Det kan nemlig være svært vanskelig å se at noen som er vant til speed rusen, er speeda - spesielt hvis formålet hans er nettopp å holde det skjult for deg.
Har vært igjennom dette hundre ganger med kjæresten, som fortsatt har en sprekk innimellom, etter også å ha vært på avrusning. Kan se ved første øyekast om han har tatt pepper eller ikke nå.
Det meste av det som står over her stemmer jo.

Ansiktsutrykket har mye å si. Om han ser veldig våken og oppmerksomhet, og kanskje litt "større" øyne. (snakker ikke om pupillene).
Om han har problemer med å sitte stille i lengre perioder, har lyst til å gjøre ting han vanligvis ikke gjør. (Som å gå en tur, besøke noen, rydde loftet ol.)
Ofte blir mange også veldig følelsesløse, men det er kanskje lettere for en samboer og merke, enn en venn.
Kommer helt an på, varierer fra person til person, og dose har vel mye å si. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i de fleste av disse "symptomene" som blir sagt her. Ikke større pupiller, rastløshet eller kjeveaktivitet. Jeg svetter litt mer, får mer uren hud og pisser oftere, samt drikker mer vann pga. dehydreringa. Får lettere angst av ting siden jeg legger merke til mye mere rundt meg og tenker dypere på ting.
Hvordan er det og ta når man har litt høyt blodtrykk? er ikke snakk om veldig høyt da men.