Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 947
Jeg har fått et inkassokrav i posten, kravet er for noe jeg ikke har bestillt eller motatt, hvordan går jeg frem? og synes jeg husker at jeg kan kreve betalt av inkasso firmaet for å drive å styre med dette, noen som vet noe om det? Takker for alle hjelpende svar
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Det enkleste er jo bare å ringe inkassoselskapet og si at du ikke har bestilt eller mottatt det de sender inkasso på.
Så be de fremlegge dokumentasjon på akkurat dette.

Hvis de ikke klarer dette, så trekkes saken umiddelbart.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dette kan være tegn på at du har blitt utsatt for identitetstyveri, vær litt obs på situasjonen...
Rett en klage til inkassoselskapet det måtte gjelde. Som SteInMetz sier, om de ikke kan dokumentere dette bør saken trekkes rimelig straks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje litt for sent å svare på denne posten, men...

Det er ikke alltid de kan legge frem dokumentasjon på at det er du som har bestilt, men de som har "solgt deg" produktet har alltid muligheten til å finne ut hvilken ip-adresse det er bestilt fra, dersom det er gjort på internett.
Da kan du jo bare matche din med din egen, eller evt. gå til politiet og finne ut hvem adressen tilhører